Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Internethastighed

14 views
Skip to first unread message

Ib Molbech

unread,
Mar 9, 2013, 3:26:15 AM3/9/13
to
Jeg har Stofa som internetudbyder, men mon ikke min undren også kan genkendes af folk med andre udbydere.
Sagen er, at vi i de sidste år har haft mulighed for større internethastigheder for (næsten) de samme penge. Det kan mærkes, når man downloader og uploader, men i hverdagen, hvor man surfer og søger information går det ikke hurtigere. Snarere tværtimod. Det kan godt tage lang tid at få åbnet en side, og man kan i nogen grad følge udviklingen nederst på skærmen, hvor det fremgår, at man 'venter på ....'
Er der tale om, at siderne er så komplekse, har så mange delelementer eller har så mange brugere, at serverne ikke kan følge med?
Hvad nytter det, at man har høje hastigheder, når de servere, der skal levere siderne, bruger alt for lang tid. Transmissions hastigheden er af ganske ringe betydning i den forbindelse.
Har man selv mulighed for at fremme hastigheden? Ændre på computerens opsætning, antivirusprogram osv.

Mvh
Ib Molbech

emjeppesen

unread,
Mar 9, 2013, 3:54:24 AM3/9/13
to
Ib Molbech skrev:

>Har man selv mulighed for at fremme hastigheden? Ændre på computerens opsætning, antivirusprogram osv.
Jeg har også stofanet og synes at det kører forrygende hurtigt.
Jeg kunne forestille mig at du har for mange add-ons eller
tilføjelsesprogrammer osv i dine browsere. Det har jeg ikke.
Jeg kunne også forestille mig, at du har en masse andre programmer til
at starte op sammen med windows, hvilket jeg heller ikke har.
Derudover kan der ligge en masse filer på din PC, som bare skal
slettes.
Et godt oprydningsprogram som "Wise Disk Cleaner" kan rydde godt op i
overflødige filer.
Derudover kan det jo være regulær spyware o.l.. Det kan
"SUPERAntiSpyware" gøre meget ved.
Hvilket antivirusprogram kører du med?

Hilsen emj

Frank Damgaard

unread,
Mar 9, 2013, 4:13:02 AM3/9/13
to
Nogen gange har jeg også været ud for at forbindelsen til nogle servere er overbelastet,
f.eks. visse udenlandske forbindelser. Så er det serveren eller forbindelsen
dertil der er problemet, ja så hjælper heller ikke en lokal hurtig fiber ;(

Men er dit problem "generelt" så kunne du prøve at se på:


Prøv at installere andre browsere og sammenlign.
(f.eks. firefox, chrome, safari )

Måske din PC er ældre og kører Windows XP ?
(SP3 har vist fået winXP sløvet ned på ældre PC'ere)

Derudover henter en del websider i dag ting (inkl javascript)
fra tredje-part, og ofte er disse steder overbelastede og
øger forsinkelsen.

Antivirus og malware-detektorer kan også forsinke, men
er desværre nødvendige.

Prøv evt. at bruge flash-blok add-on så flash ikke automatisk starter
på websider; for load af flash-reklamer kan også sløve.



0 new messages