Nogen gange har jeg også været ud for at forbindelsen til nogle servere er overbelastet,
f.eks. visse udenlandske forbindelser. Så er det serveren eller forbindelsen
dertil der er problemet, ja så hjælper heller ikke en lokal hurtig fiber ;(
Men er dit problem "generelt" så kunne du prøve at se på:
Prøv at installere andre browsere og sammenlign.
(f.eks. firefox, chrome, safari )
Måske din PC er ældre og kører Windows XP ?
(SP3 har vist fået winXP sløvet ned på ældre PC'ere)
Derudover henter en del websider i dag ting (inkl javascript)
fra tredje-part, og ofte er disse steder overbelastede og
øger forsinkelsen.
Antivirus og malware-detektorer kan også forsinke, men
er desværre nødvendige.
Prøv evt. at bruge flash-blok add-on så flash ikke automatisk starter
på websider; for load af flash-reklamer kan også sløve.