Erik Ginnerskov kom med denne ide:
> Birger Sørensen wrote:
>
> Det viste eksempel er ikke forklaret korrekt. Det er ikke ny.html der
>> åbnes i det nye vindue.
>
> Det skulle da også gerne være nytvinduereduc.shtml - det er det vindue, der
> linkes til i demoen på
http://hjemmesideskolen.dk/html/vindue.php?id=vinreduc
>
I kode-eksemplet står der:
<a href="ny.htm"
onclick="window.open('nytvinduereduc.shtml','','scrollbars=no,
height=350, width=550, top=20, left=20');return false;">Dit link</a>
I forklaringen:
ny.htm
Det dokument, der skal åbnes i det nye vindue
Enten er koden forkert, eller også er forklaringen...
>> Mht lukning, så lukkes vinduet ikke kun når det forlades - det lukkes
>> også, når noget andet på siden vælges - f.eks. ved at klikke
>> hvorsomhelst i det.
>
> Jeg kan se, der er et problem der. Det skal undersøges nærmere.
>
>> Hvorfor ikke sætte onblur="window.close()" på body?
>
> Fordi det ikke er validt at sætte onblur på body. Det er det, den kringlede
> omvej skal råde bod på. Men som du påviser, virker det ikke optimalt.
OK. I DOM har body også sit eget object, der ikke er et elmindeligt
element-object, så det kan være onblur slet ikke findes på body.
Alternativer kunne være at tildele eventhandleren unobtrusive - som den
bør, og som der er en lang tråd om clientside - og se om det virker.
Eller evt. at tildele den til window i stedet - der er jeg temmelig
sikker på den findes, men den *skal* så tildeles unobtrusive, idet
window ikke findes som HTML element.