Den 16-05-2012 21:05, Michael skrev:
>På siden har jeg skrevet copyright på, hvilket har afstedkommet en
>email (vi lever jo i et anmelder-samfund), se nederst.
<klip>
Begrebet "copyright" eksisterer ikke i dansk lovgivning. Her i landet
hedder den relevante lov "loven om ophavsret" og er ikke identisk med
"copyright" der oftest sammenkædes med amerikansk lovgivning...gudskelov
.. Min teori er at folk der bruger det i danmark ikke er helt ajour med
lovgivningen.
Det er irrelevant at skrive hvorvidt man tager
copyright/ophavsret/whatever på noget, hvis det har værkshøjde og lidt
andre kriterier er opfyldt, bliver man automatisk tildelt den rettighed.
Dit værk kan snildt indeholde en del som du ikke har ophavsret til, det
kan bero på en aftale mellem dig og den faktiske ophavsretshaver,
hvilket du ser ud til at have overholdt med den tekst.
Jeg har ikke set på alle aspekter af siden, og tør ikke med sikkerhed
sige om du har dit på det tøre, hvis du har lånt noget andet steds fra,
men sådan en email ville ikke ødelægge min nattesøvn.
Det kan i værste fald ende i en konflikt mellem dig og dynamicdrive, og
jeg tvivler ærlig talt på at de har i sinde at begive sig ud i en
tværkontinental retssag pga. af et køleskab.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=129901