Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Cybercity ADSL problem

0 views
Skip to first unread message

Peter Knutsen

unread,
Jul 10, 2008, 7:35:37 AM7/10/08
to
Jeg har haft ADSL hos Cybercity siden starten af 2004, og det har altid
kørt rigtig godt, med kun korte nedetider en sjælden gang imellem.

Problemet i dag er sikkert også noget der snart går væk igen, men det er
dog alligevel lidt underligt, for jeg kan nemlig løse det ved at
genstarte min computer. Først prøvede jeg både at slukke ADSL-modemet og
genstarte computeren, men det har vist sig at det er nok at genstarte
computeren. Indtil det opstår igen 10-30 minutter senere.

Det har kun stået på i nogle timer, så jeg er ikke som sådan bekymret,
men er der en forklaring på hvorfor genstart af computeren får
forbindelsen til at virke igen? Og findes der et alternativ til genstart?


(Mit ADSL-modem har stået tændt stort set kontinuerligt i 4 1/2 år.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Søren Blom

unread,
Jul 10, 2008, 8:13:55 AM7/10/08
to
"Peter Knutsen" <pe...@sagatafl.invalid> skrev

> Jeg har haft ADSL hos Cybercity siden starten af 2004, og det har altid
> kørt rigtig godt, med kun korte nedetider en sjælden gang imellem.
>
> Problemet i dag er sikkert også noget der snart går væk igen, men det er
> dog alligevel lidt underligt, for jeg kan nemlig løse det ved at genstarte
> min computer. Først prøvede jeg både at slukke ADSL-modemet og genstarte
> computeren, men det har vist sig at det er nok at genstarte computeren.
> Indtil det opstår igen 10-30 minutter senere.
>
> Det har kun stået på i nogle timer, så jeg er ikke som sådan bekymret, men
> er der en forklaring på hvorfor genstart af computeren får forbindelsen
> til at virke igen? Og findes der et alternativ til genstart?
>

Du tror ikke mere det er computeren der har problemet, siden du kan løse
problemet ved at genstarte computeren?
Har du lavet nogen opdateringer, installeret nye programmer osv. ?
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
so...@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Peter Knutsen

unread,
Jul 10, 2008, 8:21:48 AM7/10/08
to
Søren Blom wrote:
> "Peter Knutsen" <pe...@sagatafl.invalid> skrev
[...]

>> Det har kun stået på i nogle timer, så jeg er ikke som sådan bekymret,
>> men er der en forklaring på hvorfor genstart af computeren får
>> forbindelsen til at virke igen? Og findes der et alternativ til genstart?
>
> Du tror ikke mere det er computeren der har problemet, siden du kan løse
> problemet ved at genstarte computeren?

Det er muligt, men jeg tvivler.

> Har du lavet nogen opdateringer, installeret nye programmer osv. ?

Jeg har netop i dag installeret RTS-spillet Rise of Nations Gold, som
kom med posten. Bortset fra det har jeg ikke ændret noget væsentligt ved
computeren de sidste mange uger.

Eller jo, jeg afinstallerede nogle spil-demoer sidste uge. Men det kan
næppe have forårsaget problemet, især ikke når problemet først er
opstået i dag.

Det er, såvidt jeg husker, det hele.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Frank Damgaard

unread,
Jul 10, 2008, 10:19:46 AM7/10/08
to
Peter Knutsen skrev:

....snip...

>
> Problemet i dag er sikkert også noget der snart går væk igen, men det er
> dog alligevel lidt underligt, for jeg kan nemlig løse det ved at
> genstarte min computer. Først prøvede jeg både at slukke ADSL-modemet og
> genstarte computeren, men det har vist sig at det er nok at genstarte
> computeren. Indtil det opstår igen 10-30 minutter senere.
>
> Det har kun stået på i nogle timer, så jeg er ikke som sådan bekymret,
> men er der en forklaring på hvorfor genstart af computeren får
> forbindelsen til at virke igen? Og findes der et alternativ til genstart?

Har du prøvet at kontakte ADSL modem/router ?
Normalt kører cybercitys ADSL modem som router/nat med en lokal adresse
den kan pinges, og på en bestemt port er der også webinterface med status.

Noget kunne måske tyde på at din computer taber forbindelsen på lokalnetværket,
i så fald har du måske heller ikke forbindelse til modem/router.

Evt. reparer forbindelse i windows ville så også hjælpe, eller deaktiver og
aktiver din netværksforbindelse.

Mads Petersen

unread,
Jul 11, 2008, 7:36:56 AM7/11/08
to
åbne din browser og gå til http://10.0.0.1:2033 for at fange webintefacet.

"Frank Damgaard" <frank...@milpent.dk> skrev i meddelelsen
news:48761a86$0$90268$1472...@news.sunsite.dk...

Rudi Stegen

unread,
Jul 11, 2008, 9:44:44 AM7/11/08
to
Hej Mads Petersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Evt. reparer forbindelse i windows ville så også hjælpe, eller
> deaktiver og aktiver din netværksforbindelse.

Og også fysisk. Kabelkontakter kan med tiden sætte sig en anelse skævt,
og der skal så ikke meget til at tabe/fange forbindelser - fx
temperatur, vibrationer o.m.a.

Det er ikke den store ulejlighed at hive stikket pc<->modem ud i begge
ender og proppe det på igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

0 new messages