Oprettelse af basislinje..

Morten Fjendbo

Jeg har fået muligheden for at få fullrate her i Århus... men jeg har intet
"aktivet kobber" dvs ingen fastnet tlf osv.. Så fullrate har afslået min
bestilling.. og i samme vending anbefalet mig at få en basislinje..så lang
så godt..
Men jeg har nu kontaktet TDC og Tele2 ang. oprettelse af en basislinje.. De
vil kun levere sådan en linje, hvis jeg køber et ADSL produkt ved dem også..
kan det passe?
Hvad er jeres erfaring ang. fullrate og ledigt kobber?
Jeg ved godt Cybercity kan levere hvis de har udstyr på centralen. Men jeg
er ikke interesseret i deres produkter
Jeg bor ca 200m fra min tlf central: 8310 Tranbjerg J
--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Martin Højriis Kristensen

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har nu kontaktet TDC og Tele2 ang. oprettelse af en basislinje..
> De vil kun levere sådan en linje, hvis jeg køber et ADSL produkt ved dem
> også.. kan det passe?

Ja, der er ikke megen forretning i at levere en tom basislinje, og der er
ikke forsyningspligt på produktet.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Morten Fjendbo

"Martin Højriis Kristensen" <use...@makr.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, der er ikke megen forretning i at levere en tom basislinje, og der er
> ikke forsyningspligt på produktet.

Har du en ide til hvordan man kommer billigst ud af at skaffe sig en
basislinje? tænker på om der er nogle adsl produkter der ikke har 6mdr..
binding osv.. CC er vist begyndt på det..? men det hjælper mig ikke meget da
de ikke er på min central..

Martin Højriis Kristensen

> Har du en ide til hvordan man kommer billigst ud af at skaffe sig en
> basislinje?

En basislinje er basalt set et gebyr for ikke at have samproduktion på "dit"
kobber.
Hvorfor vil du gerne have et gebyr?

Morten Fjendbo

> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> En basislinje er basalt set et gebyr for ikke at have samproduktion på
> "dit" kobber.
> Hvorfor vil du gerne have et gebyr?

Ja undskyld jeg gjorte det måske ikke helt klart i mit første post.. men jeg
kan ikke få ADSL uden en aktiv kobber linje.. dvs en basislinje eller et
fastnetsnr/linje.. det sidste har jeg ikke brug for..

Mvh Morten Fjendbo

Martin Højriis Kristensen

> Ja undskyld jeg gjorte det måske ikke helt klart i mit første post.. men
> jeg kan ikke få ADSL uden en aktiv kobber linje.. dvs en basislinje

En basislinje er ikke en aktiv kobber linje..

Hvis du gerne vil have ADSL uden telefoni, så kontakt de forskellige
udbydere og hør hvad de kan levere.
Hvis de ikke vil levere det du gerne vil have, så forvent ikke at du kan få
dem til at ændre mening ved at oprette og nedlægge diverse produkter.

Morten Fjendbo

> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> En basislinje er ikke en aktiv kobber linje..

Okay.. så ledige kobber (hvad fullrate skriver)

> [...]
> Hvis de ikke vil levere det du gerne vil have, så forvent ikke at du kan
> få dem til at ændre mening ved at oprette og nedlægge diverse produkter.

OK vil det sige, hvis jeg opretter et ADSL produkt ved eks TDC ver en
basislinje, også opsiger ADSL produktet efer endt bindings periode, så
midster jeg også min basislinje?
Skal jeg så oprette et normalt fastnetsnr, og konvertere den?

Mvh Morten Fjendbo

Martin Højriis Kristensen

> Okay.. så ledige kobber (hvad fullrate skriver)

Der er ingen der har "ledig kobber"..
Men stort set alle har et mere eller mindre ubrudt par til nærmeste central.

> OK vil det sige, hvis jeg opretter et ADSL produkt ved eks TDC ver en
> basislinje, også opsiger ADSL produktet efer endt bindings periode, så
> midster jeg også min basislinje?

Ja, idet basislinjen bare er et gebyr så er det det mest oplagte.

> Skal jeg så oprette et normalt fastnetsnr, og konvertere den?

Fullrate har en eller anden mystisk forretningslogik her, så spørg dem.

Hvis de følger normen, så bestiller de rå kobber hos TDC og bruger den til
at levere en ydelse til dig på.

Morten Fjendbo

> [...]
> central.

> Ja, idet basislinjen bare er et gebyr så er det det mest oplagte.

Ok tak for den oplysning..

> Fullrate har en eller anden mystisk forretningslogik her, så spørg dem.
>
> Hvis de følger normen, så bestiller de rå kobber hos TDC og bruger den til
> at levere en ydelse til dig på.

Ja derfor fatter jeg ikke, hvorfor de skriver:
--
Ordre annulleret pga. manglende kobberforbindelse
Fullrate har forgæves forsøgt at etablere en ny kobberforbindelse til brug

Etableringen er desværre afvist, som følge af mangel på ledige
kobberforbindelser på den samlede
strækning mellem din bolig og telefoncentralen.
--

Skal det forståes som om at jeg SLET ikke har en kobber forbindelse til min
tlf central? (det skal der jo være, TDC forsynings pligt osv..)

Mvh Morten Fjendbo

Martin Højriis Kristensen

> [...]
> strækning mellem din bolig og telefoncentralen.
> Skal det forståes som om at jeg SLET ikke har en kobber forbindelse til

Umiddelbart ja.

> (det skal der jo være, TDC forsynings pligt osv..)

Nej, det skal der ikke.
At TDC altid ville skulle levere hvis du bestiller er en anden sag.

> Jeg har haft fastnet og adsl for ca 3år siden.. så jeg ved den skide
> kobber forbindelse er der :-)

Du har ikke en ubrudt forbindelse til centralen.
At du har en stump kobber hængende ud af væggen er mindre betydende, hvis en
delstrækning i mellemtiden er blevet fyldt op af andre kunder.

KsNa

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke sikket at den er der mere, og der er IKKE forsyningspligt på rå
kobber og ADSL.

Mvh
Kim

Morten Fjendbo

"Martin Højriis Kristensen" <use...@makr.dk> skrev i en meddelelse

Vil det sige at hvis jeg bliver ved med at prøve at bestille ved fullrate..
har jeg en chance for at den går igennem, på et tidspunkt? (altså, hvis en
nabo opsiger sit abo. eller der kommer nye kobber par i jorden)

Mvh Morten Fjendbo

Martin Højriis Kristensen

> [...]
> fullrate.. har jeg en chance for at den går igennem, på et tidspunkt?
> (altså, hvis en nabo opsiger sit abo. eller der kommer nye kobber par i

I teorien ja

Bjarke Hansen

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote in message

> [...]
> Men jeg har nu kontaktet TDC og Tele2 ang. oprettelse af en basislinje..
> De vil kun levere sådan en linje, hvis jeg køber et ADSL produkt ved dem

Hvis du ikke har noget telefonstik overhovedet. Så er den billigste vej ud
af problemet jo kun at bestille en telefonlinie hos fx TDC. og så bestille
ADSL.. Fastnettet kan du jo så opsige efter 6måneder.

hvis du er under 28år, er klart det billigste hos TDC med teletid...
Oprettelse 375+teknikerbesøg opsætning af telefonstik ialt 1070

normalpris er vist 1690 hvis man ikke har telefonstik.

Morten Fjendbo

> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> I teorien ja

Jeg har nu, på min anden bestilling, fået en dato på hvornår jeg får min
fullrate forbindelse..
Så ja teorien fik sku ret denne gang :-)

Mvh Morten Fjendbo..