Antal af ulæste emner i Thunderbird news

Andreas Lorensen

Hej

Jeg bruger Thunderbird ver 1.5.0.10 under ubuntu. Når jeg har læst
(eller markeret som læst) alle emner i en gruppe fjernes fremhævningen.
Senere - ved næste opdatering, kommer bliver nogle grupper fremhævet,
og der står et antal ulæste emner igen.
Går jeg i gruppen, fjernes fremhævningen og antallet ligeså. Altså det
var blot fup at der var ulæste.

Det er i længere tid de samme grupper, og det samme antal ulæste der står.

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg får Thunderbird til ikke at
gøre sådan?

MvH

/Andreas

Kim Ludvigsen

Den 07-03-07 22.09 skrev Andreas Lorensen følgende:

> [...]
> (eller markeret som læst) alle emner i en gruppe fjernes fremhævningen.
> Senere - ved næste opdatering, kommer bliver nogle grupper fremhævet,

Fejlen opstår fx hvis du benytter filtre til at fjerne indlæg fra
uønskede personer. Den kan dog også opstå, hvis en person sletter sit
eget indlæg fra mailserveren, inden du når at få det hentet, og muligvis
også hvis indlægget slettes af udbyderens spamfilter.

Hvis dit eget filter er skyld i problemet, så løses det let. Rediger
filtret, i stedet for at slette meddelelsen, skal du vælge at markere
den som læst. Opret så en ny handling, og denne gang kan du slette
meddelelsen.

Nå, men nu til det du spurgte om:
Luk Thunderbird => åbn din Thunderbird-profil => åbn mappen News => du
har en fil, der sandsynligvis hedder "newsservernavn".rc (fx
news.tele.dk.rc), åbn den => rediger filen som beskrevet nedenfor:

En gruppe uden spøgelsesindlæg vil se ud så denne:
dk.kultur.sprog: 1-204733
Grupper med spøgelsesindlæg vil se ud som denne:
dk.videnskab.jura: 1-181803,181805-181850

Ret til:
dk.videnskab.jura: 1-181850

Du kan samtidig benytte lejligheden til at ændre rækkefølgen grupperne
vises i, hvis du ikke er tilfreds med den nuværende rækkefølge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere

Holst

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> eget indlæg fra mailserveren, inden du når at få det hentet, og muligvis
> også hvis indlægget slettes af udbyderens spamfilter.

Jeg oplever det også i ny og næ i forbindelse med min brug af news hos
TDC. Jeg har ingen lokale filtre, så det har altid været min formodning,
at problemet lå hos "nummereringen" på TDCs newsserver.

Det forsvinder typisk igen i løbet af nogle dage, en uge måske. Jeg har
aldrig været synderligt generet af det.

Andreas Lorensen

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> dk.kultur.sprog: 1-204733
> Grupper med spøgelsesindlæg vil se ud som denne:
> dk.videnskab.jura: 1-181803,181805-181850

Super - det var jo lige det.

MvH

/Andreas

Ulrik

Andreas Lorensen wrote:
> Er der nogen der har en ide om hvordan jeg får Thunderbird til ikke at
> gøre sådan?

Det virker ofte for mig at markere et indlæg som ulæst og så højreklikke
på gruppen og vælge "mark newsgroup read". :)

Mvh
Ulrik