Ændring af skriftsnit i Thunderbird

Hans

Er der nogen som ved hvad der skal indsættes i userchrome.css filen i
Thunderbird, så tråde med ulæste indlæg bliver ændret fra understreget
til fremhævet?

Samtidigt ville det også være en fordel hvis skriften kunne blive rød og
fremhævet hvis det er overvågede tråde, både i selve tråden og gruppens
navn i mappelisten. Det var nemlig så dejligt overskueligt i O.E. og
ikke til at overse.

Hans

Kim Ludvigsen

Den 24-05-05 02.13 skrev Hans følgende:

> Er der nogen som ved hvad der skal indsættes i userchrome.css filen i
> Thunderbird, så tråde med ulæste indlæg bliver ændret fra understreget
> til fremhævet?

Ulempen ved det er, at det første indlæg så optræder som ulæst, fordi
ulæste indlæg er med fed. Men selvfølgelig kan det lade sig gøre.

> [...]
> fremhævet hvis det er overvågede tråde, både i selve tråden og gruppens
> navn i mappelisten. Det var nemlig så dejligt overskueligt i O.E. og

Den er ikke helt nem. Jeg har kun kunnet få den til at skifte på det
første indlæg i en overvåget tråd, og jeg har valgt at ændre
baggrundsfarve i stedet for tekstfarve. Nå, men til sagen:

/* Fjerner understregningen ved ulæste indlæg i en tråd og viser i
stedet emnet med fed skrift */

treechildren::-moz-tree-cell-text(container, closed, hasUnread, read) {
text-decoration: none !important;
font-weight: bold !important;
}

Personligt har jeg lavet teksten blå, så jeg undgår forvirringen mellem
læste/ulæste indlæg.

/* Marker forskellige felter i det første indlæg i en overvåget tråd med
rød baggrund */

treechildren::-moz-tree-image(news, threadCol, watch) {
background-color: #FF6666 !important;
}

treechildren::-moz-tree-image(news, subjectCol, watch) {
background-color: #FF6666 !important;
}

treechildren::-moz-tree-cell-text(container, closed, hasUnread, watch) {
background-color: #FF6666 !important;
}

Det virker kun, når indlæggene vises i tråde. De to første laver rød
baggrund bag henholdsvis tråd- og emneikonen. Den tredje farver
baggrunden bag emnet i trådens første indlæg, men desværre kun når
tråden er foldet sammen. Jeg har prøvet at udskifte "closed" med "open",
men det virker ikke.

Jeg har desuden prøvet med forskellige afskygninger i stil med:
treechildren::-moz-tree-cell-text(unread, watch), men det gør ingen
forskel. Finder du en løsning, må du meget gerne skrive her.

Med hensyn til at ændre i træoversigten til venstre, så kan jeg heller
ikke der få watch til at virke, men du kan ændre farve mm. ved hjælp af
følgende:
treechildren::-moz-tree-cell-text(hasUnreadMessages-true),
treechildren::-moz-tree-cell-text(folderNameCol, newMessages-true),
treechildren::-moz-tree-cell-text(subfoldersHaveUnreadMessages-true,
closed) {
color: blue !important;
}

God legelyst!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Hans

Kim Ludvigsen wrote:

> God legelyst!

Mange tak. Jeg må sige du har udført et sobert stykke arbejde. :-)

Jeg vil kaste mig over projektet ved først komne lejlighed.

Hans