Flytning af data fra Outlook Express til Windows Mail (Vista)

Jan Hougaard

Jeg har lavet en backup af mine data (opsætning, mails osv) fra min gamle XP maskine
med guiden "Overførsel af Filer og indstillinger".
Backup'en ligger nu på Vistamaskinen.
Troede egentlig ikke det var noget problem at "importer" dem til Windows Mail på min
nye Vista maskine.
Men jeg kan ikke finde noget guide i Vista der kan klare opgaven.
Er det virkelig rigtig?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Ole Bole

"Jan Hougaard" <jah...@jahoni.invalid> skrev i meddelelsen

ved ikke om det dur, men hvad med filer -> importer i windows mail

Kurt B. Andersen

> [...]
> Mail på min
> nye Vista maskine.
> Men jeg kan ikke finde noget guide i Vista der kan klare opgaven.

Jeg tror nok, at det er vanskeligt at genindlæse en backup, idet ms er
utroligt gode til at lave helt nye ikke kompatible backup procedurer hver
gang, de laver en ny windows.
Hvis du stadig har den gamle win xp kørende skulle du kunne bruge Start-Alle
programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Windows overførsel.
Jeg har aldrig selv brugt den, men det ser ud til at være en god løsning.

Kurt

Jan Hougaard

"Ole Bole" skrev i meddelelsen ...

> ved ikke om det dur, men hvad med filer -> importer i windows mail

Den måde brugte jeg til at importer mine Konti.

Jeg havde en gammel pc stående, som jeg først smed min backup af mine mails
på.
Derefter flyttede jeg dem vha hjælpeprogrammet "Windows Overførsel" på
Vista.
Besværligt, men det virkede.

Jan Hougaard

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen ...

> Jeg tror nok, at det er vanskeligt at genindlæse en backup, idet ms er
> utroligt gode til at lave helt nye ikke kompatible backup procedurer hver
> gang, de laver en ny windows.

Det er rigtigt. Jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke.

> Hvis du stadig har den gamle win xp kørende skulle du kunne bruge
> Start-Alle programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Windows overførsel.
> Jeg har aldrig selv brugt den, men det ser ud til at være en god løsning.

Det havde jeg desværre ikke, men jeg havde en anden gammel "ting" til at
stå.
Der flyttede jeg så min backup over på.
Alle mine konti exporterede jeg så, for derefter at importerer dem i Windows
Mail på Vistamaskinen.
Derefter flyttede jeg alle mails over vha Vista's "Windows Overførsel".
Besværligt ja, men det lykkedes ;o)

Jan Riber

> [...]
> dem i Windows Mail på Vistamaskinen.
> Derefter flyttede jeg alle mails over vha Vista's "Windows

Hvis der skulle være andre der skal have flyttet sine emails kan
jeg anbefale at søge på google med dette: a783.pdf libris

Det er en pdf fil hvor man får en udførlig vejledning på hvordan
man overflytter alle sin adresser, konti samt emails fra OE til
Windowsmail.

Vh Jan