IE 7 "fryser" -- eller "chrasher"

Hans-Jørgen Sindholt

Mon ikke flere end jeg har konstateret, at Microsoft's
nye browser IE7 "fryser" efter nogen tids brug?
Det betyder i joblisten den kedelige meddelelse:
"dette program svarer ikke".
Når man (her hos os i hvert fald) har fået lukket programmet,
vil det først starte efter computerens genstart.

Nu har jeg sådan kigget mig omkring ved hjælp af Google,
men intet råd fundet mod denne "uvane" ---.
Hvad så?

Maskinen er Windows XP-home-styret og fri for
vira m.m.

Er der nogle dygtige computerbrugere, som har et
forslag til løsning på dette nok så irriterende fænomen?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

John

"Hans-Jørgen Sindholt" <sind...@paradis.dk> skrev i en
meddelelse

> Nu har jeg sådan kigget mig omkring ved hjælp af Google,
> men intet råd fundet mod denne "uvane" ---.
> Hvad så?

Måske en løsning:

".. I 8 ud af 10 tilfælde hedder djævlen QUICKfind, som er en BHO
der ikke er leveret Microsoft .."

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#fejl

Mvh John

Martin Johansen [6000]

In article <45af8e54$0$5721$edfa...@dread14.news.tele.dk>,
"Hans-Jørgen Sindholt" <sind...@paradis.dk> wrote:

> Mon ikke flere end jeg har konstateret, at Microsoft's
> nye browser IE7 "fryser" efter nogen tids brug?

Nope, ingen problemer her i huset.

> Maskinen er Windows XP-home-styret og fri for
> vira m.m.

Har du det fuldt opdateret? Hvilket antivirus program bruger du? Hvis
Norton, så kan det anbefales at skifte den ud til fordel for en bedre,
fx. den gratis Avast!.

Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Hans-Jørgen Sindholt

"Martin Johansen [6000]" <mart...@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Ja, Windows XP home er fuldt opdateret - lige til det sidste.
Harddisken er nyligt formateret - selve maskinen er 1½ år gammel
med megen RAM og stor disk.
TDC-sikkerhedspakken bruges her på matriklen (i Seest).
-
Jeg har som nævnt tidligere "Googlet" og faktisk i forskellige
fora læst om folk med netop "crash-problemet", men ingen
løsninger har været angivet.
(Undskyld stavefejlen i emnelinjen, der skulle jo stå "crasher")

Gad vide, om der kommer en rettelse fra ophavsmændene til
programmet? --- Hvis da et er programmet, der forårsager
denne "frosne tilstand".

Jeg skal lige nævne, at "forfrysningerne" er hidtil forekommet
under brug af flere faner - eller en gang efter brug af et hyperlink.

Hans-Jørgen Sindholt

"John" <no...@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> ".. I 8 ud af 10 tilfælde hedder djævlen QUICKfind, som er en BHO der ikke
> er leveret Microsoft .."
>
> http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#fejl
>
> Mvh John

Tak til dig for den oplysning. Jeg dog ikke set QUICKfind.
Det eneste med QUICK er QUICKtime --
og det er jo da noget helt andet.

Men nu ved jeg i hvert fald, at jeg også skal holde øje med
den djævel -- god oplysning at have i arkiv.

John

"Hans-Jørgen Sindholt" <sind...@paradis.dk> skrev i en
meddelelse

> Tak til dig for den oplysning.

Velbekomme!

> Jeg dog ikke set QUICKfind.
> Det eneste med QUICK er QUICKtime --
> og det er jo da noget helt andet.

Korrekt

> Men nu ved jeg i hvert fald, at jeg også skal holde øje med
> den djævel -- god oplysning at have i arkiv.

Jeps :)

Mvh John

Hans-Jørgen Sindholt

> [...]
> Når man (her hos os i hvert fald) har fået lukket programmet,
> vil det først starte efter computerens genstart.

Hej.

Jeg svarer lige på mit eget spørgsmål.
Først tak for de bud, jeg har fået fra et par venlige mennesker,
hvis indlæg ses "længere nede i tråden".

Svarene gav mig anledning til at rode lidt rundt i IE7's opsætning.
Specielt tippet om quickfinder under punktet "tilføjelsesprogrammer"
gav anledning til at undersøge, hvad jeg dog har stående dér.
Jeg "nulstillede" ganske enkelt IE7 under punktet "Avanceret".
Et kig ind i punktet "Tilføjelsesprogrammer" afslørede herefter, at alle
disse
programmer var deaktiveret.
Mange af disse programmer stammer fra IE6, hvor der i øvrigt ikke var
problemer af denne type og jo er blev hængende der efter "opgraderingen"
til IE7
Altså nu var IE7 "fabriksny".
Ingen crash -- lige nu.

Hvad mon årsagen har været?
Jo, af en eller anden grund har jeg rodet rundt på en måde, der
medførte en ny åbning af browseren ved klik på et link - eller ved ny
søgning i Google. . Jeg åbnede altså i "et nyt vindue", hvilket medførte
et overmåde stort antal "nye åbne vinduer".
Og mon ikke det har medførte crash?
Tilsyneladende kører IE7 nu fint.