Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hvilket med onboard grafik?

0 views
Skip to first unread message

BigDaddy

unread,
Apr 21, 2008, 12:34:53 PM4/21/08
to
Skal bare bruge et stabilt mobo med onboard grafik, gigaLAN, plads til 2GB
RAM. 1066 og 1333 FSB er rigeligt.

Deriversupport for XP,Server 2003, Vista og Server 2008

Forslag?

:-)

J

unread,
Apr 21, 2008, 1:45:04 PM4/21/08
to
On Mon, 21 Apr 2008 18:34:53 +0200, BigDaddy <fuc...@email.invalid>
wrote:

>Skal bare bruge et stabilt mobo med onboard grafik, gigaLAN, plads til 2GB
>RAM. 1066 og 1333 FSB er rigeligt.
>
>Deriversupport for XP,Server 2003, Vista og Server 2008
>

Du kan p.t. ikke få bedre onboard grafik end med amd 780G chipset:

http://www.giga-byte.dk/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2758

Bruger DDR2 ram.
anmeldelser:
http://www.ocworkbench.com/2008/gigabyte/GA-MA78GM-S2H/g1.htm

http://www.cpu3d.com/content/view/4283/54/

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/03/04/amd_780g_integrated_graphics_chipset/1

En egnet cpu er 2.5 GHz X2 4850E
http://www.shg.dk/p/2112635

De skriver 65 Watt, men det er en fejl. Den er 65 nm og 45 watt, kun.


mvh

John

Hans

unread,
Apr 21, 2008, 2:21:26 PM4/21/08
to
J wrote:
> On Mon, 21 Apr 2008 18:34:53 +0200, BigDaddy <fuc...@email.invalid>
> wrote:
>
>> Skal bare bruge et stabilt mobo med onboard grafik, gigaLAN, plads
>> til 2GB RAM. 1066 og 1333 FSB er rigeligt.
>>
>> Deriversupport for XP,Server 2003, Vista og Server 2008
>>
>
> Du kan p.t. ikke få bedre onboard grafik end med amd 780G chipset:
>
Ingen tvivl om at det er et godt chipsæt, men der er desværre ingen
grafiksupport for win 2003 eller 2008.

Intel er ikke et hak bedre med G33 chipsættet, så der er faktisk kun nForce
tilbage hvis serversupport er et krav.

Hans


J

unread,
Apr 21, 2008, 3:15:01 PM4/21/08
to
On Mon, 21 Apr 2008 20:21:26 +0200, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid>
wrote:

Ok, nogle gange overhører man folks krav, og foreslår en løsning, for
deres egen skyld. Gik ud fra at 4 styresystemer ikke skal køre på den.
Hvad med linux ?

mvh

John

BigDaddy

unread,
Apr 21, 2008, 3:52:33 PM4/21/08
to
On Mon, 21 Apr 2008 21:15:01 +0200, J wrote:

> Ok, nogle gange overhører man folks krav, og foreslår en løsning, for
> deres egen skyld. Gik ud fra at 4 styresystemer ikke skal køre på den.

Det er til en testmaskine så de 4 nyste M$ OS-er skal køre på den.

> Hvad med linux ?

Nix


Hvad siger I 2 eksperter så, hvis det skal være et mobo med nForce, Q6600
og onboard grafik?

:-)

Hans

unread,
Apr 21, 2008, 4:44:56 PM4/21/08
to
Jeg tror du skal gå lidt i tænkeboks m.h.t. serverunderstøttelse, da MS' HCL
er ganske kort for server 2003 og 2008:
http://www.windowsservercatalog.com/results.aspx?&bCatID=1289&cpID=0&avc=11&ava=0&avq=0&OR=1&PGS=25&ready=0

Jeg tror desværre ikke at dine krav p.t. ikke helt kan opfyldes med on-board
grafik.

Hans


BigDaddy

unread,
Apr 21, 2008, 5:18:49 PM4/21/08
to
On Mon, 21 Apr 2008 22:44:56 +0200, Hans wrote:

> Jeg tror desværre ikke at dine krav p.t. ikke helt kan opfyldes med on-board
> grafik.

Tusind tak Hans, jeg dropper så onboard grafik.

Hans

unread,
Apr 21, 2008, 5:33:57 PM4/21/08
to
Det vil nok være det bedste, da det ikke kan garanteres at XP x86 og x64
drivere vil kunnne bruges til serverne, uden at det hele går op i hat,
briller og blå skærme. :-)

Hans


0 new messages