Billigste bærbar i DK?

Jørgen Foged

Jeg søger en billig ny bærbar pc. Det lyder måske lidt åndsvagt, men jeg
skal faktisk kun bruge den til mp3-afspilning via stereoanlæget i stuen. Jeg
havde forestillet mig at tilslutte et ekstern lydkort af god kvalitet (evt.
et M-Audio).
Alternativt skal jeg sælge min stationære pc og købe en bærbar som erstaning
for den også. Men så skal den have Core2Duo og Firewire ekstern harddisk og
det fås vel næppe til 5500 kr.

Jeg har fundet denne Acer til 3800 kr. Kan det mon gøres billigere?
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=92145

OS ikke nødvendigt.

--
Jørgen

"S. Sørensen"

Jørgen Foged skrev:

> Jeg har fundet denne Acer til 3800 kr. Kan det mon gøres billigere?
> http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=92145
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255108
>
> OS ikke nødvendigt.

Du kan vel købe en god brugt IBM, men det bliver vel næppe meget
billigere end den Acer. Kvaliteten er så bare også derefter.

Steinbjørn

Jørgen Foged

"S. Sørensen" wrote:
> Du kan vel købe en god brugt IBM, men det bliver vel næppe meget
> billigere end den Acer. Kvaliteten er så bare også derefter.

Dermed mener du, at Acer'en er noget skrammel eller?

jama

"Jørgen Foged" <denvir...@denvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse
-----------------------------

Til det må jeg sige nej, nok er IBM god men da ingen idag bruger en bærbar
meget over 3-4år, ja så betyder det ikke så meget.De dage med IBM er saga,
da det ikke er IBM der laver dem mere
Mvh.Jama.>

Jacob Ask

On Jan 25, 7:21 am, "jama" <nons...@mail.com> wrote:
> [...]
> meget over 3-4år, ja så betyder det ikke så meget.De dage med IBM er saga,

Det ændrer da ikke på at en T2x somregel kan fås til lidt under 2K.
Jeg har brugt sådan en i snart 3 år (købte den brugt, så den er vel
efterhånden 4-5 år gammel), og den virker som den skal. På det
seneste har den faktisk primært været brugt til at have stående ved
anlæget (nøjagtigt som Jørgen efterspørger), men det er da kun
fordi min kæreste lige er blevet færdig med at lae sit speciale på
den.

Mvh
Jacob Ask

"S. Sørensen"

Jørgen Foged skrev:

Kort sagt. Ja
Længere forklaring. Kender flere som er faldet for diverse Acer tilbud
og det er altså noget plastic skrammel som ikke holder specielt godt.
Jeg har tilgengæld haft indtil flere thinkpads, og har da solgt dem
videre til venner hvor jeg ved de stadigvæk rykker og har det godt.
De holder bare bedre.

Steinbjørn

"S. Sørensen"

jama skrev:

> [...]
> meget over 3-4år, ja så betyder det ikke så meget.De dage med IBM er saga,

Jeg har da venner der bruger bærbare der er ældre end 3-4 år. Min egen
er på nuværende tidspunkt en T41 der blev lanceret i 2003, og jeg har
dælme da ingen intentioner om, at skifte den ud. Den kører stadigvæk
perfekt og har specifikationer der fint dækker mnine behov. De dage med
IBM er absolut ikke saga, også selvom det er Lenovo der nu lægger navn
til. Det er stadigvæk samme kvalitet, og kvalitet er nøgleordet og
åbenbart et ord som ikke helt har vundet indpas i Acer og diverse andre
mainstream modellers produktionsafdeling.

Steinbjørn

Anders (6400)

Sikke da engang lort du lukker ud !

Acer's bærbare computere er mindst lige så gode som IBM's.
Når man køber en IBM mask. så er halvdelen af prisen decideret mærket man
betale for.

Sagt på en anden måde, man kan få 2 Acere for 1 IBM

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETO...@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:45b86f0b$0$8212$edfa...@dread14.news.tele.dk...

"S. Sørensen"

Anders (6400) skrev:

> [...]
> betale for.
>
> Sagt på en anden måde, man kan få 2 Acere for 1 IBM

Jamen hej Anders og tak for din venlige vurdering af hvad jeg skrev.
Det er nu engang mine personlige erfaringer jeg gør rede for. At du så
åbenbart har så stor erfaring med begge mærker skal jeg da gerne
acceptere, men de Acer bærbare jeg har haft fingrene i er simpelthen det
argeste lort rent kvalitetsmæssigt, og jeg kan indtil videre ikke finde
en i omgangskredsen der har haft en af de nyere Acer der har holdt i
mere end 2 år uden, at være til reperation. Det samme kan ikke siges om
dem i omgangskredsen der har købt IBM. Når man køber en IBM maskine så
ligger du flere penge, men du får altså også en LANGT mere stabil og
solid maskine der holder.

Ja du kan få 2 Acere for 1 IBM, men jeg vil hundrede gange hellere vælge
en IBM som kan køre 24/7 i årevis uden problemer, end en Acer som dem i
min omgangskreds har købt, der har tilbragt flere måneder til reperation
i løbet af de sidste par år.

Steinbjørn

jama

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETO...@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:45b86e21$0$8694$edfa...@dread14.news.tele.dk...

------------------------------------

Alt det nægter jeg ikke, men mange folk, der idag køber bærbare er tit til
spil.Og her er IBM, hvad der i virkeligheden ikke er en rigtig IBM, ikke De
bedste til det.Alt det her er et trosspørgsmål, jeg har selv bærbare over
4år.Men jeg køber idag ikke en ny bærbar til små 10000kr eller mere, helt
sikkert, idag går det så hurtigt, at er de bare 3-4 år gamle, ja så er de
alt for gamle til den nye teknik. Og det kommer til, at gå endnu hurtigere i
Fremtiden.
Min menning selvfølgelig.
Jama

Anders (6400)

Selv tak !

Jeg har selv en Acer og den kører på 5 år nu, uden problemer, så jeg ved
ikke lige,
hvor du kommer med dine udtalelser om Acer er billigt lort !

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETO...@tiscali.dk> skrev i en

meddelelse news:45b877fe$0$4472$edfa...@dread14.news.tele.dk...

Morten

> Ja du kan få 2 Acere for 1 IBM, men jeg vil hundrede gange hellere vælge
> en IBM som kan køre 24/7 i årevis uden problemer, end en Acer som dem i

Jeg tror også det hænger kraftigt sammen med hvordan brugerne behandler
deres ting. Dyrere ting holder oftest længere af den årsag at brugerne
passer bedre på dem. Og de fleste af verdens gud ved hvor mange mærker
bærbare kommer fra ganske få fabrikker ovre øst på. Dermed ikke sagt der
ikke er forskel, men typisk er det de samme kendetegn der er for den samme
fabrik.

Jeg har i alt haft 6 mobiltelefoner i hele mit liv inkl. min nuværende ingen
af dem er blevet udskiftet pga. de ikke kunne holde længere. To har jeg
solgt, resten gik videre til familiemedlemmer der stortset aldrig bruger
mobilen og er ligeglad med størrelsen, extra funktioner osv. og de nøjes
også bare med taletidskort. Ser man derimod på min kusine, som ej har haft
mobil i så lang tid som jeg er på gud ved hvilken telefon det er. De er så
godt som alle døde eller blevet mere eller mindre ubrugelige på den ene
eller anden måde...

> min omgangskreds har købt, der har tilbragt flere måneder til reperation i
> løbet af de sidste par år.

Hvis det er sket mens der stadig var garanti på lyder dte som om
forhandleren bevist har omgået købeloven. Når det så er sagt, så er der
mandagsmodeller blandt alle mærker.

Mvh
Morten

Nicolai

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETO...@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:45b877fe$0$4472$edfa...@dread14.news.tele.dk...

> Jamen hej Anders og tak for din venlige vurdering af hvad jeg skrev.

Glem alt om Anders, han er en troll som render rundt på usenet og belemrer
folk med sine dumme udtalelser, hvor halvdelen af det er løgn. Efter noget
tid, skifter han så navn og han har derfor heddet alt fra Sredna til
Sønderbronx.

Han er selv en varm fortaler for Acer, fordi han fornylig? har købt en Acer
i Fona. Så nu går han så rundt og anbefaler alle, at købe en Acer i Fona.
Men nu viser det sig, at han også har en Acer mere end 5 år gammel. Men kan
ikke stole på hvad han siger, så fremover, så bare ignorer ham.

Nicolai

Nicolai

"jama" <non...@mail.com> skrev i en meddelelse

> Til det må jeg sige nej, nok er IBM god men da ingen idag bruger en bærbar
> meget over 3-4år

Hvor har du dog det fra? Det var godt nok en skarp påstand.

> ja så betyder det ikke så meget.De dage med IBM er saga, da det ikke er
> IBM der laver dem mere

Så selve maskinen er dalet i kvalitet, efter at Lenovo overtog?

> Mvh.Jama.>

Nicolai

Nicolai

> Alt det nægter jeg ikke, men mange folk, der idag køber bærbare er tit til
> spil.

Sludder. Der er mange der køber slæbbare, som tit er til spil. Dem som køber
en rigtig bærbar, med lav vægt og god batteritid, er ikke tit til spil.

> Og her er IBM, hvad der i virkeligheden ikke er en rigtig IBM, ikke De
> bedste til det.

Nej, men de er nogle er de bedste til at lave rigtige bærbare. Altså,
bærbare som holder, lav vægt og lang batteritid.

> Alt det her er et trosspørgsmål, jeg har selv bærbare over 4år.

Det er da ikke et trosspørgsmål, at Acer's halv-bærbare er bedre til at køre
spil end Lenovo/IBM, men at Acer slet ikke kan konkurrere med IBM/Lenovo,
når det gælder nytænkning, materialekvalitet, lav vægt, holdbarhed og lang
batteritid.

> [...]
> alt for gamle til den nye teknik. Og det kommer til, at gå endnu hurtigere

Jamen, så er dit behov anderledes end andres. Men det ændrer stadig ikke på
fakta, at IBM/Lenovo er bedre kvalitet og en mere ægte bærbar. Jeg køber da
også de billige Denver dvd afspillere i Bilka, fremfor de dyrere mærker. Det
er et valgt jeg har taget, da Denver dækker mine behov og så behøver jeg
ikke af ofre mere, men derfor er Denver da stadig ikke lige så god kvalitet
som de bedre på markedet.

> Min menning selvfølgelig.
> Jama

Nicolai

Anders (6400)

PLONK

"Nicolai" <news...@mailme.dkvalid> skrev i en meddelelse

Nicolai

"Morten" <hifi_c...@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er forskel, men typisk er det de samme kendetegn der er for den samme

Selvom samme fabrik laver 2 forskellige mærker laptops, så kan der godt
differentieres i kvaliteten. Det kommer jo an på hvad pågældende
firma/mærke, kræver og er villige til at betale for produktionen.

Nicolai

jama

"Nicolai" <news...@mailme.dkvalid> skrev i en meddelelse

------------------------
Ja undskyld jeg nævner det, som flere her i gr. har skrevet et par gange, at
efter "Lenovo" har overtaget, er IBMs computer (bærbar) ikke det samme
mere.Ja det er, hvad jeg har læst mere end en gang.Personlig kan jeg ikke
udtale mig om lige dette, da jeg ikke ejer en IBM selv.Jeg referere kun til
news her i gr. Og til, at Acer er en udemærket bærbar, det er min
ihvertfald, og her kan jeg selv udtale mig, da jeg har en.Og som jeg skrev,
er det min egen helt egen Personlige mening, ikke andres.

Nicolai

> news her i gr. Og til, at Acer er en udemærket bærbar, det er min
> ihvertfald, og her kan jeg selv udtale mig, da jeg har en.Og som jeg
> skrev, er det min egen helt egen Personlige mening, ikke andres.

Ok, men det afholdte dig ikke fra at påstå, at "ingen i dag bruger en bærbar
mere end 3-4 år". Og rent faktisk, så var det dit argument for, at man ikke
skulle vælge den bedre kvalitet som IBM giver.

Nicolai

Morten

> Selvom samme fabrik laver 2 forskellige mærker laptops, så kan der godt
> differentieres i kvaliteten. Det kommer jo an på hvad pågældende
> firma/mærke, kræver og er villige til at betale for produktionen.

Præcis. Der kan være, men i dag er der det desværre sjældenere og sjældnere.
Fabrikanterne af de klassiske mærkerevarer dengang de var ensbetydende med
en god holdbar kvalitet lever højt på at det var de dengang og det husker
forbrugerne dem for og derfor køber de dem. I virkeligheden har de klassiske
mærkevarer dog oftest bare en højere indtjening - det er profit det handler
om, ikke om at lave kvalitet fordi forbrugeren har en forventning herom fra
"gamle dage".

Sådan er det desværre med mange produkter i dag og i særdeleshed elektronik,
det er ikke begrænset til computere. Vil du f.eks. have noget virkeligt
solidt kram af en hifi-forstærker med muskler og der spiller så englene
synger - uden at betale kassen - er der to muligheder. Find en gammel (og
gerne sæt den i stand, skifte trætte kondensatorer mv.) eller lav den selv
fra bunden (efter anerkendt diagram hvis du ikke kan designe kredsløb). Lidt
et paradoks, for vi har aldrig haft så gode elektronikkomponenter til
rådighed som i dag - alligevel er langt det meste i den prisklasse som de
fleste forbrugere har råd til uden at skulle leve af spaghetti og ketchup en
gang juks når du ser det efter i sømmene. Men en computer laver man ikke
lige helt fra bunden, der er man tvunget til at bruge de moduler
(strømforsyning, bundkort, harddisk mv.) som fabrikanterne har valgt at
lave.

Mvh
Morten

Nicolai L

"Anders (6400)" <mailad...@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> PLONK

Selv de barnligste usenettere, indså for længe siden at det er til grin at
anvende "PLONK". For det første, så er den der bliver "PLONKET" ret ligeglad
med det, men det at "PLONKEREN" tror at det er så stor en straf, at blive
"PLONKET", viser bare hvilken verden han befinder sig i og den er ikke i
nærheden af vores andres. Men jeg kan garantere dig, at blive "PLONKET" af
dig, har ikke den effekt som du tror den har.

Nicolai

"S. Sørensen"

Anders (6400) skrev:

> Selv tak !
>
> Jeg har selv en Acer og den kører på 5 år nu, uden problemer, så jeg ved
> ikke lige,
> hvor du kommer med dine udtalelser om Acer er billigt lort !

Kære Anders..

Prøv at læse hvad jeg skrev en gang til, så kan det være du faktisk er
istand til, at forstå hvor jeg "kommet med minde udtalelser om Acer er
billigt lort!"

Steinbjørn

"S. Sørensen"

jama skrev:

> Alt det nægter jeg ikke, men mange folk, der idag køber bærbare er tit til
> spil.
Det er korrekt nok, dog kan du snildt få en IBM der også fungerer til
spil, men så betaler du også for det. Tilgengæld holder den så også
LANGT længere end Acer eller lignende produkter du finder i El-Giganten
og Fona.

> Og her er IBM, hvad der i virkeligheden ikke er en rigtig IBM, ikke De
> bedste til det.

IBM's bærbare er blevet produceret af LENOVO i mange år. Nu har LENOVO
så overtaget rettighederne til det, men hvis du køber en Thinkpad så er
kvaliten den samme. Har haft fingrene i en T60 og den er akkurat lige så
lækker, at arbejde med som min T41.

> [...]
> alt for gamle til den nye teknik. Og det kommer til, at gå endnu hurtigere i

Trosspørgsmål og trosspørgsmål. Jeg køber heller ikke en bærbar til
10.000 eller mere, men tæt på. At det idag går så hurtigt, at de er
forældede om 3-4 år er korrekt, men det var det også for 3-4 år siden
hvor min T41 blev produceret. Den er dog absolut rigeligt til mine
behov, da jeg har en stationær computer til spillebehov. Til det formål
som Jørgen's tilkendegav vil jeg da LANGT hellere, have en bærbar som er
kvalitetsmæssig "lækker", at arbejde med og som ikke er svinehurtig,
hvilket ikke er nødvendigt til Jørgens behov.

> Min menning selvfølgelig.
> Jama

Og bare min mening naturligvis ;)

Steinbjørn

"S. Sørensen"

Morten skrev:

> [...]
> ikke er forskel, men typisk er det de samme kendetegn der er for den samme

Ingen tvivl om, at der er forskel på hvordan folk behandler deres
computere, og man kan også i nogen grad ret tydeligt se hvilke computere
der kommer fra de samme fabrikker. Men der ER altså en tydelig
kvalitetsforskel når du står med en Txx Thinkpad og en Acer eller andet
billig mærke fra Elgiganten. Du kan mærke det bare du trykker på tastaturet.

> Hvis det er sket mens der stadig var garanti på lyder det som om

> forhandleren bevist har omgået købeloven. Når det så er sagt, så er der
> mandagsmodeller blandt alle mærker.

Naturligvis er der mandagsmodeller blandt alle mærker, men det er
påfaldende hvor mange mandagsmodeller der findes i min omgangskreds
blandt Acer bærbare og lignende billigmærker, mens det diementralt
modsatte gør sig gældende for Thinkpads. Skal ikke udtale sig om
købeloven, men da min kammerat for 3. gang afleverede hans Acer bærbare
hos computercity, så fik han da en nyere Acer. Men da havde den været
til reperation i 2x 1½ måned.

Steinbjørn

"S. Sørensen"

Nicolai skrev:

> [...]
> folk med sine dumme udtalelser, hvor halvdelen af det er løgn. Efter noget
> tid, skifter han så navn og han har derfor heddet alt fra Sredna til

Jeg har noteret mig hans noget mystiske opførsel og hans navneskift
igennem tiden, men det må han jo selv ligge og slås med. Hans niveau er
dog noget under det niveau jeg normalt gider beskæftige mig med, men man
kan jo falde i engang imellem.

> [...]
> Men nu viser det sig, at han også har en Acer mere end 5 år gammel. Men kan
> ikke stole på hvad han siger, så fremover, så bare ignorer ham.

Jamen det forklarer jo en del. Det er da også fint hvis han er glad for
sin Acer, det er ham vel undt. Mit valg ville nu være noget andet. At
han så ikke helt kan finde ud af hvor lang tid han har ejet sin Acer er
vel så bare underholdene at observe.

Steinbjørn

jama

"Nicolai" <news...@mailme.dkvalid> skrev i en meddelelse

--------------------------------------
Det ved GUD jeg ikke gør, jeg siger bare, at kun få ældre bærbare er istand
til, at klare sig mht til den nye Software, der kommer hele tiden.Og så er
IBM altså ikke den eneste bærbare.Du nærmest mener, at det kun er Idioter,
der ikke køber Dem, ja så er jeg en af dem.Lad os se om et par år, hvor
nange, der er tilbage og som vil spendere en10-15.000kr på sådan en.Ikke mig
og jeg vil væde på, at om 3,4,5 år så er IBM blot en blandt mange.Det er jo
ikke en livsindvestering man køber, der skal gå i arv til sønen, men et
redskab til at bruge i dagligdagen.

jama

> Nicolai ------
------------------------------------
Nu gider jeg sgu ikke mere, du snakker fandme om IBM, som det er selve
Vorherre, der har skabt den, og at det er den eneste RIGTIGE bærbar.Sig mig
sælger du Computer for IBM?Du er jo helt ude i skoven mand. Du messer som et
Jehovas Vidne, der skal få Os andre over i en Bedre Verden.Er den bedre
Verden, IBM??
Tak for denne gang, her står jeg sgu af.
Mvh.Jama

jama

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETO...@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:45b8e2c2$0$13363$edfa...@dread14.news.tele.dk...

---------------------------------------
Ja her får jeg et svar, jeg kan bruge og ikke en lang svada omIBM, som
Vorherres bedste ven.
Ja jeg gir dig ret, selvfølgelig holder den længere.Jeg har selv anbefaldet
den til Folk, der bad om et råd, om hvad jeg mente var den bedste.Men det er
ikke ensbetydene, at alt andet er Lort.Her i gr. gir man råd, man messer
ikke om, at den eneste rigtige bærbar er en IBM.Så står jeg af.
Mvh.Jama

Kent Nielsen

"Nicolai" <news...@mailme.dkvalid> skrev i en meddelelse

> Så selve maskinen er dalet i kvalitet, efter at Lenovo overtog?

He he.
Gæt hvilken producent der producerede TP´erne med IBM logo på.

Kent Nielsen

Peter Brandt Jørgensen

Hej Jørgen

Lige min mening; der er jo udbrudt religionskrig i tråden, og som daglig
bruger af en IBM T42, der transporteres frem og tilbage til arbejder hver
dag i en rygsæk, er der for mig ingen tvivl om at Thinkpads bare er de
bedste og mest robuste.

MEN, men, men, til det brug du nævner her, hvor den ikke skal transporteres,
og du ikke skal bruge mekanikken intensivt, tror jeg en Acer vil dække dit
behov 100%. Min datter har en Acer i dette prisleje, og den fungerer
fremragende, dvs. den forlader stort set aldrig hendes værelse, men bruges
rimeligt intensivt til internet, opgaveskrivning, mail, mv. Køb du roligt en
Acer.

Og så til selve spørgsmålet: Nej, jeg har ikke set noget billigere, så
spring du bare til hvis du skal bruge den nu. Om 3 måneder kan du sikkert få
den endnu 100,- billigere.... ;-)

Peter Brandt Jørgensen
peterF...@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

"S. Sørensen"

Peter Brandt Jørgensen skrev:

> [...]
> rimeligt intensivt til internet, opgaveskrivning, mail, mv. Køb du roligt en

Kald det religion, men det er blandt andet i nogenlunde den funktion jeg
har set Acer maskiner som har kørt fint i et halvt til et helt år,
hvorefter der pludselig begynder, at dukke forskellige fejl op som,
striber på skærmen, USB porte der ophører med, at fungere og andre sjove
fejl.

> Og så til selve spørgsmålet: Nej, jeg har ikke set noget billigere, så
> spring du bare til hvis du skal bruge den nu. Om 3 måneder kan du sikkert få
> den endnu 100,- billigere.... ;-)

Eller køb en god brugt Thinkpad til en 2-3-4000 kr. Den holder efter min
erfaring længere.

Steinbjørn

jama

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETO...@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:45b92c27$0$5054$edfa...@dread14.news.tele.dk...

Lige en slut bemærkning til hele den Polemik, der har kørt her i gr. ang.
IBM kotra andre mærker.En kaldte det en Religionskrig, hvad ikke er helt ved
siden af.På den baggrund, ærgrer det mig, at Jeg indgik i denne debat, for
der vil altid fremkomme bemærkninger, man bagefter fortryder lidt.Her mener
jeg ikke selve kritikken af de enkelte mærker, men derimod tonen de bliver
fremsat i.Man gribes tit af en vis stemning, der bagefter kan komme til at
virke, ja jeg vil sige lidt hadsk, hvad jo ikke har meget med kritikken af
hvilke bærbare, der måske er bedst.Og hvad er så bedst, det skal jo ses i,
hvad man ønsker og hvilke behov man har og ikke mindst, hvor mange penge man
har råd til, at spendere i sidste ende, ja der er en lang række forhold der
bør tages i betragtning, inden det endelige valg tages.Og her er det, at
tonen til tider bliver, hvad skal man kalde det (hadsk) Ærgeligt, men sådan
er Vi jo, når der bliver tændt op i ens holdninger til Computer spørgsmål.
Ja, så kan andre sige, hva fanden kommer det spørgsmålet: Re: Billigste
bærbar i DK? Ved, Ikke meget måske? ? ?
Mvh.Jama

Hans

"jama" <non...@mail.com> skrev i en meddelelse
Der er fejl på den (IBM?) computer, du bruger. Den kan ikke lave mellemrum
efter punktum.

jama

"Hans" <ha...@susaa.xx> skrev i en meddelelse
> -----------------

En fejl, Acer
jama

John

Anders (6400) skrev:
> Sikke da engang lort du lukker ud !
>
> Acer's bærbare computere er mindst lige så gode som IBM's.
> Når man køber en IBM mask. så er halvdelen af prisen decideret mærket man
> betale for.

Du er åbenbart lige så dum at høre på her i bærbar-gruppen som i
mobilgruppen. SUK.

John

Nicolai skrev:

> [...]
> folk med sine dumme udtalelser, hvor halvdelen af det er løgn. Efter noget
> tid, skifter han så navn og han har derfor heddet alt fra Sredna til

Kunne ikke være meget mere enig.

Mvh

John

Nicolai L

> --------------------------------------
> Det ved GUD jeg ikke gør, jeg siger bare, at kun få ældre bærbare er
> istand til, at klare sig mht til den nye Software, der kommer hele tiden.

Nu må du holde op. Jeg citerer lige fra DIT indlæg:

"-----------------------------

[...]

Altså, nøjagtig som jeg skriver, så påstår du at "ingen bruger bærbare mere
end 3-4 år". Og det er altså noget vås. Den nye software du henviser til at
ældre bærbare ikke kan klare, gælder i stort omfang kun MS og
windowsprogrammer. Linux og andre systemer har ikke de samme problemer. Men
fair nok, hvis din opfattelse af anvendelsen af computere, bare skal være
noget billigt bras med nyere hardware for at kunne køre populærsoftware, så
er det bedre til at forstå. Men der er mange professionelle, som anvender
deres maskiner meget specifikt og derfor ikke lider af samme opfattelse som
dig.

> Og så er IBM altså ikke den eneste bærbare.

Æh nej. Hvornår fandt du ud af det? Jeg ahr godt nok vidst det længe.

> Du nærmest mener, at det kun er Idioter, der ikke køber Dem, ja så er jeg
> en af dem.

Min er en Dell og min forrige en HP. Men jeg kan stadig godt anerkende det
store arbejde der ligger i en IBM og den kvalitet som de består af. Mit
indtryk af markedet er ikke præget af en ganske ensidig fokusering på
enkelte kriterier, men spænder vidt og IBM er altså førende på laptops. Og
ja, skal du have en slæbbar, med 17 skærm og stor cpu, så er det ikke en IBM
du skal købe. Det er der jo ingen der har påstået, tværtimod.

> Lad os se om et par år, hvor nange, der er tilbage og som vil spendere
> en10-15.000kr

Masser. Der er da hele tiden folk som har penge nok til at købe kvalitet,
også selvom de ikke skulle have ønsker om at beholde den længe.

> på sådan en.Ikke mig

Jamen, at din økonomi har begrænsninger, er da ingen skam. Det har min også,
derfor købte jeg Dell. Men det ændrer stadig ikke på hvad IBM står for.

> og jeg vil væde på, at om 3,4,5 år så er IBM blot en blandt mange.Det er
> jo ikke en livsindvestering man køber, der skal gå i arv til sønen, men et
> redskab til at bruge i dagligdagen.

Tja, Acer giver bestemt ikke fornemmelsen for kvalitet, ganske ligesom min
Dell. Det gør IBM i høj grad og med ganske god grund. Men der er jo ingen
grund til ikke at kunne se tignene i større perspektiv. Det er jo ikke et
personligt angreb, når folk siger at Acer er af ringere kvalitet end IBM. Du
har dine kriterier, som vi respekterer og så kunne du vel forstå og
respektere, at der findes folk med andre kriterier end dine.

> Mvh.Jama

Nicolai

Nicolai L

> [...]
> som et Jehovas Vidne, der skal få Os andre over i en Bedre Verden.Er den

Nej, som jeg har skrevet andet steds, så har mine laptops været Dell og
HP/Compaq.

> Tak for denne gang, her står jeg sgu af.

Ja, det havde jeg godt forstået. Det gjorde du jo i starten, jeg har så
prøvet at forklare dig, at der er nuanceforskelle i de udvælgelseskriterier
vi hver især har. Men du magter nok ikke at acceptere, at der findes bedre
laptops end det du selv har valgt.

> Mvh.Jama

I øvrigt, så forsøgte jeg at forklare, at fordi man vælger den billige DVD,
er det ikke ensbetydende med at den dyre ikke bedre. Jeg er ked af at jeg
tabte dig, men jeg magter åbenbart ikke at skære det mere ud, så selv du kan
forstå det.

Nicolai

Nicolai L

> ---------------------------------------
> Ja her får jeg et svar, jeg kan bruge og ikke en lang svada omIBM, som
> Vorherres bedste ven.

Der har på ingen måde været tale om en svada, men et forsøg på at korrigere
din tilsyneladende håbløse viden.

> Ja jeg gir dig ret, selvfølgelig holder den længere.Jeg har selv
> anbefaldet den til Folk, der bad om et råd, om hvad jeg mente var den
> bedste.Men det er ikke ensbetydene, at alt andet er Lort.

Nej, du har ikke formået at forstå særlig meget. Der er ingen der har sagt
at Acer er noget lort, men at Acer ikke er af samme kvalitet.

> Her i gr. gir man råd, man messer ikke om, at den eneste rigtige bærbar er
> en IBM.Så står jeg af.

Du indledte med at påstå det modsatte. Du er den eneste der har haft et
ensidigt syn på bærbare, hvor vi andre kan se at bærbare er gode på hver
deres område. Acer er billig, IBM er kvalitet.

Nicolai L

> [...]

> IBM kotra andre mærker.En kaldte det en Religionskrig, hvad ikke er helt

Jeg har snakket godt om IBM, selvom jeg aldrig har ejet en. Jeg har kun haft
Dell og HP/Compaq, så den eneste der har været religiøs her, er dig.

> [...]
> er det, at tonen til tider bliver, hvad skal man kalde det (hadsk)
> Ærgeligt, men sådan er Vi jo, når der bliver tændt op i ens holdninger til

Sådan er du. Jeg har indledningsvis forsøgt at forklare dig, hvad du
åbenbart herover er kommet frem til, at kriterierne bestemmer købet, men at
IBM stadig er bedre kvalitet end Acer. Det blev du tøsefornærmet over og
begyndte at snakke om Vorherres bedste ven og langt ude osv osv. Men det er
da rart at se, at du kapacitet til at reflektere over din egen attitude og
din frembrusen med folk, som havde en anden holdning end dig. Din frembrusen
mod mig, angående IBM som jeg aldrig har ejet nogle af eller været
involveret i, viser at det var en kort lunte der fik dine følelser til at
fare op, og dermed fornuften til at forsvinde. Ligesom når folk drikker,
ikke at jeg siger du er fuld.

> Ja, så kan andre sige, hva fanden kommer det spørgsmålet: Re: Billigste
> bærbar i DK? Ved, Ikke meget måske? ? ?

Steinbjørn anbefalede IBM fremfor Acer, - Jørgen spugrte om Acer dermed var
noget skrammel og her, startede DU så krigen i form af dine tåbelige
påstande om IBM og kriterier, som om dine kriterier var de eneste i verden.

> Mvh.Jama

Respekt for din selvrefleksion, men du er godt nok en tåbe.

Nicolai

jama

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i en meddelelse
> Nicolai -------------------------

For sidste gang, jeg siger ikke IBM er noget lort. Det drejede sig om en,
der ville købe en billig bærbar, og så er IBM ikke lige sagen. Og som jeg
også skrev, så er det her i news.gr. folk har skrevet, at efter IBM ikke
personlig laver Dem mere, så er kvalitetten ikke lige så høj, som før. Og en
Compuer, der er 3,4,5 år gammel er ikke lige den bedste til den nye
Software, som f.eks. visse grafikkort, nogle spil, de nye brænde tekniker
til den nye standard og ikke, at forglemme Windows nye OS. Så hvis du mener
en 4-5 år gammel PC, kan klare dette så værsgod. Og min Acer på 3 år er helt
OK, men defor tror jeg ikke den er klar til den sidste nye Software. Og til
allersidst, ingen køber idag en PC, der skal virke10 år frem i tiden, gør du
så OK, men jeg kender ikke nogen, der gør dette. Nu gider jeg ikke mere, du
får ret og jeg ro, alt dette her, er jo i sidste ende, et trods spørgsmål, i
1996 var det sikkert rigtigt, men ikke i år 20007. Vi er desværre kommet i
smid væk tidsalderen, ingen rep. mere til 2,3 tusin kr. når du kan få en ny
til 2 tusin mere.
Mvh.Jama

jama

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i en meddelelse

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Jeg takker, så viser det sig trods alt, at jeg har ret.Vi gribes af afmagt
og fortvilvelse, når computer kommer på tale.Jeg siger heller en tåbe end en
idiot.For så vit jeg kan huske, har jeg ikke skrevet personlige ting om
andre og hvad De er.Så jeg må Takke endnu en gang." Dennegang uden Mvh.
jama

Anders Majland

> Jeg har fundet denne Acer til 3800 kr. Kan det mon gøres billigere?
> http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=92145
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255108

Jeg vil ikke blande mig i religionskrigen som det her har udviklet sig til -
Men mine erfaringer med acer travelmates er ok. Vi havde nogle modeller der
knækkede i skærmophænget (mener at de hed 800) og jeg har også stadig en
tm600 fra 2002 der har overlevet 50000km i topboksen på en motorcykel med
deraf store temperaturudving.

I huset har "andre" mærker primært været asus og zepto - og de har
gennemsnitligt ikke været bedre end acer'ne

Men en ny med reklamationsret er nok ikke nogen dum ide i forhold til købe
en brugt lidt billigere ...

> Det lyder måske lidt åndsvagt, men jeg skal faktisk kun bruge den til
> mp3-afspilning via stereoanlæget i stuen

Et alternativ kunne være et mini-itx mb og en billig brugt 15" fladskærm -
det kan nok gøres billigere og kan køles helt passivt....
Flere af mb'ene har digitalt lyd ud så har du en ledig coax indgang på
forstærkeren sparer du det eksterne lydkort :-)
Så har du også mulighed for at bruge en stor 3,5" harddisk hvis du skal have
plads til meget musik :-)

/A

Jørgen Foged

Anders Majland wrote:
> [...]
> forstærkeren sparer du det eksterne lydkort :-)
> Så har du også mulighed for at bruge en stor 3,5" harddisk hvis du

Ja, det har jeg også overvejet, men jeg vil gerne have mulighed for at
flytte rundt på pc'en. Om jeg sidder og skriver mails eller chatter i
sofa'en, eller om den står på reolen som musikafspiller. Så det bliver en
bærbar. Og jeg vil nok også være mest tryg ved 2 års reklamationsret kontra
ingen reklamationsret hvis den er brugt. Det kan da godt være at Acer's
kvalitetes-tolerencer er lidt mindre, men man får jo heller ikke en
Spaceshuttle for 3797 kr. så det må man leve med, hvis man kan. Ingen tvivl
om, at jeg helst ville have en IBM* til 10.000 kr. for at være på den sikre
side, men sådan kan det desværre ikke blilve, og måske også lidt overkill
når den ikke skal bruges til ret meget andet end musik og lidt internet.

Tak for alle jeres input.

--
Jørgen

Anders Majland

> Ja, det har jeg også overvejet, men jeg vil gerne have mulighed for at
> flytte rundt på pc'en.

> Det kan da godt være at Acer's kvalitetes-tolerencer er lidt mindre

Sådan lidt flytten rundt i hjemmet stiller heller ikke samme krav til den
mekaniske stabilitet som en der bliver (mis)brugt udei virkeligheden :-) Og
dem af mine kollegaer der har taget livet af bærbare plejer at gøre det så
grundigt at mærket er ligegyldigt (Flydende glas er f.eks effektivt og jeg
har prøvet om jeg kunne stoppe blæseren til med støv - det fik jeg dog
banket ud igen...

Vi har dog for et par år siden haft nogle acer travelmate 800 der knækkede i
hængslet til skærmen ...

Som med så meget andet får man sjældent mere end man betaler for - og bunden
af markedet (primæssigt) betaler man ihvertfald ikke ekstra :-)

Jesper Hartoft

Før eller efter IBM solgte deres PC afdeling til Lenovo ?
Med i handlen købte Lenovo nemlig retten til at bruge IBM og Thinkpad
navnet i en række år (tror nok det var 3 år), hvorefter de kun må kalde
dem Lenovo.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

John

Jesper Hartoft skrev:

> [...]
> Med i handlen købte Lenovo nemlig retten til at bruge IBM og Thinkpad
> navnet i en række år (tror nok det var 3 år), hvorefter de kun må kalde

Før. Lenovo har produceret bærbare for IBM i mange år.

Mvh

John