Hårde videvarer billigere i Tyskland?

carsten

Hej med jer.
Vi har købt en grund og vi spekulerer på om der er noget at hente ved at
købe hårde hvidevarerne i Tyskland.

Er der nogle gode prissider a la hvidevarepriser.dk på tysk, så vi direkte
kan prissammenligne?

Erfarings-historier ønskes ligeså.

På forhånd tak

Rasmus

"carsten" <try...@guess.who> wrote in message

Hvis du skal købe hvidevarer til et helt hus bør du kunne handle dig frem
til en god rabat....., et afslag på 20-25% i forhold til listeprisen burde
være absolut realistisk. (medmindre du køber de billigste produkter i
butikken)
Jeg har et par gange selv overvejet at hente fra Tyskland men hvergang har
jeg fundet et firma i DK som har villet sælge til ca. samme pris.

/Rasmus

Mr. X

"Rasmus" <SLETdetHERm...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Ja bare husk på at det ikke er sikkert at brugsanvisninger samt teksten
betjeningspaneler står på dansk. Og værd samtidig opmærksom på at det ikke
er alle fabrikker der gider at lave garantiarbejde på maskiner der er købt i
udlandet. Så går maskinen i stykker i garantiperioden. Så kan du risikere at
skulle betale selv. Eller betale en fragtmand for at køre maskinen til
tyskland for at få den repareret. Og så kan du selv regne ud hvor meget du
har sparet:o)

Allan Soerensen

"carsten" <try...@guess.who> skrev i en meddelelse

> Hej med jer.
> Vi har købt en grund og vi spekulerer på om der er noget at hente ved at
> købe hårde hvidevarerne i Tyskland.

Kik dig godt for og lad være med at sammenlign med "vejledende
udsalgspriser" for det er langt fra de priser varerne sælges til i Danmark.

Da vi købte hus fik vi også et tilbud på alle hårdehvidevare fra Fleggaard i
Tyskland. For at have noget at sammenligne med fik vi et tilbud på
tilsvarende varer fra den lokale forhandler. Tilbudet fra den lokale var
faktisk det billigste, og så var det frit leveret på vores adresse.

Det er mit indtryk at når folk siger de har sparet "mange %" ved at handle i
Tyskland, er det ofte fordi de sammenligner med de vejledende udsalgspriser
og ikke har undersøgt hvad varen reelt sælges til i Danmark.

Dennis

On Mon, 10 Jul 2006 19:35:29 +0200, "carsten" <try...@guess.who>
wrote:

>Hej med jer.
>Vi har købt en grund og vi spekulerer på om der er noget at hente ved at
>købe hårde hvidevarerne i Tyskland.

Jeg har kun gode erfaringer med at købe hvidevarer i Tyskland. Vi
købte alt i hårde hvidevarer forrige år og sendte mails rundt til
10-15 af de store hvidevarerforhandlere, for at få et godt tilbud på
de samme produkter.

Tilbudene varierede mellem 31.000 og 37.000. Fleggard
(e-trade.dandiscount) var klart de billigeste og lå flere tusinde
under de andres tilbud.

Vi fik det hele leveret til døren fra Tyskland ugen efter og alt var i
orden.

Med hensyn til reparationer tror jeg ikke der bliver problemer så
længe man vælger nogle af de store varemærker. Vi købte AEG, Voss og
Siemens. Da vores vaskemaskine gik i stykker sidste år, ringede vi til
det danske servicecenter og der kom en montør ud et par dage efter og
lavede det på garantien.

/Dennis

Mr. X

"Dennis" <dbi...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Nu arbejder jeg selv som servicetekniker på et af de "store" mærker. Og vi
reparere ikke maskiner på garantien hvis folk har lavet moms finten. Så
henviser vi blot til den forhandler hvor de har købt det :o)

Bendt Rasmussen

"Mr. X" <hum...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu arbejder jeg selv som servicetekniker på et af de "store" mærker. Og vi
> reparere ikke maskiner på garantien hvis folk har lavet moms finten. Så
> henviser vi blot til den forhandler hvor de har købt det :o)

hvilke et af de "store" mærker er det så, at vi skal holde os væk fra ?

Jeg har selv handlet Bosch i tyskland og fået repareret på garanti her i
danmark.

mvh
Bendt

Dennis

On Thu, 27 Jul 2006 17:20:05 +0200, "Mr. X" <hum...@hotmail.com>
wrote:

>Nu arbejder jeg selv som servicetekniker på et af de "store" mærker. Og vi
>reparere ikke maskiner på garantien hvis folk har lavet moms finten. Så
>henviser vi blot til den forhandler hvor de har købt det :o)

Nu ved jeg jo ikke hvor du arbejder, men AEG lavede i hvertfald min
vaskemaskine på garantien - uden problemer, også selvom den var købt i
Tyskland.

/Dennis

MK

"Bendt Rasmussen" <ra...@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv handlet Bosch i tyskland og fået repareret på garanti her i
> danmark.

Bosch Siemens Gaggenau har world wide garanti/reklamation
på ders produkter. Uanset hvor de er købt i verden, repareres
det af den stedlige afdeling. Har du levet i Chile og tager dine
hårde hvidevarer med til Danmark, repareres de også hér..