iso-8859-16 pe windows xp

Cristian Adam

to Diacritice
Salut,

Am urmat sfatul de pe pagina unor Estoni [1] și am
reușit să fac treaba din captura atașată.

Fișierul c_28606.nls se găsește la [2].

Numai bine,
Cristian.

[1] http://konfiguracja.c0.pl/iso13ww2k_en.html
[2] http://code.google.com/p/reactos-mirror/source/browse/branches/nslookup/media/nls
iso-8859-16.png

Stefan Fulea

to Diacritice
> [2]http://code.google.com/p/reactos-mirror/source/browse/branches/nslook...
>
>  iso-8859-16.png
> 38KViewDownload

ReactOS, ha?

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
Da. Cei de la ReactOS nu au avut nicio problemă de a adăuga încă
o pagină de „cod” :)

Apropo, ReactOS duce lipsa tastaturilor standard...

--
Cristian.

Stefan Fulea

to Diacritice
> Apropo, ReactOS duce lipsa tastaturilor standard...

Duce el mai multe lipsuri ...săracul!

Cristian Adam

to Diacritice
Lucrurile devin interesante când facem substituția
paginii de codare 1250 cu 28606.

în felul acesta înlocuim iso-8859-2 cu iso-8859-16!

Am testat TextPad și pot scrie diacriticele cu virgulă.
Voi mai testa Yahoo Messenger 8 și Pegasus Mail :)

Din păcate fișierul c_28606.nls funcționează doar pe
Windows XP, Windows 7 a făcut urât.

--
Cristian.

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
On Mon, 17 Oct 2011 00:19:56 -0700 (PDT), Cristian Adam wrote:

> Lucrurile devin interesante când facem substituția
> paginii de codare 1250 cu 28606.
>
> în felul acesta înlocuim iso-8859-2 cu iso-8859-16!

Eu am încercat mai demult să hăcuiesc CP-1250 (pe un Win2000, nu mai
știu care era fișierul fizic, probabil tot un .nls), mergea bine în
Notepad, dar rezultase o vraiște totală la alte chestii cu care
interacționa acel fișier, gen nume de fișiere, parcă și e-mail.

Oricum era o joacă empirică. Am plecat de la ideea că o codare pe 8
biți este de fapt un index către caractere cu coduri Unicode, dar
implementarea concretă este mai stufoasă decât o simplă tabelă de
corespondențe.

> Am testat TextPad și pot scrie diacriticele cu virgulă.
> Voi mai testa Yahoo Messenger 8 și Pegasus Mail :)
>
> Din păcate fișierul c_28606.nls funcționează doar pe
> Windows XP, Windows 7 a făcut urât.

O să încerc și pe Vista, atâta că ce am eu este pe 64 de biți și nu
știu dacă este compatibil acel fișier de-a gata.

Cristi

--
Cristian Secară
http://www.secarica.ro

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
2011/10/17 Cristian Secară <li...@secarica.ro>

O să încerc și pe Vista, atâta că ce am eu este pe 64 de biți și nu
știu dacă este compatibil acel fișier de-a gata.

Cristi

Pe Windows7 nu poți redenumi fișierul c_1250.nls, dar în schimb
poți schimba valoarea lui "1250" din c_1250.nls în c_28606.nls în
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\CodePage

Nu contează dacă sistemul este pe 32 de biți sau 64 de biți, fișierele nls
sunt identice:
c:\Windows\System32\C_1250.NLS
c:\Windows\SysWOW64\C_1250.NLS

Am mai comparat fișierele C_1250.nls din Windows XP și din Windows 7,
sunt identice.

Fișierul C_1250.nls de la ReactOS diferă, mă gândesc că există diferențe
de la compilatorul folosit.

--
Cristian.

Stefan Fulea

to Diacritice
>Din păcate fișierul c_28606.nls funcționează doar pe
>Windows XP, Windows 7 a făcut urât.
Băieților de la ReactOS nu le-a plăcut foarte mult direcția pe care a
adoptat-o Microsoft de la Windows Vista încolo. Deși sunt considerate
și îmbunătățirile versiunilor mai noi de Windows, ținta lor pentru
moment este compatibilitatea 100% cu Windows 2003 server. Deci nu ar
trebui să mire dacă ceva nu va merge în Windows Vista, 7, 8 sau ce-o
mai fi după.

> [...]
>știu dacă este compatibil acel fișier de-a gata.

> Fișierul C_1250.nls de la ReactOS diferă, mă gândesc că există diferențe

Fișierele NLS nu sunt rezultate ale compilării. Depozitul de fişiere
sursă ale ReactOS le includ gata create. Pentru crearea fişierelor NLS
există editor special:
http://www.jinfonet.com/kbase/designer8.2/userguide/HTML/nls/nls_edit_nls.htm

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
On 17.10.2011 21:23, Stefan Fulea wrote:
> Fișierele NLS nu sunt rezultate ale compilării. Depozitul de fişiere
> sursă ale ReactOS le includ gata create. Pentru crearea fişierelor NLS
> [...]

Nu știu de ce aveam impresia că ReactOS avea cevea de-a face cu WINE și
http://source.winehq.org/source/libs/wine/c_28606.c m-a lăsat să cred că
ceva tot este compilat.

--
Cristian.

Stefan Fulea

to Diacritice
> Nu știu de ce aveam impresia că ReactOS avea cevea de-a face cu WINE și
>http://source.winehq.org/source/libs/wine/c_28606.cm-a lăsat să cred că
> ceva tot este compilat.

Ai dreptate, are treabă cu Wine. Sunt o mulțime de componente care fie
sunt continuate separat de Wine, fie sunt autosincronizate. Fișierul
exemplificat de tine nu conține de fapt o implementare, ci doar o
secvență binară care a fost generată undeva în afară, de un editor,
apoi hard-codată. Asta e soluția simplă, rapidă, fără multă bătaie de
cap, iar pe de-asupra și cu un spor semnificativ de viteză la
execuție. Compilatorul nu are nimic de compilat acolo, ci doar de
copiat.
Fișierul Wine „c_28606.c” încă există în ReactOS, alături de multe
altele ca el:
http://svn.reactos.org/svn/reactos/trunk/reactos/tools/unicode/
Doar că sunt considerate „hack-uri”. În trecut tot ReactOS-ul era plin
de ele, dar în timp tind să fie eliminate și înlocuite cu metode mai
ortodoxe - același depozit conține și fișierele NLS:
http://svn.reactos.org/svn/reactos/trunk/reactos/media/nls/

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
Am reușit să generez fișierul c_28606.nls care poate fi încărcat pe Windows 7.

Cum am făcut? Am făcut diferența binară între c_28605.nls din Windows 7
și c_28605.nls din ReactOS.

Având această informație am peticit c_28606.nls din ReactOS și astfel
am obținut un fișier c_28606.nls pentru Windows 7 :)

Din păcate în Windows 7 nu putem face o simplă redirectare în regiștrii
de la codarea 1250 la 28606.

Am atașat c_28606.nls și o captură cu „dovada” că merge.

Pe Windows 7 va trebui schimbat fișierul c_1250.nls cu c_28606.nls,
fapt care necesită mai multă hecăreală.

--
Cristian.
win7_c28606.png

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
Am testat un alt program care cu ajutorul lui c28606.nls setat
ca c1250.nls face posibilă scrierea cu diacriticele corecte.

Doamnelor și domnilor vă prezint: vim și gvim! :)

--
Cristian.

vim.png
gvim.png

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
2011/12/15 Cristian Adam <cristi...@gmail.com>

Am testat un alt program care cu ajutorul lui c28606.nls setat
ca c1250.nls face posibilă scrierea cu diacriticele corecte.

Doamnelor și domnilor vă prezint: vim și gvim! :)

Nu puteam să testez vim și să nu testez emacs :)
Acum merge și el cu diacriticele corecte \m/

Lista aplicațiilor opensource care acum funcționează corect este:
* putty
* vim / gvim
* emacs

Mai știți aplicații care afișează semne de întrebare pentru ș și ț?

--
Cristian.
emacs.png

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
În data de Thu, 15 Dec 2011 15:46:13 +0100, Cristian Adam a scris:

> Mai știți aplicații care afișează semne de întrebare pentru ș și ț?

Nu știu dacă te referi la aplicații pe 8 biți, sau la cele care au
suport intern pentru Unicode dar nu direct de la tastatură.

Pe 8 biți, în general aplicațiile de subtitrare (încearcă Subtitles
Translator, http://www.mironto.sk/)

Din celelalte, de exemplu NetObjects Fusion sau YM! 8. La astea se
poate scrie corect prin copiere și lipire din altceva deja scris.
Pentru teste, NOF Essentials este gratuit pe bază de înregistrare live
la ei (versiunea XII care-i pe bani suferă de aceeași problemă cu șț).

Message has been deleted

Cristian Adam

to diacr...@googlegroups.com
Am făcut un tutorial video pe tema CP28606 http://www.youtube.com/watch?v=X_q8H-dd1KI

Mi-a trebuit pentru un comentariu la http://blogs.msdn.com/b/michkap/archive/2012/03/26/10286723.aspx
Sper ca Michael Kaplan să nu cenzureze metoda în care se poate rezolva problema cu Marţi și Marți.

--
Cristian.