Google Sites - nastavení DNS - přístup k doméně bez www

Poul

to GUG.cz - DALŠÍ APLIKACE čili co se jinam nevejde
Ahoj,
mám zaregistrovány stránky "www.neco.com". Pokud do
prohlížeče zadám "www.neco.com", stránky se načtou, pokud zadám
"neco.com" bez www, odkáže mě to na servery Google ale ne na
"www.neco.com". Doménu mám zakoupenou bez hostingu u Onebit.cz. Mám
zjistit, zda:
1. Nastavení směrování domény bez www na straně cílového serveru, tedy
u Google (zjistěte, zda tuto službu vůbec nabízejí - nyní se zdá, že
cílový server není schopen požadavek bez www zpracovat).
2. Přesná nastavení DNS záznamů pro směrování domény neco.com.

K bodu 1 - tzv. "naked domain" není možné (viz.
http://www.google.com/support/sites/bin/answer.py?hl=en&answer=99448
- Mappings are restricted to sub-domain level only, like www.example.com,
wiki.example.com, or support.example.com. You can't map your domain to
a site with a URL like 'example.com' (also referenced to as a 'naked
domain').

K bodu 2 - z administrace Google Apps lze CNAME nastavit pouze na
ghs.google.com ... nevím co dál?

Jak mám nastavit, abych se k doméně dostal i bez www? Redirect 301 je
mozny pouze po zakoupeni hostingu, to se mi zda zbytecne, kdyz to
hostuje Google.

ondrakub

to GUG.cz - DALŠÍ APLIKACE čili co se jinam nevejde
mám stejný problém, už sem to jsem psal kdysi dávno a řešení jsem
nenašel...

On 13 srp, 22:27, Poul wrote:
> [...]
> cílový server není schopen požadavek bez www zpracovat).
> 2. Přesná nastavení DNS záznamů pro směrování domény neco.com.

Janek

to GUG.cz - DALŠÍ APLIKACE čili co se jinam nevejde
Po troše hledání jsem nalezl oficiální nápovědu na
http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=en&answer=61057, kde
odkazují na http://knol.google.com/k/google-apps-discussion-group#view.

Určité možnosti řešení naleznete na
http://www.google.com/support/forum/p/Google%20Apps/thread?tid=7617befcdf0b91c9&hl=en.

Ale u řady poskytovatelů DNS nastavení zřejmě možné nebude, pak je
možno použít toto podle
http://www.steegle.com/websites/google-sites-howtos/googlesites-frequentlyaskedquestionsfaq#TOC-Where-do-I-go-to-Edit-my-Google-App.

Note: you cannot point a naked domain to a Google Site (example.com -
no www) as this is not something Google Sites supports, but if your
domain provider allows you to redirect/forward the naked domain (e.g.
GoDaddy, eNom and ZoneEdit do) then redirect/forward the naked domain
to the www address. If your domain provider does not support naked
domain redirection or forwarding then just make an A record of @ and
point it to 174.129.25.170 as this is a free redirection service
offered by http://www.wwwizer.com/.

Zajímavé krkolomné řešení je na
http://www.google.com/support/forum/p/Google%20Apps/thread?tid=5966cb789d4010cd&hl=en:

google domain basic do not let you have naked domains, but blogger
does :)
so we will come around the limitation with two extra redirects. it's
only a 1/2 second delay on the user side after all.

1. create you site on www.domain.com
2. create a blogger on blog.domain.com (we will not need a blog, just
use the naked domain feature!)
3. enable naked domain on the blog (click settings, domain, advanced)
4. edit the HTML of your blog to: <html><head><meta http-
equiv="refresh" content="0;url=http://www.domain.com">
5. publish the blog.
6. edit your dns for CNAME blog. -> ghs.google.com
7. edit dns for CNAME www. -> ghs.google.com
8. edit dns A -> (ping ghs.google.com and get one IP)

now, when you users type domain.com, they will get the google IP, and
google will know that domain belongs to a blog from blogger.
so it will reply with a 302 redirect to blog.domain.com. but you blog
is just a soft redirect to www.domain.com