OT: TV karta a rusenie (problem asi v HW)

Kilian Igor

Mam Dart TV RadioLive (chip bt878a).
Rozbehal som ju pod linuxom v pohode (kernel 2.4.10
plus patche bttv,...) funguje aj pod M$ a to so softom
co bolo k tomu aj s inym. Problem je ale s rusenim
niektorych stanic (vo vsetkych OS). Idu cez obraz vodorovne
biele ciary sprevadzane silnym pukanim. Funguje priblizne 5
stanic zo 40 v pohode (rusenie nie je pri kazdej stanici).

Co som zistil a robil:

1, TV signal je kablovka (odskusal som pripojit si svoj
kablik na video s televizorom vsetko OK signal je v poriadku)
2, CPU mam 800MHz celeron v redukcii na slot 1. Na doske je jeden
pin pre prevadzku normal a turbo. Skusil som to prestavit no rusenie
sa nezmenilo.
3, Mal som vela kariet v PC (to som pisal). Vyhodil som vsetky
okrem grafickej,video a zvukovej karty. Rusenie neprestalo
ani sa nezmensilo.
4, menil som nastavenia v biose pre refresh RAMky a ine casti. Nepomohlo.
5, v BIOSE som vypol APM (lepsie povedane uz bolo vypnute). Nepomaha.
6, rekompiloval som kernel bez APM a vsetkych setriacich modov
aj nieco co sa robi ked procesor nic nerobi - nulove cykly ci
co toje [sorry nemam tu teraz zdrojak]). Nepomaha.
7, len tak zo srandy som pocas pozerania cez linux zatazil procesor
(spustil som yes). Rusenie bleskami prestalo. Kde tu je sice zhorseny
obraz
ale teraz je to asi tak, ze 5 stanic zo 40 je nepozeratelnych. Cize
celkom OK.

Neviete v com by to mohlo byt? Ja uz stracam inspiraciu.
Za vsetky odpovede vopred dakujem. Kedze sa to zase az tak
moc linuxu netyka (asi nieco s HW) piste mi prosim odpovede
na moju e-mail adresu.

Igor

PS: rady typu "vymen si HW" nechcem !!! Doteraz som s nim spokojny a nebyt
kupy TV karty, tak by som nevedel, ze je nieco v neporiadku.

Ing. Igor KILIAN
UNIX administrator

InfoGas a.s., Kozia 17
815 37 Bratislava, Slovakia
tel.: +421 2 58692159
mailto:igor....@infogas.sk

Petr Kučera

Ahoj,

mnel jsem podobnej problem AverMedia TV Capture a nejvetsi ruseni
zposobovalo to, ze se mi konektor, ktery leze z TV katz do anteny dotykal
toho zadniho plechu u case a to zposobovalo velike ruseni, mam tu kabelovku
UPC , puvodne kabel plus a na nektere programy se skoro nedalo divat. Zkus
vytahnou tn konektor (u vetsiny karet je vyndavaci) a odizolovat ho treba
kusem papiru aby se dotykal jen konetrotu a anteny, nikoliv zadne jine casti
jako je case nebo zadni plech tv tuneru.

Pokud by toto nepomohlo, skus jinej zdroj. Jinak nevim.

Cau Petr Kucera

TIP: Archivy news a prohledavani najdete na http://deja.com/

Jiří Mlíka

Dobrý den

Kdysi jsem tu řešil stejný problém. Kupodivu mám i podobnou
konfiguraci. Dělalo mi to se 400 MHz Celeronem, dělá mi to i s 800 MHz
Celeronem v redukci. Case mám také jinou (jiný zdroj), také to nepomohlo.
Přehazování karet nikam nevede.
To, že rušení mizí při zatížení systému jsem také vypozoroval.
"Vyřešil" jsem to tak, že když chci sledovat televizi spustím si nesmyslný
(ale kupodivu funkční) příkaz "cat /dev/zero > /dev/null". :-)

S pozdravem
Jiří Mlíka

Kilian Igor

Dakujem vsetkym za rady. Vcera som robil aj faradayovu klietku
okolo karty z papiera a alobalu. Nic to nepomohlo. Takze som
ostalo pri dobrom rieseni zatazit procesor. Mam jednu otazku.
Ked spustim televiziu (napr. xawtv, kwintv) tak vsetko je ok
a moduly sa spravne nahraju. Ked si potom pustim radio, tak
to tiez funguje. Bohuzial po urcitej chvilke sa modul bttv
uprace a radio mi prestane hrat. Dostanem potom chybovu hlasku,
ze /dev/radio neexistuje ci tak nieco.
Moje /etc/modules.conf obsahuje to co sa radilo (upozornujem je
to pre Dart TV Radio Live mozno to aj niekomu pomoze, hlavne
tie parametre pre bttv):

# i2c
alias char-major-89 i2c-dev
options i2c-core i2c_debug=1
options i2c-algo-bit bit_test=1

# bttv
alias char-major-81 videodev
alias char-major-81-0 bttv
options bttv card=30 radio=1 pll=1 bttv_gpio=1
options tuner debug=1

Dal som sice:
options -k bttv card=30 radio=1 pll=1 bttv_gpio=1
ale toto riesenie sa mi vrcholne nepaci. Neviete mi poradit co
napisat aby sa mi radio spustilo aj samostatne bez zapnutia telky?
Nikde som zatial nenasiel co dat do modules.conf.

Dakujem

Igor

TIP: Jak na lokalizaci? Czech Howto! http://www.penguin.cz/czech-howto/

Lukáš Gebauer

Mam teorii:

Ve chvili, kdy procesor nema nic na praci, je bezne zavolan prikaz HLT.
Ten u novejsich procesoru zposobi jeden podstany fakt... procesor se po
dobu stravenou 'uvnitr' HLT prikazu prepne do usporneho rezimu.

Takto procesor pri HLT prikazu zere VYRAZNE mene proudu. Jakmile je
procesor prerusenim opet zprovoznen, nabiha ihned do plneho odberu.

Tedy pri bezne praci vznikaji caste proudove razy, ktere mohou byt
zrojem onoho ruseni! A take proto kdyz procesor zamestnas, ruseni
mizi!!!

Nastesti jde Linux preci nejakym bootovacim parametrem (tusim "nohlt")
primet k tomu, aby instrukci HLT nepouzival a misto ni aby pouzival
prazdne smycky.. to by mohlo tento problem zcela odstranit!

Kazdopadne tento druh ruseni vypovida o tom, ze se ruseni prenasi
pravdepodobne po napajecim napeti... a to obecne pro pocitac NENI DOBRE.
Tipnu si, ze napajeci zdroj bude pomerne hodne zatizen.. zkuste pozuit
silenejsi napajeci zdroj!

Lukas.

Robert Madaj

na www.tvfreak.cz
je navod ako odrusit tu velku skatulu na karte
nejakymi prepojmi

TIP: Prohledejte ftp.linux.cz: http://ftp.linux.cz/pub/

Jiří Mlíka

> Tipnu si, ze napajeci zdroj bude pomerne hodne zatizen.. zkuste pozuit
> silenejsi napajeci zdroj!

Původní napájecí zdroj byl AT 200W. Nyní mám ATX 300W a je to stejné.
Zdrojem to asi nebude.
Jenom na vysvětlenou, moje základní deska je AT, ale má oboje napájecí
konektory, jak AT tak ATX.

Jiří Mlíka

Lukáš Gebauer

A to s tim 'nohlt' nepomuze?

Jiří Mlíka

Lukáš Gebauer wrote:

> A to s tim 'nohlt' nepomuze?

Bohužel, nepomůže. Zkoušel jsem "nohlt" i "no-hlt".

Jiří Mlíka

Lukáš Gebauer

> Bohužel, nepomůže. Zkoušel jsem "nohlt" i "no-hlt".

No ja si bohuzel nepamatuji, jak ten parametr presne byl,ale je to nekde
urcite napsane....

L.

Pavel Machek

Ahoj!

> Neviete v com by to mohlo byt? Ja uz stracam inspiraciu.
Kdyz je procesor idle, pusti se hlt -> nizsi spotreba. Zrejme to zamava
zdrojem. Zkusil bych option kernelu no-hlt nebo jak se jmenuje.

--
Philips Velo 1: 1"x4"x8", 300gram, 60, 12MB, 40bogomips, linux, mutt,
details at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/velo/index.html.