Třídění pošty

František Šidák

Dobrý den, mám malý problém s tříděním pošty. U providera mám jednu
schránku (doménový koš), kterou mi vybírá fetchmail a předává zprávy
postfixu, který je třídí. Pokud zvenku pošlu mail najednou dvěma
lokálním uživatelům, ve schránce se objeví maily 2 a hlavička for
obsahuje pokaždé jiného adresáta (což by bylo ještě v pořádku). V
lokálních boxech to ale dopadne tak, že se oběma uživatelům doručí oba
maily (zřejmě se netrídí podle adresy za for). Asi to bude v nastavení
fetchmailu, že?

Díky za tipy.
--
Fanda Šidák
Liberec

František Šidák

František Šidák wrote:

Omluvám se, ještě uvádím nastavení fetchmailu:

poll mail.pipni.cz
protocol pop3
localdomains "lokalni.domena"
username "login"
password "heslo"
is * here
keep
ssl

--
Fanda Šidák
Liberec

Lubor Kacian

to li...@linux.cz
Dňa Sobota 12 Február 2005 12:16 popoludní František Šidák napísal:

Hladaj keyword envelope do .fetchmailrc

--
S pozdravom
Lubor Kacian

František Šidák

Lubor Kacian wrote:

> Dňa Sobota 12 Február 2005 12:16 popoludní František Šidák napísal:

> Hladaj keyword envelope do .fetchmailrc

Zkoušel jsem envelope "Received:" i envelope 1 "Received:" a pořád nic,
fetchmail přidává záhlaví podobné tomuto:
(from[62.24.64.34]id1CzvNe-00...@domena.cz;Sat) nevyhovuje ?ádné
z místních u?ivatelských jmen

Hlavička mailu v boxu vypadá takhle:
******
From: =?iso-8859-2?q?Franti=B9ek_=A9id=E1k?= <a...@domena.cz>
To: b...@domena.cz,
c...@domena.cz
Subject: tak =?iso-8859-2?q?u=BE=3F?=
******
V prvním received je správná a použitelná adresa (b...@domena.cz)
--
Fanda Šidák
Liberec

František Šidák

Slavek Banko wrote:

> ostatně je to úkol právě

Takže při tomhle nastavení třídí fetchmail? Postfix bude třídít pokud
odeberu:
is * here
localdomains "sidak.net"

a přídám:
smtphost (např. localhost)?
--
Fanda Šidák
Liberec

Slavek Banko

to li...@linux.cz

TIP: Konference o sprave Internetovych siti: net na list...@cs.felk.cvut.cz

Lubor Kacian

to li...@linux.cz
Dňa Sobota 12 Február 2005 01:20 popoludní František Šidák napísal:

> Takže při tomhle nastavení třídí fetchmail? Postfix bude třídít pokud
> odeberu:
> is * here
> localdomains "sidak.net"
>
> a přídám:
> smtphost (např. localhost)?

nieeee. Skus envelope "X-Envelope-To", poripade ine, to si musis sam zistit,
v ktorej obalke ti posielaju usera. Mne to jeden ISP robi do "Delivered-To"
a mna slak triafal, kym som na taku blbost prisiel.

--
S pozdravom
Lubor Kacian

TIP: Hledejte pomoci Google: http://google.com/linux

Lubor Kacian

to li...@linux.cz
Dňa Sobota 12 Február 2005 12:57 popoludní Slavek Banko napísal:

> Mimochodem, z uvedeného fetchmailu nastavení je patrné, že pochopitelně
> netřídí postfix, ale fetchmail... ostatně je to úkol právě pro něj.
>
> Slávek.
To nie je pravda. Vid man fetchmail.
Dorucuje to na port 25 localhosta, na ktorom je spusteny,
ak nic nepocuva na 25-ke, hlada bnarky sendmailu alebo procmailu.

--
S pozdravom
Lubor Kacian

TIP: Zkontrolujte si DNS: http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/sleuth/

František Šidák

Lubor Kacian wrote:

> [...]
> zistit, v ktorej obalke ti posielaju usera. Mne to jeden ISP robi do
> "Delivered-To" a mna slak triafal, kym som na taku blbost prisiel.

Standardně prý hledá fetchmail v Received: (ani jinou možnost nemám,
protože další vhodná hlavička v mailu není). Zkusil jsem mu to nastavit
i explicitně, ale pořád doručuje oběma oba maily (což nasvědčuje spíš
třídění podle To:)

Napadají mě 2 možnosti, ale nevím, co z toho je možný:
a) fetchmail předá mail bez přepisování/přidávání hlaviček
b) vytáhnout adresu za prvním for

k bodu a): i když nastavím set invisible, fetchamil přepíše adresáta za
for na root@localhost
k bodu b) i když zadám explicitně envelope "Received:", fetchmail přidá
hlavišku s chybou:
nevyhovuje žádné z místních uživatelských jmen

kompletní mail, jak je v mailboxu:
From: =?iso-8859-2?q?Franti=B9ek_=A9id=E1k?= <frantis...@sidak.net>
To: frantis...@sidak.net,
lucie.k...@sidak.net
Subject: =?iso-8859-2?b?6Pi+?=
Date: Sat, 12 Feb 2005 12:00:08 +0100

--
Fanda Šidák
Liberec

Slavek Banko

to li...@linux.cz

TIP: Hledate software? Zkuste http://freshmeat.net/

Slavek Banko

to li...@linux.cz

TIP: Archivy news a prohledavani najdete na http://groups.google.com/

Slavek Banko

to li...@linux.cz

TIP: Konference o Perlu: perl na list...@muni.cz

Matus UHLAR - fantomas

František Šidák <dis...@sidak.net> wrote:
> Zkoušel jsem envelope "Received:" i envelope 1 "Received:" a pořád nic,

hmmm, "Received" bez dvojbodky nejde? (checknite najprv manual samozrejme)

> V prvním received je správná a použitelná adresa (b...@domena.cz)

druha moznost je poziadat vaseho providera nech poskytuje hlavicky
mieneny ako mailbox pre jednu osobu. Vtedy dostanete odporucanie kupit si
druhy...
--
Matus UHLAR - fantomas, uh...@fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
M$ Win's are shit, do not use it !

František Šidák

Slavek Banko wrote:

> To vypadá, jako kdyby fetchmail nebyl schopen v "Received:" hlavičce
> najít vlastní adresu, a tak ji vzal celou. Při pohledu na hlavičku je
> vidět, že není ve formátu "from ... by ... for ..." - chybí část "by
> ...". Není možné, že fetchmail při zpracování "Received:" vyžaduje i
> tuto část?
>
> Slávek.

pomohlo mi nahradit envelope "Received:" za envelope Received, přidal
jsem ještě localdomains, ale pořád fetchmail určuje příjemce podle To:.
I když uvedu envelope 1 Received, chová se to stejně :(

Nějak si už nevím rady.
--
Fanda Šidák
Liberec

František Šidák

"Matus UHLAR - fantomas" <uh...@fantomas.sk> píše v diskusním příspěvku

> A k comu vam to teda vobec pomohlo?

> uz ste kontaktovali providera nech pridava X-Envelope-To?
> Alebo ide o schranku urcenu pre JEDNEHO pouzivatela a preto to urobit
> odmietol? V tomto pripade radsej niekoho poverte tym aby tie maily
> manualne rozhadzoval...

A je vůbec vhodné předávat poštu přijatou fetchmailem postfixu? Uvažuju
(když je to problémové řešení), jestli nenasadit raději procmail, nebo
maildrop, ale potřeboval bych maily ještě před tím prohnat amavisem. Jak
to vhodně přeusporádat?

(S providerem jsem v jednání, nejedná se o mailbox pro jednoho člověka,
ale pro doménový koš)
Díky moc

Fanda

František Šidák

"Slavek Banko" <slavek...@axis.cz> píše v diskusním příspěvku

> Fetchmail sám o sobě sice zprávu jen stáhne a předá MTA, ale
> příslušnému
> MTA musí sdělit, komu že jako má zprávu doručit. Úkolem MTA není
> prohlížet hlavičku zprávy jako takové, ale jen doručit adresátovi
> sdělenému při SMTP vyjednávání, respektive na příkazovém řádku.
>
> Nezbývá než opakovat, že třídění neprovádí MTA, ale fetchmail, který
> zprávu stáhne, z hlaviček se snaží zjistit adresáty, a pak zprávu
> předá
> MTA s informací, jakým příjemcům ji má doručit. MTA se pak již postará
> [...]

Nějak mám ale problém s vytažením správné hlavičky adresáta. Podle
Received
to nějak nefunguje. Hlavičku jako "X-Envelope-To" do mailu poskytovatel
nepřidává. Zřejmě bude cosi s třídícím mechanismem fetchmailu (6.2.5),
protože ve win jsem používal na pop3 stahování LanSuite602, a určováním
příjemců neměl problém (jestli to ovšem netřídí spíš jako procmail).
Není
nějaká alternativa k fetchmailu?

Díky

Matus UHLAR - fantomas

> [...]

Alebo ide o schranku urcenu pre JEDNEHO pouzivatela a preto to urobit
odmietol? V tomto pripade radsej niekoho poverte tym aby tie maily

Posli tento mail 100 svojim znamim - nech vidia aky si idiot
Send this email to 100 your friends - let them see what an idiot you are

František Šidák

Díky, envelope "Received" (bez dvojtečky) pomohlo na zrušení hlášky o
nenalezení místního
uživatele, ale problém s duplikováním mailu zůstává. Všechno nasvědčuje
tomu,
že se doručuje podle To:. Nemůže to být třeba kompilací fetchmailu? (Mám
ho
ze standardního balíčku pro Mandrake 10.1). Díky moc.

--
Fanda Šidák
Liberec

Matus UHLAR - fantomas

> [...]
> fetchmailu (6.2.5), protože ve win jsem používal na pop3 stahování
> LanSuite602, a určováním příjemců neměl problém (jestli to ovšem netřídí

chcete povedat ze LanDuite 602 dokazalo spolahlivo zistit, kto mal byt
prijemcom mailu, aj ked dana informacie v maile skratka nebola?
Alebo to len bral tak, ze co sa dalo dorucil zvysok zahodil a vy ste si to
nevsimli?

> Není nějaká alternativa k fetchmailu?

Alternativa nepomoze, problem je v principe.

--
Matus UHLAR - fantomas, uh...@fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/

"Where do you want to go to die?" [Microsoft]

Matus UHLAR - fantomas

> [...]
> (když je to problémové řešení), jestli nenasadit raději procmail, nebo
> maildrop, ale potřeboval bych maily ještě před tím prohnat amavisem. Jak

neziskate tym nic, iba stratite (napr. expanziu aliasov). ak to chcete
prehnat amavisom, bude lepsi postfix. este lepsie bude o antivirus
poziadat providera...

Pokial ide o problem samotny, ten je v tom ze cely dany mechanizmus nie je
vhodny pre to, aby ste postu pre viac pouzivatelov pchali do jedneho
mailboxu a potom zase rozdelovali. Neexistuje totiz standardizovana
definicia, ako uchovavat skutocne adresy prijemcov v mailboxe a to je
presne vas problem.

--
Matus UHLAR - fantomas, uh...@fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/

"The box said 'Requires Windows 95 or better', so I bought a Macintosh".

František Šidák

No dobrá, ale je vhodné řešení každému uživateli vytvořit box v
internetu a stahovat je postupně? (Připadá mi to docela kostrbatý,
prodleva kontroly jednoho boxu je docela veliká). Ideální řešení je asi
příjem pomocí SMTP, že? Ale já nemám statickou IP. No neva, jestli to
není spolehlivý, dám na Vás. Díky moc a přeji příjemný den.
--
Fanda Šidák
Liberec

Matus UHLAR - fantomas

> [...]
> příjem pomocí SMTP, že? Ale já nemám statickou IP. No neva, jestli to
> není spolehlivý, dám na Vás. Díky moc a přeji příjemný den.

ano, trafili ste problemy. Preto sa riesiaa hlavicky ako X-Envelope-To,
staticke adresy, pripadne prikaz ATRN na leveli SMTP. To druhe podporuje
exchange, o UN*Xov som o tom este nepocul (ale je to implementovatelne).

--
Matus UHLAR - fantomas, uh...@fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/

Your mouse has moved. Windows NT will now restart for changes to take
to take effect. [OK]