Re: SSH a testovaci IP adresa

Michal Čihař

to li...@linux.cz
Zdravím

On Wednesday 21 September 2005 13:43, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> se na tuto IP adresu hlasim ze sve pracovni stanice, prida se jeji
> klic do ~/.ssh/known_hosts, a priste az instaluju novy stroj, tak mi
> ssh nadava, a musim rucne mazat radek v .ssh/known_hosts. Podobne
> mi ssh nadava kdyz pouzivam SSH nad SSH port forwardingem(*) - taky si
> po "ssh -P 1234 user@localhost" ulozi pod jmeno "localhost" klic stroje
> kam je port forwardovany, a priste az forwarduju jinam, mi nadava
> ze se zmenil klic localhosta.
>
> Existuje nejaky parametr, kterym bych mohl uplne vypnout
> kontrolu host key pro urcitou IP adresu a pritom mohl pouzivat

StrictHostKeyChecking no? Sice to bude řvát, že se klíč změnil, ale jenom jako
warning.

--
Michal Čihař | http://cihar.com

Jan Kasprzak

to li...@linux.cz
Zdravim,

[...]

Ten druhy pripad lze asi resit pres NoHostAuthenticationForLocalhost
nebo HostKeyAlias, ale u toho prvniho fakt nevim. Mozna jsem neco
prehledl (cetl jsem ssh_config(5) jen zbezne okolo retezcu "HostKey"
a "host key").

Diky,

-Y.

(*) a nesnazte se mi vysvetlovat ze je to blbost :-)

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| GPG: ID 1024/D3498839 Fingerprint 0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E |

TIP: Musi vase odpoved jit do konference nebo staci jen autorovi?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek

to li...@linux.cz
Jan Kasprzak <mailto:k...@fi.muni.cz> wrote:
> Existuje nejaky parametr, kterym bych mohl uplne vypnout
> kontrolu host key pro urcitou IP adresu a pritom mohl pouzivat
> autentizaci heslem?

Vzhledem k tomu, že mne toto chování děsně se**, zejména v
prostředí(ch) podobných Vašemu, jal jsem se pátrat po příčinách a zlepšení
stavu. Bylo mi tvrzeno, že je to v pořádku, zdravá úroveň paranoi prý je
zdravá a jestli chci, ať si to do source doplním a protlačím do Linux portu
OpenSSH sám...

Podobný případ jako proč do dnes OpenSSH neumí resume na
přenos...:-(

Tož tak...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft) FoNet, spol. s r. o.
Technicka podpora, Intranet/Internet Sokolova 67, 619 00 Brno
E-mail: mailto:Jano...@FoNet.Cz Tel.: +420 5 4324 4749
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/ E-mail: mailto:In...@FoNet.Cz

TIP: Hardwarova kompatibilita? http://hardware.penguin.cz/

Radek Smidl

to li...@linux.cz
Dobry den,

mozna pomuze parametr StrictHostKeyChecking=no

Radek S.

Jan Kasprzak wrote:
> [...]
>
> Diky,
>
> -Y.
>
> (*) a nesnazte se mi vysvetlovat ze je to blbost :-)

TIP: Pred polozenim dotazu si nejprve prectete dokumentaci k programu

Petr Lascak

to li...@linux.cz
Jan Kasprzak pise:

> [...]
> ssh nadava, a musim rucne mazat radek v .ssh/known_hosts. Podobne
> mi ssh nadava kdyz pouzivam SSH nad SSH port forwardingem(*) - taky si

Trosku to je asi ukrok stranou, ale je mozne na toto pouzit putty
pro Linux, tam je defaultne jen varovani.

--
Petr Lascak
ITF FreeNet Liberec

TIP: Ctete FAQ - http://www.phil.muni.cz/~letty/linuxfaq/

Jan Houstek

to Linuxova konference
On Wed, 21 Sep 2005, Jan Kasprzak wrote:
> Existuje nejaky parametr, kterym bych mohl uplne vypnout
> kontrolu host key pro urcitou IP adresu a pritom mohl pouzivat
> autentizaci heslem?

Opravdu te lokalni siti verite natolik, ze verite tomu klici, ktery vam
server oznami? Pokud byste totiz ten klic pred pokusem o navazani spojeni
do known_hosts ulozil, tak je uplne jedno, ze jich tam k jedne IP adrese
budete mit vic.

Sice ted dostanu vynadano za to, ze odpovidam na neco jineho, nez jste se
ptal, ale fakt si myslim, ze chovani openssh je v tomto velmi spravne a
kdo opravdu chce na autentizaci serveru kaslat, pro toho je
StrictHostKeyChecking no.

-- Honza Houstek

TIP: Prohledejte ftp.linux.cz: http://ftp.linux.cz/pub/

Vasek Stodulka

On Wed, 21 Sep 2005 11:43:26 GMT, Jan Kasprzak <k...@fi.muni.cz> wrote:

> Existuje nejaky parametr, kterym bych mohl uplne vypnout
> kontrolu host key pro urcitou IP adresu a pritom mohl pouzivat
> autentizaci heslem?

No pokud by ti nevadil jiny ssh server, tak dropbear se chova trochu
divne v tom, ze pokud nesedi klic, tak misto odmitnuti nabidne ulozeni
klice. Kdyz pak zadas ze jo (ulozit), tak si prida do known_hosts dalsi
radek. Pokud je tam vic radku se stejnou adresou, tak zkousi postupne
vsechny klice k dane adrese a musi mu sedet aspon jeden (jinak nabidne
ulozeni). Kdyz si udelas alias, tak budes v pohode a dokonce to bude mit
i kousek vetsi miru bezpecnosti. Ted je jenom otazka, jestli ti dropbear
staci - precejenom nema moznosti openssh...

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860

Matus UHLAR - fantomas

Michal Čihař <mic...@cihar.com> wrote:
> StrictHostKeyChecking no? Sice to bude řvát, že se klíč změnil, ale jenom
> jako warning.

a tento option by mohol ist do sekcie pre uvedeny host/IP cim by sa paranoja
vypinala len pre zvoleny stroj...

--
Matus UHLAR - fantomas, uh...@fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
Micro$oft random number generator: 0, 0, 0, 4.33e+67, 0, 0, 0...

Vasek Stodulka

On Wed, 21 Sep 2005 13:24:52 GMT, Vasek Stodulka <xva...@gmail.com> wrote:

> No pokud by ti nevadil jiny ssh server, tak dropbear se chova trochu

^^^^^^
samozrejme ze klient, sry. :)

Jan Kasprzak

to li...@linux.cz

:
: Michal Čihař <mic...@cihar.com> wrote:
: > StrictHostKeyChecking no? Sice to bude řvát, že se klíč změnil, ale jenom
: > jako warning.

Ano, myslel jsem si ze toto bude reseni. Bohuzel tato volba nejen
ze rve, ale navic nepovoli password autentizaci.

: a tento option by mohol ist do sekcie pre uvedeny host/IP cim by sa paranoja

: vypinala len pre zvoleny stroj...

Presne to jsem mel v umyslu, ale nevim jak udelat tu prvni fazi.

-Y.

--

TIP: Navrhy na dalsi tipy piste na linux...@linux.cz

Jan Kasprzak

to li...@linux.cz
Jan Houstek wrote:

[...]

Rekneme ze verim.

: Pokud byste totiz ten klic pred pokusem o navazani spojeni

: do known_hosts ulozil, tak je uplne jedno, ze jich tam k jedne IP adrese
: budete mit vic.

A kde ho nezavisle mam vzit? Kopirovat z nove nainstalovaneho stroje
na diskete? Vyhovovalo by mi, kdybych mohl nastavit, aby si ten klic ulozil,
protoze stejne nemam jinou (casove rozumnou) cestu jak ten klic ziskat.
Pro tu jednu testovaci IP adresu, samozrejme ne obecne.
:
[...]

Bohuzel ani tato volba neresi to co chci.

-Jan Kasprzak

Michal Čihař

to li...@linux.cz
On Wednesday 21 September 2005 17:21, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
>
> Ano, myslel jsem si ze toto bude reseni. Bohuzel tato volba nejen
> ze rve, ale navic nepovoli password autentizaci.

Přesně tak, zakáže to spoustu věcí, mezi nimi i password autentizaci. V
podstatě jediné co funguje je přihlašování pomocí klíčů bez jakéhokoliv
forwardování.

Pavel Kankovsky

to li...@linux.cz
On Wed, 21 Sep 2005, Jan Kasprzak wrote:

> Existuje nejaky parametr, kterym bych mohl uplne vypnout
> kontrolu host key pro urcitou IP adresu a pritom mohl pouzivat
> autentizaci heslem?

Pouzil bych kombinaci -oCheckHostIP=no, kterym lze zablokovat kontrolu
klicu podle IP adres, a -oHostKeyAlias (nebo ruznych jmen pro jednu IP
adresu v DNS), abych SSH presvedcil, ze si ma jejich verejne klice
pamatovat pod ruznymi nazvy.

A nebo proste -oUserKnownHostsFile=/dev/null a on nove zjisteny klic
zapise do /dev/null, tedy ihned zapomene. Jakkoli to muze znit prekvapive,
tak to funguje.

PS pro Honzu Houstka: Ted jak jsem s tim experimentoval, tak jsem vyrobil
par pokusu na Tvoje servery.

--Pavel Kankovsky aka Peak [ Boycott Microsoft--http://www.vcnet.com/bms ]

TIP: Jak na lokalizaci? Czech Howto! http://www.penguin.cz/czech-howto/

Jan Kasprzak

to li...@linux.cz
Pavel Kankovsky wrote:

[...]

Jo, jenze to znamena pokazde psat neco navic na prikazovou
radku (coz je zhruba ekvivalentni tomu mazat klic z known_hosts).
:
: A nebo proste -oUserKnownHostsFile=/dev/null a on nove zjisteny klic

: zapise do /dev/null, tedy ihned zapomene. Jakkoli to muze znit prekvapive,
: tak to funguje.

Tohle asi bude ono, doufam ze to jde dat do ssh_config do sekce
pro jednoho Hosta.

-Y.

Jaroslav Prodelal

to li...@linux.cz
> [...]
> : tak to funguje.
>
> Tohle asi bude ono, doufam ze to jde dat do ssh_config do sekce

A nebo by to slo udelat jako alias, napr.:

alias mssh="ssh -o UserKnownHostsFile=/dev/null ..."

--ogee

TIP: Konference o sprave Internetovych siti: net na list...@cs.felk.cvut.cz

Jan Kasprzak

to li...@linux.cz
Jaroslav Prodelal wrote:
: > : A nebo proste -oUserKnownHostsFile=/dev/null a on nove zjisteny klic

: > : zapise do /dev/null, tedy ihned zapomene. Jakkoli to muze znit prekvapive,
: > : tak to funguje.
: >
[...]
To uz je lepsi rucne rusit radek z known_hosts nez si pamatovat,
jaky ze alias jsem tomu programu pouzivanemu jednou za mesic az dva dal.

-Y.

Jan Kasprzak

to li...@linux.cz
Jan Kasprzak wrote:
[...]

Vracim se ke starsimu threadu - dneska jsem to zase potreboval,
a opravdu jsem vyzkousel, ze

Host testovaci
UserKnownHostsFile /dev/null

do ~/.ssh/config opravdu funguje.