Skupiny Google už nepodporují nová předplatná ani příspěvky Usenet. Historický obsah lze zobrazit stále.

[python] Začátek s programováním na webu

0 zobrazení
Přeskočit na první nepřečtenou zprávu

Miloš Kozák

nepřečteno,
18. 3. 2007 13:35:2218.03.07
komu: pyt...@py.cz
Zdravím,

již celkem dlouhou dobu programuji v PHP a pocítil jsem potřebu zkusit
něco nového. Zároveň již delší dobu pokukuji po pythonu.

Potřeboval bych však poradit. U PHP jsem si zvykl na Smarty, PEAR a pár
dalších frameworků, na webu python.org jsem našel pár alternativ, ale
žádná z nich mi nepřišla, jako adekvátní, v podstatě jsem to tak prolétl.

V momentální době bych chtěl začít psát program, který by přes web
administroval webserver, s tím se však objevuje pár otázek.
Celý tento systém bych chtěl napsat v pythonu, bude zde potřeba
zapisovat do souborů umístěných na pevném disku, když jsem nastudovával
ZOPE přišlo mi, že to asi nebude příliš jednoduché.
Popř spouštět extérní programy.
Dále bych chtěl nějaký interface k databázím, kdyby jsem někdy změnil DB
backend, abych nemusel přepisovat komplet systém a aby již byla za mně
vyřešená zpráva chyb, jako je v PEAR.

Omlouvám se za rozevlátost příspěvku, ale je to mou neznalostí v této
oblasti. Byl bych všem velmi vděčen za každý podmět.

miloš

radek

nepřečteno,
18. 3. 2007 15:02:1418.03.07
komu: Konference PyCZ
Doporucuji se seznamit s Djangem http://www.djangoproject.com/ a
samozrejme i s dalsimi frameworky - Turbogears, apod.

Radek

Miloš Kozák

nepřečteno,
18. 3. 2007 18:31:0818.03.07
komu: Konference PyCZ
BTW máte nějaké zkušenosti s mod_python. Mě se to zdá jako šikovné a
integrované do apache..

miloš

radek napsal(a):

radek

nepřečteno,
19. 3. 2007 5:03:4519.03.07
komu: Konference PyCZ
> BTW máte nějaké zkušenosti s mod_python. Mě se to zdá jako šikovné a
> integrované do apache..

Prave kvuli integraci do apache je nutne pri kazde zmene kodu
restartovat cely apache.

Jinak mod_python pouzivaji zminene frameworky jako integracni vrstvu s
Apache. Lze samozrejme pouzit i jinou - treba FCGI.

Radek

mtip

nepřečteno,
19. 3. 2007 5:19:4019.03.07
komu: Konference PyCZ
r> Prave kvuli integraci do apache je nutne pri kazde zmene kodu
r> restartovat cely apache.

To uz neni pravda, nova verze to ma vyreseno.

Mirek N.

Petr Vanek

nepřečteno,
19. 3. 2007 5:39:2819.03.07
komu: pyt...@py.cz
> r> Prave kvuli integraci do apache je nutne pri kazde zmene kodu
> r> restartovat cely apache.
>
> To uz neni pravda, nova verze to ma vyreseno.

zajímavé. Máš to ověřeno? Changelog je na informace skoupý - resp.
něco zam je,
ale pouze zmínka.

p.

Jan Jakubuv

nepřečteno,
19. 3. 2007 6:38:5519.03.07
komu: Konference PyCZ
zdravim,

zkuste si prohlednout CherryPy (http://www.cherrypy.org/) je to velice
jednoduche, elegantni, "python style"..

honza.

18.3.07, Miloš Kozák <milos...@lejmr.com>:

mtip

nepřečteno,
19. 3. 2007 9:01:3419.03.07
komu: Konference PyCZ

PV> zajímavé. Máš to ověřeno? Changelog je na informace skoupý - resp.
PV> něco zam je,
PV> ale pouze zmínka.

PV> p.

Overeno ? Mam nainstalovanou novou verzi a restart apache od te doby
po zmene py scriptu neni treba.
Popis je tady http://modpython.org/live/current/doc-html/pyapi-apmeth.html .
Jsou tam zase jine problemy, ale to je na jinou kapitolu.

Mirek N.

Martin Stiborský

nepřečteno,
19. 3. 2007 11:12:0019.03.07
komu: Konference PyCZ
Taky ti doporučím CherryPy, moc dobře se s tím dělá.
Jestli nový mod_python už opravdu nemá problém s reloadem kódu, tak to je perfektní zpráva, hned jdu vyzkoušet.
Btw, je to trochu OT, ale když jsme u toho web-programování, dělám jeden projekt, redakční systém, http://code.google.com/p/yoyo-cms/ , nechce se někdo přidat ? Rád bych kdyby na tom dělalo víc lidí, práce je na tom hodně, v sekci downloads jsou nějaké screenshoty.

Pro další info vás nasměruju na jedno vlákno na fóru. http://programujte.com/forum.php?akce=prispevek&id=3688&sekce=pomoc-s-vyvojem-redakcniho-systemu-v-pythonu

--
S pozdravem
Martin Stiborský

Jabber: st...@njs.netlab.cz
ICQ: 224-065-849

Miloš Kozák

nepřečteno,
19. 3. 2007 12:33:3519.03.07
komu: Konference PyCZ
Ano, po cherrypy jsem pokukoval a zdálo se mi moc pěkné, jenže jsem
rychle došel na konec tutoriálů a pak jsem již dál nemohl pokračovat,
jelikož jsem nenašel dokumentaci na webu cherrypy ani jinde..
Je možné, že jsem špatně hledal? Např jsem nastudovával Zope, ale ten mi
příjde pro mojí potřebu příliš robustní.. a ten má krásně zpracovanou
dokumentaci v pdf, to jsem u cherrypy nikde neobjevil...

Děkuji
miloš

Jan Jakubuv napsal(a):

Juda Kaleta

nepřečteno,
19. 3. 2007 15:53:2719.03.07
komu: Konference PyCZ
Dobrý den,
jsem v Pythonu začátečník, chtěl jsem po PHP vyzkoušet něco nového.
Chtěl bych se zeptat zda znáte nějaké články s problematikou výhodnosti
a nevýhodnosti pythonu.
Chtěl bych vyzkoušet Python také na webu. Přečetl jsem si pár článků s
touto problematikou, vyzkoušel Python spustit na Apache, ale mé pokusy
nebyli úspěšné. Při použití mod_python mi Apache hlásil chybu nenalezení
souboru. Pokud znáte nějaké články o tomto tématu pro začátečníky, byl
bych za ně vděčný.

Jan Kundrát

nepřečteno,
20. 3. 2007 19:29:1920.03.07
komu: Konference PyCZ
Juda Kaleta wrote:
> Dobrý den,
> jsem v Pythonu začátečník, chtěl jsem po PHP vyzkoušet něco nového.
> Chtěl bych se zeptat zda znáte nějaké články s problematikou výhodnosti
> a nevýhodnosti pythonu.

Hezky vecer,
pro zacatek mohu doporuct *neklikat* na tlacitko "odpovedet", kdyz chces
poslat novy mail do konference, ktery nesouvisi se mailem predchozim.
Podrobne zduvodneni najdes v dokumentaci k teto konferenci [1]. Vubec
cela wiki na py.cz je uzitecna.

> [...]
> nebyli úspěšné. Při použití mod_python mi Apache hlásil chybu nenalezení
> souboru. Pokud znáte nějaké články o tomto tématu pro začátečníky, byl

Pokud zminujes nejakou chybu, treba "o nenalezeni souboru", je vzdy
dobre uvest *presnou* chybovou hlasku a relevantni informace z logu.

[1] http://www.py.cz/JakSePtat#nema-kej-odpov-d-t

Hezky vecer,
-jkt

--