Propunere ERP open source

Ioan Fericel

to ctlug
Bun gasit !

V-am vazut preocuparile pentru astfel de aplicatii in ultima
vreme, si vreau sa va impartasesc cate ceva din propria
experienta .
Am avut ideea unui astfel de proiect in urma cu aproape zece ani ! A
pornit de la nevoile propriei firme, de la faptul ca
nu gaseam un program gata facut care sa-mi satisfaca
cerintele, nici pentru Windows (astazi poate ca exista !) . In
plus, am impus cateva conditii:
- sa foloseasca in totalitate software gratuit, de la sistem
de operare pana la ultima librarie .
- sa fie cross-platform .
- sa fie web-based, permitand accesul de oriunde, fara a
instala programe client .

Dupa multe incercari, chiar facand variante functionale cu
PHP si alte tehnologii, am ajuns la concluzia ca cea mai potrivita
pentru asa ceva este tehnologia aplicatiilor
distribuite bazate pe Java, care pe langa partea de web
ofera si avantajul lucrului la nivel de sistem hardware: case
de marcat, imprimante etc .
Am incercat sa folosim si EJB pe Jboss, ca si Compiere,
dar am renuntat, fiindca sistemul devine prea greoi, si am
ramas ca server pe Tomcat, baza de date Mysql si strat de
persistenta si XML, Castor .
Bineinteles ca inainte de a ne apuca de aceasta munca am
studiat "piata", daca nu cumva reinventam roata, sau exista
ceva asemanator, chiar pe bani ! Dezvoltarea de pana acum
a costat oricum mult mai scump decat oricare program
comercial !
Mereu am cautat colaboratori in tara, si din
pacate n-am gasit . In ultima vreme au mai aparut pe net
cateva initiative in acest sens dar care au renuntat, pe altii
din pacate nu i-am descoperit la timp, soarta specifica
miscarii " din Bazar " !
Pe voi nu v-am gasit chiar intamplator, ci in urma unor
cautari mai aprofundate . V-am regasit pe multi din grup si
pe alte liste, mi-a placut entuziasmul si disponibilitatea, pe
care le cred sincere, si de aceea ma adresez voua . Va
intereseaza participarea la acest proiect ? In ce forma, inca
nu stiu, putem stabili . Codul scris de noi pana acuma nu
este inca deschis, dar vreau sa facem asta .
In aceasta faza aplicatia este functionala la cateva firme,
rezolvand functiile principale: gestiune, trezorerie,
contabilitate, rapoarte ... dar mai sunt multe de facut . Iar
ritmul in care avansam singuri este prea incet . Este pusa
si pe un server public pe internet (care din pacate acum nu
este activ, dar sper sa se rezolve saptamana viitoare) cu
posibilitatea de a fi incercata online .
Daca este interes, o sa va dau link-ul, dupa cum o s-o
puteti instala si local fiecare . Participarea poate sa fie chiar
si numai la partea "artistica" (deocamdata design-ul lasa de
dorit), un feedback, scriere de documentatie, dar si la
structura si codul propriuzis .
Va rog sa intelegeti ca este altceva, mult mai complex
decat un simplu program de contabilitate sau facturare !
Cine doreste sa participe la dezvoltare cod trebuie sa stie,
sau sa invete, java, jsp, xml, html ... Ca nu-i specifica Linux,
dar nu putem schimba tehnologia !

Toate cele bune !

Ghenciu Ciprian

to ct...@googlegroups.com

Mirabit

to ct...@googlegroups.com

M-am uitat, e ok ! Tehnologia aleasa e si pe placul meu ! Dar unde-s
sursele ?
Alte intrebari, vreti sa fie ERP sau nu ?
Stiati de existenta IceFact si preocuparile celor din Constanta ?

Pentru toata lumea: cunoasteti si alte initiative in acest domeniu ?
Va rog sa le
puneti aici, sau un link, si sa le comentati, comparati ... Poate
ajungem sa le
centralizam pe un site gen softwareliber.ro sau altundeva !

Ioan Fericel

to ctlug