Message from Corel: Terug van (lang) weg geweest

Ruud Schuster [Corel]

Beste nieuwsgroep lezers en lezeressen,

Na een aantal maanden ‘off line' te zijn geweest, meld ik me weer. De
reden waarom e.e.a. zo lang heeft geduurd heeft te maken met een
trieste gebeurtenis enkele maanden geleden: Het besluit van Corel
Canada om ons Ierse kantoor in Dublin drastisch in te krimpen. Zoals
jullie wellicht in de persberichten hebben kunnen lezen, was dit een
financiële beslissing.

Na dit besluit moest worden overgegaan op een plan om de Ierse
infrastructuur (nieuwsgroepen, websites, etc.) zo snel mogelijk over
te hevelen naar het moederkantoor in Ottawa. Ik was bij deze operatie
betrokken en heb derhalve geen tijd gehad om tijdens deze
overgangsperiode jullie vragen, opmerkingen en klachten te
beantwoorden.

In een snel doorworstelen van berichten kwam mij een aantal zaken ter
‘ore':

* Ctechs: Waar zijn ze? – Zoals reeds gemeld, heeft Reni het op dit
moment erg druk met zijn andere werkzaamheden. Omdat een Ctech op
vrijwillige basis werkt, willen we hem niet helemaal gek maken :-).
Gezien de huidige drukte in de nieuwsgroep (helaas minder door de
overgang naar een nieuwe nieuwsgroep server), zal ik Reni vragen of
hij zo nu en dan eens kan ‘lurken' en wanneer nodig vragen kan
beantwoorden. Daarbij wil ik opmerken dat Corel op zoek is naar een
nieuwe Ctech omdat we met WordPerfect Office 2002 een groter aantal
berichten verwachten en Reni deze druk niet alleen willen laten
dragen. Dus een ieder die geïnteresseerd is in een Ctech positie kan
me persoonlijk mailen: ru...@corel.nl. Ik zal de details dan
toesturen.

* Service Pack 4 en HP problemen. – Op dit moment zijn we aan het
evalueren wat er met de Nederlandse SP 4 versie gaat gebeuren. Zoals
eerder gesuggereerd in de nieuwsgroep kan het zijn dat SP 4 niet meer
wordt uitgebracht omdat WordPerfect Office 2002 binnenkort beschikbaar
is. Deze zal dan uiteraard geleverd worden met een ingebouwde SP 4.
Welke regeling er kan worden getroffen voor klanten die problemen
hebben met de huidige versie in combinatie met HP printers is niet
helemaal duidelijk. Ik zal dit probleem voorleggen aan onze
verkoopafdeling in Hoofddorp en jullie op de hoogte houden.

Wanneer er zaken zijn die ik verder in de nieuwsgroep heb gemist,
nodig ik een ieder uit om mij direct een e-mail te sturen op
bovengenoemd adres!

Al met al een lange mail na lange afwezigheid. Rest mij nog om
iedereen een briljant 2001 toe te wensen en in het vooruitzien naar
WordPerfect Office 2002; een nieuwe Suite die de beste upgrade sinds
WordPerfect 5.1 zal zijn!

Mvgr,
-Ruud