Inför januarimötet

85 views
Skip to first unread message

Fredrik Björeman

unread,
Dec 29, 2011, 3:32:04 PM12/29/11
to cocoahead...@googlegroups.com
God fortsättning i blåsten!
Torsdagen den tolfte januari är det dags för 2012 års första Cocoaheads Göteborg. Tiden är som vanligt 19:00.

Vi kommer under hela våren att hålla till hos Know IT på Östra Hamngatan 16. Vill man använda kollektivtrafiken är det enklaste att ta sikte på Lilla Bommen. Information om hur man kommer in genom dörrar och liknande kommer inom kort. Jag vågar redan nu lova att man kommer att kunna ta sig in, så anmäl dig gärna så snart du kan genom att svara på detta eller kvittra till @cocoaheadsgbg.

Know IT står för lokal, smörgåsar och drycker. Dryckerna är alkoholfria, så om mild redlöshet önskas uppnås den bäst någonstans i närheten efter mötet. Rekrytering av medhjälpare för dylika projekt kan genomföras under kvällen.

Agendaförslag:

* Ditt ämne här? *
Vill du köra en kort eller längre presentation? Ta upp ett ämne för diskussion? Hör av dig så får du plats i programmet.

* Årsskifte: retro- och prospekt *
Vad tycker och tänker du om året som gick, både för egen del som utvecklare och för Apple och cocautveckling i stort? Vad planerar och hoppas du på för 2012? Har du provat Textmate 2? Kommer iCal att bli av med sin läderlook nu när iBooks fått "helskärmsläge"?

* Länkutbyte *
Ta med en eller flera favoritlänkar och säg något om varför du gillar dem. Det kan vara alltfrån en blogg du besöker regelbundet till ett kvitter som löste ett specifikt problem en gång.

Vänliga hälsningar och gott nytt år,
Fredrik Björeman

Daniel Oskarsson

unread,
Jan 5, 2012, 12:24:36 PM1/5/12
to Cocoaheads Göteborg
Hej på er!
Vill bara fylla på Fredriks tråd med lite mer information.
Precis som Fredrik skriver så går det att ta sig in. Enklast genom att
lokaliserar dörren som det står Know IT på (mitt emot 4-Gott) och
trycka på den trekantiga knappen vid namnet Know IT som finns till
vänster om dörren så svarar jag och öppnar dörren. Välkomna!
Vi tänkte bjuda på en Panini (a.k.a kall smörgås) och kyld dryck för
de som behagar anmäla sig i den här tråden senast onsdag 23:59. Om ni
vill kan ni inkludera någon av smakerna ost+skinka, kyckling+mango,
brie+salami, räkor+ägg+citron, vegetarisk+advokado i er anmälan.
Anmälan görs enklast genom att svara i den här tråden. Kanske i form
av den gamla klassiska punktleken där du inkluderar antalet punkter i
tidigare post + 1, i din post?
Sedan skulle jag vilja ta vid den subtila antydan som lyftes tidigare
i tråden om mild redlöshet och säga att jag gärna tar mig en kall öl
på t.ex. ölrepubliken när vi känner för att byta lokal på torsdag.
Hoppas det är fler som kan tänkas vara intresserade.
Två övriga förslag som vi kanske kan diskutera på torsdag:* Jag tycker
inte att Google Groups håller för den här typen av gemenskap och
skulle gärna byta till t.ex. http://www.meetup.com/ eller något
sådant. Vi kanske vill bygga något eget? ;-)* Starttiden 19:00->18:00?
Eller brukar ni åka hem och vända? Likaså, är torsdagen den bästa
dagen? För egen del känns det som om allt händer på torsdagar.
Tror det var en sak till, men det har jag glömt. Glöm inte att anmäla
er!
Mvh Daniel Oskarsson, Know IT



.

Fredrik Björeman

unread,
Jan 6, 2012, 10:45:38 AM1/6/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer, lägger min röst på kyckling+mango och känner mig redan sugen på att byta lokal till Ölrepubliken.

Vi tog upp veckodagen för möten på förra mötet, men ingen som var där då hade någon skarp åsikt i frågan. Som någon svarade var kanske de som faktiskt var där helt rätt grupp att fråga. Men jag tycker absolut ämnet är värt att ta upp igen, speciellt som det inte (vad mitt något håliga minne säger i alla fall) var någon som spontant tyckte att någon annan dag var sämre heller. Tycker alltså att vi tar upp båda punkterna på mötet.

Ses på torsdag!

Vänliga hälsningar,
Fredrik Björeman

Roberto Cusicanqui

unread,
Jan 9, 2012, 5:14:39 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer, jag tar gärna också kyckling+mango.

/Bobby

2012/1/6 Fredrik Björeman <bjor...@gmail.com>

Klas Petersson

unread,
Jan 9, 2012, 6:07:24 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Samma här.

/Klas

Daniel Falk

unread,
Jan 9, 2012, 6:15:11 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com, Kristoffer Lem
Samma här för mig och min kollega Kristoffer Lem. 

Vi ses!
/Daniel

Ulf Olsson

unread,
Jan 9, 2012, 6:39:00 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Dito.

/Ulf

Patrik Sjöberg

unread,
Jan 9, 2012, 6:58:48 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Punktlek säger du. Typ såhär?

--cut--

ost+skinka: 0
kyckling+mango: 6
brie+salami: 0
räkor+ägg+citron: 0
vegetarisk+advokado: 1

--paste--


Citerade inräknade, om jag inte missade någon

--
Patrik Sjöberg
Software Engineer
iOS Developer - Mobile Team

Prakash

unread,
Jan 9, 2012, 7:14:10 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
+1

And i'll join the "kyckling+mango" club ;)

/P

CJ Kihlbom

unread,
Jan 9, 2012, 7:20:51 AM1/9/12
to Cocoaheads Göteborg
Hej,

ny i gruppen, och jag kommer gärna på torsdag. Uppdaterar Patriks
lista:

--cut--

ost+skinka: 0
kyckling+mango: 6
brie+salami: 0
räkor+ägg+citron: 0
vegetarisk+advokado: 2

--paste--

Passar på att introducera mig också.

Jag heter Carl-Johan Kihlbom och är grundare av
webbutvecklingsföretaget Elabs. Vi gör en del iPhone-projekt också
(bl.a. SEBs första iPhone app), och har jobbat med en del av
medlemmarna här på listan tidigare. Bl.a. Ivan N, Patrik S och Oskar L-
B. Själv började jag med Cocoa-utveckling 2005 då jag gick Aaron
Hillegass/Big Nerd Ranchs kurs Cocoa Bootcamp. Ungefär samtidigt
började jag dock med Ruby och har mest sysslat med det sedan dess. Kom
tillbaka på Cocoa-spåret genom iOS. Ser fram emot att träffa fler
Cocoa-utvecklare på torsdag!

/ CJ
> >>>> 2012/1/6 Fredrik Björeman <bjore...@gmail.com>
> >>>> > skulle gärna byta till t.ex.http://www.meetup.com/eller något

Niklas Ingholt

unread,
Jan 9, 2012, 8:37:24 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer också.
--cut--

ost+skinka: 0
kyckling+mango: 7


brie+salami: 0
räkor+ägg+citron: 0
vegetarisk+advokado: 2

--paste--

//Niklas
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: cocoahead...@googlegroups.com
[mailto:cocoahead...@googlegroups.com] För CJ Kihlbom
Skickat: den 9 januari 2012 13:21
Till: Cocoaheads Göteborg
Ämne: Re: Inför januarimötet

Erik Lindberg

unread,
Jan 9, 2012, 9:12:03 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer!

Jag tänkte prata om min överraskande jailbreaksuccé!

/Erik, som givetvis tar räkor (har lagt till det i listan)

2012/1/9 Niklas Ingholt <nik...@ingholt.com>:


> Jag kommer också.
> --cut--
>
> ost+skinka: 0
> kyckling+mango: 7
> brie+salami: 0

> räkor+ägg+citron: 1

Oscar Lindberg

unread,
Jan 9, 2012, 9:48:49 AM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag vill också vara med på mangomassakern!

Kan inte fler snälla presentera något? Bara något kort kanske? Så det
blir mer fokus på utveckling och mindre på smörgåspålägg.

"During monthly meetings, members present on their projects and offer
tutorials on various programming topics."

Jag kan göra en kort postmortem på min app "Puzzle Words", fast jag
lyssnar hellre på någon annan.

--cut--
ost+skinka: 0
kyckling+mango: 8


brie+salami: 0
räkor+ägg+citron: 1
vegetarisk+advokado: 2
--paste--

2012/1/9 Erik Lindberg <e.lin...@gmail.com>:

Anders Carlsson

unread,
Jan 9, 2012, 1:04:09 PM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer också!

--cut--
ost+skinka: 0
kyckling+mango: 8
brie+salami: 0

räkor+ägg+citron: 2
vegetarisk+advokado: 2
--paste--

/Anders

Richard Hult

unread,
Jan 9, 2012, 1:46:49 PM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag kommer också, men står över mackan.

> Kan inte fler snälla presentera något? Bara något kort kanske? Så det
> blir mer fokus på utveckling och mindre på smörgåspålägg.

Jag och Oscar kan dra en kort genomgång av vårt marknadsföringsexperiment i augusti om ingen annan har något att prata om. I så fall kan vi berätta vad vi gjorde och lite uppföljning på det. Vi behöver inte så lång tid, så det gör inget om fler vill ta upp andra saker.

Om ingen gillar detta förslag kommer Oscar att köra en kort dragning om olika sorters salami.

/Richard

--
http://tinybird.com/ ~ Tinybird Interactive - Inspiring Software

Fredrik Björeman

unread,
Jan 9, 2012, 2:07:00 PM1/9/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Haha, jag lyssnar mer än gärna på både marknadsföring och salami!

Vänliga hälsningar,
Fredrik Björeman

Jonas

unread,
Jan 10, 2012, 9:09:29 AM1/10/12
to Cocoaheads Göteborg

Jag kommer! Har inget att säga alls om jag ska vara ärlig, men är
ganska duktig på att lyssna

--cut--
ost+skinka: 0
kyckling+mango: 9
brie+salami: 0
räkor+ägg+citron: 2
vegetarisk+advokado: 2
--paste--


On Jan 9, 8:07 pm, Fredrik Björeman <bjore...@gmail.com> wrote:
> Haha, jag lyssnar mer än gärna på både marknadsföring och salami!
>
> Vänliga hälsningar,
> Fredrik Björeman
>
> 9 jan 2012 kl. 19:46 skrev Richard Hult <rich...@tinybird.com>:
>
>
>
>
>
>
>
> > Jag kommer också, men står över mackan.
>
> >> Kan inte fler snälla presentera något? Bara något kort kanske? Så det
> >> blir mer fokus på utveckling och mindre på smörgåspålägg.
>
> > Jag och Oscar kan dra en kort genomgång av vårt marknadsföringsexperiment i augusti om ingen annan har något att prata om. I så fall kan vi berätta vad vi gjorde och lite uppföljning på det. Vi behöver inte så lång tid, så det gör inget om fler vill ta upp andra saker.
>
> > Om ingen gillar detta förslag kommer Oscar att köra en kort dragning om olika sorters salami.
>
> > /Richard
>
> > --
> >http://tinybird.com/~ Tinybird Interactive - Inspiring Software

Kim Burgestrand

unread,
Jan 10, 2012, 12:33:58 PM1/10/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Kommer också!

Gick igenom tråden, och jag är rätt säker på att det saknas Prakashs’ kyckling/mango i
macklistan så jag lade till den. Själv tar jag gärna en med räkor så jag lägger den i listan
med.
--cut--
ost+skinka: 0
kyckling+mango: 10
brie+salami: 0
räkor+ägg+citron: 3
vegetarisk+advokado: 2
--paste--
 
— Kim Burgestrand

Ivan Navarrete

unread,
Jan 10, 2012, 10:12:22 PM1/10/12
to cocoahead...@googlegroups.com
Jag dyker också upp.

ost+skinka: 0
kyckling+mango: 10
brie+salami: 0

räkor+ägg+citron: 4
vegetarisk+advokado: 2

/ Ivan Navarrete

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages