PROIECT DE LEGE

FELICIA IANCU

to Destinatarii Rezumatului
Pentru dl. Mihai: traducatorii pot lucra lejer de acasa, orice s-ar intelege prin cuvantul "acasa", din fata unui calculator si la un birou oricat de mic. Toti am avut inceputuri modeste. Daca la mine va referiti, eu am cabinet de PFA, nu firma de traduceri.

 Daca totusi sunteti un caz social, poate solicitati noii uniuni a traducatorilor judiciari sa aiba in vedere si astfel de cazuri, prin prevederi exprese ale Statutului, menite sa sprijine tinerii traducatori proaspat admisi in profesie sa isi deschida propriul birou.
Dar sa ne intoarcem la nivelul anilor cand existau notariate de stat doar ca sa depindem in continuare de altii pt a primi de munca... e destul de absurd...

Pana la urma trebuie lasati traducatorii isteti si f destoinici sa se afirme. Nu sa tindem spre comunism sau uniformizare, daca preferati. Nu suntem si nu vom fi toti la fel, cei mai buni vor excela / vor triumfa intotdeauna.

Nu stiu, insa, de ce nu spuneti nimic despre reautorizarea o data la 6 ani... e socant ca nu va puneti problema macar a banilor pierduti in acest fel periodic...daca totusi va ingrijoreaza partea financiara...ca sa nu mai zic ca nu isi are justificarea o reautorizare. De ce nu sunt chemati notarii la examenul de reautorizare, de unde pana unde doar traducatorii sa fie supusi unei astfel de aberatii? Orice certificat/diploma de studii este opozabil tertilor, nu are termen de valabilitate pt ca nu este o marfa care sa expire, odata obtinut e bun obtinut, chiar nu vad de ce ar trebui ca in cazul autorizatiei de traducator sa fie altfel. Sper sa se inteleaga si sa se renunte la o prevedere abuziva, pt ca vor fi multe discutii si poate chiar procese.

Si da, proiectul este bun, dar nu inseamna ca nu poate fi perfectat. De aceea suntem aici, sa dezbatem. Sau trebuie sa acceptam fara sa cracnim? In fond, nou infiintata Uniune doreste sa sprijine interesele tuturor traducatorilor, in mod cat mai echitabil. Haideti sa vedem ce spun si ceilalti. Majoritatea va invinge minoritatea.

O zi frumoasa.

Cu consideratie / Yours respectfully,

 Felicia IANCU
Lawyer & Arabic-English Certified Translator since 1998
Vodafone: 0040 - 723 522 403 ; 0726 500 215
RDS (telefax): 0040 31 409 32 79
E - mail address: fely...@yahoo.com
Yahoo Messenger I.D.: FELY...@YAHOO.COM

Address: 35 Stefan cel Mare Road, block 31, entrance 5, groundfloor, apt. 54, district 2, Bucharest
Fiscal Identification Code: 25295438 / 17.03.2009
IBAN Code: RO22FNNB001602039776RO03 - CREDIT EUROPE BANK, Mosilor Branch

Maria Balasa

to clubul-tra...@googlegroups.com
Dna Felicia Iancu:
1) Notarii au examene periodice de reatestare, cred ca la fiecare 2 ani, dar nu sunt sigura. Cred ca le sunt necesare, mai ales in conditiile in care la noi legislatia se schimba atat de des. Dar asta e treaba lor.

2) De acord ca la traducatori nu trebuie reatestare, dar in orice profesie trebuie facuta o reactualizare, o improspatare a cunostintelor, o punere la curent cu ce e nou. La asa ceva ar trebui sa ne gandim si sa propunem, daca tot e dezbatere publica.

3) Cat despre a reveni la situatia cu notariatul de stat, cred ca nu intra in discutie. Traducatorul trebuie sa fie independent si legea asta cred ca- i asigura independenta.

O seara buna tuturor!

站得高,看得远

040770789228
040749492732

--

---
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Clubul Traducatorilor” din Grupuri Google.

romarc...@gmail.com

to clubul-tra...@googlegroups.com, fely...@yahoo.com
La notari si  la nicio alta profesie nu exista reautorizare.
In plus, gramatica limbilor straine e aceeasi de sute de ani si va ramne la fel.
Eventual pot organiza cursuri contra cost de perfectionare .