het was gezellig

1 view

Arwin

maar einde van deze maand zit ik bij een andere provider, prijs verschil
met andere providers is mijn veel te groot geworden
alleen wel erg vaag, na versturen opzeging abbo bij xs4all geen enkele
bevestiging gehad. mag je zelf eerst weer uurtje bellen (eerst 1 van sales
die niet weet hoe het systeem werkt en dus niet weet dat oud cistron
klanten ook bestaan. en daarna een hele aardige dame die na een lange tijd
zoeken in 1 van de systemen zag dat er een brief was binnen gekomen met
betrekking tot opzegging)

--
Arwin
18-10-2005 01.52.12

Foetsji

Arwin schreef:

> [...]
> zoeken in 1 van de systemen zag dat er een brief was binnen gekomen met

Wie is de gelukkige SP?

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

-- Geen recht spoor zonder dwarsliggers. --

Luc Castermans

Arwin wrote:

> [...]
> zoeken in 1 van de systemen zag dat er een brief was binnen gekomen met

Dat herken ik ! Eerst lijkt het alsof je niet bestaat in hun systeem,
na zoeken blijken ze toch ergens een PCje te hebben staan met daarin
je naam. Gezellig, hé !

Miquel van Smoorenburg

In article <dj22s1$cbu$1...@news.cistron.nl>,

Cistron en xs4all klanten zitten in dezelfde database. Ik kan me
alleen voorstellen dat als je zegt 'mijn loginnaam is "bla"' en
dat is je *cistron* loginnaam dat ze dat niet kunnen vinden als ze
op *xs4all* loginnaam in het systeem zoeken. Cistron loginnamen
bestaan nl. alleen als e-mail alias (tenzij je cistron en xs4all
account per ongeluk hetzelfde zijn).

Mike.

Arwin

On Tue, 18 Oct 2005 13:40:16 +0000 (UTC), Miquel van Smoorenburg wrote:

> [...]
> op *xs4all* loginnaam in het systeem zoeken. Cistron loginnamen
> bestaan nl. alleen als e-mail alias (tenzij je cistron en xs4all

dit was helaas met me klant nummer mike, pas toen ze ook nog is al me adres
gegevens kregen konden ze wat vinden
ik lach er om , maar is eigenlijk te schunnig voor worden dat ze in 3 of 4
systemen moeten zoeken naar je gegevens en dat dan ergens vinden in het
kleine verdoem hoekje

--
Arwin
18-10-2005 22.17.03

Miquel van Smoorenburg

In article <gvu2qyx2nwuk$.1rl4ko499qul$.d...@40tude.net>,

Hmm. Het klantnummer is niet iets wat alleen in een verdoemhoekje
zit hoor, da's een vrij belangrijke identificatie voor een klant.
Maar in de databases staan geen Cistron klantnummers, wel xs4all
klantnummers aka relatienummers.

Mike.

Paul Slootman

Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron.invalid> wrote:

>. Cistron loginnamen
>bestaan nl. alleen als e-mail alias (tenzij je cistron en xs4all
>account per ongeluk hetzelfde zijn).

Hmm, ik dacht toch echt dat ze zeveel mogelijk geprobeerd hadden om je
cistron account onveranderd te houden bij de overgang naar xs4all,
tenzij dat dus niet kon omdat ie al bestond in xs4all. Maar ik begrijp
dat het dus per ongeluk zo gegaan is :)

Paul Slootman,
die wel hetzelfde gehouden heeft

Arwin

relati nummer wat op me rekeing staat gebruikt. dat moet toch een bekende
zijn he :p

--
Arwin
19-10-2005 21.57.05

Marco van Loon

In article <1df5cra742r1s.c...@40tude.net>,

Arwin <ga...@niks.aan> wrote:
>maar einde van deze maand zit ik bij een andere provider,
Hmm, XS4all lijkt onderhand nog maar erg weinig ex-Cistron klanten
over te houden...

--
Marco van Loon

Foetsji

Marco van Loon schreef:

Da's toch niet raar.
Uiteindelijk zijn de CistroN-fans (veelal bijzonder volk) -zonder
uitdrukkelijke toestemming van de fans- *maar* verkocht geworden aan de
nr. 2 op de ranglijst.
Om bij de oude nr. 1 in techniek, service en aandacht voor het produkt
te zitten, waren velen bereid maandelijks iets meer te betalen.
Maar waarom zou ze blijven betalen voor iets wat niet meer bestaat en
bovendien te duur en 'langzaam' geworden is t.o.v. de huidige markt?
Efin, XS4all mag zich nu de nr. 1 noemen.
En dat doet het in de reklameuitingen ook erg goed.
Gelukkig weten wij wél hoe dat zo gekomen is.
Ach, er blijven altijd wel een paar klanten bij Xs4all hangen.
Hopelijk heeft XS4all/_PN er niet teveel voor betaald.
Er stond immers nog een rekeningetje open.

Count down.

J.B.

Foetsji typed:

> [...]
> Om bij de oude nr. 1 in techniek, service en aandacht voor het produkt
> te zitten, waren velen bereid maandelijks iets meer te betalen.

Dat wat jij hier schetst gaat echt maar voor weinigen op,
zo ben ik van XS4All naar CistroN gegaan juist omdat CistroN
èn goedkoper was, èn meer upstream-snelheid leverde.
Nu weer terug bij XS4All, terwijl ik nog precies hetzelfde
betaal en er een hoop extra bij heb gekregen.

Rene [met WIND]

> [...]
> zoeken in 1 van de systemen zag dat er een brief was binnen gekomen met

Hmmz, dat komt me bekend voor. In demon.nl.support komt af en toe een
zonderling melden dat hij vertrekt. Geen idee wat het nut daar van is.

Foetsji

Rene [met WIND] schreef:

O.a. kennis met elkaar delen.
Een systeem waaraan nieuwsgroepen bestaansrecht ontlenen.

Rene [met WIND]

Ah mooi dan. Ik ga even een pizza bestellen hoor :-)

Foetsji

Rene [met WIND] schreef:

Het beste is zonder knoflook. Want je weet maar nooit wanneer er nog wat
zoenen voorbij komt.

Arwin

On Tue, 18 Oct 2005 01:56:55 +0200, Arwin wrote:

damn word nog blij ook dat ik weg ga, is gvd voor de zoveelste keer feest.
kan niet eens meer normaal chatten via msn of mirc zonder constand te
moeten denken dat elke seconde de laatste kan zijn om weer lange tijd geen
verbinding te hebben

zo een erge rotzooi als het nu is heb ik het in 2,5 jaar cistron nog nooit
gehad. langste storing daar was maarliefst
2 dagen maar dat was omdat zo een kut kpn er de lijn er uit had getrokken

krijg ik nu geld toe wegens slechte service of mag ik straks gewoon in me
handen kijpen dat ik optijd ben vertrokken

nog leuker trouwens, werd van de week gebeld of de downgrade die ik 4
maanden geleden had aangevraagd nog moest doorgaan wand ze miste nog wat
ionformatie zoals het telefoon nummer van de adsl verbinding. had dit
verzoek ook maar iets van 5 keer gedaan.
4 maanden om dan maar eindelijk is de vraag te gaan stelen waarom er geen
telefoon nummer bij die aanvraag stond. slim is anders. snap nu waarom er
zoveel mensen gaan voor andere providers. ik dacht dat hun gek waren,
blijkt dus gewoon dat ik mezelf alleen maar voor de gek hield door te
denken dat die "extra service" die bijna 100 euro in de maand gewoon waard
was

--
Arwin
28-10-2005 01.01.52

Miquel van Smoorenburg

In article <gclyk88grbdn$.f8cbu0g3lye1$.d...@40tude.net>,

Arwin <ga...@niks.aan> wrote:
> [...]
>kan niet eens meer normaal chatten via msn of mirc zonder constand te
>moeten denken dat elke seconde de laatste kan zijn om weer lange tijd geen

Nou nou .. vertel eens, wat is het probleem ? Vannacht was er
noodonderhoud ja, dat gebeurde bij Cistron ook nog wel eens.

> [...]
>
>krijg ik nu geld toe wegens slechte service of mag ik straks gewoon in me
>handen kijpen dat ik optijd ben vertrokken

Wat is er zo slecht dan?

> [...]
>4 maanden om dan maar eindelijk is de vraag te gaan stelen waarom er geen
>telefoon nummer bij die aanvraag stond. slim is anders

Dat komt omdat het order systeem bij bbned voor cistron aansluitingen
al een paar maanden vrijwel niet werkt(e), daardoor gingen alle
up-en downgrades continue de mist in. Dat hebben ze nu bijna
opgelost geloof ik, ik gok dat je order opeens wel geprocessed kon
worden, en dat ze nu dan zagen dat er info miste.

Mike.

Foetsji

Arwin schreef:

> [...]
>
> krijg ik nu geld toe wegens slechte service of mag ik straks gewoon in me
> handen kijpen dat ik optijd ben vertrokken

Je valt nog onder je CistroN-overeenkomst.
In meen me te herinneren dat in de algemene voorwaarden een
schadevergoeding is beschreven.
Duikel ze even op.

Foetsji

Foetsji schreef:
Ik heb 'm al.
De eerste zin is voor jou van toepassing.

13.4 Indien de Internetdienst gedurende meer dan een werkdag
aaneengesloten niet of nauwelijks bruikbaar is geweest anders dan ten
gevolge van een omstandigheid aan de zijde van de Klant, zal Cistron een
evenredig deel van de Periodieke Vergoeding met betrekking tot de
getroffen Internetdienst in de betreffende Periode aan de Klant
terugbetalen.
Indien de Internetdienst gedurende meer dan vijf werkdagen
aaneengesloten niet of nauwelijks bruikbaar is geweest ten gevolge van
een nalatigheid van Cistron en er geen sprake is van een
Overmachtsituatie, zal Cistron de volledige Periodieke Vergoeding met
betrekking tot de getroffen Internetdienst in de betreffende Periode,
doch maximaal een maand, aan de Klant terugbetalen.
De in dit lid bedoelde terugbetalingen geschieden na vaststelling van
het bedrag daarvan, door kostenloze verlenging van de looptijd van het
betreffende deel van de Overeenkomst, dan wel, naar keuze van Cistron,
door verrekening met de dan eerstvolgende aan de Klant in rekening te
brengen Vergoeding.

A r d

Sat, 29 Oct 2005 03:25:18 +0200 hield ik Foetsji bij haar/zijn
enkels onderste boven, getergd erkende xij:

> Ik heb 'm al.
> De eerste zin is voor jou van toepassing.

Zeg Moszkowicz-in-spe, de gehele Algemene Voorwaarden zijn van
toepassing. Wanneer hou je nu eens op met halfbakken waarheden te
verkondigen? Begin eens met dat integrale verslag te potsen!

> En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

-(r), dat blijkt.

--
Grtx, Ard ( @ @ ) drA ,xtrG
------------------------o00o--(. .)--o00o-------------------------

Your mileage may vary.

Foetsji

A r d schreef:

> [...]
> toepassing. Wanneer hou je nu eens op met halfbakken waarheden te
> verkondigen? Begin eens met dat integrale verslag te potsen!

Je ergert je volgens mij aan de verkeerde dingen.
Maar goed, men vraagt, wij draaien.
Dan weet XS4all ook gelijk waar ze zich momenteel aan te houden heeft. ;-)
Komt ie dan:
(Lees ook 15.4 nog maar eens op je gemakje, collega.)

Algemene Voorwaarden Cistron

Artikel 1 - begripsomschrijvingen

In deze algemene voorwaarden hebben de volgende begrippen (aangegeven
met een initiële hoofdletter) de volgende betekenis:

* Aansluiting: door Cistron ter beschikking gestelde of te stellen
faciliteiten en/of voorzieningen die het de Klant mogelijk maken de
Internetdienst af te nemen.
* Apparatuur: zaken, waaronder begrepen installatiemateriaal, die
Cistron heeft overeengekomen aan de Klant te leveren, al dan niet in
samenhang met levering van een Dienst.
* Breedbanddienst: een Internetdienst waarbij Cistron gebruik maakt
van een xDSL-techniek.
* Cistron: een in de Overeenkomst gespecificeerde Cistron onderneming.
* Configuratiefout: een configuratiefout of ander gebrek aan
Randapparatuur (bijvoorbeeld virusinfectie of open mail relay) die het
mogelijk maakt dat derden gebruik maken van de Internetdienst of die
anderszins het gevaar van onnodige en onwenselijke belasting van het
Netwerk creëert.
* Dienst: een dienst, zoals installatie, onderhoud, verhuur en
advies, die Cistron heeft overeengekomen aan de Klant te leveren.
* Eenmalige Vergoeding: delen van de Vergoeding die in beginsel
eenmalig verschuldigd zijn.
* Geschil: een Klacht voor zover Cistron die heeft afgewezen of
niet tijdig heeft afgehandeld.
* Huurapparatuur: Apparatuur die geen Koopapparatuur is.
* Huurdienst: de Dienst die erin voorziet dat Cistron
Huurapparatuur aan de Klant verhuurt.
* Installatiedienst: de Dienst die erin voorziet dat Cistron
Apparatuur installeert.
* Internetdienst: de Dienst die voorziet in het verlenen van
toegang tot het internet aan de Klant en/of die de Klant de mogelijkheid
biedt informatie op het internet voor derden toegankelijk te maken.
* Klacht: een klacht van de Klant over de uitvoering van de
Overeenkomst door Cistron.
* Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie Cistron
een Overeenkomst heeft gesloten.
* Koopapparatuur: Apparatuur waarvan expliciet schriftelijk is
overeengekomen dat
1. de Klant het van Cistron koopt en/of
2. de eigendom in beginsel bij of kort na levering op de Klant
overgaat.
* Leveringsadres: een overeengekomen locatie of, naar gelang de
aard van de Leveringsomvang, een Netwerkaansluitpunt op die locatie,
waar de Leveringsomvang ter beschikking dient te worden gesteld.
* Leveringsomvang: de Dienst(en) en/of Koopapparatuur die de Klant
heeft overeengekomen van Cistron af te nemen.
* Minimumperiode: een periode van één jaar, te rekenen vanaf de
datum waarop de levering van de Dienst aanvangt. Indien zich een Storing
bij initiële levering voordoet die van dien aard is dat de Dienst niet
of nauwelijks bruikbaar is, gaat de Minimumperiode pas in nadat de
Storing is opgeheven.
* Netwerk: een 'openbaar telecommunicatienetwerk' in de zin van de
Telecommunicatiewet.
* Netwerkaansluitpunt: een 'netwerkaansluitpunt' in de zin van de
Telecommunicatiewet.
* Overeenkomst: een overeenkomst waarin de Klant zich verplicht de
Leveringsomvang van Cistron af te nemen.
* Overmachtsituatie: een niet aan Cistron toerekenbare
omstandigheid die levering van enig deel van de Leveringsomvang
verhindert; daaronder worden in ieder geval begrepen stroomuitval en het
niet, niet juist of niet tijdig leveren door derden van essentiële
voorzieningen.
* Periode: een in de Overeenkomst bepaalde periode waarover Cistron
de Vergoeding berekent, en bij gebreke daarvan een maand.
* Periodieke Vergoeding: vaste delen van de Vergoeding die elke
Periode verschuldigd zijn.
* Persoonsgegevens: 'persoonsgegevens' (in de zin van de Wet
Bescherming Persoonsgegevens) met betrekking tot de Klant.
* Randapparatuur: alle apparaten, zoals PCs, modems, telefoons en
Apparatuur, inclusief eventueel daarop draaiende soft- en/of firmware,
die aan de Klantzijde van de Aansluiting aan een Netwerk zijn gekoppeld
en waarvan niet expliciet schriftelijk is overeengekomen dat zij door
Cistron zullen worden beheerd.
* VOIP-dienst de Dienst die erin voorziet dat de Breedbanddienst
gebruikt kan worden om te bellen en gebeld te worden.
* Storing: het niet aan de Overeenkomst voldoen van de geleverde
Apparatuur en/of Dienst.
* Tarieven: de tarieven aan de hand waarvan de Vergoeding wordt
berekend.
* Vergoeding: de vergoeding die de Klant aan Cistron verschuldigd
is in verband met de Leveringsomvang in een Periode.

Artikel 2 - levering

2.1 Cistron zal trachten de Leveringsomvang te leveren op het
overeengekomen of, bij gebreke daaraan, een door Cistron
onvoorwaardelijk aangegeven tijdstip. Indien geen tijdstip is
overeengekomen of onvoorwaardelijk door Cistron is aangegeven, en
tenminste 6 maanden zijn verstreken vanaf de datum van de Overeenkomst,
zal Cistron op eerste verzoek van de klant onvoorwaardelijk een tijdstip
van levering moeten aangeven. Indien levering niet op het overeengekomen
of onvoorwaardelijk door Cistron aangegeven tijdstip geschiedt, wordt
levering toch geacht tijdig te hebben plaatsgevonden indien levering
daarna alsnog zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen 30 dagen,
plaatsvindt.

2.2 Indien levering met meer dan genoemde 30 dagen is vertraagd, heeft
de Klant eenmalig recht op een korting op het deel van de Periodieke
Vergoeding dat op de vertraagde Leveringsomvang betrekking heeft. De
korting bedraagt 100%, met een maximum van 250 euro, berekend over de
Periodieke Vergoeding die in de eerstvolgende complete Periode, doch
maximaal een maand, verschuldigd is. Voor zover levering vervolgens met
nog eens tenminste 30 dagen is vertraagd, is de Klant, totdat levering
alsnog is geschied, gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang
te beëindigen en uitbetaling van de conform het vorige lid berekende
korting te verlangen.

2.3 De periodes waarin zich een relevante Overmachtsituatie voordoet,
worden bij de berekening van de in de vorige leden bedoelde termijnen
buiten beschouwing gelaten.

2.4 Voor zover wettelijk toegestaan is elke aansprakelijkheid van
Cistron in verband met late levering die uitgaat boven hetgeen expliciet
in dit artikel is bepaald, uitgesloten.

2.5 Voor zover Cistron de Leveringsomvang van derden betrekt, geeft
Cistron slechts de garantie aan de Klant die zij zelf van die derden
heeft verkregen. Cistron informeert de Klant op diens eerste verzoek
over de inhoud van genoemde garantie. Voor zover wettelijk toegestaan
wordt elke verdere garantie uitgesloten.

Artikel 3 - Dienst

3.1 De Klant mag de Dienst naar eigen goeddunken gebruiken, mits hij
alle regels in acht neemt die voortvloeien uit de Overeenkomst,
relevante (binnen- en buitenlandse) wet- en regelgeving en gangbare of
hem bekend gemaakte licentievoorwaarden, en hij alle redelijke
instructies van Cistron voor het gebruik opvolgt.

3.2 De Klant is verantwoordelijk voor het gebruik dat van de Dienst
wordt gemaakt, ook al gebeurt dat zonder zijn toestemming.

3.3 Het is de Klant niet toegestaan enig deel van de Dienst door te
verkopen, onder te verhuren, in licentie te geven, of anderszins aan
anderen, anders dan incidenteel en kortdurend, ter beschikking te stellen.

3.4 De Klant draagt er zorg voor dat de Dienst, voor zover deze op een
door de Klant aangewezen locatie moet worden uitgevoerd, zonder
onderbreking zal kunnen worden uitgevoerd, en dat personeel dat Cistron
daarbij inschakelt niet zal worden blootgesteld aan enig gezondheids- of
veiligheidsrisico.

Artikel 4 - Internetdienst

4.1 De Aansluiting wordt geleverd met als doel de Klant in staat te
stellen de Internetdienst af te nemen, en de Aansluiting mag slechts
voor dat doel worden gebruikt.

4.2 De Klant zal zich bij het gebruik van de Internetdienst gedragen
zoals van een verantwoordelijk en zorgvuldig gebruiker verwacht mag
worden, en zal derhalve trachten te voorkomen dat hij hinder en/of
schade aan anderen, waaronder begrepen Cistron, toebrengt.

4.3 De Klant dient bij het gebruik van de Internetdienst zijn eigen naam
te gebruiken, en zal zich alleen als een andere persoon, bestaand of
niet bestaand, presenteren bij spellen, systemen of discussies waarbij
het gebruikelijk is of expliciet is toegestaan een andere naam ('alias')
te gebruiken.

4.4 De Klant dient zich bij het gebruik van de Internetdienst te
onthouden van het inbreken op systemen ('hacken') of het verrichten van
handelingen die redelijkerwijs kunnen worden beschouwd als voorbereiding
daartoe (zoals 'portscannen'). Echter, inbraak op een systeem van
Cistron is toegestaan en wordt beloond, mits de beveiligingsfout die dat
mogelijk maakt na ontdekking direct bij Cistron wordt gemeld, geen
verdere schade wordt aangericht en er geen verdere publiciteit en
ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

4.5 De Klant zal zich houden aan de regels van de internetgemeenschap
(de 'netiquette', zoals op enig moment omschreven op
http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt; een vertaling is te vinden op
http://www.nlip.nl/nl/netiquette/main/1.html), alsmede aan de Cistron
AUP ("acceptable use policy"), zoals op enig moment omschreven op
http://www.cistron.nl/aup.html, en zal de Internetdienst niet gebruiken
voor het ter beschikking stellen van illegale informatie, waaronder
begrepen het openbaren van auteursrechtelijk beschermd werk (films,
muziek, TV-programma's, etc) van derden zonder afdoende licentie, of
anderszins voor illegale activiteiten.

4.6 De Klant mag de Internetdienst niet gebruiken om informatie aan een
derde te versturen voor zover de Klant redelijkerwijs kan vermoeden dat
die informatie in strijd is met bij die derde geldende normen en
waarden, bijvoorbeeld omdat het beledigend of van expliciete of
pornografische aard is. Dergelijke informatie mag alleen worden
verstuurd indien de Klant zich ervan heeft vergewist dat die derde
instemt met ontvangst daarvan.

4.7 Cistron is gerechtigd in het algemeen beperkingen aan en
voorschriften met betrekking tot het gebruik van de Internetdienst op te
leggen. Cistron zal genoemde beperkingen van tijd tot tijd op haar
website kenbaar maken. Cistron zal de beperkingen slechts op redelijke
gronden verzwaren, bijvoorbeeld indien er sprake is van een aanzienlijk
wijziging van relevante inkoopprijzen of van het gemiddeld per Klant
gegenereerde verkeer, of indien door rechtmatig gebruik van de
Internetdienst overlast aan andere diensten of aan een Netwerk wordt
veroorzaakt.

4.8 Cistron verstrekt de Klant die de Internetdienst afneemt zo nodig
een deel van de haar door RIPE (http://www.ripe.net/) ter beschikking
gestelde 'Provider Aggregatable Address Space'. Aan de Klant ter
beschikking gestelde IP-nummers vallen derhalve terug naar Cistron bij
beëindiging van de Overeenkomst.

4.9 Cistron is gerechtigd zonder vooraankondiging verkeer dat zij van
een derde of vanaf een Netwerk van een derde ontvangt en dat voor de
Klant is bestemd of waartoe de Klant anderszins toegang kan krijgen, van
haar Netwerk te weren, indien het verkeer betreft dat, als het door de
Klant zou zijn gegenereerd, in strijd met de in dit artikel opgenomen
gebruiksregels was geweest. Indien herhaaldelijk weerbaar verkeer wordt
ontvangen van een derde of vanaf een Netwerk van een derde, is Cistron
gerechtigd zonder vooraankondiging al het verkeer dat van dat Netwerk
wordt ontvangen van haar Netwerk te weren.
Artikel 5 - Breedbanddienst

5.1 Cistron kan om technische redenen niet garanderen dat levering van
een Breedbanddienst op alle Leveringsadressen mogelijk is, noch dat,
indien levering initieel mogelijk is, dat te allen tijde mogelijk zal
blijven.

5.2 Indien levering om technische redenen niet of nauwelijks mogelijk is
of wordt, en partijen geen overeenstemming over een alternatief
bereiken, wordt, tenzij voor zover er sprake is van een Storing waarvan
Cistron redelijkerwijs niet de overtuiging heeft dat deze onoplosbaar
is, het relevante deel van de Overeenkomst automatisch ontbonden, met
terugwerkende kracht tot het moment waarop levering niet of nauwelijks
mogelijk werd, zonder wederzijds enig recht op of verplichting tot
schadevergoeding.

5.3 Indien de overeengekomen Breedbanddienst op een Leveringsadres om
technische redenen niet of niet meer leverbaar is, maar een andere
Breedbanddienst wel, zal Cistron, tenzij voor zover er sprake is van een
Storing waarvan Cistron redelijkerwijs niet de overtuiging heeft dat
deze onoplosbaar is, meewerken aan kostenloze omzetting van de
overeengekomen Breedbanddienst in een wel leverbare Breedbanddienst.

5.4 Voor Breedbanddiensten die worden geleverd op grond van een
Overeenkomst die is aangegaan vóór 1 juli 2003, wordt na de
Minimumperiode de Periode gelijkgesteld aan een maand.
Artikel 6 - VOIP-dienst

6.1 Cistron garandeert uitdrukkelijk niet dat altijd gebruik gemaakt kan
worden van de VOIP-dienst of dat het daarmee te genereren of ontvangen
verkeer altijd goed kan worden afgewikkeld. Omstandigheden die de
kwaliteit van de levering van de VOIP-dienst kunnen verhinderen zijn
onder andere: storingen in een Netwerk waar het verkeer overheen gaat,
uitval van elektriciteit, en storingen in de VOIP-dienst en/of de
Breedbanddienst.

6.2 Cistron of een van haar leveranciers kent de Klant een
telefoonnummer toe ten behoeve van het gebruik van de VOIP-dienst.
Indien de Klant reeds een telefoonnummer in gebruik heeft, zal Cistron
er op zijn verzoek aan meewerken dat hij dat nummer kan behouden, mits
de telefoonmaatschappij van wie hij dit nummer in gebruik heeft
gekregen, haar medewerking daaraan verleent.
Artikel 7 - Installatiedienst

7.1 Indien Cistron bij de Installatiedienst meer installatiemateriaal
gebruikt en/of tijd nodig heeft dan normale, in redelijkheid door
Cistron vast te stellen hoeveelheden, is Cistron gerechtigd daarvoor de
op dat moment bij Cistron geldende Tarieven aan de Klant in rekening te
brengen, tenzij voor zover het meerverbruik is veroorzaakt door onjuiste
uitvoering van de Installatiedienst door Cistron.

7.2 Indien Cistron bij de Installatiedienst op verzoek van de Klant
extra installatiemateriaal gebruikt of extra werkzaamheden verricht, is
Cistron gerechtigd hiervoor de op dat moment bij Cistron geldende
Tarieven in rekening te brengen.
Artikel 8 - Huurdienst

8.1 De Klant zal de Huurapparatuur slechts overeenkomstig zijn
bestemming en in verband met de Dienst gebruiken, en zal de
Huurapparatuur te allen tijde in goede staat houden.

8.2 Indien de Huurdienst eindigt of de Klant ophoudt enig deel van de
Huurapparatuur te gebruiken, en hij redelijkerwijs verwacht er binnen
afzienbare tijd geen gebruik meer van te zullen maken, dient hij dat aan
Cistron te melden en dient hij dat deel van de Huurapparatuur onverwijld
ten kantore van Cistron aan Cistron ter beschikking te stellen.

8.3 De Klant zal de Huurapparatuur, buiten het in het vorige lid
bepaalde, niet buiten het Leveringsadres brengen, tenzij voor zover de
Huurapparatuur naar haar aard voor gebruik buiten het Leveringsadres is
bestemd.

8.4 Het is de Klant niet toegestaan wijzigingen in de Huurapparatuur aan
te (laten) brengen of er reparaties aan uit te (laten) voeren.

8.5 De Klant zal ervoor zorgen dat de Huurapparatuur te allen tijde
bereikbaar is voor eventueel benodigde reparaties en/of onderhoud.

8.6 Op het moment waarop Cistron de Klant te kennen geeft haar
eigendomsrecht op de Huurapparatuur op te geven, wordt de Klant eigenaar
van de Huurapparatuur.
Artikel 9 - Koopapparatuur

9.1 Geleverde Koopapparatuur blijft eigendom van Cistron totdat de Klant
alle daarop betrekking hebbende Vergoedingen heeft voldaan. Tot het
moment waarop eigendom is overgegaan, zal de Klant niets ondernemen wat
de ongehinderde uitoefening door Cistron van haar eigendomsrecht in
gevaar kan brengen (zoals samenbouwen of gezamenlijke opslag met andere
zaken, bewerken, overdragen, verkopen, bezwaren of het land uitbrengen).
Bovendien zal de Klant alle maatregelen nemen die redelijkerwijs vereist
zijn om de eigendomsrechten van Cistron te beschermen, en zal hij de
Koopapparatuur onmiddellijk op eerste verzoek van Cistron compleet, in
goede staat en in de originele verpakking aan Cistron retourneren.

9.2 In geval de Overeenkomst geen plaats van levering van Koopapparatuur
bepaalt, geschiedt levering Ex Works Alphen a/d Rijn, conform de meest
actuele versie van de Incoterms.

9.3 Indien de Klant wijzigingen aan de Koopapparatuur aanbrengt, doet
hij dat voor eigen rekening en risico, tenzij de wijziging uitdrukkelijk
door Cistron is aangeraden en de Klant deze correct heeft uitgevoerd.
Artikel 10 - Randapparatuur

10.1 De Klant zal geen Randapparatuur op de Aansluiting aansluiten of
aangesloten houden die niet voldoet aan de daarvoor geldende wettelijke
voorschriften en in redelijkheid door Cistron te stellen eisen.

10.2 De Klant is zelf volledig verantwoordelijk voor de Randapparatuur,
ook al is die geleverd door Cistron of derden, en zal alle inspanningen
verrichten die redelijkerwijs van hem kunnen worden verlangd om te
voorkomen dat Configuratiefouten optreden en om deze, mochten zij zich
toch voordoen, onverwijld weg te nemen.

10.3 De Klant dient te allen tijd zelf zorg te dragen voor de
beveiliging van de Randapparatuur en van de daarop aanwezige gegevens,
en dient zelf zorg te dragen voor back-ups daarvan.
Artikel 11 - wijzigingen

11.1 Cistron is te allen tijde gerechtigd de technische eigenschappen
van de Leveringsomvang te wijzigen met inachtneming van een
schriftelijke aanzegtermijn van een maand. Deze schriftelijke
aanzegtermijn hoeft echter niet in acht te worden genomen indien de
specificaties of het functioneren van de Leveringsomvang niet materieel
worden gewijzigd.

11.2 Cistron is gerechtigd na de Minimumperiode de Tarieven te wijzigen,
mits deze wijziging in het algemeen geschiedt, d.w.z. voor alle Klanten
die de betreffende Dienst afnemen. De wijziging gaat in bij aanvang van
een door Cistron aangegeven Periode. Cistron zal de Klant tenminste 60
dagen voor die datum schriftelijk van de wijziging in kennis stellen.
Voor gebruiksgerelateerde Tarieven van VOIP-diensten geldt hiervoor
echter een termijn van 2 dagen.

11.3 Cistron is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen,
waaronder begrepen het in aanvulling daarop en afwijking daarvan van
toepassing verklaren van specifieke algemene voorwaarden voor delen van
de Leveringsomvang, mits deze wijziging in het algemeen geschiedt,
d.w.z. voor alle Klanten die de betreffende Dienst afnemen. De wijziging
gaat in bij aanvang van een door Cistron aangegeven Periode. Cistron zal
de Klant tenminste 60 dagen voor die datum schriftelijk van de wijziging
in kennis stellen. Voor Breedbanddiensten geldt dat in geval van een
wijziging binnen de Minimumperiode, de Klant het recht heeft
schriftelijk, binnen 15 dagen na het moment dat de kennisgeving van de
wijziging aan hem is gezonden, Cistron te kennen te geven dat de
wijziging pas na afloop van de Minimumperiode op hem van toepassing
dient te worden.

11.4 Indien de Klant verhuist, dient hij zijn nieuwe adres tijdig
schriftelijk aan Cistron mee te delen. In geval de Klant die een
Breedbanddienst afneemt verhuist, zal hij Cistron, op Cistrons verzoek,
alle medewerking verlenen die Cistron redelijkerwijs van hem verlangt om
de Aansluiting voor de volgende bewoner op zijn oude adres in stand te
houden.

11.5 Cistron is gerechtigd om vergoedingen te verlangen voor het
doorvoeren van wijzigingen in de Overeenkomst die op verzoek van de
Klant geschieden. Cistron zal de daarvoor geldende tarieven van tijd tot
tijd op haar website kenbaar maken.
Artikel 12 - intellectuele eigendom

12.1 Alle intellectuele eigendomsrechten in verband met de Overeenkomst
blijven berusten bij Cistron, zelfs als ze aan de Klant in rekening zijn
gebracht.

12.2 Voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor een correct
gebruik van de Leveringsomvang, verschaft Cistron de Klant een
royalty-vrije, niet-exclusieve en niet-overdraagbare licentie om de
intellectuele eigendomsrechten binnen Nederland te gebruiken.
Artikel 13 - Storing, onderhoud

13.1 Cistron zal zich inspannen om zo ongestoord mogelijke afname van de
Leveringsomvang te bewerkstelligen, doch garandeert niet dat de
Leveringsomvang te allen tijde vrij van Storingen zal zijn. Cistron zal
Storingen zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is verhelpen voor zover
dat redelijkerwijs nodig is.

13.2 Cistron zal trachten Storingen op zodanige manier te verhelpen en
onderhoud op zodanige wijze uit te voeren dat dat zo beperkt mogelijke
gevolgen heeft voor de gebruiksmogelijkheden van de Klant.

13.3 De Klant dient Storingen zo spoedig mogelijk aan Cistron te melden.

[...]

13.5 Het vorige lid geldt niet in geval van Storingen die zich voor de
ingangsdatum van de Minimumperiode voordoen.

13.6 Indien redelijkerwijs aannemelijk is dat een Storing toerekenbaar
is aan handelen of nalaten van de Klant in strijd met de Overeenkomst,
alsmede in geval van een onterechte melding van een Storing, is Cistron
gerechtigd alle kosten die Cistron in verband daarmee redelijkerwijs
heeft gemaakt, aan de Klant in rekening te brengen.

13.7 Voor zover wettelijk toegestaan is elke aansprakelijkheid van
Cistron in verband met Storingen die uitgaat boven hetgeen expliciet in
dit artikel is bepaald, uitgesloten
Artikel 14 - Vergoeding

14.1 Voor de berekening van de Vergoeding zijn de door Cistron
geregistreerde gegevens met betrekking tot gebruik van de
Leveringsomvang beslissend, tenzij voor zover de Klant aantoont dat deze
gegevens onjuist zijn. Cistron dient bij de vaststelling van de gegevens
de zorgvuldigheid in acht te nemen die redelijkerwijs van haar verlangd
mag worden.

14.2 De Vergoeding wordt verhoogd met eventueel verschuldigde BTW en
eventuele andere van overheidswege opgelegde heffingen.

14.3 Facturering geschiedt achteraf, doch Cistron is gerechtigd de
Periodieke Vergoeding en de Eenmalige Vergoeding vooraf te factureren.

14.4 Cistron is gerechtigd facturen elektronisch aan de Klant ter
beschikking te stellen en een Vergoeding in rekening te brengen voor
toezending van facturen per post.

14.5 Cistron is gerechtigd de Vergoeding tussentijds te factureren
indien een door Cistron in redelijkheid vastgestelde gebruikslimiet
wordt overschreden of indien het gebruik dat van de Dienst wordt gemaakt
in aanzienlijke mate afwijkt van het gangbare gebruik van de Klant.

14.6 Betaling dient, zonder enige aftrek of verrekening, plaats te
vinden binnen de termijn die op de factuur is vermeld, en bij gebreke
van een dergelijke melding binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien de
Klant niet tijdig betaalt, zal Cistron de Klant een schriftelijke
betalingsherinnering sturen. Alle redelijke door Cistron in verband met
de te late betaling gemaakte kosten komen voor rekening van de Klant.

14.7 Indien betaling per automatische incasso is overeengekomen en
automatische incasso meer dan een keer in een kalenderjaar heeft
gefaald, is Cistron gerechtigd de automatische incasso eenzijdig stop te
zetten en/of een vergoeding van de Klant te verlangen per keer dat de
automatische incasso faalt. Cistron zal de daarvoor geldende tarieven
van tijd tot tijd op haar website kenbaar maken.

14.8 Cistron boekt ontvangen betalingen in eerste instantie af tegen
openstaande posten met betrekking tot Diensten, vervolgens met conform
het vorige lid in rekening gebrachte kosten, en tot slot met openstaande
posten met betrekking tot Koopapparatuur.
Artikel 15 - Persoonsgegevens

15.1 Cistron zal alle inspanningen verrichten die redelijkerwijs van
haar gevergd kunnen worden om Persoonsgegevens vertrouwelijk te houden.

15.2 Cistron slaat Persoonsgegevens op voor de volgende doelen:

1. leveren van de Dienst;
2. factureren van de Vergoeding;
3. factureren aan en beoordelen van facturen van derden in verband
met interconnectie met en bijzondere toegang tot hun Netwerken en het
mogelijk maken van genoemde interconnectie en bijzondere toegang;
4. beheren van het Cistron Netwerk en de Cistron website;
5. analyseren en inventariseren van het gebruik van de
Leveringsomvang en het Cistron Netwerk;
7. voldoen aan Cistrons wettelijke verplichtingen.

15.3 Indien de VOIP-dienst wordt gebruikt om gebeld te worden, kan op
telefoonnota's van derden het telefoonnummer van de Klant worden
vermeld. Indien de VOIP-dienst wordt gebruikt om te bellen, kan op
Randapparatuur van de gebelde derde het telefoonnummer van de Klant
worden weergegeven.

15.4 Buiten het in dit artikel bepaalde zal Cistron Persoonsgegevens
niet aan derden verstrekken, tenzij voor zover Cistron daartoe wettelijk
verplicht is.
Artikel 16 - opschorting

16.1 Cistron is, zonder voorafgaande ingebrekestelling, bevoegd tot
gehele of gedeeltelijke opschorting van de uitvoering van de
Overeenkomst over te gaan

1. indien de Vergoeding niet binnen 14 dagen is ontvangen nadat
Cistron de Klant een betalingsherinnering heeft gestuurd;
2. indien de Leveringsomvang op zodanige wijze wordt gebruikt in
strijd met de Overeenkomst, dat voortzetting daarvan in redelijkheid van
Cistron niet verlangd kan worden totdat maatregelen zijn getroffen om
herhaling te voorkomen;
3. indien een door Cistron kenbaar gemaakte gebruikslimiet wordt
overschreden of indien het gebruik dat van de Dienst wordt gemaakt in
aanzienlijke mate afwijkt van het gangbare gebruik van de Klant;
4. indien er goede grond bestaat voor de vrees dat de Klant niet tot
nakoming van de Overeenkomst bereid of in staat zal zijn;
5. indien Cistron een Configuratiefout signaleert;
6. zolang zich een relevante Overmachtsituatie voordoet en gedurende
een termijn daarna die Cistron redelijkerwijs nodig heeft om de Dienst
te hervatten.

16.2 Cistron is gerechtigd redelijke voorwaarden te verbinden aan
beëindiging van de opschorting.

16.3 Bij beëindiging van de opschorting is Cistron gerechtigd
heraansluitingskosten in rekening te brengen.

16.4 In geval van opschorting blijft de Klant verplicht de Periodieke
Vergoeding te voldoen totdat de Overeenkomst rechtmatig is beëindigd.
Artikel 17 - looptijd

17.1 Tenzij voor zover een Dienst naar haar aard eenmalig of kortdurend
wordt verricht, loopt de Overeenkomst voor de levering van een Dienst
tot het eind van de kalendermaand waarin de eerste Periode eindigt. De
Overeenkomst voor levering van Breedbanddiensten en VOIP-diensten loopt
echter totdat de Minimumperiode eindigt.

17.2 De Overeenkomst wordt steeds met een Periode verlengd, tenzij voor
zover zij uiterlijk 14 dagen voor afloop daarvan schriftelijk is
opgezegd tegen de laatste dag daarvan. Voor Breedbanddiensten en
VOIP-diensten geldt echter dat de Overeenkomst voor onbepaalde tijd
wordt verlengd, en dat zij alsdan schriftelijk opgezegd kan worden met
inachtneming van een opzegtermijn van 45 dagen.

17.3 Ontbinding zonder inachtname van een opzegtermijn is, ook tijdens
de Minimumperiode, slechts mogelijk indien dat schriftelijk geschiedt en
in een van de volgende situaties:

1. bij overlijden, faillissement of surseance van betaling van de
wederpartij;
2. in geval een relevante Overmachtsituatie zich langer dan 6
maanden aaneengesloten voordoet.

17.4 Indien Cistron de Overeenkomst ontbindt op grond van het vorige
lid, blijft de Klant verplicht de Vergoeding die over de resterende
looptijd van de Overeenkomst verschuldigd is, te voldoen, welke
vordering dan onmiddellijk opeisbaar is.

17.5 Cistron is bovendien gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen, ook
tijdens de Minimumperiode, indien een van haar leveranciers de
leveranties stopzet of de voorwaarden daarvan wijzigt, en het daardoor
redelijkerwijs niet van Cistron verwacht kan worden dat zij de
Leveringsomvang tegen de overeengekomen voorwaarden gaat of blijft
leveren. De Overeenkomst zal dan eindigen op het moment waarop de
leverancier zijn leveranties aan Cistron stopzet of de voorwaarden
daarvan wijzigt.
Artikel 18 - aansprakelijkheid

18.1 Geen van beide partijen is aansprakelijk voor schade die zich
voordoet in verband met een Overmachtsituatie.

18.2 Voor zover wettelijk toegestaan is Cistrons aansprakelijkheid
(waaronder zowel contractuele als buitencontractuele aansprakelijkheid
wordt begrepen) in verband met de Overeenkomst uitgesloten voor
gevolgschade en indirecte schade (waaronder in ieder geval economische
schade, bedrijfsschade en gegevensverlies en -beschadiging wordt
begrepen), en verder beperkt tot hetgeen in de volgende leden van dit
artikel is bepaald.

18.3 Cistron is uitsluitend aansprakelijk voor schade die door een haar
toerekenbare tekortkoming is ontstaan in de navolgende gevallen en tot
ten hoogste de daarbij aangegeven bedragen:

1. indien het dood of lichamelijk letsel betreft, tot ten hoogste
een bedrag van vijfhonderdduizend Euro per gebeurtenis;
2. indien het beschadiging van zaken betreft, tot ten hoogste
honderdduizend Euro per gebeurtenis.

18.4 Cistrons aansprakelijkheid in verband met de levering van een
Dienst is in geen geval hoger dan het bedrag dat de Klant in het
betreffende kalenderjaar aan Periodieke Vergoeding verschuldigd is of
zou zijn.

18.5 Een schade dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 6
maanden na het ontstaan daarvan, schriftelijk aan Cistron te zijn
gemeld. Schade die niet binnen die termijn ter kennis van Cistron is
gebracht, komt niet voor vergoeding in aanmerking.

18.6 De Klant vrijwaart Cistron tegen aanspraken van derden op
vergoeding van schade die deze derden op Cistron zouden kunnen maken,
voor zover deze aanspraak samenhangt met het gebruik dat de Klant van de
Leveringsomvang heeft gemaakt.
Artikel 19 - Klachten, Geschillen

19.1 Klachten dienen binnen 3 weken na het wegnemen van het
klachtveroorzakende feit schriftelijk te worden ingediend bij Cistron.
Cistron zal binnen 3 weken na ontvangst van de Klacht een beslissing
nemen. Indien Cistron meent geen beslissing op de Klacht te kunnen nemen
zonder een onderzoek in te stellen en dat onderzoek niet binnen genoemde
termijn te kunnen afronden, zal Cistron dat schriftelijk aan de Klant
mededelen: de beslissing zal dan in ieder geval binnen 6 weken na
ontvangst van de Klacht moeten worden genomen. Pas indien er sprake is
van een Geschil, is de Klant gerechtigd dat ter beslechting aan de
bevoegde rechter voor te leggen.

19.2 In afwijking van het in het vorige lid bepaalde, worden Klachten en
Geschillen waarop de klachten- en geschillenregeling van de NLIP
(http://www.nlip.nl) van toepassing is, conform die klachten- en
geschillenregeling behandeld.

19.3 De bevoegde rechter en het toepasselijke recht worden aangewezen
door het recht dat van toepassing zou zijn als beide partijen in Alphen
aan den Rijn gevestigd waren en deze overeenkomst alleen aldaar was
uitgevoerd.
Artikel 20 - diversen

20.1 Indien de Klant een Internetdienst afneemt, geschiedt communicatie
tussen partijen zoveel mogelijk per e-mail, en kunnen alle
kennisgevingen waarvoor in deze algemene voorwaarden de schriftelijke
vorm wordt voorgeschreven, ook per e-mail geschieden. De Klant dient
daarbij een hem door Cistron toegekend e-mailadres te gebruiken (indien
hij voor hem bestemde e-mail op een ander e-mailadres wenst te
ontvangen, kan hij op de Cistron website zijn gebruikersinstellingen
wijzigen, opdat de e-mail die naar het hem door Cistron toegekende
e-mailadres wordt verstuurd, naar dat andere e-mailadres wordt
doorverwezen). Indien Cistron de Klant geen e-mailadres heeft toegekend,
maar de Klant wel een domein bij Cistron heeft, zal Cistron voor de
Klant bestemde e-mail sturen naar het postmaster-account van dat domein.

20.2 Cistron is gerechtigd het gebruik van een webform voor te schrijven
voor specifieke soorten kennisgevingen door de Klant.

20.3 De Klant dient Cistron van alle assistentie in verband met de
uitvoering van de Overeenkomst te voorzien waar Cistron redelijkerwijs
om verzoekt.

20.4 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden kunnen slechts
schriftelijk worden overeengekomen.

versie 01.09.2003 Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de
Kamer van Koophandel te Alphen aan den Rijn onder nummer 28092193
(Cistron IP BV), nummer 28092195 (Cistron Broadband BV) en 28093018
(Cistron Dial-Up BV).