Fredy Perlman

AG

to blo...@googlegroups.com
U ovom biltenu:

1. Fredy Perlman: "Protiv Njegove price, protiv Levijatana" od sada i na webu (na engleskom)
2. Odjavna shpica

"Otpor je jedina ljudska komponenta celokupne pisane istorije. Sve ostalo bilo je napredovanje Levijatana. Za mene se podrazumeva da je otpor jedini prirodni ljudski odgovor na dehumanizaciju; tu nema sta da se pravda i objasnjava." — Protiv Njegove price, protiv Levijatana, 1983.

Cao narode,

Samo jedno obavestenje za one kojima Fredi Perlman znaci nesto u zivotu. Mozda i za one kojima ce tek znaciti.

Njegova udarna knjiga, Against His-Story, Against Leviathan, konacno se moze naci i na webu. Badger/ Jazavac je sve to skenirao ili mozda cak prekucao i onda sredio, tako da u stopu prati original, samo na formatu A4. Tacnije, knjiga je na webu jos od 2007, ali ja sam je slucajno pronasao tek pre par nedelja. Nekoliko ljudi me je pitalo za tu knjigu, koju imam u samo 1 stampanom primerku, ali evo, sada se moze naci i ovako.

Posto se s tim sajtovima i blogovima nikada ne zna dokle ce potrajati, fajl sam prebacio i u arhivu liste blok 45: "Prateci fajlovi", fajl Perlman_Against_Leviathan_1983 (170 A4 str.).

Ako vas zanima, najbolje to skinite odmah. A evo gde je knjiga prvi put objavljena kao fajl: http://noblesavagery.blogspot.com/2007/03/fredy-perlmans-against-his-story.html

s tim sto je imate i ovde: http://green-anarchy.wikidot.com/fredy-perlman

Ja sam jos onomad preveo dobar deo prvog i drugog poglavlja i ukljucio ga u zbirku Perlmanovih eseja. To sada imate izdvojeno kao word dokument u arhivi liste (Prateci fajlovi, fajl Perlman_Protiv_Levijatana_odlomak). S prevodjenjem sam nastavio, ali u ovom trenutku ne mogu da procenim kada ce se to pojaviti.

U attachmentu imate i nekoliko slika, a na jednoj mozete videti Fredija kako s prijateljima s Pravnog fakulteta (ili mozda sa Ekonomskog, posto je bio postdiplomac na oba) sedi u Shansi na Tashu, pije pice i svira gitaru.

Pogledajte i sajt izdavaca Black & Red, koji je zahvaljujuci Lorraine Perlman (nekada clanica orkestra Narodnog pozorista u Beogradu) i dalje aktivan: http://www.blackandred.org

Poznato je da u ovoj velikoj istorijskoj studiji nema nijednog datuma, niti bilo kog drugog uobicajenog vremenskog indikatora. To nijednom istoricaru sigurno ne bi palo na pamet. Da bi ukazao na neke vremenske raspone, Perlman je koristio samo izraz "generacija/ generacije". Naravno, namera mu nije bila da nam oteza snalazenje, vec da nas fokusira na dinamku i obrte u tom starom, ali ne i iskonskom ratu izmedju izmedju egalitarnih i autoritarnih teznji, izmedju "zajednica slobode" i Levijatana. To je vaznije od bubanja datuma. Treba sagledati i osetiti sudar tih sila, njihove konkretne razloge i ljudski sadrzaj, sto shuma datuma i drugih birokratskih preokupacija samo zaklanja (tako dobijamo "istoriju", postvarenu apstrakciju-projekciju, tako zgodnu za "objektivno proucavanje" i izvlacenje eufimistickih i drugih prigodnih zakljucaka; na primer, pad u ropstvo, bedu i njihovu kasniju modifikaciju u obliku permanentne ekonomske ucene, nije vise to sto jeste, nego "istorjiska faza" ili cak "istorijski NUZNA faza ljudskog razvoja").

Ipak, da bi makar malo docarao raspon i sadrzaj knjige, Badzer se potrudio da u par reci i na svoj nacin opise svako od 24 poglavlja:

Chapter 1: healthy human communities

Chapter 2: Morgan's "progress", the first cities with a Lugal

Chapter 3: gift economy vs. trade, Ur & Sumeria

Chapter 4: armed opposition; Jewish Exodus from crumbling Egypt (i Mojsijeva monotesticka "reforma" = rat protiv slobodnih semitskih plemena)

Chapter 5: Israel, an interlude, octopi proliferate

Chapter 6: octopi and worms; Assyrian, Phoenician, and Chaldean Leviathans

Chapter 7: Zoroastrianism and Darius's Persia

Chapter 8: the Phoenecian-like Greek polis

Chapter 9: tragic rise of the Roman empire

Chapter 10: Isis, Mithras, Jesus; the Roman Empire's beginning of the end

Chapter 11: Mani, Gnostics, Yellow Turbans; State Religion Christians rule through Rome's splintering

Chapter 12: Byzantium, Donatists & Vandals, Persian Revolution, depopulation of Italy, Mohammad and those armez

Chapter 13: Muhammad, his Ummah and Islamic Empire; Arabs,Turks and Mongols

Chapter 14: evolution of the Western Spirit, dehumanized invaders, the Vicar of Christ, Northern Europe falls

Chapter 15: bullshit Frankish/ Catholic Empire: marauders, priests, Vikings and the first nation-States

Chapter 16: the Crusading West: Capitalism, Islamization, Catholic Agro-Business, genocide, commodified Earth

Chapter 17: Francis recuperation, Albigensian Crusade; Hanseatic League & Teutonic Knight evil, Worldeating

Chapter 18: Original Sin and the Inquisition vs. a post-Albigensean movement: Waldensians, Beguines, Broterhood of the Free Spirit, etc.

Chapter 19: Plague and Prison; a last hurrah of anti-Leviathanic community: rise and fall of the Taborites

Chapter 20: extirmination of the Guanches, Witches, the "enlightenment" [spreading darkness], Humanism

Chapter 21: Potawatomi, banishment of Wiske, cyclical time, Maya and Quetzaquatal

Chapter 22: depopulation of the Fortunate Isles, Scientific Detachment and the murder of Dream Time

Chapter 23: the Last Leviathan, invasion of Great Lakes, Renegades, Merry Mount, Puritans/ Quakers, gift/ theft

Chapter 24: Land Grabbers, Civil Wars, the Illuminati, Ghost Dancers and ... end?

Za kraj, jos par redova s Badzerovog sajta:

"... thanks to spunk.org and Mysty of the amazing band Spellbox, which you can check out at myspace, for helping me type some of this up. and thank you Fredy Perlman. a lot. i'll do a ghost dance with you after i finish typing.

"... Don't bitch at me for the lack of citing, footnotes and bibliography, cuz as far as i know they don't exist (zaista ne postoje, ni u stampanom izdanju). If anyone cares enough to shed some light on a quote or persona mentioned, just chime in on the comments. I'm doing this because I love you and want to share something of value to me with you. Blessed be."

Toliko u ovom javljanju, hvala na paznji, ziveli, cao

a.

s a l j i  s t o  d a l j e

Ako ste nasu poruku dobili preko nekog drugog, a zelite da se prijavite na listu, samo posaljite e-mail na bilo koju od ove dve adrese:

aleksa.golijanin(at)gmail.com
blok45(at)dzabalesku.net

Ako ne zelite da primate nase poruke posaljite e-mail sa tekstom "ne zelim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopste dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne zelite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu nas domen.

Privremena arhiva PORODICNE BIBLIOTEKE (samo knjige, bez drugih sadrzaja): http://anarhija-blok45.modukit.com ili http://www.modukit.com/anarhija-blok45

ARHIVA LISTE BLOK 45: http://groups.google.com/group/blok45

anarhiju/ blok 45 pomazete i tako sto cete ove poruke slati dalje.

Perlman-Against-His-story.jpg
Perlman-Beograd-1964-1965.jpg