Intellij Idea

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Чудно ми е дали някой ползва това IDE професионално. Интересно ми е
дали в БГ (или ако някой има инфо и за навън) то се ползва в цели
тиймове/отдели и т.н. И дали е безплатната версия или платена такава.

Интересно би ми било и защо е предпочетено пред еклипс.

Аз го използвам от време на време и има идейни неща като доста
интелигентен (да, по-интелигентен от този на еклипс) аутокомплийт, но
нищо специално. Не съм го използвал за gui или web.

Petar Tahchiev

to bg-...@googlegroups.com
Никога не съм го ползвал професионално (защото съм свикнал с Eclipse вече),
но един колега в Холандия си го ползваше и беше доволен. А отделно
навремето от IntelliJ даваха по един безплатен лиценз за всяка сбирка, която
прави JUG групата. Та в тази връзка на рандом принцип бях раздал към
5-6 лиценза.

2011/9/3 mihail stoynov <mih...@stoynov.com>:

> --

Regards, Petar!
- - - - - - - -
| Author @ Manning Publications.
| Partner @ Phamola
- - - - - - - -
Public PGP Key at:
https://keyserver1.pgp.com/vkd/DownloadKey.event?keyid=0x19658550C3110611
Key Fingerprint: A369 A7EE 61BC 93A3 CDFF  55A5 1965 8550 C311 0611

Nayden Gochev

to bg-...@googlegroups.com
Идето е хипер добро особенно за Web поне едно време беше платеното такова, пъти по бързо и по добро от еклипс. Към момента вече нещата не са баш така може да се каже че е добро според мен защото:
- еклипсе ми се е случвало много пъти да крашва при рефакторинг на нещо и половината остава рефакторнато другата половина не а бе мазала работа на всеки се е случвал, чувал съм че с IntelliJ Идеа не може да се случи и за това много колеги в ПроксиАд го каресваха даже държаха една идея само при масов рефакторинг от рода сменяне на префикс на всички пакети и rename-ване на пакети с 100тици класове и подпакети и етц.
- IntelliJ IDea има по богато refactor меню и може директно да изкараш UML диаграма за клас, няколко класа или целия проект или пакет става хипер бързо и е доста лесно за ориентиране в непознат проект.

. .

to bg-...@googlegroups.com
1 - Да, има си почитатели :)
Ползвам го от версия 2 (май беше от 2001-ва или 2002-ра), Еклипс не пускам, дори го нямам инсталиран на повечето ми машини :)
2 - Да, целия отдел в ползва Community Edition-a

andrey totev

to Bulgarian Java Users Group
Ползвал съм Идеята за около година в един Java ЕЕ проект. Първоначално
от фирмата избрат това IDE поради наличието на добър графичен редактор
за Swing. В последствие остават "приковани" към Идеята и специфичния
XML, който само нейния редактор генерира и обработва за UI-то на
десктоп клиента им.

Личното ми впечатление е, че привикването от Eclipse към Idea е кофти
работа. За сметка на това руското IDE е значително по-богато на
функционалност макар и по-неинтуитивно за работа. От версия 9.0
пуснаха доста пълен community edition, който включва много от най-
популярните й черти. Ето какво още мога да споделя за работата ми с
нея:
* организацията на проектите е по-различна от Eclipse-ката; важно е да
се разучи добре още в началото (това спестява много проблеми)
* както споменаха колегите, има много и разнообразни рефакторинги;
много мощни са и бъркат доста "по-дълбоко" от Eclipse-ките
* ползвах една много яка функционалност. Mисля, че се казваше
'dependency matrix' или 'dependency analysis'. В една матрица показва
връзките между Java класовете (или пакетите) като ясно се виждат
цикличните зависимости
* има вграден UI за управление на SVN-ски списъци с промени
(changelists). Имаше интеграция със CI сървъра (Teamcity), която ти
позволяваше да засилиш даден changelist към някой job на Teamcity.
Комитът ставаше автоматично само ако job-ът (с всичките му тестове)
мине успешно. Не мога да кажа, че тази функционалност работи гладко,
когато множество хора кодят по едни и същи компоненти. Смятам обаче,
че при по-адекватна организация на проекта, цялата интеграция IDE->CI-
>SVN може да бъде наистина полезна
* Swing редакторът, доколкото знам, е един от най-добрите, но използва
proprietary XML, което го прави неудачен избор в много случаи
* имахме Maven plugin, който генерираше Idea проектите само с "mvn
idea:idea" и работеше наистина добре

--
Андрей

Николай Василев

to bg-...@googlegroups.com
Много хубав обзор, Андрей :)
Мерси :)

2011/9/4 andrey totev <a.t...@yahoo.com>

Николай Василев

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Changelist-ите ги забелязах и аз и е удобно като свикнеш. За swing
също си спомням нещо подобно, но това са били проекти отпреди 5-7
години. Използваха се техни апита за layout и работеха страхотно.
Тогава не ни пукаше за лицензи.

Винаги съм си мислел, че еклипс е мага трудно ИДЕ. Аз първо съм
ползвал идеа - тогава еклипс тъкмо изгряваше и миграцията ми беше
адски трудна. Като свикнеш не можеш без него обаче. Сега с идеата се
чувствам по същия начин.

Еклипс според мен в началото са крали от тях в началото с рефакторинг
менютата, защото бяха едно към едно.

Аз използвам os x и двете идета имат проблеми с svn интеграцията.
Еклипс с javahl библиотеките, idea с някаква нова библиотека, която
каквото и да правиш не може да запомни паролата или ако го направи, ще
е в plain text. Във форумите ги убиват от критики.

Преди време бях питал в stackoverflow дали един проект на идеа си
струва да го мигрираш на еклипс и тогава там казаха, че това иде е
много мощно и си заслужава да му се даде шанс. За мен истината е, че
за core java проект много позитиви няма. А повечето дев са свикнали с
еклипс. Тотално различните концепции пречат на идеа да се развива.
Шорткътите са толкова различни. Един пример: ctrl+d в еклипс трие ред,
в идеа го дублира. Минаването на еклипски шорткъти в идеа не помага
много.

В крайна сметка се стига до въпроса кое иде има по-голямо комюнити,
защото каквито и проблеми да имаш, все някой ще може да ги реши. С
идеа върху os x не е точно така. Тук еклипс смачква конкуренцията.

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Така е, хубав е. Имаше много конкретика, а в тия flame wars конкретиката е много важна. Андрей, фирмата да не е проксиад? Аз защо си мисля, че там ползваха идеа?

andrey totev

to Bulgarian Java Users Group
Не са тези. Една малка словашка фирма е, но в момента няма офис тук.

On Sep 4, 9:34 pm, mihail stoynov <mih...@stoynov.com> wrote:
> Така е, хубав е. Имаше много конкретика, а в тия flame wars конкретиката е
> много важна. Андрей, фирмата да не е проксиад? Аз защо си мисля, че там
> ползваха идеа?
>

> On 04.09.2011, at 21:16, "Николай Василев" <nikolay.vasi...@gmail.com>

> wrote:
>
> Много хубав обзор, Андрей :)
> Мерси :)

bilgin

to Bulgarian Java Users Group
nyamam kirilica pod raka, sajalyavam

sled 4 godini rabota samo s eclipse, mi se naloji da mina na idea
poneje vsichki kolegi ot novata mi rabota ya izpolzvaha, ot togava
mnogo ryadko puskam eclipsa.
az lichno sravnyavam idea vs eclipse s mac os vs ubuntu - i dvete
stavat, vapros na predpochitanie.
Struva mi se che idea-ta raboti malko po-barzo (sigurno e ot 8gb ram),
po-dobar refactoring, po-dobra maven, hibernate, spring integraciya -
nyakoi ot tezu plugini sa plateni!

> [...]
> Шорткътите са толкова различни. Един пример: ctrl+d в еклипс трие ред,
> в идеа го дублира. Минаването на еклипски шорткъти в идеа не помага

vazmojno e da activirash eclipse shortcuti v intelli, ne e problem

> В крайна сметка се стига до въпроса кое иде има по-голямо комюнити,
> защото каквито и проблеми да имаш, все някой ще може да ги реши. С
> идеа върху os x не е точно така. Тук еклипс смачква конкуренцията.

s idea shte imash po-malko problemi/bugove, i da imash ima si support
team.

> On 04.09.2011, at 20:45, andrey totev <a.to...@yahoo.com> wrote:

Bilgin Ibryam

Martin Grigorov

to bg-...@googlegroups.com
Здравейте,

До навик си е.
Аз ползвам Еклипс и няколко пъти съм се опитвал да ползвам Идеа, но
винаги нещо ме е отказвало.
В Еклипс проблема ми е, че не прави разлика между нормални ресурси за
приложението и ресурси за тестове. Всичко се вижда в клас пътя и
понякога губиш известно време да гониш проблем и накрая виждаш, че
някакъв конфигурационен файл от тест ресурсите взима превес над
нормалния...

В Идеа-та пък голям проблем ми е, че непрекъснато все нещо се
преиндексира. Променям нещо в кода си, опитам се да го тествам и
започва едно чакане да преиндексира, за да може по-бързо да търси
класове/методи/символи/... и да рефакторира. Е да, ама аз по-често
пиша нов код и го тествам, отколкото да рефакторирам и просто ми губи
времето. При Еклипс с неговия incremental compilation нямам такива
проблеми.

Но пък познавам доста хора, които имат точно обратния опит от моя.
Както казах - до навик си е.
Други пък предпочитат Нетбийнс. Тук отдавна съм се отказал даже да
опитвам да го ползвам.

Aleksandar Ruskov

to bg-...@googlegroups.com
Това ми прилича на дискусия коя болест е по-добра и кои лайна са по-вкусни. Имам опит и с NetBeans, с JBuilder (абсолютни дрисни),  както и с IDE за други езици, като Visual Studio - за вертикална линия на 80-тия символ трябва да бъркаш в registry-то. Рефакторинга го правих със скриптове - за 2 сек обхождащи хиляди файлове и така си спестявах часове скучно писане.
За сведение Swing-a в Java вече май отдавна е depracated.
Аз гледам много много код да не пиша, затова може да ме вземете за консултант - Вие да пишете и дебъгвате кода, а аз да Ви давам акъл и като бизнес анализарор.
Бахти и гугутките, дето сте!

Почивка на о.Сицилия с чартър на 29.09, 3 нощувки - цени от 322€!
http://www.astralholidays.bg/pochivki/program/38/country/4/resort/1244.html

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Ебаси, как се изсра на дискусията. Поне го направи забавно :)

Ivan St. Ivanov

to bg-...@googlegroups.com
@Александър Русков: като сме гугутки, що се занимаваш с нас. Явно всичко си знаеш и можеш, ходи се бутай в други форуми, а не при такива лузъри като нас

Успех, наздраве и мерси!

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Не с лошо. Момъкът е забавен, не го гонете :)

Angel Angelov

to bg-...@googlegroups.com
Сашко! Гугутки са цялата ти рода по женска линия!
Щом не те кефим не пиши по темите!
Всеки  е свободен да сподели личния си опит бил той повече или по малко, но такова негативно отношиние не се толерира!

Николай Василев

to bg-...@googlegroups.com
Явно не е намерил бутона за отписване от групата (нали го търсеше в предната дискусия) и сега се нерви ;)

2011/9/7 mihail stoynov <mih...@stoynov.com>

--
Николай Василев

Aleksandar Ruskov

to bg-...@googlegroups.com
Защото не спряхте да пи спамите пощата, ама карай. Бях отпуска миналия месец и сте я напълнили с хиляда писма - как да не отговориш :)
Мога и зная, защото имам опит и съм чел много. Не съм разчитал на партийни връзки и сладки проекти по линия на държавни поръчки.

За да бъде вашият дом, вашата крепост
http://www.pariteni.bg/?tid=20&oid=840

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Ахам, тва е същия тип от минали път. Копеле, надявам се никога да не откриеш бутона за отписване, за да можеш да ни радваш!
От Русе ли беше?

Николай Василев

to bg-...@googlegroups.com
@{BG-JUG - Aleksandar Ruskov}: аз предлагам повече да не удостояваме уважаемия г-н Русков с внимание. Така хем той няма да се дразни, хем и ще се редуцира неприятния "шум" в дискусиите.

Поздрави,
Николай

2011/9/7 Aleksandar Ruskov <aru...@abv.bg>

--
Николай Василев

Angel Angelov

to bg-...@googlegroups.com
Абе пич нали ти обясних в една от предните дискусии къде е бутона за отписване ?
Като четеш много прочети и обяснението и го направи(не е държавна поръчка ;) ).

Martin Toshev

to bg-...@googlegroups.com
    Адски непрофесионално дори и за свободна дискусия като тази.
Ето ти малко спам и от мен.

Angel Gruev

to bg-...@googlegroups.com
Не ме кефи изказването на Русков, но наистина не съм съгласен, че тук като се отвори някаква тема и трябва "всеки да се отбележи" ... и смислените постове са 10%. Знам че мога да се отпиша, ама все пак ме интересуват тия 10%.  А най дразнещо е че на реплика от някой като Русков после последват 20 в които няма грам Java, програмиране и изобщо нещо смислено.
Затова моля ви не пишете цял пост съдържащ само "ей да яко е", "кефи ме" , "+1 от мен" , "тук съм и аз чета"  и др.
Ето и аз да се отбележа....

Ачо

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Май се оказва, че хората искат да четат сериозното.

Ето го. От моя първоначален въпрос дотук стигнах донякъде до заключението, че
1. еклипс е по-популярното ИДЕ
2. идеа го превъзхожда в някои отношения, но е доста различна среда като подход.
2а. превъзхождането не е в java core. Тоест там има по-добър рефакторинг, но досега не ми се е налагало чак дотам да стигам.

Изводите са:
По-добре един ИДЕА проект да се мигрира към еклипс - премахва се работата със 2 среди, по-лесно се намират нови хора с умения в еклипс.
Тази миграция би имала смисъл само ако по такъв проект ще има някакво по-значително количество работа. Ако е само за игра и идето вече е инсталирано, няма смисъл.

Тоест след първоначалния ми въпрос в stackoverflow: http://stackoverflow.com/questions/5579643/move-an-intellij-idea-project-to-eclipse/ отговорът вече е - да, миграцията си заслужава.

Aleksandar Ruskov

to bg-...@googlegroups.com
И на мен никак не ме кефи истината, но няма да е професионално, ако я спестя.

Angel Angelov

to bg-...@googlegroups.com
Абе ти продължавай да търсиш бутона за отписване, не се обяснявай!

Aleksandar Kamburov

to Bulgarian Java Users Group
IntelliJ Idea е продукт с поколения пред Eclipse, според мен. И по-
добра стабилност според доста специалисти. Въпросът по-скоро е, до
колко Eclipse върши работа (за да не е нужно да плащаш за IDE). Също
така е важно community-то около Eclipse. Тъй като то е достатъчно
голямо, успява да създаде повече разширения. Инженерите от JetBrains
не могат да огреят навсякъде, защото са ограничен брой.

За IntelliJ Idea мога да кажа, че е трудно да ползваш всичко удобно,
което ти предлага. Но ако свикнеш да ползваш и 50-70% от функциите (а
те постоянно се добавят), след това би ти било трудно да ползваш друго
IDE и да се кефиш. Аз например минах от него на Visual Studio и
чувството е все едно работиш с редактор под DOS. Малко подобно ми е
било и като пробвам да ползвам Eclipse за някои неща. За VS решението
е Resharper ;) предполагам, но не съм имал времето да го разцъкам.

Има различни варианти, за да започнеш работа с тези продукти. Може да
ти се падне екип, в който работят с продукт на JetBrains. Тогава
искаш, не искаш свикваш и ползваш. Друг вариант е сам да отделиш
време, за да свикнеш, но тогава бих препоръчал да не се сменя с
Eclipse постоянно, особено ако си свикнал с него. Трети вариант е, нов
проект и знаеш, че IntelliJ Idea става за работа, взимаш решение да го
вкараш в употреба и така.

Смяната на IDE-то е като смяна на езика/платформата за програмиране.
Или го правиш, защото имаш причина, или не. Ако започнеш с IntelliJ
Idea, въпроса на Михайл ще е валиден за Eclipse.

Ако си започнал с по-скапано IDE и искаш да го смениш, но трябва решиш
между Eclipse и IntelliJ Idea, тогава въпроса е интересен.

IntelliJ Idea е особено силен продукт. Май все още е така и предлагат
безплатно пълната версия за известни проекти с отворен код (има
някакви изисквания). Ако потърсите, ще намерите списък с проектите,
които са се възползвали... не са малко и не са малки.

Аз съм за IntelliJ Idea. Кажете ми с какво мислите, че Eclipse е по-
добър и ще се опитам да дам моето мнение за IntelliJ Idea.

Като заключение искам да кажа, че между сравнително подобни решения,
привидно малките неща имат голямо значение.

Aleksandar Kamburov

to Bulgarian Java Users Group
Каква миграция? В един проект по-скоро може да те прецака някой java
framework, отколкото ученето на Idea. Заключението по-скоро е, че Idea
е по-доброто IDE, но в много случаи и Eclipse става.

On Sep 7, 3:52 pm, mihail stoynov <mih...@stoynov.com> wrote:
> [...]
> Тази миграция би имала смисъл само ако по такъв проект ще има някакво
> по-значително количество работа. Ако е само за игра и идето вече е

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Основното нещо, с което еклипс е по-добър, е че почти всички използват него като ИДЕ.

Интересно ми стана каква е разликата между комюнити едишън и платената версия?

Иначе относно core java development без gui или web неща не виждам нищо, което да ми липсва в Еклипс. Може и да има, но да не знам за тях, вярно е. Но няма задача, която да съм искал да направя и да не мога лесно с Еклипс. Някви мега извращения при рефакторинг се е налагало на ръка да ги правя, но ми е отнемало 2 мин.

Сравнението с Visual Studio е тъпо, защото там дори Ctrl+Click няма. Мега зле е по отношение на рефакторинг. Но пък писането на уеб неща е по-бързо. Там добавянето на сорс за някое dll е драма, защото не е очаквана операция. Там опън сорс проекти няма. Но моля да не говорим за тая среда, че ще разпалим голям флейм.

За уеб/gui не мога да говоря, не съм запознат. Това, че няма читав графичен редактор за уеб в еклипс ме дразни мега много и е проблем от много години. Но едва ли скоро ще се появи редактор, който да хване template страниците на някоя jsf2 страница, и то ако част от настройките идват от пропъртис файл или база. Много сложно става.

В еклипс мега много ме дразни липсата на добра интеграция с томкат, хот редеплоя е мега проблем от 100 години, липсата на свн клиент по подразбиране, конфигурируемо подреждане на xhtml код -  така и не открих и си го подреждам на ръка. Автоматичното подреждане прави едни мега бози и не може да се конфигурира освен 2 тъпи опции.

В идеа проблемите са, че няма меню, в което да си напишеш шибаната парола за свн. И трябва да чакаш да се появи един балон, който да те попита. Не може да я запамети. Други драми не се сещам да съм имал, освен че е мега трудно да свикнеш в началото.

Aleksandar Kamburov

to Bulgarian Java Users Group
това е тест с Reply

Martin Grigorov

to bg-...@googlegroups.com
Уеб-а не е това, което беше ;-)

Ти искаш редактор за JSF, на мен нормален HTML ми достатъчен за
Wicket, Play!Framework пък подържат няколко темплейт системи, всичките
от тях за мен са ужаса на уеб дизайнера, но много разработчици ги
харесват, даже за Play!2 ще наблегнат на Scala базирана темплейтна
система, за да е още по-сигурно. че ще хванат проблеми при компилация,
а не по време на ползване.

Относно HotDeploy-а - с embedded Jetty/Tomcat7/Grizzly/Netty/... това
вече не е изобщо проблем.
Даже Play! ползват Еклипс компилатора, за да компилират промените и
след това със собствен ClassLoader ги зареждат и имаш чувството, че
пишеш на ПХП, Рейлс, ... F5 в браузера и всичко е там.
JRebel също помага с клас презареждането за стандартно JEE.

Та както казах, 2011 година е ... ;-)

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Разкажи повече за "embedded Jetty/Tomcat7/Grizzly/Netty/" и как се ползва, че това, което намирам в нета по въпроса не е това, за което ти говориш май.

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
JRebel иска лиценз. Play! (чувам го за пръв път) и Wicket са различни фреймуърци, аз си търся решение за jsf2

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
play! като му гледам демото си пишеш сам разни ajax-и

Aleksandar Kamburov

to Bulgarian Java Users Group
http://www.jetbrains.com/idea/features/editions_comparison_matrix.html?IC

Дори да ти изглежда, че почти всички ползват Еклипс, ако ползваш Идеа,
ще ти изглежда, че достатъчно много хора я ползват.

Интересното при IntelliJ IDEA, е че по принцип цикъла на измисляне/
добавяне на нови функции е доста къс. От време на време излизат
истински бисери. Измислянето на нови неща постоянно не е лесно. В
последните версии направиха redesign на UI (scroll bars, slimmer
Project View toolbar and non-modal notifications for different
operations where previously modal message boxes were used). Човек си
казва, толкова ли няма върху какво да работят, че стигнаха до орязване
на линиики и квадратчета от екрана на програмиста. Every pixel
matters: http://tinypic.com/r/a5jj7r/7

Martin Grigorov

to bg-...@googlegroups.com
Имам в предвид нещо като :
http://svn.apache.org/viewvc/wicket/trunk/archetypes/quickstart/src/main/resources/archetype-resources/src/test/java/Start.java?view=markup

Този клас е нормален Java клас с main метод, който пуска Jetty във
същия процес и той започва да слуша на конфигурирания порт.
Ако променя някой клас, който е в клас пътя на проекта ми в ИДЕ-то, то
промяната в повечето случай е видима незабавно, т.е. F5 в браузера и
всичко е ОК. Но това не помага във всички случаи. Например, ако пипнеш
статична променлива или добавиш нов метод/клас то може да се наложи да
рестартираш, за да заредят промените. Но стартирането на embedded
сървъра е далеч по-бързо отколкото да рестартираш JBoss, нормален
Tomcat, ... тъй че пак не чакаш 1мин+, а 10 секунди примерно.

Martin Grigorov

to bg-...@googlegroups.com
Това казах и аз: плъгин за уеб означава малко различно нещо за всеки от нас.

За JSF мога да ти предложа да пробваш различните плъгини от JSF
подръжниците: JBoss Tools, NetBeans EE, SAP NetWeaver, ...

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Пробвал съм ги всичките (без сап), не ми вършат работа - тежки и безполезни са.

Martin Grigorov

to bg-...@googlegroups.com
Няма проблем, но по-добре към групата, че може да е полезно и на някой друг.
(Изключвам Русков - той ги е измислял тези неща и няма да са му интересни).

Не че ти натрапвам Wicket, ама аз съм запознат най-много с него и
затова ти давам тези примери.
От http://wicket.apache.org/start/quickstart.html можеш да си копираш
Maven заклинание, което ти генерира скелет на приложение.
Можеш да го пуснеш или с "mvn jetty:run" или :
- импортираш си Мейвън приложението в Еклипс (m2eclipse или mvn
eclipse:eclipse)
- стартираш src/test/java/**/Start.java с "Debug As Java Application"

сега можеш да промениш нещо в .html, в телата на съществуващи методи
(напр. в конструктора на HomePage) и после само рефрешваш в браузера.
Ако Hot redeploy-a не може да презареди то Еклипс ти показва диалог и
те пита искаш ли да рестартираш.

Няма нужда да правиш .war докато разработваш изобщо.

Същото работи и за другите ИДЕ-та, не само за Еклипс!

2011/9/8 mihail stoynov <mih...@stoynov.com>:
> За да не цапаме групата пиша директно на теб, прати повече инфо с линк
> въобще за цялата схема.

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Пуснах форма, попълнете моля, резултатите се виждат тук:

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Сегашните ми проекти са на jsf2, ен мога просто да сменя фреймуърка ей така :)

Martin Grigorov

to bg-...@googlegroups.com
Може би трябваше да подчертая, че това не е свързано с Wicket.
Можеш да ползваш абсолютно същата идея за всеки Servlet базиран
продукт. Т.е. за JSF пак ще бачка.

Ето блог, който обяснява как да ползваш Tomcat 7 вместо Jetty :
http://www.copperykeenclaws.com/embedding-tomcat-7/

JBoss Netty, Apache MINA и Oracle Grizzly предлагат решения за JVM уеб
разработка, които не са имплементация на Servlet спецификациите, но
идеята която обясних работи по същия начин, просто API-то е различно.

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
Нещо май оплесках и формата никой не я попълва

Aleksandar Kamburov

to Bulgarian Java Users Group
аз виждам spreadsheet... не е form

Та за конкретни въпроси има конкретни отговори. Ако вземем пример от:
http://mihail.stoynov.com/2011/08/24/longstanding-eclipse-issues-fix-them-finally-please/

IntelliJ Idea обръща голямо внимание на смисъла на името си. Трябва да
е интелигетна среда. Затова и предлага функции от сорта на :
http://www.jetbrains.com/idea/features/code_assistance.html (виж
точка: Abstract class and interface inheritors when declaring new on
an abstract class or interface)

Тези функции целят да съкратят ненужното писане. Но тъй като са малко
по-интелигентни от показване на списък с всички възможности, хората
свикват с тях. Затова и за core java, Идеята пак ще е по-добра от
Еклипс. Дори сигурно може да се ползва безплатната версия.

mihail stoynov

to bg-...@googlegroups.com
нещо формата ми се сгъна