Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Gas: Vergelijk de rekeningen van een gemiddeld gezin

12 views
Skip to first unread message

Fustigator

unread,
Apr 11, 2012, 2:28:08 PM4/11/12
to
Vergelijk de rekeningen van een gemiddeld gezin

Bij verbruik van 23.260 kwh/jaar betaalt een gezin uit Leuven dat
verwarmt met gas bij

Electrabel: 1.677,91 euro
Lampiris: 1.295,64 euro

Het verschil is dus 382,27 euro per jaar. (Bron: VREG, Vlaamse Regulator
voor Elektriciteit en Gas)

"Het verschil is dat hun contracten de olieprijs volgen, maar het is
zeer eigenaardig dat de gasprijzen de olieprijzen zouden volgen, want
daar is nog maar weinig verband", verklaart Van de Cruys van Lampiris.
"Bij ons volgt de gasprijs de gasprijs."

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/120411_Lampiris_Gasprijs


ceecee

unread,
Apr 11, 2012, 11:54:48 PM4/11/12
to
We worden door die smeerlappen (ik ga het woord "schijthuizen" even
laten rusten wegens overgebruik), die smeerlappen dus, zuigen ons
gewoon uit en de Staat heeft er geen problemen mee..

"Au armes citoyens!"
En voor de vlamingen meer van hetzelfde !
"Cassons la baraque"
Et pour las famins van hetzelfde g*dverdomme !"
ceecee
ceecee

Ghingis Khan

unread,
Apr 12, 2012, 4:31:51 AM4/12/12
to

"ceecee" <chris...@gmail.com> schreef in bericht
news:406ad0ac-a1da-46ed...@fw28g2000vbb.googlegroups.com...
-------------
Natuurlijk heeft de staat er geen probleem mee, zij kasseren 21%

--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.khadag.org
http://www.snowleopard.org



Fustigator

unread,
Apr 12, 2012, 5:05:57 AM4/12/12
to

deze post is niet van mij

Fusti

Vitae forma vocata Fustigator <rema...@reece.net.au> , die 11 Apr
2012 18:28:08 -0000, in littera
<LA9WY1KD4101...@reece.net.au> in foro be.politics(et aliis)
vere scripsit quod sequitur:

>Path: uni-berlin.de!fu-berlin.de!news.glorb.com!news.alt.net!news.dizum.com!sewer-output!mail2news-x2!mail2news
>Date: 11 Apr 2012 18:28:08 -0000
>Message-ID: <LA9WY1KD4101...@reece.net.au>
>From: Fustigator <rema...@reece.net.au>
>Subject: Gas: Vergelijk de rekeningen van een gemiddeld gezin
>Newsgroups: be.politics,be.tv
>X-Remailer-Contact: ab...@reece.net.au (English Only Please)
>Mail-To-News-Contact: ab...@dizum.com
>Organization: mail...@dizum.com
>Lines: 19
>Xref: uni-berlin.de be.politics:1153214 be.tv:114170
--

Fusti

Fustigator

unread,
Apr 12, 2012, 5:06:00 AM4/12/12
to
Vitae forma vocata ceecee <chris...@gmail.com> , die Wed, 11 Apr
2012 20:54:48 -0700 (PDT), in littera
<406ad0ac-a1da-46ed...@fw28g2000vbb.googlegroups.com>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>On 11 apr, 20:28, Fustigator <remai...@reece.net.au> wrote:
>> Vergelijk de rekeningen van een gemiddeld gezin
>>
>> Bij verbruik van 23.260 kwh/jaar betaalt een gezin uit Leuven dat
>> verwarmt met gas bij
>>
>>     Electrabel: 1.677,91 euro
>>     Lampiris: 1.295,64 euro
>>
>> Het verschil is dus 382,27 euro per jaar. (Bron: VREG, Vlaamse Regulator
>> voor Elektriciteit en Gas)
>>
>> "Het verschil is dat hun contracten de olieprijs volgen, maar het is
>> zeer eigenaardig dat de gasprijzen de olieprijzen zouden volgen, want
>> daar is nog maar weinig verband", verklaart Van de Cruys van Lampiris.
>> "Bij ons volgt de gasprijs de gasprijs."
>>
>> http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/120411_Lampiris_Gasprijs
>
>We worden door die smeerlappen (ik ga het woord "schijthuizen" even
>laten rusten wegens overgebruik), die smeerlappen dus, zuigen ons
>gewoon uit en de Staat heeft er geen problemen mee..

Al reageer je op de tekst van mijn "feker", ben ik het eens met wat
hij schreef.

>"Au armes citoyens!"
>En voor de vlamingen meer van hetzelfde !
>"Cassons la baraque"
>Et pour les flamins van hetzelfde g*dverdomme !"

tu veux dire les sal'flamins, probablement :-))))

Maar het pikante is dat de enige gas-provaaider die niet alleen niet
meedoet, maar zijn prijzen *verlaagt* Lampiris is, een notabene Luiks
bedrijf: des sal'wallons, quoi!

Persoonlijk was ik al begin van dit jaar van uitzuiger Electrabel naar
Lampiris overgeschakeld: wat mijn "feker" hierboven schrijft is dus
exact, want ik heb mijn facturen vergeleken.


--

Fusti
0 new messages