Europees Commissaris Neelie Kroes (Concurrentie) blijft bij haar
omstreden plan om nieuwe mediadiensten van publieke omroepen te laten
toetsen om te zien of ze tot concurrentievervalsing leiden. Het gaat
bijvoorbeeld om nieuwsuitzendingen via mobiele telefoons of gratis
toegang tot archieven. Dat blijkt uit een nieuwe regeling die Kroes
donderdag heeft gepubliceerd. Zij wil ervoor waken dat commerciᅵle
omroepen, die geen staatssteun ontvangen, benadeeld worden.
Eerder verzette een flink deel van de EU-lidstaten, onder wie minister
Ronald Plasterk (Media), zich sterk tegen het plan van Kroes. Ook het
Europees Parlement en de omroepwereld reageerden afwijzend. De
Nederlandse Publieke Omroep is volgens een woordvoerder zeer
teleurgesteld dat Kroes vasthoudt aan een toets vooraf. "Dit zorgt voor
ongewenste bureaucratie en vertraging. Er bestaat een duidelijk risico
dat hiermee de functie van de publieke omroep wordt bedreigd."
Voorzitter Jean-Paul Philippot van de EBU ziet het plan niet zitten.
Minister Plasterk wijst erop dat Kroes na het verzet van de
EU-lidstaten haar plannen op enkele punten heeft aangepast. Dat heeft
volgens de minister hier en daar wel tot aanzienlijke verbeteringen
geleid.
De belangenorgansatie voor commerciᅵle televisie in Europa ACT en de
Europese vereniging voor krantenuitgevers ENPA zijn blij dat Kroes de
oneerlijke concurrentie wil aanpakken. [Adformatie/ANP/Radio.NL]
03-07-2009
http://www.radio.nl/2003/home/medianieuws/010.archief/2009/07/143241.html
Voor alle duidelijkheid, die Plastkerk is een socialist van de PVDA.
Iemand waar ze in Nederland en Europa over weinige tijd geen last meer
van zullen hebben gezien de PVDA enkel nog de stemmen van linkse
profiteurs (pleonasme) overhoudt.
Een volgende Nederlandse regering wordt naar alle waarschijnlijkheid:
CDA-PVV-VVD (+ CU?). En dat is een rechts liberale regering die aan de
kant van de private bedrijven staat. Op deze manier wordt oneerlijke
concurrentie vanuit de overheid via de staatsomroep in de kiem
gesmoord.
Ik dacht dat we in Belgiᅵ zaten ?
En zo krijgen we dus constant van die idiote opmerkingen. Als je ook
maar een beetje verstand zou hebben dan zou je weten dat de hier
geplaatste tekst betrekking heeft op alle Europese staatsomroepen.
Voel jij je nu werkelijk niet beschaamd om zo dom door het leven te
gaan? Je probeert hier de slimste te zijn, maar toont alleen maar hoe
dom je bent. Als je maar zo'n opmerkingen kunt maken, hou dan je wafel.
> Ik dacht dat we in Belgiᅵ zaten ?
We weten dat het moeilijk voor je is, maar als het met je mentaal uiterst
beperkte mogelijkheden enigzins moest lukken, denk dan een heel heel klein
beetje verder: Belgiᅵ ligt ook in Europa.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Als je zover kan denken waarom doe je dan zelf niet wat je anderen wil
opdringen?
ZWIJGEN.
Kroes let op oneerlijke concurrentie, en verder niet. Dat zij geen
onderscheid maakt tussen Europese landen laat onverlet dat de situatie in
elk afzonderlijk land verschillend is op omroepgebied. En daar gaat het
dus fout. Want wat heb ik genoten van de afwezigheid van inbeciele
reclames op Bayern 3 bijvoorbeeld. Helemaal geen reclames. Wel goede
informatie aangaande verkeer en nieuws.
Commerciele omroepen moeten het zelf uitzoeken. Dat noem ik
ondernemingsrisico. Dat de publieke omroep ook nieuws verzorgt en ifo
verstrekt beschouw ik als volkomen normaal. En dat de STER hier op den
duur van de publieke media verdwijnt niet meer dan wenselijk. Zo moet elke
sector zijn eigen broek ophouden, de publieken uit belastingen. Voor goede
publieke tv/radio heb ik graag geld over. Nu worden we bedonderd door het
betalen van mega-salarissen en door het de strot duwen van diezelfde
infantiele commercials die ook op de commerciᅵle tv te zien zijn. Dat
hebben ze bij onze oosterburen veel beter begrepen, en ook in de UK
overigens.
Wim K.