nieuwe factuur belgacom ( goedkoop internetten) en ASDL

online

Hallo

In een telebotiek hebben ze mij gezegd dat er korting gegeven wordt aan
internetters.
Er wordt automatisch korting gegeven op de nieuwe factuur

Ook konden ze mij vertellen dat ze bezig zijn aan ASDL
ASDL zou ongeveer tien keer sneller zjjn dan ISDN en zou kunnen concureren
met telenet.

Klop dit allemaal
uw reactie aub

--
Greetings
w_e_b_w...@unicall.be

Hope is when we feel the pain that makes us try again
- Max Cavalera -

Bart Vetters

Hi,

>In een telebotiek hebben ze mij gezegd dat er korting gegeven wordt aan
>internetters.
>Er wordt automatisch korting gegeven op de nieuwe factuur

Correct. Mijn factuur is net binnen (ugh), en ze maken onderscheid
tussen gewoon zonaal verkeer en internet verkeer. Blijkbaar zijn ze
voor een keer slim geweest en hebben ze bij de verschillende providers
een lijst met nummers van hun POP's gevraagd.
Qua kost is het nog altijd iets duurder dan vroeger, maar goedkoper
dan gewoon zonaal verkeer. Gewoon zonaal verkeer kost nu 45 Bfr. per
uur (daluren), terwijl mijn internet verkeer (...ff rekenen...) op
iets van 31.8 Bfr. per uur komt. Nog altijd meer dan de 30 fr. van
vroeger natuurlijk.

CU

Bart

Schild & Vriend Miniature Wargaming Club, Leuven, Belgium
http://www.chem.kuleuven.ac.be/research/fysanal/members/bv/GAMES/snv.html

Manu

online wrote in message <6o5n8j$qbg$1...@trex.antw.online.be>...

>Ook konden ze mij vertellen dat ze bezig zijn aan ASDL
>ASDL zou ongeveer tien keer sneller zjjn dan ISDN en zou kunnen concureren
> [...]

ASDL (Asymmetric Digital Subscriber Line) zou inderdaad sneller moeten gaan
als ISDN. ASDL zou snelheden van 6Mbit/s moeten kunnen halen. Ik denk
dat het principe zo is dat men meer bandbreedte heeft van provider tot
thuis en niet omgekeerd. Of dit nu allemaal wel werkt weet ik niet.

c ya
Manu

Jediknight

Manu wrote in message <6o5uvj$44a$1...@xenon.inbe.net>...

De bandbreedte naar de gebruiker toe is ongeveer 8Mbit/s, in de andere
richting weet ik het niet, maar in ieder geval meer dan eenderwelke POTS
modem. Dat van 10 keer sneller dan ISDN is even grote bullshit als telenet's
300 keer sneller dan een normale modem (mischien iets minder grote bullshit,
de cijfers te bezien ;-) ).
Of het concurrentieel wordt met telenet zal enkel en alleen maar afhangen
van Belgacow's prijzenpolitiek (ik hou m'n hart vast). In ieder geval,
technisch gezien is het minstens even goed.

Herbert Baerten

Jediknight wrote:

> De bandbreedte naar de gebruiker toe is ongeveer 8Mbit/s, in de andere
> richting weet ik het niet, maar in ieder geval meer dan eenderwelke POTS

AFAIk is de bandbreedte afhankelijk van de afstand tot de centrale (of
zoiets?) dus het kan zijn dat je bv. 'maar' 2 Mbit krijgt als je
relatief ver van de centrale zit.

Verder is het ADSL, niet ASDL, maar dat had je al uit Manu's post kunnen
afleiden :)

De grote vraag is imho of (en hoe) Belgacom het mogelijk zal maken om je
provider te kiezen...

--
Herbert Baerten Limburgs Universitair Centrum
hbaerten at luc dot ac dot be Expertisecentrum Digitale Media

Jos Dot

On Mon, 13 Jul 1998 11:28:29 +0000, Herbert Baerten
<please.reply.in.the...@luc.ac.be> wrote:

>De grote vraag is imho of (en hoe) Belgacom het mogelijk zal maken om je
>provider te kiezen...
Je kan kiezen tussen Skynet.

Herbert Baerten

LOL :-)

Nu ja, eigenlijk is dat niet om te lachen he...
Ik vroeg het een tijdje geleden aan iemand van de ADSL afdeling van
Alcatel (die de modems leveren, en nog veel meer) en die zei dat het
technisch perfect mogelijk is om een keuze te bieden, maar dat het van
Belgacom afhangt, en wat die gingen doen was bij hen nog niet bekend...

Watermanneke

Wat belgacom gaat doen ?

Zoals ze altijd doen ; De internetters zoveel mogelijk in de zak zetten,
zoveel mogelijk poen afluizen, en zo slecht mogelijke service geven :)
lol

Jediknight

Watermanneke wrote in message <35ABEF...@yahoo.com>...

> [...]
-->SNIP

>Wat belgacom gaat doen ?
>
>Zoals ze altijd doen ; De internetters zoveel mogelijk in de zak zetten,
>zoveel mogelijk poen afluizen, en zo slecht mogelijke service geven :)

Vreemd dat het altijd volledig op Belgacom moet terecht komen (ok, 'k ben
niet van plan van Belgacent een engel te maken)... Men zou er beter aan doen
de rol van de BIPT niet te vergeten... 't is die hun schuld dat Belgacom
geen speciale goedkopere internettarieven kon inrichten (zelfs wat ze nu
doen is er volgens de "waakhond" teveel aan). (PS een andere hobby van mij
hebben ze ondertussen ook grondig verpest, packet-radio, als iemand dat iets
zegt)

Frederik Questier

Jediknight wrote:

> [...]
> geen speciale goedkopere internettarieven kon inrichten (zelfs wat ze nu
> doen is er volgens de "waakhond" teveel aan).

Dat is de uitleg volgens Belgacom. Ik had eerder begrepen dat weliswaar
het BIPT Belgacoms internet voorstel had afgekeurd, maar niet omwile van
prijs, maar omwille van invoering van een speciaal internet zonenummer.
Deze eis was immers unfair vlak nadat de ISPs zoveel inspanningen hadden
geleverd om te kunnen profiteren van de herschikkingen van de zones.
Dat deze tweede zone herschikking zo vlak na de eerste zou gebeuren is
iets wat naar men vermoedt enkel Belgacoms Interpac en Skynet wisten.

Groetjes

Lucifer

> (PS een andere hobby van mij hebben ze ondertussen ook grondig
> verpest, packet-radio, als iemand dat iets zegt)

Dat zegt mij inderdaad iets.Weet U mischien waar men zich nog een
packetmodem kan aanschaffen?
Ik ben al lang op zoek naar zoiets.

/ Lucifer.
\

|________________________________________/`--------- Slugs

|________________________________________________________________________|

| This is a shareware signature. Send 10$ to register,
|
| send 5$ for a printed manual.

\________________________________________________________________________/

Rudi Scheers

Lucifer heeft geschreven in bericht
<35AD10A4...@skynet.be>...

>Dat zegt mij inderdaad iets.Weet U mischien waar men zich nog
een
>packetmodem kan aanschaffen?
>Ik ben al lang op zoek naar zoiets.

Ik heb er hier nog een staan, kompleet in orde,
software en programma 3000Fr (dat heb ik er zelf voor betaald,
een jaar terug.

Cursiefjes +
Constante infokrant over cultuurmanifestatie's regio Beveren
http://gallery.uunet.be/Andromeda/
Groetjes van Rudi

Rudi Scheers

Jediknight heeft geschreven in bericht
<6oip9k$sl1$3...@xenon.inbe.net>...

> [...]

hobby van mij
>hebben ze ondertussen ook grondig verpest, packet-radio, als

Hebben ze de boel komen sluiten, noghthans is in onze regio
packet goed vertegenwoordigt, al weet ik dat er af en toe een
paar worden gesloten. Laat ook weer eens zien hoe enggeestig men
in Vlaanderen soms kan zijn, alles moet opbrengen en liefst
zoveel mogelijk terwijl men van klantenservice liefst niet teveel
last heeft.

Maar packet is goedkoop maar ontzettend traag, en er zit heel wat
kaf tussen het koren daarom dat ik dat zelf heb opgedoekt.

27 mc blijft echter een leuke hobby en is gezelliger.

Groetjes van Skipnaam Andro

Jediknight

Frederik Questier wrote in message <35ACFC5C...@vub.vub.ac.be>...

> [...]
>Dat deze tweede zone herschikking zo vlak na de eerste zou gebeuren is
>iets wat naar men vermoedt enkel Belgacoms Interpac en Skynet wisten.
Ik ga hierover eens wat opzoekingswerk doen, dit is denkelijk wel best
interessant om het fijne van te weten... Ik snap alleen niet goed wat u
bedoelt met die tweede zoneherschikking.

Jediknight

Lucifer wrote in message <35AD10A4...@skynet.be>...

>Dat zegt mij inderdaad iets.Weet U mischien waar men zich nog een
>packetmodem kan aanschaffen?
Wordt een beetje off-topic, maar ok... De eerste en goedkoopste oplossing is
de modem zelf te bouwen (ik heb de schema's en PCB-layout, mail mij
persoonlijk moest u dit interesseren)... Om aan een modem te geraken is niet
zo erg, de meeste radio-amateurs winkels verkopen dit wel, ga eventueel eens
over de grens kijken (Jacobs in Breda bijvoorbeeld).

Watermanneke

Jediknight wrote:

> [...]

> hebben ze ondertussen ook grondig verpest, packet-radio, als iemand dat iets

Volledig akkoord, de BIPT zijn al even grote 'kloefkaffers' als
Belgacom, maar Belgacom schuift de schuld graag in de schoenen van een
ander , nog zo één van hun specialiteiten.

Ik ben de stunt met m'n ISDN modem nog niet vergeten zenne.

Eerst (voor ik hem kocht) hoog bij laag beweren dat er ZEKER geen
problemen konden zijn met dat type van modem op een Twin Line en
als ik hem dan gekocht had en bleek dat er WEL problemen waren met
de compatibiliteit dan :

1) Eerst niet willen toegeven
2) Ontkennen dat ze dat ooit gezegd hadden
3) Toegeven dat er inderdaad problemen zijn met dat type

En als toemaatje heel verontwaardigd zeggen 'dan had u maar een modem
bij ons moeten kopen - toen nog het dubbel van de huidige prijs ! -
dan had je geen problemen gehad.

That's Belgacom !!!!

Watermanneke

Lieven De Samblanx

"Jediknight" <epai...@mail.dma.be> schreef :

>Watermanneke wrote in message <35ABEF...@yahoo.com>...

[...]

> [...]
>geen speciale goedkopere internettarieven kon inrichten (zelfs wat ze nu
>doen is er volgens de "waakhond" teveel aan).

belgacom moet wat mij betreft geen speciale internettarieven geven. Ze
moeten telefoneren in 't algemeen goedkoper maken voor iedereen.

Ik bel ook regelmatig op 't bedrijfsnetwerk in. Waarom is dat niet
goedkoper en surfen wel ? Enfin ... goedkoper ... Zeker niet in
vergelijking met voor de tarief'daling'

>(PS een andere hobby van mij
>hebben ze ondertussen ook grondig verpest, packet-radio, als iemand dat iets
>zegt)

Ja.
Hoe hebben ze dat verpest ?

Lieven.

Lieven De Samblanx

Lucifer <jom...@skynet.be> schreef :

>Dat zegt mij inderdaad iets.Weet U mischien waar men zich nog een
>packetmodem kan aanschaffen?

>Ik ben al lang op zoek naar zoiets.

Onder 't stof ligt hier nog een baycom exemplaartje (maar die houd ik
nog even). Schema en print layout heb ik hier ook nog wel ergens. kan
dat van nut zijn ?

Lieven

felis domesticus

Stroobants Bruno wrote:

> <<<SNIP>>>
>
> Bij Belgacom alles weten van modem's ?ha-ha-ha.
> Belgacom garantie voor modem's is 9600 bps.
>
> ISDN modem ,ge bedoeld zeker ADAPTER !
> Modem's is voor analoge lijnen.

Er wordt inderdaad een ISDN adapter bedoeld. Het begrip "modem" om via een
telefoonlijn een verbinding tussen 2 computers te leggen is echter zo
ingeburgerd dat iedereen (uitzonderingen bevestigen blijkbaar toch de regel)
weet waarover het gaat als er in een zinneke "ISDN modem" staat i.p.v. ISDN
adapter. Temeer omdat een ISDN adapter nog voor andere toepassingen gebruikt
wordt (b.v. een d/a converter - om met een analoge telefoon toch op ISDN te
kunnen telefoneren - heet ook een ISDN adapter.

> Als ge zo een vragen gaat stellen bij Belgacom
> zullen ze u wel misschien een blaaske wijsmaken.

Hmmmm.... mijn nieuwe wagen ging ook maar 5 liter verbruiken.....

--
Pinky - Cindy - Freya - Selina - Pancho - Poeh Shi Maw - Tiffany - Poeh Qui
_ The Felines _

Jediknight

-->SNIP

>Ja.
>Hoe hebben ze dat verpest ?

Hmm, ik ben hier daarbij grondig onvolledig geweest... :-(
Eerst en vooral, nu dat ik toch bezig ben, voor wie packet niet bekend in de
oren klinkt:
Het is een netwerk waarbij computers met elkaar verbonden zijn via modems
die op hun beurt aangesloten zijn op radio-zendontvangers. Mogelijkheden
zijn chatten, mail, kleine filetransfers (ongeveer zoals BBS'en in de tijd
van 1200 en 9600 baud modems, maar dan in grote wereldwijde netwerken).
Packet op zich is niet verboden, tenminste niet op de radioamateurs-banden
(korte golf, 2M, 70cm, 23cm,13cm, ...). Hiervoor moet echter een examen
afgelegd worden (om een vergunning te bekomen). In bijna alle landen (Bijna
een nationale sport in Nederland ;-) ).
is packet toegelaten op Citizen Band, natuurlijk hier in Belgiė niet om
onbekende redenen (volgens het BIPT wegens storingen voor andere CB
gebruikers, wat totale onzin is). Het bereik in deze band is redelijk
beperkt (doorgaans toch), maar is toegankelijk voor iedereen (alleen een
jaarlijkse taks, geen vergunning).
Er zijn al veel pogingen gedaan om tot een dialoog te komen met het BIPT,
maar brieven, emails, enz... worden gewoonweg niet beantwoord. Het grote
probleem is dat dit verbod wel daadwerkelijk wordt gecontroleerd, mensen
geraken nog steeds hun volledige installatie kwijt (computer inbegrepen!!!).
Dit is daarbij niet de enige ouderwetsheid van het BIPT. Op deze manier is
het bezit van radioscanners in Belgiė ook nog steeds verboden, iets waar in
alle buurlanden ook allang geen sprake meer van is... Vliegtuigspotting is
Belgie, vergeet het dus maar...

Jediknight

Rudi Scheers wrote in message <6oldpi$3fb$1...@xenon.inbe.net>...

>Jediknight heeft geschreven in bericht
><6oip9k$sl1$3...@xenon.inbe.net>...

---SNIP>

> [...]
>

>Maar packet is goedkoop maar ontzettend traag, en er zit heel wat
>kaf tussen het koren daarom dat ik dat zelf heb opgedoekt.
Hoezo, kwestie van de personen , of kwestie van de bulletins?

>27 mc blijft echter een leuke hobby en is gezelliger.
Ja... in fonie uitkomen blijft inderdaad ook wel plezant maar 't is
ergerlijk dat ze zo ouderwets blijven, moest dat eindelijk legaal worden,
zou er wel plezier kunnen beleefd worden aan een goei stabiel netwerk. (Met
eventueel een uitbreiding naar 80 kanalen zoals in Duitsland, wat eigenlijk
niet echt persé hoeft).Van stabiel valt er niet echt te praten nu... Ze
(BIPT) hebben m'n enige verbinding met de rest van 't netwerk onderuit
gehaald... niet echt plezant dus.

Paul Deneyer

Ik heb eens gelezen dat EUnet bezig is met XDSL, en dat
ze moeten wachten tot Belgacom de centrales aangepast heeft.

--
+------------------------------------------------------------------+
+ Email: Mailto:paul.d...@ping.be +

Stroobants Bruno

felis domesticus <felis...@skynet.be> wrote in article
<35AF6713...@skynet.be>...

> [...]
>

> Hmmmm.... mijn nieuwe wagen ging ook maar 5 liter verbruiken.....
>

> Pinky - Cindy - Freya - Selina - Pancho - Poeh Shi Maw - Tiffany - Poeh

Kenners bestaan er ook zoals jullie !
Jullie behoren ook bij die uitzonderingen !
Eigelijk voor mij is de juiste naam ISDN-INTERFACE.

Ik heb al een gehad die een analoge modem
aan zijn ISDN lijn koppelde ,een andere had
zijn fax-groep III aangekoppeld ,een andere
had zijn draagbare telefoon aangekoppeld
men had hem verteld dat het een digitale (DECT norm)
toestel was en dat werkt op alle lijnen.

Modem was een TRON, fax was een CANON,
draagbaar toestel was een TOPCOM.
Geen enkel van deze toestellen is van Belgacom, de
persoon die onder zijn voeten kreeg was wel van Belgacom.

Zowel bij Belgacom als bij andere merken zoals
hierboven zitten er mensen niet op de juiste plaats (?)

Salutos
den bruno

Jos Dot

DSL-connecties (ADSL, HDSL, XDSL....) zijn hardware punt tot punt
systemen over symmetrische koperpaardraad. Ze komen dus niet over de
telefooncentrale. Skynet is dus de enige die een kans maakt om een van
deze systemen te gebruiken, vermits het centrale punt een Belgacom
gebouw moet zijn. Of wil jij een vaste lijn tot bij je provider
betalen ? Neem dan ineens een 34 Mbit/s optische verbinding (VC-TS
bijvoorbeeld)

Jos.Vandenberghe

felis domesticus

Jos.Vandenberghe wrote:

> [...]
> gebouw moet zijn. Of wil jij een vaste lijn tot bij je provider
> betalen ? Neem dan ineens een 34 Mbit/s optische verbinding (VC-TS

Beuh..... toch niet helemaal mee eens. Zoals jij het stelt zou Skynet in
elke Belgacomcentrale minimaal een server moeten plaatsen, allemaal
verbonden met stevige leased lines. Lijkt me toch wel veel
waarschijnlijker dat de verbindingen middels een of andere techniek over
het normale telefoonnet tot bij Skynet (of wie dan ook) zullen moeten
geraken.

Eric

In article <35B1B890...@skynet.be>, felis domesticus wrote:

> [...]
>waarschijnlijker dat de verbindingen middels een of andere techniek over
>het normale telefoonnet tot bij Skynet (of wie dan ook) zullen moeten
Ik vermoed dat ze een ATM netwerk opzetten zodat SkyNet, of eender
welke provider slechts op een aantal punten, of zelfs slechts 1 punt
een (hogesnelheids-)verbinding moet leggen met het ADSL netwerk.
Spreekt natuurlijk vanzelf dat belgacom kennende dit STUKKEN van mensen
gaat kosten.... maw... iedereen een nier afstaan voor eht goede doel ! :)

-- Eric

"You've slept 4 hours in 4 days...Your blood turned to caffine
yesterday...You change rechargable batteries in your pager twice
daily...Your cell phone bill rivals the national debt...You're a
sysadmin."

Jos Dot

Via het normale gecommuteerde telefoonnet is de bandbreedte beperkt
tot 3000 Hz, met V90 krijgen ze daar toch nog 56 kbit/s doorgetoverd.

>Ik vermoed dat ze een ATM netwerk opzetten zodat SkyNet, of eender
>welke provider slechts op een aantal punten, of zelfs slechts 1 punt
>een (hogesnelheids-)verbinding moet leggen met het ADSL netwerk.

Een ATM-netwerk (ATM is op sterven na dood voor zijn geboorte wegens
te grote overhead) of welk ander hogesnelheidsnetwerk dan ook tot bij
jou thuis is dus niet het gecommuteerd net dat we nu hebben, maar DSL
via koperpaar, kabelmodem of glasvezel (of satellietradio ?).

>Spreekt natuurlijk vanzelf dat belgacom kennende dit STUKKEN van mensen
>gaat kosten.... maw... iedereen een nier afstaan voor eht goede doel ! :)

Het enige alternatief op komst is Internet via de kabeldistributie.

Eric

In article <35b267ee...@news.uunet.be>, Jos.Vandenberghe wrote:
> [...]
>jou thuis is dus niet het gecommuteerd net dat we nu hebben, maar DSL
>via koperpaar, kabelmodem of glasvezel (of satellietradio ?).
ATM dood? De grote backbones in de US draaien op ATM en iedereen in
europa is aan het switchen naar ATM.

-- Eric
Network & Systems Engineer
Online Internet nv

watermanneke

> [...]
> Spreekt natuurlijk vanzelf dat belgacom kennende dit STUKKEN van mensen
> gaat kosten.... maw... iedereen een nier afstaan voor eht goede doel ! :)

Mag het ook een lever zijn, die is toch al om zeep door teveel junkfood
:)

Watermanneke