Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Skype vs Telenet Freephone...

93 views
Skip to first unread message

S Choriatiki

unread,
May 23, 2011, 3:15:15 AM5/23/11
to
Ik heb onlangs vrij veel moeten bellen. Namelijk 15u.
Met Telenet's 'Freephone' kwam mij dat uit op een rekening van ong. 50
euro/1m aan gesprekskosten.

"Oeps, dringend tijd om naar alternatieven te zoeken", dacht ik zo.
Een jaarabonnement Skype naar vaste nrs in België zou mij 58 euro
kosten.
Het gaat dan om VoIP, bellen via Internet naar een gewoon nr.

Ik bedoel maar: 58euro/j ONBEPERKT vs 50euro/m/15u ?!
Op een VoIP-site op het internet las ik dat het verschil Skype vs
gebruikelijke lijn niet zo groot meer zou zijn.
Als bovenstaand rekensommetje klopt echter...

Of is er iets i.v.m. Skype dat ik hoor te weten?
Durft de Belgische provider roet in het eten te gooien door extra
kosten aan te rekenen bijvoorbeeld?

Gebruik maken van communicatiemiddelen/netwerken in België vind ik
sowieso nog steeds vrij duur bezien de grootschaligheid ervan dezer
dagen. Recent vernam ik uit de de Pers dat het nog duurder zou gaan
worden.

Maurice ON4BAM

unread,
May 23, 2011, 4:07:56 AM5/23/11
to
On Mon, 23 May 2011 00:15:15 -0700 (PDT), S Choriatiki
<s.chor...@gmail.com> wrote:

>Ik heb onlangs vrij veel moeten bellen. Namelijk 15u.
>Met Telenet's 'Freephone' kwam mij dat uit op een rekening van ong. 50
>euro/1m aan gesprekskosten.
>
>"Oeps, dringend tijd om naar alternatieven te zoeken", dacht ik zo.
>Een jaarabonnement Skype naar vaste nrs in België zou mij 58 euro
>kosten.
>Het gaat dan om VoIP, bellen via Internet naar een gewoon nr.
>
>Ik bedoel maar: 58euro/j ONBEPERKT vs 50euro/m/15u ?!

Ik gebruik voipcheap.com als VOIP provider. Onze telefoons zijn
aangesloten op een Fritzbox modem/router die aan een VDSLmodem hangt.
Uitgaande gesprekken kosten €0.01/min. In jouw geval zou dat
15u=900minuten en dus 9 Euro geweest zijn.

Let wel, via TN zou je een ATA moeten plaatsen, VOIP zit bij de
Fritzbox al ingebouwd. Voor ik deze aanschafte betaalden we ong €55/ 2
maanden aan BGC, nu nog 20 (discoverylijn) en ongeveer €3-4/ 2 maanden
aan gesprekken. De Fritzbox was op een jaar terugverdiend ;-)

Skype vraagt, als ik me niet vergis 2ct/min. Met de overname door MS
heb ik echter nog weinig vertrouwen in Skype dat ik alleen op de
laptop gebruik tijdens vakanties.


Bye Maurice
--
Hamradio: ON4BAM http://www.on4bam.com/
Travelogues and Amateur radio
http://blog.on4bam.com/blog/

Message has been deleted

S t e f

unread,
May 23, 2011, 9:39:27 AM5/23/11
to
Ik gebruik Voipbuster (10 € - 90 dagen gratis naar vaste lijnen in de
meeste Europese landen/USA/Japan en nog enkele). Je kan dat via een
koptelefoon + micro doen via je pc, of met een daarvoor geschikt
telefoon toestel (vb :
http://gigaset.com/be/nl/cms/PageInternetVoIPNextGPhones.html maar er
zijn nog andere merken), of je gebruikt een app op je wifi geschikte
Android GSM. Dan bel je via VOIP wanneer je bent aangelogd op wifi.

Er zijn er nog een heleboel naast Voipbuster.

Wij gebruiken dit nu 2 jaar tot grote tevredenheid.

Stef


S Choriatiki beweerde :

Message has been deleted
Message has been deleted

Dick

unread,
Jun 6, 2011, 4:44:16 AM6/6/11
to
On 5/23/11 10:49 PM, S Choriatiki wrote:
> On 23 mei, 22:32, S Choriatiki<s.choriat...@gmail.com> wrote:
>> On 23 mei, 15:39, S t e f<stefaan.dbnos...@gmail.com> wrote:
>>
>> Een beveiligde site die ook makkelijk
>> op allerlei mobilo's aan te roepen is, zou misschien dan inderdaad de
>> beste oplossing zijn?
>
> Misschien is Skype's probleem P2P vs Client-Server?
> Ik weet het niet.

Is het bij jullie zoveel anders dan hier?
Ik heb op mijn mobieltje ook Skype, en bel tegen een belachelijk laag
tarief. En daar komen geen kosten van de provider op. Wat ik met mijn
internetverbinding doe is mijn zaak, dat gaat mijn provider niks aan. En
dat dreigde heel even anders te worden, eerder dit jaar, maar daar heeft
de regering een stokje voor gestoken.

--
If you have something to say, write an equation. If you have nothing to
say, write an essay

oedipus

unread,
Jul 16, 2011, 2:25:14 AM7/16/11
to

"S Choriatiki" <s.chor...@gmail.com> schreef in bericht
news:b5b1db47-8e15-471f...@v10g2000yqn.googlegroups.com...

In Frankrijk bel je gratis naar vaste lijnen als je een internetabonnement
hebt (dat goedkoper is dan hier). Ik vraag mij af wat telenet,
Belgacom,..... doen met de poen die ze scheppen


0 new messages