De eerste uitreiking van de Prime Star
Award werd donderdagavond overschaduwd
door een boycot van de Vlaamse filmma-
kers. Velen stuurden hun kat en onder-
tekenden een boze brief waarin ze
aanklagen dat moederbedrijf Telenet te
weinig auteursrechten uitbetaalt.
Telenet stort volgens de regisseurs
onvoldoende royalty's door en ook de
opbrengsten van het video on demand-
aanbod hebben de regisseurs naar eigen
zeggen nog niet gekregen.
Met de prijsuitreiking zelf hebben de
regisseurs geen probleem. Telenet heeft
voorlopig nog niet gereageerd.
(bron teletekst)
---