Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tommelein vraagt Lieten om een 'radioplan'.

8 views
Skip to first unread message

Tea Party

unread,
May 30, 2012, 3:11:53 AM5/30/12
to
Tommelein vraagt Lieten om een 'radioplan':

http://www.radiovisie.eu/be/nieuws.rvsp?art=00090504


Meer dan 30 jaar na de komst van de particuliere radio's in
Vlaanderen, vraagt er een politieker om een 'radioplan'.

Het laatste, met veel tamtam aangekondigde, "frequentieplan" bleek ook
al een dode mus voor de lokale vrije radio's, maar een geschenk van
politieke vriendjes voor de radio's van het duopolie VRT/VMMa...

royksopp

unread,
May 30, 2012, 1:55:40 PM5/30/12
to
Tommelein vraagt ook een oplossing voor een groot deel lokale radio's
die vragen om gesubsidieerd te worden door de Vlaamse overheid.

Gesubsidieerd?, het klinkt als gedonder in Keulen. Een lokale radio
moet zichzelf bedruipen en dat kan, tenminste als men over voldoende
dekkingsgebied beschikt. Ander probleem is er het ongehoord gedrag met
de waalse zenders die vaak met hogere vermogens mogen werken dan is
toegestaan. Bovendien moet ook maar eens nagegaan wordn in hoeverre
lokale radio nog beluisterd wordt. Stations die de afgelopen jaren
enkel schulden hebben opgebouwd en geen enkele meerwaarde hebben
opgebouwd mag men mijn inziens best schrappen.
0 new messages