Tommelein vraagt ook een oplossing voor een groot deel lokale radio's
die vragen om gesubsidieerd te worden door de Vlaamse overheid.
Gesubsidieerd?, het klinkt als gedonder in Keulen. Een lokale radio
moet zichzelf bedruipen en dat kan, tenminste als men over voldoende
dekkingsgebied beschikt. Ander probleem is er het ongehoord gedrag met
de waalse zenders die vaak met hogere vermogens mogen werken dan is
toegestaan. Bovendien moet ook maar eens nagegaan wordn in hoeverre
lokale radio nog beluisterd wordt. Stations die de afgelopen jaren
enkel schulden hebben opgebouwd en geen enkele meerwaarde hebben
opgebouwd mag men mijn inziens best schrappen.