Italiaanse radiostations

J.J. Nijs

Buiten de RAIzenders zijn er nog een heel pak private, zoals RDS, maar
wie heeft een volledige lijst van de grote Italiaanse ketens?

JJN

Leo Stouten

J.J. Nijs heeft geschreven in bericht <378218f5....@news.eunet.be>...
Click op de Site hierboven-->Nederlands-->Radio--->Satellite adress--> I
(van Italy) ---->zoek het gewenste station

Joske

Kijk even op http://www.ilgiornaleradio.it/ . Je vindt er alles wat (ik denk
dat) je nodig hebt.

David de Jong

Beste Jos,

>Buiten de RAIzenders zijn er nog een heel pak private, zoals RDS, maar
>wie heeft een volledige lijst van de grote Italiaanse ketens?

Zal het even in de nieuwsgroep geven:

Nationale commerciële radiozenders (dekking > 70 %) en in volgorde van
luistercijfers van begin dit jaar:

Radio Dimensione Suono
RTL 102.5 La Radio
Radio Deejay
Radio Italia Solo Musica Italiana
(ook bekend als 'Radio Italia' of Radio Italia S.M.I.)
Radio 105
Radio Montecarlo (RMC)
Radio Lattemiele
Radio Maria
Radio Cuore
Radio Italia Network
Radio Kiss Kiss
Radio 101 (One-O-One Network)
Radio Capital
Radio Radicale
Rete Italia
Radio Margherita
Italia Radio
Radio Italia Solo Musica Italiana Anni '60
CNR (Channel News Radio)

Kleinere stations:
Rete 8 Network,
Radio Dimensione Suono 2 (alleen Rome)
Radio Dimensione Suono Roma
Radio Margherita
Circuito Marconi

Volgens mij heb je hiermee wel de grootste en belangrijkste gehad..

Op satelliet zijn Radio Dimensione Suono, Rete Italia en Radio Italia
Solo Musica Italiana ongecodeerd op de Astra 1G digitaal te vinden.

Op de Hotbird zijn ongecodeerd Radio Italia Solo Musica Italiana,
Radio Italia Solo Musica Italiana Anni 60, Radio Rock (lokaal Rock
station uit Rome) te ontvangen.

Ongecodeerd analoog is Radio Radio en Radio Italia Solo Musica
Italiana op de Hotbird te ontvangen.

Via de Eutelsat W2 is ongecodeerd digitaal
Rete 8 Network te beluisteren...

Via het D+ pakket zijn dan ook nog eens digitaal op de Hotbird:

Radio 105
Radio Deejay
Radio Capital
Radio Montecarlo
Radio Radicale
Radio Donna
Radio Radio
Radio 101
te ontvangen,

en via het Stream boeket digitaal ook op de Hotbird:
RTL 102.5 La Radio
Rock FM (lokaal rockstation uit Milaan)
Radio Dimensione Suono

Grappig is misschien te vermelden dat Radio Italia Solo Musica
Italiana ook nog eens vorig jaar een tv-zender is gestart die
ongecodeerd digitaal via Hotbird 4 en Astra 1G is te ontvangen: Video
Italia Solo Musica Italiana.. Het muziekgenre mag duidelijk wezen: 100
% Italiaanstalige pop!

Groetjes,
David de Jong.