Spyware of andere rommel?

CCDV

Kan iemand mij helpen met volgend probleem?

Sedert gisteren krijg ik een vervelende internet-optimizer.com url
als ik per vergissing een foute URL intyp of op een URL kom die niet meer
bestaat. Ik heb hierover al gedetaileerde infortmatie gevonden
over hoe ik het kan verwijderen, ook al 3 verschillende anti-spy
softwares laten runnen, maar zonder resultaat.

Zit hier nog iemand met dat probleem die dit ook werkelijk
heeft kunnen oplossen?

Wannes

> CCDV on 05-11-2005 18:18 :

> Kan iemand mij helpen met volgend probleem?

Andere newsclient, andere browser, ander OS gebruiken ...

s|b

On Sat, 05 Nov 2005 18:32:18 GMT, Wannes wrote:

> Andere newsclient, andere browser, ander OS gebruiken ...

Andere nieuwsgroep ook...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

GigaSurfer

"CCDV" <geen...@geenspam.geenspam> wrote in message

> [...]
> over hoe ik het kan verwijderen, ook al 3 verschillende anti-spy
> softwares laten runnen, maar zonder resultaat.

De meeste anti-spyware programma's zijn waardeloos.
Dat blijkt ook in jouw geval want je bent wel degelijk geinfecteerd door
spyware.

Hier vind je de uitleg en oplossing:
http://www.doxdesk.com/parasite/InternetOptimizer.html

Philip Paeps

CCDV <geen...@geenspam.geenspam> wrote:
> Kan iemand mij helpen met volgend probleem?

Ik snap niet echt wat het met providers in Belgiė te maken heeft?

> [...]
> verwijderen, ook al 3 verschillende anti-spy softwares laten runnen, maar

Vermoedelijk gebruik je lekke software, en heeft iemand handig gebruik gemaakt
van dat feit om je op de zenuwen te werken. De oplossing is zeer eenvoudig:
verwijder de lekke software, installeer fatsoenlijke software, en live happily
ever after.

Tell your friends.

Suggesties:

<http://www.FreeBSD.org/>
<http://iki.fi/tuomov/ion/>
<http://www.mozilla.org/>

- Philip

--
Philip Paeps Please don't email any replies
phi...@paeps.cx I follow the newsgroup.

Most projects require three hands.

imbsysop

"GigaSurfer" <gigas...@not.valid> wrote in message

> "CCDV" <geen...@geenspam.geenspam> wrote in message

> De meeste anti-spyware programma's zijn waardeloos.

correctie .. de meeste gebruikers zijn waardeloos ...

't is perfect mogelijk om gebruikers op te voeden en ze middels normale
spyware beveiliging op perfect propere computers te laten werken .. kom maar
kijken, 'k heb er hier zo'n 150 staan ..

CCDV

"GigaSurfer" <gigas...@not.valid> schreef in bericht news:Uobbf.40510$cC.18...@phobos.telenet-ops.be...

Bedankt voor de info, maar de de procedure die omschreven
staat op de URL die u hier poste had ik reeds eerder overlopen.
Helaas blijft die optimizer verschijnen. Ik kan dus ook niks
meer op mijn HD terugvinden van deze spyware. Ook alle .dll
bestanden zijn verwijdert. Ook heb ik gezocht in alle verborgen
mappen en bestanden, niks meer gevonden... ook in het register is
alles weg. Ik snap er niks meer van.
In mijn 10 jaar op internet en installateur van hardware en software
heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Ik heb nog nooit last gehad van
een virus of spyware. Ik ben dus voor de eerste maal verslagen :(
Ik heb geen probleem om mijn PC te formatteren maar wat voor zin
heeft het als je niet eens weet waar het vandaan komt? Binnen de
korste keren kan het er opniew opstaan.

Randal

imbsysop schreef:

> correctie .. de meeste gebruikers zijn waardeloos ...

En daarom gebruiken ze OE rofl :-)

Wannes

> CCDV on 06-11-2005 13:03 :

> Ik heb geen probleem om mijn PC te formatteren maar wat voor zin
> heeft het als je niet eens weet waar het vandaan komt? Binnen de
> korste keren kan het er opniew opstaan.

Je kan je PC herformateren maar wat voor zin heeft het als je er weer
hetzelfde OS op gaat zetten ... That's the question !

Yannick

hoe pak je dat aan?

ik probeer iedereen al firefox te laten gebruiken. Ik leg hen de
voordelen uit en probeer IE zover mogelijk weg te steken in de
start->programma menu structuur (dus alle links zijn weg uit de
quickstart/desktop) en toch gebruikt men nog steeds IE

spyware software loopt spijtig genoeg steeds achter de feiten aan
natuurlijk.

Message has been deleted

PCmanie

Kijk eens onder 'Extra' - 'Invoegtoepassingen beheren' en Weergeven:
'Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt' of daar iets
verdachts tussen zit.

--
mvg, Jos

Email: pe02.leon at skynet.be

imbsysop

"Randal" <ran...@geenmail.com> wrote in message

.. and your point is ? ..
bevestiging van mijn stelling veel gebruikers kijken niet verder dan hun OE
lang is ..

imbsysop

"Yannick" <yan...@indegroup.invalid> wrote in message

> hoe pak je dat aan?

je gebruikers opvoeden "in de toorn des heren" LOL !

of in 't Nederlands "klappen om je oren als je de paljas uithangt .. "
ongeacht rang of stand ..:-)

en verder een goede firewall, AV, en 3 anti-spywares .. en in IE enkel
toelaten wat bekend is en/of nodig ..
niks geen enkel probleem ...

imbsysop

"PCmanie" <nom...@nomail.be> wrote in message

> [...]

loop eens "hijackthis" dan heb je tenminste al een diagnose over wat er zoal
op je computer rondspookt zeker ivm met IE ..

verwijderen gebeurt op eigen risiko tenzij je de hijack log post op een
daartoe specifiek bestemd forum(s) en daar om een interpretatie vraagt ..

Amedee Van Gasse

Geo55 wrote:
> Op Sun, 06 Nov 2005 13:19:59 GMT, schreef Wannes
> <Wan...@gmx.net.invalid> :
> En wat voor zin heeft een ander OS als de meeste programma's die men
> gebruikt er niet eens voor bestaan ?

U vraagt, wij draaien.
Som eens op wat je allemaal nodig hebt van functionaliteiten. Er zijn
heel wat bereidwillige mensen op deze en andere nieuwsgroepen die je
bruikbare suggesties aan de hand zullen doen.

> --
> De groetjes,
>
> Georges www.geo55.be

Ik raad je aan om een spatie achter je "signature separator" te zetten.
Dat werkt beter. Dus "streepje streepje spatie" ipv "streepje streepje".

Groetjes,

--
Amedee

Randal

imbsysop schreef:

> ... and your point is ? ..

Dat ik Nederlands spreek misschien?

> bevestiging van mijn stelling veel gebruikers kijken niet verder dan hun OE
> lang is ..

En als voorbeeld zelf gebruikt ook.

PauL

In news:Vimbf.21546$rA....@blueberry.telenet-ops.be,

CCDV wrote:

> Ik heb geen probleem om mijn PC te formatteren maar wat voor zin
> heeft het als je niet eens weet waar het vandaan komt? Binnen de
> korste keren kan het er opniew opstaan.

Je kunt ze van bij de wortel 127.0.0.1) de pas afsnijden:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Download: hosts.zip [right-click - Select: Save Target As] [Updated
11-03-05]
Unzip in a "temp" folder and place in the appropriate installed location:
Note: the below locations are for the default paths, edit as needed.

Windows XP = C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC
Windows 2K = C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC
Win 98/ME = C:\WINDOWS

PauL

In news:dkkvp4$1sh6$1...@nl-news.euro.net,

Randal wrote:

> En daarom gebruiken ze OE rofl :-)

De rommel (*) die jij gebruikt bestond toen nog niet eens:

http://users.skynet.be/hotbaker/temp/oldmail.jpg

En ' tis niet omdat jij overal op vettige screensavers e.d. gaat
gaan klikken , dat wij dat ook doen he...

(*)

PauL

In news:tg6243-...@amedee.homeip.net,

Amedee Van Gasse wrote:

> [...]
> heel wat bereidwillige mensen op deze en andere nieuwsgroepen die je
> bruikbare suggesties aan de hand zullen doen.

Ahum. Je zit zelf op bcol en kon *zelf* lezen dat er bv geen
deftig boekhoudpakket is.

Er is ook iemand die -net als ik- een JVC-DVD -recorder heeft.
Onder Windows kan hij de schijfjes perfect afspelen
maar onder Lx zuigt het. Hij wacht nog altijd op een antwoord !

> Ik raad je aan om een spatie achter je "signature separator" te zetten.
> Dat werkt beter. Dus "streepje streepje spatie" ipv "streepje streepje".
>
> Groetjes,

Ja en wil jij uw groetjes 's *in* je sig zetten.

De sig van Georges wordt hier overigens door OE-quotefix
perfect weggeknipt. Moest ik Randal heten, ik lachtte je vierkant uit :-/

imbsysop

"Randal" <ran...@geenmail.com> wrote in message

ja en als voorbeeld van keurig een Nederlands sprekende kan dit zinnetje al
tellen ..

maar omdat ik OE gebruik om in usenet te posten daarvoor hoeven je paar
simpele hersencellen niet op hol te slaan en een hoop verkeerde conclusies
te trekken .. maar wees gerust, ik ben dat soort
plank_voor_de_kop_gebruikers onderhand wel gewoon hoor en ik heb een sloot
PC's met nog een grotere sloot gebruikers om dit soort gezeur te ontzenuwen
maar dat helpt toch niet tegen de zelfgepromoveerde gurus die zich een krop
zetten als ze al een header in een posting weten te ontcijferen .. bravo
jongen alles netjes in het potje ... mama is tevreden .. get a life ..

Peter ON5US

imbsysop stelde dit idée voor :

> loop eens "hijackthis" dan heb je tenminste al een diagnose over wat er zoal
> op je computer rondspookt zeker ivm met IE ..

Of installeer Hitman Pro eens (bundel van anti-spyware programma's + 3
AV-progr.):
http://www.hitmanpro.nl/

--
Mvg, Peter ON5US.
http://users.skynet.be/on5us

GigaSurfer

"imbsysop" <imbs...@yahoo.com> wrote in message

> "GigaSurfer" <gigas...@not.valid> wrote in message

> correctie .. de meeste gebruikers zijn waardeloos ...

De taak van anti-spyware programma's is spyware detecteren en verwijderen.
De meeste programma's doen wat dat betreft een piss-poor job.
Ik kan het weten want ik neem regelmatig geinfecteerde PC's onder handen.
Uiteindelijk kun je beter zelf wat in de registry beginnen knoeien om die
smeerlapperij eruit te halen. Is veel effektiever.