Fassistische belgen

1 view

Yeswecan

Belgische burgemeesters: stop gedoogbeleid
13 februari 2009,

BILZEN (ANP) - Belgische burgemeesters uit de grensstreek willen dat
Nederland een einde maakt aan het gedoogbeleid voor softdrugs en coffeeshops
weert uit de grensstreek. Dat zijn de burgemeesters en andere
vertegenwoordigers van 25 gemeenten vrijdag overeengekomen tijdens een
zogenoemde wiettop in Bilzen (over de grens bij Maastricht).

De Belgische burgemeesters stelden tijdens de wiettop dat het drugsgebruik
in de grensprovincies flink is toegenomen als gevolg van het Nederlandse
gedoogbeleid.

Een Belgische delegatie wil op korte termijn met Nederlandse ambtsgenoten in
de grensstreek en de ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie rond de
tafel om haar standpunt kracht bij te zetten en een lans te breken voor
uniforme Europese wetgeving.

In de loop van vrijdagmiddag verkast het gezelschap naar Maastricht voor een
ontmoeting met burgemeester Gerd Leers en een bezoek aan een coffeeshop.

Orac

"Yeswecan" <cha...@news.nl> schreef in bericht

Laat die Belgen lekker doodvallen.

BuisBeuker

"Yeswecan" <cha...@news.nl> schreef in bericht

Ach vrije vuurwerk verkoop en wapenverkoop.
Om maar eens wat te noemen, he Belgie?

VetsNNG62

"Orac" <b...@bla.bla> schreef in bericht

Nee Orac ze hebben gelijk het is hier een zooitje met die drugsrunners.
Het beste is allemaal tegen de muur.

Fustigator

Vitae forma vocatur "Yeswecan" <cha...@news.nl>, die Fri, 13 Feb 2009
15:38:19 +0100, in littera
<499585ce$0$3555$e4fe...@dreader31.news.xs4all.nl> in foro
be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Lees dit en huiver:
===
SEATTLE — February 9 — Frequent and/or long-term marijuana use may
significantly increase a man's risk of developing the most aggressive
type of testicular cancer, according to a study by researchers at Fred
Hutchinson Cancer Research Center. The study results were published
online Feb. 9 in the journal Cancer.

The researchers found that being a marijuana smoker at the time of
diagnosis was associated with a 70 percent increased risk of
testicular cancer. The risk was particularly elevated (about twice
that of those who never smoked marijuana) for those who used marijuana
at least weekly and/or who had long-term exposure to the substance
beginning in adolescence.

The results also suggested that the association with marijuana use
might be limited to nonseminoma, a fast-growing testicular malignancy
that tends to strike early, between ages 20 and 35, and accounts for
about 40 percent of all testicular-cancer cases.

Since the 1950s, the incidence of the two main cellular subtypes of
testicular cancer, nonseminoma and seminoma - the more common, slower
growing kind that strikes men in their 30s and 40s - has increased by
3 percent to 6 percent per year in the U.S., Canada, Europe, Australia
and New Zealand. During the same time period, marijuana use in North
America, Europe and Australia has risen accordingly, which is one of
several factors that led the researchers to hypothesize a potential
association.

"Our study is not the first to suggest that some aspect of a man's
lifestyle or environment is a risk factor for testicular cancer, but
it is the first that has looked at marijuana use," said author Stephen
M. Schwartz, M.P.H., Ph.D., an epidemiologist and member of the Public
Health Sciences Division at the Hutchinson Center.

Established risk factors for testicular cancer include a family
history of the disease, undescended testes and abnormal testicular
development. The disease is thought to begin in the womb, when some
fetal germ cells (those that eventually make sperm in adulthood) fail
to develop properly and become vulnerable to malignancy. Later, during
adolescence and adulthood, it is thought that exposure to male sex
hormones coaxes these cells to become cancerous.

"Just as the changing hormonal environment of adolescence and
adulthood can trigger undifferentiated fetal germ cells to become
cancerous, it has been suggested that puberty is a 'window of
opportunity' during which lifestyle or environmental factors also can
increase the risk of testicular cancer," said senior author Janet R.
Daling, Ph.D., an epidemiologist who is also a member of the Center's
Public Health Sciences Division. "This is consistent with the study's
findings that the elevated risk of nonseminoma-type testicular cancer
in particular was associated with marijuana use prior to age 18."

Chronic marijuana exposure has multiple adverse effects on the
endocrine and reproductive systems, primarily decreased sperm quality.
Other possible effects include decreased testosterone and male
impotency. Because male infertility and poor semen quality also have
been linked to an increased risk of testicular cancer, this further
reinforced the researchers' hypothesis that marijuana use may be a
risk factor for the disease.

Daling first got the idea to explore a possible association between
marijuana use and testicular cancer about eight years ago, when she
attended a talk by a physician at the University of Washington who
presented findings that only two organs, the brain and the testes, had
receptors for tetrahydrocannabinol, or THC, the main psychoactive
component of marijuana. Since then, a number of other sites have been
found to contain THC receptors, including the heart, uterus, spleen
and immune-system cells.

The male reproductive system also naturally produces a
cannabinoid-like chemical that is thought to have a protective effect
against cancer. The authors speculate that marijuana use may disrupt
this anti-tumor effect, which could be another explanation for the
possible link between marijuana and increased risk of testicular
cancer.

For the population-based, case-control study, Daling, Schwartz and
colleagues interviewed 369 Seattle-Puget Sound-area men, ages 18 to
44, who had been diagnosed with testicular cancer about their history
of marijuana use. For comparison purposes they also assessed marijuana
use among 979 randomly selected age- and geography-matched healthy
controls. (More than 90 percent of the cases and 80 percent of the
controls in the study were Hispanic or non-Hispanic white men, due to
the fact that testicular cancer is very rare in African-Americans, and
because the Seattle-Puget Sound region has a relatively small
African-American population.)

Study participants were also asked about other habits that may be
correlated with marijuana use, including smoking and alcohol
consumption. Even after statistically controlling for these lifestyle
factors, as well as other risk factors, such as first-degree family
history of testicular cancer and a history of undescended testes,
marijuana use emerged as a significant, independent risk factor for
testicular cancer.

The researchers emphasize that their results are not definitive, but
rather open a door to more research questions.

"Our study is the first inkling that marijuana use may be associated
with testicular cancer, and we still have a lot of unanswered
questions," Schwartz said, such as why marijuana appears to be
associated with only one type of testicular cancer. "We need to
conduct additional research to see whether the association can be
observed in other populations, and whether measurement of molecular
markers connected to the pathways through which marijuana could
influence testicular cancer development helps clarify any association
that exists," he said.

In future studies the researchers plan to measure the expression of
cannabinoid receptors in both seminomatous and nonseminomatous tumor
tissue from the cases in the study, and to see whether variation in
the genes for the receptors and other molecules involved in
cannabinoid signaling influences the risk of testicular cancer.

In the meantime, Schwartz said, "What young men should know is that
first, we know very little about the long-term health consequences of
marijuana smoking, especially heavy marijuana smoking; and second, our
study provides some evidence that testicular cancer could be one
adverse consequence," he said. "So, in the absence of more certain
information, a decision to smoke marijuana recreationally means that
one is taking a chance on one's future health."

The National Cancer Institute, the National Institute on Drug Abuse
and funds from the Hutchinson Center supported this research, which
also involved researchers from the University of Washington,
Vanderbilt University and Cincinnati Children's Research Foundation.

According to the National Cancer Institute, testicular cancer is very
rare, accounting for only 1 percent of cancers in U.S. men. About
8,000 men are diagnosed with testicular cancer each year, and about
390 die of the disease annually. It is the most common form of cancer
in men between the ages of 15 and 34 and is most common in white men,
especially those of Scandinavian descent.

Note for media only: To arrange an interview with Daling or Schwartz
or obtain a copy of the Cancer paper, "Association of Marijuana Use
and the Incidence of Testicular Germ Cell Tumors," please contact
Kristen Woodward, 206-667-5095 or kwoo...@fhcrc.org.

# # #

Fred Hutchinson Cancer Research Center
At Fred Hutchinson Cancer Research Center, our interdisciplinary teams
of world-renowned scientists and humanitarians work together to
prevent, diagnose and treat cancer, HIV/AIDS and other diseases. Our
researchers, including three Nobel laureates, bring a relentless
pursuit and passion for health, knowledge and hope to their work and
to the world. For more information, please visit www.fhcrc.org.

MEDIA CONTACT
Kristen Woodward
Fred Hutchinson Cancer Research Center
(206) 667-5095
kwoo...@fhcrc.org

Fred Hutchinson Cancer Research Center
1100 Fairview Ave. N. PO Box 19024 Seattle, WA 98109
©2009 Fred Hutchinson Cancer Research Center, a nonprofit
organization.
=====
http://www.fhcrc.org/about/ne/news/2009/02/09/marijuana.html
--

Fusti

Yeswecan

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
>>

> SEATTLE - February 9 - Frequent and/or long-term marijuana use may

> significantly increase a man's risk of developing the most aggressive

Gossie

BuisBeuker

Er zijn zaken waar ik ook kanker van krijg waar
ik veel minder plezier aan beleef. Je moet toch
ergens aan dood gaan

BuisBeuker

"VetsNNG62" <manok62@@veteranen@nl> schreef in bericht

Of een muur bouwen, werkte goed in het oostblok.

Fustigator

Vitae forma vocatur "BuisBeuker" <bu...@beuk.er>, die Sat, 14 Feb 2009
11:31:41 +0100, in littera
<49969d90$0$3716$e4fe...@dreader29.news.xs4all.nl> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Er zijn zaken waar ik ook kanker van krijg waar
>ik veel minder plezier aan beleef. Je moet toch
> ergens aan dood gaan

Ik raad je een andere dood aan dan door je kloten te moeten sterven na
voorafgaande afhakking.
--

Fusti

BuisBeuker

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

Wat dan? Zelfmoord na economische afsterving?

theo1610

On Sat, 14 Feb 2009 13:45:29 +0100, Fustigator <Fusti...@xs4all.nl>
wrote:

Ik ga gewoon de Tour 5 x winnen, nou jij weer.
--

"Lievebeheersbeestjes"

vava

"BuisBeuker" <bu...@beuk.er> schreef in bericht

> Er zijn zaken waar ik ook kanker van krijg waar
> ik veel minder plezier aan beleef. Je moet toch
> ergens aan dood gaan

Een kankerdood kan wel bijzonder pijnlijk zijn?

Fustigator

Vitae forma vocatur theo1610 <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com>, die Sat,
14 Feb 2009 16:17:52 +0100, in littera
<u3odp41n3l2pr1lno...@4ax.com> in foro be.politics(et

aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Ik ga gewoon de Tour 5 x winnen, nou jij weer.

Als unitesticulair? Na een stevige chemo + bestraling?

Laat mij liever geen TdF winnen en geen wiet roken en gezond blijven.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocatur "vava" <va...@vava.vava>, die Sat, 14 Feb 2009
22:14:49 +0100, in littera <gvGll.14$3f...@newsfe14.ams2> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Meestal wel: de uitzaaiingen (metastases) vooral in het bot zijn
martelingen.
--

Fusti

vava

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Klopt. Als de uitzaaingen in het bot worden vastgesteld duurt het gelukkig
niet meer lang, niet langer dan 6 maanden tot de dood. Ook worden de longen
aangetast en dan de hersenen. Morfine is meestal onvoldoende om de pijn te
stoppen.

Fustigator

Vitae forma vocatur "vava" <va...@vava.vava>, die Sun, 15 Feb 2009
12:58:46 +0100, in littera <%rTll.117$1N5...@newsfe21.ams2> in foro

> [...]

>niet meer lang, niet langer dan 6 maanden tot de dood. Ook worden de longen

Zelfs die tijd is variabel, maar statistisch heb je gelijk.

>Morfine is meestal onvoldoende om de pijn te
>stoppen.

Meestal omdat men de doseringen niet goed aanpast aan de *noden* van
de patiënt.
Men leze de boeken van Ciceli Saunders , een experte in dat domain.

--

Fusti

vava

> [...]
> be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

> Zelfs die tijd is variabel, maar statistisch heb je gelijk.

Natuurlijk, dat is afhankelijk van persoon tot persoon. Het gemiddelde was 6
maanden.
Eerst kwamen de patiënten binnen gewandeld, dan met de rolstoel, dan met een
brancard en dan moesten de eventuele foto's aan bed genomen worden.

> Meestal omdat men de doseringen niet goed aanpast aan de *noden* van
> de patiënt.

Of misschien juist wel, de patiënten willen de tijd die ze nog hebben bewust
van hun bezoekers genieten.

> Men leze de boeken van Ciceli Saunders , een experte in dat domain.

Ik heb die dame opgezocht op het internet maar niets echt gevonden. Ik denk
dat hetgeen in gevonden had, foutief geïnterpretteerd heb omdatr de
verwijzing van U kwam. Ofwel las ik wat ik wilde lezen om zo een bevestiging
van mijn gevoel bij de naderende dood te krijgen. De tekst ging over
terminale longkanker. Ik dacht dat zij van oordeel was om de patiënt waardig
te laten sterven, dus niets te doen om het leven kunstmatig te rekken.
Gezien dat het omgekeerde is van wat de Paus predikt vrees ik dat ik de
tekst niet goed begreep.

> --
>
> Fusti

Fustigator

Vitae forma vocatur "vava" <va...@vava.vava>, die Mon, 16 Feb 2009
22:26:35 +0100, in littera <hSkml.5231$Ii4...@newsfe19.ams2> in foro

Hier lees ik een rits van misverstanden.

Iedereen , zelfs de paus is voor het waardig laten sterven van mensen
die niet meer kunnen genezen, uitgenomen enkele artsen die meestal
voor gewin de mensen zo lang mogelijk onder hun hoede te houden.
De Katholieke kerk heeft nooit gezegd dat men het leven altijd moest
rekken tyot de dood onvermijdelijk komt, maar wel dat men tot het
laatste goede zorgen aan de patiënten moest geven.
Lees de verklaring van het Vatikaan over euthanasie.

Er is een hemelsbreed verschil tussen laten sterven (als het niet meer
anders kan) en iemand "medisch" van kant maken.

De publicaties van Cicely Saunders zijn talrijk maar enkel in
wetenschappelijke tijdschriften te vinden.
Het boek gaat over Cicely Saunders en is van Shirley du Boulay
het heet "een leven voor stervenden" Uitgeverij Buijten &
Schipperheijn-Amsterdam ISBN 90-6064-700-9
Is maar 88 pag lang

--

Fusti

vava

> [...]

> laatste goede zorgen aan de patiėnten moest geven.

> Lees de verklaring van het Vatikaan over euthanasie.

Waarom was dan op het nieuws dat de Paus tegen het laten sterven was van die
jonge dame, die al 17 jaar in coma was?

theo1610

On Tue, 17 Feb 2009 23:24:13 +0100, Fustigator <Fusti...@xs4all.nl>
wrote:

Proest......

>Er is een hemelsbreed verschil tussen laten sterven (als het niet meer
>anders kan) en iemand "medisch" van kant maken.

Voor het vaticaan is het een pot nat.

--
Mensen, toys 4 big bad boys.

"Lievebeheersbeestjes"

sobriquet

On 14 feb, 00:11, Fustigator <Fustiga...@xs4all.nl> wrote:
> [...]

> 1100 Fairview Ave. N. PO Box 19024 Seattle, WA 98109
> ©2009 Fred Hutchinson Cancer Research Center, a nonprofit

Typische propaganda in de war on drugs.
Waar hebben we het hier over.. slechts 1 % van de gevallen van kanker
betreft teelbalkanker en alleen de minst voorkomende variant (40% van
de gevallen van teelbalkanker) wordt *mogelijk* gedeeltelijk
veroorzaakt door het overmatig roken van cannabis op jonge leeftijd.
Het onderzoek moet nog bevestigd worden door andere onderzoeken en het
zou niet de eerste keer zijn dat blijkt dat een verondersteld risico
op kanker tgv cannabisgebruik ongegrond blijkt.

Het is gewoon pure drugwar propaganda uit de koker van die NIDA
nazi's.
Ze vertellen niet eens hoe sterk het effect is en vergelijken het niet
met andere risicofactoren om de risico's in perspectief te zien.
Als je ziet hoeveel verschillende soorten kanker alcohol en tabak wel
niet allemaal veroorzaken dan is cannabis nog altijd ronduit veilig te
noemen in vergelijking tot alcohol.

http://www.e-gezondheid.be/kanker-risico-s-altijd-ingeschat/kankers-allerlei-informatie-19-58-15405.htm

"Toch is alcohol een van de risicofactoren waarvoor er het meeste
bewijsmateriaal is. En de invloed ervan is nog groter dan bijvoorbeeld
die van luchtverontreiniging of een onvoldoende consumptie van
groenten."

Fustigator

Vitae forma vocatur "vava" <va...@vava.vava>, die Wed, 18 Feb 2009
11:10:12 +0100, in littera <a8Rml.8682$183...@newsfe09.ams2> in foro

> [...]

>"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

>Waarom was dan op het nieuws dat de Paus tegen het laten sterven was van die

Omdat deze dame helemaal niet aan het sterven was, maar gewoon in coma
lag. Voor 't zelfde "geld" kon ze ook ontwaken, soals sommigen het na
jaren deden.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocatur theo1610 <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com>, die Wed,
18 Feb 2009 12:46:14 +0100, in littera
<d6tnp4pldc7ouv5kn...@4ax.com> in foro be.politics(et

Heb je niet gelezen, da's duidelijk.

>Voor het vaticaan is het een pot nat.

Dit is pertinent onjuist.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocatur sobriquet <dohd...@yahoo.com>, die Wed, 18 Feb
2009 10:35:03 -0800 (PST), in littera
<399932be-df56-4751...@33g2000yqm.googlegroups.com> in

Lèh moar uut....
--

Fusti

theo1610

On Thu, 19 Feb 2009 07:40:09 +0100, Fustigator <Fusti...@xs4all.nl>
wrote:

Mea culpa, fustiHeer.

>Dit is pertinent onjuist.

Onjuist is pertinent inherent aan religie/bijgeloof.

--
Mensen, toys 4 big boys.

"Lievebeheersbeestjes"

theo1610

wrote:

>Vitae forma vocatur "vava" <va...@vava.vava>, die Wed, 18 Feb 2009

Hear hear....... :-(((

vava

> [...]
>
> Omdat deze dame helemaal niet aan het sterven was, maar gewoon in coma
> lag. Voor 't zelfde "geld" kon ze ook ontwaken, soals sommigen het na

Inderdaad, dat is ook een zienswijze. Maar wanneer ze na 17 jaar wakker
werd, dat had voor haar een hel geweest; heel haar jeugd had weg geweest.

> Fusti

theo1610

????????????

DizzySpider

vava wrote:

> Inderdaad, dat is ook een zienswijze. Maar wanneer ze na 17 jaar wakker
> werd, dat had voor haar een hel geweest; heel haar jeugd had weg geweest.

Dat gebeurde bij mij ook, zonder coma.

--
DZSP

Last night I shot an elephant in my pajamas and how he got in my pajamas
I'll never know.

vava

"theo1610" <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> schreef in bericht

Wel 17 jaar coma. Het was een tiener, na 17 jaar een volwassen vrouw met het
karakter van een tiener. Er zijn dus 17 jaren weg uit haar leven.

Michael de Visser

sobriquet wrote:

> [...]
> de gevallen van teelbalkanker) wordt *mogelijk* gedeeltelijk
> veroorzaakt door het overmatig roken van cannabis op jonge leeftijd.

Dus je krijgt er niet alleen tennisballen van in je kop maar ook nog eens
kokosnoten in je zak. Jij liever dan ik.

> Het onderzoek moet nog bevestigd worden door andere onderzoeken en het
> zou niet de eerste keer zijn dat blijkt dat een verondersteld risico
> op kanker tgv cannabisgebruik ongegrond blijkt.

Jaja, slecht nieuws horen we nooit graag he, Sobriquet.

> Het is gewoon pure drugwar propaganda uit de koker van die NIDA
> nazi's.

Iemand een gevoelige snaar geraakt?

Michael de Visser

En dat niet alleen. Iemand die na een lange periode uit coma ontwaakt is
nooit meer dezelfde als voorheen. Zo iemand kan niet meer meekomen met
anderen door traagheid. Ik heb een keer op de Nederlandse tv een
documentaire gezien over een jongen die zoiets ook was overkomen. Na jaren
werd hij wakker en hij kon niet meer meekomen met anderen alhoewel hij zich
nog wel herinneren kon dat hij dit vroeger wel kon. Hij vertelde zijn moeder
dat hij op zo'n manier, als een half plantje, niet leven kon en niet leven
wilde. Aan het einde van de documentaire bleek dat hij op de rails was gaan
staan.

sobriquet

On 19 feb, 13:35, "Michael de Visser" <a...@b.c> wrote:

> Dus je krijgt er niet alleen tennisballen van in je kop maar ook nog eens
> kokosnoten in je zak. Jij liever dan ik.

Niemand dwingt jou om cannabis te gebruiken. Wat andere mensen met hun
eigen lichaam en geest doen is hun eigen zaak.

> Jaja, slecht nieuws horen we nooit graag he, Sobriquet.

Op zich wel hoor. Als dit onderzoek door andere onderzoeken bevestigd
wordt ben ik er zeker een voorstander van om dat helder aan
cannabisgebruikers te communiceren, zodat ze weten wat ze een risico
nemen met het gebruik van cannabis.
Sowieso zijn er allerlei risico's verbonden aan het gebruik van drugs,
en ook aan cannabis, dus op zich is het alleen maar goed om je daarvan
bewust te zijn.

> Iemand een gevoelige snaar geraakt?

Als je ziet hoeveel miljoenen ze besteden aan het zoeken naar
negatieve consequenties van cannabis gebruik dan zijn de resultaten in
ieder geval erg mager en lijkt het erop alsof ze het enorm moeten
opblazen in de media om er nog iets van te maken.
Op zich ben ik een voorstander van onderzoek naar de gevolgen van
cannabis gebruik, maar dan moet het wel neutraal van opzet zijn en
niet uitsluitend gericht zijn op het aantonen van de schadelijkheid
van cannabis, terwijl alle resultaten die aantonen dat cannabis ook
een heilzame werking kan hebben volledig genegeerd worden.

theo1610

Lijkt me geen juiste invalshoek.

theo1610

De een vindt leugens pijnlijk, een ander geniet er juist van.
Toch, Michael...?

vava

"Michael de Visser" <a@b.c> schreef in bericht
Klopt. Wanneer iemand in coma is worden zijn hersenen ook geraakt. Volgens
mij ook is het een hel na enkele jaren uit de coma komen.

vava

"sobriquet" <dohd...@yahoo.com> schreef in bericht

> [...]
> van cannabis, terwijl alle resultaten die aantonen dat cannabis ook
> een heilzame werking kan hebben volledig genegeerd worden.

Dat laatste is niet volledig waar. Er werd onderzoek gedaan naar de gunstige
werking van cannabis. Dit wordt ook gebruikt als pijnstillen en zou naar het
schijnt beter werken dan morfine derivaten.

sobriquet

On 19 feb, 19:06, "vava" <v...@vava.vava> wrote:
> "sobriquet" <dohduh...@yahoo.com> schreef in berichtnews:82c5ba79-8674-4070...@t3g2000yqa.googlegroups.com...

Ok, niet volledig, maar het accent ligt nadrukkelijk op het
demoniseren van cannabis.
NIDA is duidelijk een instantie die voornamelijk dient ter
ondersteuning van de war on drugs met allerlei pseudowetenschappelijk
onderzoek.

Als ze in de media bv. trots beweren dat het eindelijk gelukt is om
proefdieren zichzelf THC toe te laten dienen (wat de veronderstelde
verslavende werking van cannabis zou moeten aantonen), vertellen ze er
bv niet bij dat ze die proefdieren eerst aan cocaïne verslaafd hebben
moeten maken.

http://www.primates.co.uk/monkeys/cannabis.html
http://www.maps.org/news-letters/v11n1/11122cam.html

vava

"sobriquet" <dohd...@yahoo.com> schreef in bericht

bv niet bij dat ze die proefdieren eerst aan cocaīne verslaafd hebben
moeten maken.

http://www.primates.co.uk/monkeys/cannabis.html
http://www.maps.org/news-letters/v11n1/11122cam.html

Dus een test met waarde NUL

Michael de Visser

sobriquet wrote:

> [...]
> ieder geval erg mager en lijkt het erop alsof ze het enorm moeten
> opblazen in de media om er nog iets van te maken.

Welnee, joh. Je moet oppassen dat je je hoofd er niet aan stoot.

> [...]
> van cannabis, terwijl alle resultaten die aantonen dat cannabis ook
> een heilzame werking kan hebben volledig genegeerd worden.

De effecten op de omgeving worden ook genegeerd. Niet elke cannabisgebruiker
is een tasjesrover. Maar elke tasjesrover is wel een cannabisgebruiker. Toen
deze cannabisgebruiker nog geen gebruiker was roofde hij geen tasjes. Dat is
wat cannabis men mensen doet, het verandert de persoonlijkheid. Het maakt ze
asocialer.
Niet alleen cannabis is verboden. Ook de sterkere broertjes cocaine en
heroine zijn verboden. Verslaafden daaraan beroven zelfs van hun eigen
kinderen om aan die rotzooi te komen.

sobriquet

On 20 feb, 12:20, "Michael de Visser" <a...@b.c> wrote:

> [...]
> wat cannabis men mensen doet, het verandert de persoonlijkheid. Het maakt ze

Dat is geklets. Er is geen enkel bewijs voor de claim dat elke
tasjesrover een cannabisgebruiker is.
Wat wel het geval is, is dat mensen met sociale problemen vaak de
neiging hebben om rebels gedrag te vertonen en dus vaker dan gemiddeld
zullen roken (zowel cannabis als tabak) en drugs zullen gebruiken
(zowel alcohol als illegale drugs).
Dat kunnen ook mensen zijn die sociaal ontsporen en in criminaliteit
vervallen, maar het is maar de vraag of drugsgebruik (zowel legale als
illegale drugs) een symptoom is van onderliggende problemen of de
oorzaak van asociaal gedrag.

Je kunt op dezelfde manier generaliseren en stellen dat niet iedere
alcoholgebruiker een voetbalhooligan is, maar dat voetbalhooligans
doorgaans alcoholgebruikers zijn.
Dan nog zou het niet geheel terecht zijn om de schuld bij alcohol te
leggen en heb je waarschijnlijk te maken met mensen die toch al
asociaal waren, maar waarbij bepaalde factoren zoals alcohol gebruik
en een opgefokte sfeer in groepsverband bij kunnen dragen tot excessen
zoals het molesteren van straatmeubilair of onschuldige
voorbijgangers.

> Niet alleen cannabis is verboden. Ook de sterkere broertjes cocaine en
> heroine zijn verboden. Verslaafden daaraan beroven zelfs van hun eigen
> kinderen om aan die rotzooi te komen.

Dat is voornamelijk dankzij het verbod erop. Als je koffie, tabak en
alcohol zou verbieden, zou de prijs ook de lucht in schieten en zouden
veel verstokte gebruikers zich tot criminaliteit wenden om hun dure
hobby te bekostigen.

Verdwaald in IJsland

Op Fri, 20 Feb 2009 04:46:39 -0800 (PST) kwam uit het klavier van sobriquet
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> [...]
> alcohol zou verbieden, zou de prijs ook de lucht in schieten en zouden
> veel verstokte gebruikers zich tot criminaliteit wenden om hun dure

Iets wat we inderdaad hebben gezien toen de puriteinen het was gelukt om
alcohol te verbieden in de VS. De criminaliteit schoot omhoog. Verder
verdwenen de "lichte" alcoholica zoals bier en wijn van de markt en nam
het aanbod van streke drank toe. Daarnaast werd er ook nog veel drank
zelf geproduceerd waarin het gevaarlijke methanol (spiritus) voorkwam.
dit had desastreuse gevolgen voor de gezondheid.

Daar waar de puriteinen wellicht oprecht meenden een probleem op te
lossen verergerden ze het probleem dus. Hetzelfde is het geval met het
verbod op sommige drugs. Sinds de "War on Drugs" begon in de jaren '70
is het aantal druggebruikers drastisch toegenomen, maken de
drugsproducenten zwarte miljardenwinsten en is de criminaliteit
verveelvoudigd. De "War on Drugs" heeft dus niet he beoogde Doel
bereikt, integendeel, het probleem is alleen maar verergerd.

--
grtz, Niek
"Mijn voorspelling is dat in plaats van een maandenlange voortsudderende

Verdwaald in IJsland

Op 20 Feb 2009 13:02:54 GMT kwam uit het klavier van Verdwaald in IJsland

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

Zie ook:
Wat dat betreft is de artikelenreeks die daarover in The Economist is
gepubliceerd zeer verhelderend.

http://www.economist.com/surveys/displayStory.cfm?story_id=706591
Stumbling in the dark
(over de schadelijkheid van het drugsverbod)

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=706583
How did we get here?
(over de analogie van de war on drugs en de drooglegging)

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708500
Big business
(over de winsten dankzij illegaliteit)

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708516
Choose your poison
(over drugsgebruik en de mate van verslaving)
Hierin wordt onder andere aangegeven dan nicotine verslavender is dan
alle andere drugs.

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708526
The harm done
(over sociale gevolgen van -illegale- drugs)

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708536
Stopping it

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708550
collatoral damage

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708564
(over betere oplossingen dan een verbod)

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708574
(waarom legaliseren beter is dan het handhaven van het verbod)

http://www.economist.com/surveys/displaystory.cfm?story_id=708492
(bronverwijzingen)

Fullator

Ik heb ooit, op de afdeling neurologie in het UZ Leuven, een jongen
uit een vigiele coma gehaald. Hij was opgegeven. Hij is nu een van de
beste koks in een befaamd restaurant.

F.

theo1610

Hoe precies heb jij dat gedaan, hem een zonnebril opgezet?

>Hij was opgegeven. Hij is nu een van de
>beste koks in een befaamd restaurant.

Er ontwaken dagelijks mensen uit een coma.

--
Yes we Shell.

"Lievebeheersbeestjes"

Fullator

Neen, met een Conductron 110, een ad hoc programma en faciliteiten van
de Intensieve. Het geval is door prof. Boel achteraf gedocumenteerd.
Getuige was onze hoofdverpleegster.

>Er ontwaken dagelijks mensen uit een coma.

Ken je het verschil tussen een coma en een vigiele coma?

theo1610

On Sat, 21 Feb 2009 00:04:20 +0100, Fullator
<lvolders....@pandora.be> wrote:

Vertel.

Fullator

On Sat, 21 Feb 2009 01:02:02 +0100, theo1610
<tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote:

>Vertel.

Bij een vigiele coma of apallisch syndroom resteren alleen nog de
vegetatieve functies. De prognose is zeer slecht, want de verbindingen
met het pallisch systeem zijn verbroken.

Coma vigil of wakende coma is overigens een misleidende benaming,
omdat de patiënt alleen maar de indruk geeft wakker te zijn, ook al
zijn de ogen soms open.

Foutje: het was een Conductron 330 van Enting. Het type 110 gebruik ik
voor electrosleep.

Dit apparaat kan gebruikt worden om neurovegetatieve reacties na te
gaan bij bewusteloze of comateuze patiënten. De wakende restfuncties
kunnen dan worden gebruikt als hefboom om de betrokkene uit zijn coma
te lichten. In dit geval met meer dan gewoon succes.

Wat ik wou aantonen: vroegtijdig uittrekken van de stekker is een
ethische stellingname die niet altijd is te verdedigen en zeker niet
als het de betalende instantie is die erop aandringt..

F.

theo1610

Hoelang heeft deze kok in coma gelegen?

vava

"Fullator" <lvolders....@pandora.be> schreef in bericht
Ik dus niet, wat is dat?

vava

"Fullator" <lvolders....@pandora.be> schreef in bericht

Dank U.

Fullator

Zes weken

theo1610

On Sun, 22 Feb 2009 17:50:28 +0100, Fullator
<lvolders....@pandora.be> wrote:

Niet bijzonder, mi.
Die was zonder jouw interventie ook wakker geworden ?