Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

transfer aandelen effectenrekenig nul waarde

30 views
Skip to first unread message

sjakalaka

unread,
May 2, 2012, 9:28:13 AM5/2/12
to
hallo,

Ik heb bij Belfius (maar toen nog BACOB) een effectendossier met LHSP
aandelen.
Die dingen hebben een waarde van nul (0) en om die reden vertelt mijn
Belfius agent dat hij ze niet kan transfereren naar mijn
effectenrekening bij Argenta.

Ik weet wel dat die aandelen nooit meer een waarde zullen hebben, maar
uit principe weiger ik die te laten 'vernietigen' (wat volgens Belfius
de enige optie is om er vanaf te geraken zodat ze me jaarlijks geen
geld meer blijven kosten aan bewaarloon en dergelijke)
't Zal wel paranoia zijn van mij, maar 'vernietigen' is volgens mij
niet veel meer van het op de groten Belfius hoop gooien, want wie weet
valt er ooit toch nog iets te recupereren.

Maar mijn vraag is: houdt zo'n uitleg steek?
Dat aandelen met waarde 'nul' niet te transferen zijn?

Iemand gelijkaardige ervaringen?
Of andere tips?

mvg

Tom

marc

unread,
May 2, 2012, 3:08:29 PM5/2/12
to
sjakalaka wrote:

> Iemand gelijkaardige ervaringen?
> Of andere tips?
>

Ik heb indertijd geweigerd te werken voor een firma, want aandeelhodeurs
willen er 11% op de omzet. Bovendien zorgen ze voor een waar terroristisch
klimaat, "het moet opbrengen".

Laat de overheid de broncode van LH vrijgeven, dat zijn de aandelen die wat
opbrengen. Of had je die software niet nodig? Was het niet beter bonen te
eten en scheten te laten?

Mark Van den Borre

unread,
Jun 3, 2012, 12:44:40 PM6/3/12
to
On 2 mei, 15:28, sjakalaka <tomvd...@gmail.com> wrote:

Een beetje laat, maar...
> Ik heb bij Belfius (maar toen nog BACOB) een effectendossier met LHSP
> aandelen.
[...]
> Ik weet wel dat die aandelen nooit meer een waarde zullen hebben, maar
> uit principe weiger ik die te laten 'vernietigen' (wat volgens Belfius
> de enige optie is om er vanaf te geraken zodat ze me jaarlijks geen
> geld meer blijven kosten aan bewaarloon en dergelijke)
(Bijna) waardeloze effecten kan je ook gratis wegschenken aan een goed
doel. Zie http://www.goudendaad.be . Jij er gratis vanaf en Dexia
verdient er niet aan.

Mark

Reed Kever

unread,
Aug 24, 2012, 6:08:49 PM8/24/12
to

Wegens gebrek aan een labiel of relevant antwoord:

> LHSP aandelen ... hebben een waarde van nul (0) en
> om die reden vertelt mijn Belfius agent dat hij ze niet
> kan transfereren naar mijn effectenrekening bij
> Argenta.

Wat de agent, of zijn computersysteem, niet kan is zijn probleem. Het
vernietingingsadvies kan wel gepast zijn.

> <knip>

> Maar mijn vraag is: houdt zo'n uitleg steek? Dat
> aandelen met waarde 'nul' niet te transferen zijn?

Nee, maar zie de voorwaarden en onderstaande tip. Meestal is de enige
relevante voorwaarde dat de effecten bij een bewaarinstelling bekend
zijn. Dus dat Belfius geen aandelen van een onbekend familiebedrijfje
moet overhevelen naar Argenta. Zelfs zonder spraakherkenning wordt
Lernout&Hauspie toch nog herkend door Euroclear Belgium (ISIN-code
BE0157285488), zodat dat geen beletsel zal zijn..

> Of andere tips?

Vraag het de ontvangende partij, Argenta.


--

Reed Kever

unread,
Aug 24, 2012, 6:59:32 PM8/24/12
to

> 't Zal wel paranoia zijn van mij, maar 'vernietigen' is
> volgens mij niet veel meer van het op de groten
> Belfius hoop gooien

Of gewoon dat de aandelen uit het eigen effectendepot verdwijnen, maar
in de administratie van Belfius verborgen op naam van de klant blijven
staan. Geen bewaarloon meer, geen herinnering aan een blunder, maar
toch kans op een restuitkering. Vraag het Belfius.


--

0 new messages