{trailer} TR2N (= Tron 2)

Bart Van Hemelen

Helaas in schabouwelijke kwaliteit (illegaal gefilmd @ CominCon):

http://gizmodo.com/5029479/tron-2-trailer-video-makes-pants-wet-worldwide

D'r heeft iemand die video genomen en hem "verbeterd":
http://tron-2-trailer.blogspot.com/ .

En nu maar hopen dat er snel een echte versie onlien komt, want dit
ziet er best goed uit.

--
BVH

jacqueline

"Bart Van Hemelen" <bartvan...@gmail.com> schreef in bericht

Ooooooooooh......een vervolg! Wat leuk! Ik vind Tron een hele mooie film.

Jacqueline

Wietze de Boer

Op Wed, 30 Jul 2008 13:41:07 +0200, hat Bart Van Hemelen
<bartvan...@gmail.com> skreaun:

Ja dat is inderdaad verrassend, ze houden zich vrij redelijk aan de stijl
van deel 1, zonder dat het er oubollig uitziet. Ik begin nu wel heel
nieuwsgierig te worden.

Grace and peace,
--
Wietze
"Sensible words are better than gold or jewels." - Proverbs 20:15

Geert-Jan van Leeuwen

"Wietze de Boer" <Wie...@nieuwsgroepadres.nl> schreef in bericht

> [...]
>
> Ja dat is inderdaad verrassend, ze houden zich vrij redelijk aan de stijl
> van deel 1, zonder dat het er oubollig uitziet. Ik begin nu wel heel

Ze houden zich niet alleen redelijk aan de stijl, het ziet er precies
hetzelfde uit. Aan dit slechte kwaliteit filmpje lijkt het veel meer op
perfect gemaakt amateurfilmpje om te laten zien dat de pc's tegenwoordig zo
zijn ontwikkeld dat ze dezelfde kwaliteit kunnen bieden als professionele
supercomputers begin 80er jaren.
Als het serieus een nieuwe TRON zou zijn zie ik de meerwaarde niet om een
(voor de 80er jaren) fantatische film tron te remaken.

GJ2

Bart Van Hemelen

On Jul 31, 10:45 am, "Geert-Jan van Leeuwen"

<tiberiusnldeletet...@deletethisyahoo.com> wrote:

> [...]
> Als het serieus een nieuwe TRON zou zijn zie ik de meerwaarde niet om een
> (voor de 80er jaren) fantatische film tron te remaken.

De naam suggereert het is een sequel, geen remake:
http://geeksofdoom.com/2008/07/24/sdcc-08-surprise-sneak-peek-at-disneys-tron-2/
This film had initially been announced years ago as a remake of
Disney’s 1982 scifi film, which starred Bridges as about a computer
programmer who gets sucked into the world of a computer gaming
program. Now, the film is being billed as Tron 2, implying that it’s
actually a sequel.

Aha, meer info hier:
http://www.firstshowing.net/2007/09/11/joseph-kosinski-directing-tron-the-next-chapter/
First off, Tron: The Next Chapter is NOT the official name, that's
just what it's being referred to. Officially the title right now is
just Tron and it's supposedly "the next chapter" of the classic 1982
film (of the same name). Commercial director Joseph Kosinski has been
set to direct and Steven Lisberger, who co-wrote and directed the
original film, will be producing.

[...]

One of the aspects Kosinski will be monitoring is the visual
development of the project as well as input on the script, which is
being written by "Lost" writers Eddie Kitsis and Adam Horowitz.

Zie ook beschrijving op http://www.aintitcool.com/node/37618 :
Then the most shocking moment of the trailer. We cut out of CG and
into live action. A grey-haired and bearded Kevin Flynn… Jeff Mutha-
fuckin’ Bridges… is sitting in a stark white room, seemingly
meditating. His eyes open and he stands, walking to a large
rectangular window and we see he’s overlooking the arena. He looks
down at the yellow and blue rider.

The blue rider is defeated on the ground and the yellow rider walks
toward him. We can see the blue rider’s face, a younger guy. The
yellow rider’s face is obscured by a black faceplate. The yellow rider
reaches back and grabs his disc from his back.

The blue rider looks scared and says, “Hey! It’s only a game!” The
yellow rider’s visor lights up and it’s young Flynn’s face, 1982 Jeff
Bridges. He says, “Not anymore,” and then goes for the kill. As he
does the screen cuts to black and the title comes up: TR2N.

So sweet!!!

The CG looked like a really high end computer game, almost photo-
realistic, but the lightcycle chase was completely nostalgic, hitting
all the right notes. It's as advanced as you'd expect jumping from
1982 games to 2008 games... And Flynn's a bad guy! Holy shit!

En nu we 't toch over Tron heben: http://cascadefailure.comicgenesis.com/d/20040202.html

Nog een cartoon met een Tron-referentie: http://xkcd.com/453/

--
BVH