muziek op website

ga

Hallo,

Voor een kennis ben ik bezig met een website te maken en die kennis wilt een
liedje laten afspelen op de die site.
weet er iemand wat dat kost aan auteursrechten en waar ik eventueel
informatie kan vragen en/of vinden.

voor zover het een ivloed heeft maar het liedjes is : i can help : van Billy
Swan

alvast bedankt
Gino

s|b

ga schreef:

> Voor een kennis ben ik bezig met een website te maken en die kennis wilt een
> liedje laten afspelen op de die site.

Je raadt hem dit misschien beter af gezien het /enorm/ irritant is en
door veel mensen niet op prijs gesteld wordt...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

ga

"s|> Je raadt hem dit misschien beter af gezien het /enorm/ irritant is en

> door veel mensen niet op prijs gesteld wordt...
>
> --
ja, ik heb het hem ook al gezegd, maar ja .............................

s|b

ga schreef:

> ja, ik heb het hem ook al gezegd, maar ja .............................

Gebruik Google Groups eens om doorheen de archieven van deze nieuwsgroep
te zoeken. Ik ben zeker dat het al enkele keren ter sprake is gekomen.

Maurice ON4BAM

On Mon, 12 Jan 2009 19:56:53 +0100, "ga" <gino-a*nospam*@telenet.be>
wrote:

>Voor een kennis ben ik bezig met een website te maken en die kennis wilt een
>liedje laten afspelen op de die site.

Aaaaaaaaaaaahhhhh geen geluid. Geluid op een website is mogelijk nog
irritanter dan blauwe letters op een knalrode achtergrond (of
omgekeerd).
Wat de auteursrechten betreft, belletje naar Sabam?

Bye Maurice
--
Hamradio: ON4BAM / M0CIL / 9H3Z http://www.on4bam.com/
Travelogues and Amateur radio

Cajmere

Op Mon, 12 Jan 2009 20:14:47 +0100, schreef ga:

Zet er muziek op, maar let het enkel afspelen als mensen het willen dan.
Dus eerst op play drukken

--
http://www.dj-seth.be
http://www.myspace.com/djsethbe

ga

"Maurice ON4BAM" <on4...@yahoo.com> schreef in bericht

> [...]
Voor wie het wenst te weten :

Gebruik van muziek online

Tarief per maand voor
commerciële website
Tarief per maand voor
particulier/non-profit site

Ter verfraaiing van de website
per schijf van 5 minuten

38,36?

Illustratieve functie per schijf van vijf minuten

25.58?
12,78?

Muziek zelf centraal

* tot '15 muziek

25,58? 12,78?
* tot 30' muziek

46,03? 25,58?
* tot 1 uur muziek

89,50?
44,75?

* elk aanvullend uur

40,91?
20,46?

karlos

ga beweerde :

"Elke publieke mededeling en/of reproductie van een auteursrechtelijk
beschermd werk vereist de toelating van de auteur/componist van dit
werk. SABAM is door haar leden (auteurs, componisten en uitgevers)
gemandateerd om dergelijke toelatingen te verlenen mits inning van
auteursrechten. Ook voor het repertoire van haar buitenlandse
zusterverenigingen kan SABAM, via wederkerigheidsovereenkomsten met
deze verenigingen, optreden.
Concreet betekent dit dat voor het online gebruik van muziekwerken
waarvan de auteur/componist lid is van SABAM of van één van haar
buitenlandse zusterverenigingen een toestemming van SABAM is vereist en
auteursrechten moeten worden betaald.

Voor het online ter beschikking stellen van muziekwerken heeft SABAM
tarieven en voorwaarden ontwikkeld. In bijlage vindt u de huidige
tarieven m.b.t. het online-gebruik van muziekwerken. Voor de online
aanbieding van muziek die op een website on-demand te beluisteren is,
verwijzen we naar het tarief 1. In bijlage vindt u tevens onze tarieven
voor het onlinegebruik van dramatische werken.

In bijlage vindt u een formulier van aanvraag tot toelating dat u naar
behoren ingevuld kunt terugsturen om de nodige toelating van SABAM te
bekomen. Van zodra wij dit formulier hebben ontvangen, sturen wij u de
auteursrechtelijke toelating en de factuur op. U kunt tevens uw
aanvraag tot toelating via de website van SABAM indienen
http://www.sabam.be/internet/extranet/nl/frame_00.htm - rubriek
B.O.S.S. Online. "

Tarief 1:

On-line aanbieding van muziekwerken in streamingformaat
aanbod van muziekwerken tarief per maand non-profit site
Tot 15’ muziek 13,6688 €
Tot 30’ muziek 27,3584 €
Tot 1 uur muziek 47,8668 €
Voor elk aanvullend uur muziek 21,8888 €
Het absoluut minimumbedrag per factuur zal nooit lager liggen dan
27,3584 €.

Dank zij Sabam blijft het stil op de Belgische sites.

--
VG
Karlos