wat vinden jullie van deze configuratie voor 1037 euro?
http://www.on5us.be/i7.pdf
Ik wil er Windows 7 Premium 64bit-versie opzetten.
Ben geen game-freak.
Gebruik dient voor video-editing (montage van beelden van digicorder),
webdesign (DW CS4), mails, internet, en dergelijke zaken.
Ik overweeg nog om een 2e harddisk aan 10000 rpm bij te steken.
Waarom niet ineens het 1600Mhz geheugen voor 10 euro meer: CORSAIR 6GB Kit
(3 x 2GB) 1600Mhz DDR3 9-9-9-24 Mainstream Enthusiast 2 2 3 � 149,00
Er staat geen grafische kaart bij. 650Watt voor een voeding lijkt me ook wel
weinig als je echt videobewerking gaat doen.
De memory-verandering kan mogelijk geen kwaad. V.w.b. de video, er staat
een ASUS ...5750... bij, ATi dus. Verder een net systeem volgens mij.
Ook niet bezuinigd op de kast, goed zo, dat wil nog wel eens een
sluitpost zijn. Die 650W lijkt me voor wat er nu inzit prima. Een paar
HDs extra trekt die 650W voeding ook wel.
Ciao, Patrick.
Ik denk dat zelfs 500W al ruim genoeg is in die config.
groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.
use...@pc-freak.nl www.pc-freak.nl
> wat vinden jullie van deze configuratie voor 1037 euro?
> http://www.on5us.be/i7.pdf
Net zo makkelijk om die hier in plain text te posten. ;-)
| ANTEC P183 Black Performance Case
| CORSAIR TR3X6G1333C9 6GB KIT (3X2GB) 1333MHZ DDR3 XMS Triple Channel Series
| SAMSUNG SH-S223B/bebe Zwart S-ATA 22X DVD-RW
| ASUS EAH5750/2DIS/1GD5 1024MB GDDR5 PCI Express
| CORSAIR TX650 Power Supply, Advanced Technology, High Performance (cmpsu-...
| SAMSUNG HD103UJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM
| INTEL Core I7 920 45NM 2.66 FSB1333 8MB LGA 1366 Boxed
| ASUS P6T DDR3 Socket I7 Intel� X58
Wat je configuratie betreft: voor de laatste PC's die ik heb
samengesteld heb ik me altijd gebaseerd op de Best Buy Guide van
tweakers.net. Dat in combinatie met de raad die ik in be.comp.hardware
kreeg.
Misschien heb je er wat aan; deze is van december 2009:
<http://tweakers.net/reviews/1472/tweakers-punt-net-notebook-best-buy-guide-december-09.html>
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Vanuit die pdf kan je op een item klikken om meer specs van de
configuratie te bekijken van de site van tones.be
> Wat je configuratie betreft: voor de laatste PC's die ik heb
> samengesteld heb ik me altijd gebaseerd op de Best Buy Guide van
> tweakers.net. Dat in combinatie met de raad die ik in be.comp.hardware
> kreeg.
>
> Misschien heb je er wat aan; deze is van december 2009:
> <http://tweakers.net/reviews/1472/tweakers-punt-net-notebook-best-buy-guide-december-09.html>
Tnx voor de tip, zal daar ook eens kijken.
> Er staat geen grafische kaart bij. 650Watt voor een voeding lijkt me ook wel
> weinig als je echt videobewerking gaat doen.
ASUS EAH5750/2DIS/1GD5 1024MB GDDR5 PCI Express (4e lijntje)
Ik weet het al, had er langs gekeken. Maar toch nog eens bedankt om me erop
te wijzen.
je hebt van alles maar 1 nodig , maar die moet er wel zijn.
Bij tones geen prob, ze hebben 3 shops die ingeval het nodig is 's nachts
via interne post stukken van en naar brengen.
Dus moet je eigenlijk alle items van alle shops samentellen.