strafwetgeving, informaticawet en encryptie van computerbestanden

Serge van Ginderachter

Hallo,

Via mijn en iemand anders blog, is gisteren een korte discussie begonnen
over de interpretatie van wat de (straf-) wetgeving zegt over encryptie van
computerbestanden.

Het gaat eigenlijk over de items uit dit overzicht

http://rechten.uvt.nl/koops/cryptolaw/cls2.htm#be

en aanverwante wetten. De vraag is in feite wat de gevolgen juist zijn van
deze wetten. Het is geen duidelijk uitgangspunt, maar het gaat vooral over
de gevolgen voor de privacy van de gegevens.

De 4 discussie artikels (Engelstalig) met onze interpretaties zijn:

http://www.grep.be/blog/en/life/law/crypto
http://www.vanginderachter.be/2006/crypto-law-in-belgium/
http://www.grep.be/blog/en/retorts/serge-crypto_law
http://www.vanginderachter.be/2006/crypto-law-take-two/

Dit zijn uiteindelijk maar wilde gissingen over hoe enkele leken 1 wet
interpreteren. Ik had gehoopt via deze weg een correctere interpretatie te
vinden.

Alvast mijn dank voor de hulp,

Serge

--
Serge van Ginderachter
http://www.vanginderachter.be/

If you think your users are idiots, only idiots will use it. -- Linus
Torvalds (2005)