Statie ubuntu demo la Comp-Ar

Calin Miclaus

to ar...@googlegroups.com
In primul rand, merci fain celor de la Comp-Ar, in al doilea rand merci Rares :)

ma gandesc la urmatoarele aplicatii :

- audacious (seamana cu winamp. o sa ma uit daca are si ceva pluginuri pentru vizualizare mai rasarite)
- exaile (sau amarok) pentru cei care inteleg ce e aia o baza de date
- warzone2100 (3d real time strategy, fura ochii)
- openarena (de fapt, q3)
- nicotine (client soulseek)
- valknut sau dcgui (optional, nu stiu care e mai bun. client dc)
- gqview (vier imagini)
- compizconfig-settings-manager (usor de configurat compizul cu el. daca stiti altele, si mai bine)

Sugestia mea e sa ramana totem default. Sta cam prost la capitolul subtitrari (sau sunt eu obtuz), dar si totem si mplayer ar deruta.
In rest...ubuntu vine default cu urmatoarele care le consider utile : transmission (torrent client), firefox, openoffice, brassero, gimp, ...
Cred c-ar trebui sa personalizam cumva compizul, sa atraga mai mult atentia. Nu ma refer la utilitate, nu vreau sa deschid un flame... ma gandesc ca e doar un comp de demo, deci ar trebui sa atraga atentia.

--
Calin Miclaus

Rus-Rebreanu Alin-Florin

to ar...@googlegroups.com
Nu trebuie uitat specificul zonei :)

Adica
- client de torrente ( deluge )
- dc client ( linuxdcpp )
- stack multimedia ( gstreamer + totem, audacious, flashplayer, jre )
- jocuri ( nexuiz, openarena, wormux, foarte multe shootere is in
lista de pachete )
- OpenOffice.org 3
- wine
- compiz cu efecte activate

Eventual romanian language pack :)

Spor

2009/2/18 Calin Miclaus <calin....@gmail.com>:

--
Alin Rus

Calin Miclaus

to ar...@googlegroups.com
Pun aici raspunsul, pentru ca presimt c-or sa mai vina si altele...

Pai hai sa incercam sa identificam mai intai ce nevoi/rutina zilnica are utilizatorul comun si nestiutor. In timp ce scriam ce nevoi zilnice cred eu ca are fiecare, mi-am dat seama ca ar fi nevoie de un document pdf sau/si tiparit (un booklet) care sa explice frumos si apetisant cum poti sa faci tranzitia de la Windows la Linux si ce beneficii ai. Propun sa scriem acest booklet in aceeasi maniera colaborativa pe Google Docs daca nu exista ceva similar de la care sa pornim.

Nevoi zilnice:
- instant messaging: Pidgin

vine preinstalat

- email: Thunderbird || Evolution

thunderbird il folosesc eu, trebuie instalat separat. evolution cred ca vine preinstalat

- office work: Write, Calc et co sa fie prezentate ca alternative pentru Word, Excel et co

vin preinstalate

- filme: VLC || others -> reclama este ca nu au nevoie de niciun codec

VLC e mai cunoscut, dar nu stiu cum sta la capitolul codecs. Totem isi ia de pe net cand are nevoie. Oricum, prea multa diversitate e derutanta.

- muzica: aici cam fiecare cu preferintele...

Corect. Prea multa diversitate e derutanta

- flash player

Din cate imi aduc aminte, se instaleaza la click, la primul film accesat pe youtube

- eventual acrobat reader

Exista ceva preinstalat. pdfview sau asa ceva

- tastatura in romana

Util :) Reamintesc tutorialul lui manu de pe arlug.ro

Other notes:
- wallpaper pe care scrie mare Ubuntu Linux... ca sa atraga atentia vizitatorilor

Am o tona acasa, nu pe care scrie ubuntu, dar care atrage atentia. Nu bag mana-n foc, dar s-ar putea ca ubuntu sa stie sa le roteasca la un anumit interval.

Ah, sa nu uit... cat mai mult eye-candy! Din cate am observat, sunt foarte impresionati de efecte: cubul, ceva dock si alte brizbrizuri.

M-am jucat o vreme cu tot felul de dock-uri (cairo-dock, awn, ...) dar sunt prea 'complicate' pentru un om care vine de pe Windows. O am pe prietena-mea exemplu, nu mi-a zis nimic dar s-a bucurat cand am revenit la clasicul taskbar undeva jos pe ecran.

Just my two cents.
Vali Bora

--
Calin Miclaus

Ciosici Manuel R.

to ar...@googlegroups.com
OpenOffice vine preinstalat, dar în 8.10 e vorba despre versiunea 2.4, deci ar fi bine o actualizare la ultima versiune. (o să fac un tutorial despre asta în curând)
VLC - nu are probleme cu codec-urile, poți să bagi în el cam tot ce te tună capul
Evolution vine preinstalat, propun ca calculatorul de demo să aibă și Evolution și Thunderbird (pentru că unii oameni sunt obișnuiți cu Thunderbird și ar fi bine să vadă ceva familiar)
Subscriu la ce zice Alin-Florin, neapărat în limba română.
În legătură cu PDF, se poate instala Adobe Acrobat, dar din experiență Evince (care vine preinstalat) e mult mai rapid.
La tastatură trebuie pus indicator de aspect (este pe ArLUG.ro tutorial făcut de mine și Alin)
La pidgin trebuiesc puse smileyurile de Yahoo!  ca să nu zică oamenii că arată prea ciudat smiley-urile (și pentru asta am tutorial).
La jocuri propun World of Goo. A apărut zilele trecute demo pentru Linux la el și arată foarte profi.

Legat de prezentare, trebuie pus pe undeva, vizibil, chiar foarte vizibil, link la arlug.ro ca să știe lumea unde să vină pentru mai multe informații. Ar mai fi utilă ceva prezentare pe el sau ceva asemănător ca să ghideze omul, deși cred că și jocul de-a baba oarba ar fi destul de educativ.

2009/2/18 Calin Miclaus <calin....@gmail.com>

--
Manuel R. Ciosici

Rares Benea

to ar...@googlegroups.com

Subscriu la ce zice Alin-Florin, neapărat în limba română.

Mers pe Kiwi in loc de Ubuntu? Atunci ar trebui vazut ce au ei in repository ca sa fie tradus in RO.

Rares

Rus-Rebreanu Alin-Florin

to ar...@googlegroups.com
Ar fi cateva avantaje la Kiwi:

- OpenOffice3.0 preinstalat
- romanian language pack
- multimedia stack + arhivele medibuntu activate
- compiz settings manager sau cum ii zice

In rest e Ubuntu

In principiu va scapa de un pic de munca si ofera un mediu acceptabil
pentru un utilizator casnic.
Nu exista client de mail pe CD din pacate :(

2009/2/18 Rares Benea <rbe...@gmail.com>:

--
Alin Rus

Manuel R Ciosici

to ar...@googlegroups.com
Nu mi se pare asa un impediment mare ca Ubuntu nu vine cu OO3
implicit. La Ubuntu ar mai fii si avantajul ca la cautari pe Google
apar mai multe rezultate.

Manuel R. Ciosici

Sent from my iPhone

On Feb 18, 2009, at 5:55 PM, Rus-Rebreanu Alin-Florin <netb...@gmail.com

Moxter

to Arad Linux Users Group
Adaug si eu ceva ce se pare ca am uitat.Program de ars cd/dvd.Foloseam
K3b sau Brasero.Cu cat mai mult eye candy cu atat mai bine,pe langa
compiz,teme putem pune si un splash screen.

Manuel R Ciosici

to ar...@googlegroups.com
Brasero vine preinstalat si mi se pare si mai usor de folosit decat k3b.

Manuel R. Ciosici

Sent from my iPhone

Moxter

to Arad Linux Users Group
Asa e :) in 8.10 vine preinstalat ...my bad :P

Manuel R Ciosici

to ar...@googlegroups.com
Si in 8.04 :P

Manuel R. Ciosici

Sent from my iPhone

Valentin Bora

to ar...@googlegroups.com
Aveţi un răspuns referitor la propunerea mea de booklet în limba română
pentru tranziţia de la Windows la Linux?
Aş zice să coste puţin, atât cât să acoperim costurile unui print mai de
calitate care să dea senzaţia de seriozitate şi profesionalism, plus o
minimă obligaţie morală de a te atinge de el după ce l-ai cumpărat ca să
justifici în subconştient banii daţi pe el.

Valentin Bora
http://valentinbora.com

SorinN

to ar...@googlegroups.com
KIWI e solutia. E Ubuntu 8.10 dar cu toate cele.

Am pus KIWI la toata omul newbie si am recomandat Ubuntu la stiutori.
Asta e reteta succesului.

In ultima luna am ucis 7 Wingoz-uri ( nu prea mult, nu prea putin ) cu
6 KIWI si un Ubuntu ( suna a text de cantec pionieresc sau de reteta
de tarta cu fructe ).

Ar fi durat ceva mai mult sa pun cate un Ubuntu curat per newbie
..apoi stiti ..horea cu noduri si dansul de rigoare - download-uri de
codecuri, de Oo3, de modificat repozitoriile, de configurat retelele,
+ aia si aia - KIWI m-a scapat de bataia de cap in plus are sculele de
networking adaptate la UPC, RDS si ROMTELECOM ( cativa membrii
contribuie si la parti din Ubuntu de ex. la networking ).

Pentru configurarea RDS ca exemplu, interfata e gtk, e tot pppoeconf
dar cineva de treaba a redirectionat comenzile din CLI in GUI. Also,
are suport imbunatatit pentru modemurile ( celebre ) Vodafone si Zapp
[ eu am testat doar Vodafoana ].

Am pus un modem Vodafone in USB - la un avocat la care tocmai instalam
KIWI in locul unui Vista - l-a vazut din prima / l-a instalat / l-a
pornit.

La mine in Ubuntu clasic a trebuit sa fac ceva workarounds ca sa imi
mearga, am downloadat vreo 3-4 drivere aflate pe 5-8 forum-uri, dupa
care nu ma mai lasa cugetul sa spun prea multe, in fine nu ar fi de
recomandat experienta asta cardiacilor, dulapurilor subrede si / sau
copiilor in varsta de sub 50 de kg.

Despre Multimedia

Audio :

Songbird e aproape perfect, e si elegant ( v1.0 ) are plugin-uri si
skin-uri, multiple views pentru librarii, are web-browser incorporat,
are cautare specializata pe motoarele de muzica, Deezer (ca plugin) si
Magnatune, Last FM, editor puternic pentru metadate, poate cauta
textele melodiilor pe net si la poate adauga in metadate, in timp ce
ruleaza playlist-ul cauta informatii despre artist / album + texte /
poze / clipuri / articole de presa ( prin plugin-ul MashTape ), cauta
concerte si bilete la concerte pe zone sau dupa artisti, etc ..ar mai
fii de spus inca (prea)multe, drept pentru care seamana cu iTunes la
fatza si are si plugin pentru conexiunea cu iPod - recomandat deci
celor cu iPod-uri ( cel putin o sa se creada pe teritoriul lor ..well,
almost ).

Exaile - foarte capabil ( cu plugin-uri, hmm - e ceva ce nu se mai
poate spune intr-un fel ;) ).

Banshee - Audio / Video e dezvoltat sustinut - are lastFM,
Radio,playlist generator, play queue, favorites petru audio, video si
radio, manager destul de capabil de fisiere, interfatza slick, pe
scurt simplu si eficient.

Despre Ritm-boxa nu prea zic nimic ..bun la treaba dar ..cam din
topor. Nu e facut pentru prima linie desii incercarea e buna. Still
need polizor.

Ar mai fi fost Listen - no more no less, puternic, putea fi "dă oan"
dar ..are pauză în developmenturi - va reveni probabil la vara in
versiunea 0.6.

Video :

VLC "vede"cam orice fisier video posibil ( am testat ), e foarte
maleabil la configurari ( si are o tonă mică ) - pentru oamenii simpli
e simplu - pentru dăştepţi e dăştept. Se descurca FB la subtitrari -
daca subtitrarea are numele filmului atunci descopera cam orice tip de
subtitrare fara ajutor. Altfel, ( unii modifica numele fisierului pt.
subtitrare nush de ce - da' nelamurita sa ramana taina asta..) trebuie
sa ii indici manual fisierul cu subtitlele si merge.

In fine cu VLC am "pleyat" cam orice FLV, MP4, MOV ( AVI, MPEG si
astea clasice se subinteleg ).
In plus e cross-platform, multi il au si in Wingoz ( au auzit de el ca
e bun ca plugin Firefox pt. sopcast ).

In fine - my 3,14 eurocents / minut.

Altfel numai sanatate la toti !
la buna revedere / reauzire / recitire

SorinN

2009/2/18 Manuel R Ciosici <manuelr...@gmail.com>:

--
Nemes Ioan Sorin

SorinN

to ar...@googlegroups.com
Apropo de costuri - s-ar putea sa iasa mai mici in Ungaria sau in zona
Miercurea Ciuc ( e de cautat putin pe net, eu nu mai am adresele
firmelor cu care am colaborat ) - ideea e ca am ramas uimit si eu de
ce raport pret / calitate au oamenii astia de etnie maghiara in
domeniul printului.

Ideea e ca se ocupa si isi cumpara offseturi high-tech iar cetatenii
romani de etnie romana isi cumpara scule de tipar cam second sau post
second hand si de aceea au preturi mai mari / calitate mai slaba - nu
pot scoate rentabilitate altfel.

Recomand cereri de oferta de pret si de la firme din zonele mai sus amintite.

În data de 18 februarie 2009, 20:45, Valentin Bora
<va...@tiffanyshop.ro> a scris:

--
Nemes Ioan Sorin

Calin Miclaus

to ar...@googlegroups.com

2009/2/18 Valentin Bora <va...@tiffanyshop.ro>

E buna ideea :) Chiar inainte de a citi mesajul tau (aseara), m-am gandit ca la standul respectiv ar fi musai necesar o foaie cu shortcut-uri compiz. Daca tot se poate, de ce sa nu fie si folosit ? :)
Treaba cu booklet-ul duce mai departe ideea, si poate fi folosit pe scara mai larga. Ma gandeam ca n-ar strica o pagina (sau jumatate de pagina) cu descrierea programelor uzuale - trubadurul, playerul de filme, cateva cuvinte despre directorul /home, nautilus, ...
Legat de format, cred ca A5 (sau chiar mai mic) ajunge. Incap informatii generale despre orice din cate am enumerat mai sus, pe o pagina intreaga care poate fi partajata in 2 daca nu e necesara una intreaga.
Aseara m-am jucat putin cu Google presentation, dar nu m-a multumit. Nu pot intoarce pagina pe verticala, sau nu am stiut cum sa activez optiunea din meniu (o are dar e inactiva). Am vazut in schimb template-uri (2 fold presentation) care s-ar incadra la ideea cu A5.
Pe de alta parte, intr-un document google, e mai simplu de adaugat continut (text), dar nu e la fel de facila punerea in pagina.
Oricum, in primul rand trebuie vazuta o oferta (chiar mai multe), si sa ne gandim cam de cate pagini avem nevoie. Adica, ce vrem sa prezentam, daca sa includem sau nu imagini si altele...si textul propriuzis :)
Pana la urma, cred ca fac o prezentare, si ii dau share aici. Daca e nevoie, se poate face si un document.

--
Calin Miclaus

Valentin Bora

to ar...@googlegroups.com
As vrea sa ma ocup eu de design, paginare, samd (DTP)... si poate ca din tot acest efort putem scoate si un slideshow numai bun de dus la prezentarile din scoli.
Propunerea mea este, deci, sa scriem text document pe GDocs si apoi il facem si ebooklet, si booklet, si slideshow. De tinut minte: hai sa il facem cat mai simplu si cat mai orientat pe "cum faci aia" - adica fara povesti. Referitor la format, avem varianta cum ai spus tu, un A4 landscape indoit in doua. Scopul suprem este, dupa mine, sa scoatem din capul omului de rand ideea ca Linux este greu si naspa, si numai pentru geeks. Niste testimonials ceva?? (::winks::)

--
Valentin Bora http://valentinbora.com
vali.vcf

Manuel R Ciosici

to ar...@googlegroups.com
@Vali
Sorata la testimonials.

Manuel R. Ciosici

Sent from my iPhone
<vali.vcf>

Valentin Bora

to ar...@googlegroups.com
Nu numai sora-mea... trebuie sa ii intrebam pe toti 'converts' cu care am avut de a face si pe care i-am ajutat. Si cu cat sunt mai inaintati in varsta (gen taica-tu) cu atat mai bine, pentru ca am putea scrie sub varsta si cu ce se ocupa. Trebuie sa demonstram ca oricine poate folosi linux.
Referitor la booklet, @Calin, parca ar fi mai bine daca am scrie cum sa get the job done. Sunt multi oameni la care poti sa le explici de cate ori vrei cum pot sa isi copieze date pe stick, si si daca isi scriu nu se descurca. Hai sa ne apucam de scris, ca se maturizeaza el :d
vali.vcf

Arpy

to Arad Linux Users Group

Salutari !

Merci pt ajutorul vostru cu acel sistem HP...acuma merge fara
probleme.
Inca mai am cateva nelamuriri daca analizez situatia din puctul de
vedere a clientului care acuma intra in contact prima data cu Ubuntu.
Daca am posibilitatea un fel de "bacup and restore" ? Unde se salveaza
(se poate si pe cd sau DVD...sau imagine pe HDD?)
Si pot sa dau restor dintr-o suprafata grafica?

Arpad Boros

kid

to ar...@googlegroups.com
ce intelegi tu prin "un fel de backup and restore" ?

backup la ce ? la configuratia systemului ? la datele utilizatorului ?

to ar...@googlegroups.com
In primul rand la configuratia systemului...pt datele utilizaturului am gasit un program in add/remoove.
Pe mine ma intereseaza un backup pentru system ca daca se intampla ceva cu system sa pot sa restaurez cu toate programe si setari ce am avut.

to ar...@googlegroups.com
Avind in vedere ca Linux NU este windows si implicit in Linux un utilizator NU se conecteaza cu drepturi de superuser, nu cred ca se poate intimpla mare lucru cu sistemul (excluzind de aici problemele generate de functionarea defectuoasa a hardware-ului).

Oricum cred ca o lista cu pachetele instalate + o copie a lui /etc  sint suficiente ca sa spui ca poti sa refaci un sistem linux cu toate aplicatiile si setarile anterioare. Asta asa la modul simplist, fiindca nu vad nici un rost sa faci o copie de siguranta la ceva ce oricum ai deja pe un kit de instalare iar setarile specifice fiecarui utilizator sint in /home impreuna cu fisierele acestuia.

Daca vrei ceva solutie mai avansata exista alternative.

to ar...@googlegroups.com

2009/3/6 Arpy <arpad...@yahoo.co.uk>

Salut,

ai 2 chestii care merg rezolvate rapid.

1. Lista de pachete instalate, in caz ca mai pui altele decat cele default si vrei sa le poti pune rapid si la o a doua instalare.
"dpkg --get-selections" iti returneaza o lista cu toate pachetele instalate. poti rula "dpkg --get-selections >pachete_instalate.txt"
La o a doua instalare, poti sa pui toate pachetele din lista mai sus generata asa :
"dpkg --set-selections <pachete_instalate.txt"

2. Setarile si fisierele userului. In caz ca un client agresiv sterge ceva, ar fi bine sa faci un backup la fisierele din /home/USER.
Ca root : "cp -R /home/compar /home/compar.bk"
daca vrei sa restaurezi, faci asa : "rm -rf /home/compar ; cp -R /home/compar.bk /home/compar"
Atentie, userul va avea acces (permisii/drepturi) si la /home/compar.bk. "chown root.root /home/compar.bk" te salveaza. La restaurare, dupa cp-ul de mai sus, poti sa-i dai "chown compar.compar /home/compar"

Sper sa te ajute :)

--
Calin Miclaus

Manuel R Ciosici

to ar...@googlegroups.com
Nu ar fi o solutie montarea /home pe o alta partitie? Si la o reinstalare setarile din /home sunt pastrate.

Manuel R. Ciosici

Sent from my iPhone

kid

to ar...@googlegroups.com
la punctul 2, in loc de cp eu as face asa:

tar -zcvpf /root/USER.tar.gz -C /home USER

questia aia iti creaza un fisier comprimat pe care il salveaza in /root cu numele USER.tar.gz si care contine tot ce este in directorul USER din /home. Pe deasupra pastreaza si permisiunile de pe fisiere si symlink-urile sau hardlink-urile  si ai doar un singur fisier de manipulat.

restore-ul il faci asa:

tar -zxcf /root/User.tar.gz -C /home

In pachetele din synaptic gasesti un bakup pc care seamana destul de
mult cu ce sti tu de la win si merge foarte bine,fara prea multe
fasoane

Calin Miclaus

to ar...@googlegroups.com

2009/3/6 Arpy <arpad...@yahoo.co.uk>

Ai putea pune tema gtk, "Glossy P" de pe http://art.gnome.org. Dupa download, o instalezi din System -> Preferences -> Appereance
Are aspect de OSX, foarte prietenoasa.

--
Calin Miclaus

Calin Miclaus

to Marian Safta, ar...@googlegroups.com
Salut,

On Mon, Mar 9, 2009 at 9:03 PM, Marian Safta <skym...@gmail.com> wrote:
care este cel mai bun linux ca vreau sa trec si eu pe linux si nu sunt
sigur ce distributie sa imi aleg
poti sa imi recomanzi si mie una te rog
o seara cat mai placuta

Am o observatie...
Mi-ai trimis mailul doar mie, nu stiu daca a fost din greseala sau nu stii cum functioneaza listele de mail. Ideea e in felul urmator : tot ce trimiti spre ar...@googlegroups.com , ajunge la toti membri listei, si toti te pot ajuta. Mailul asta il trimit si spre lista pentru transparenta, te pot ajuta toate persoanele care stiu ceva despre subiect.

Iti recomand Ubuntu. E usor de instalat, dar atentie ca daca ii zici sa "use entire harddisk" iti va sterge partitia de windows si tot ce ai pe ea. Spune-ne exact ce cerinte ai, si cam ce ai avea nevoie ca sa iti putem da un sfat competent.

--
Calin Miclaus

kid

to ar...@googlegroups.com
<quote>

care este cel mai bun linux ca vreau sa trec si eu pe linux si nu sunt
sigur ce distributie sa imi aleg
</quote>

Linux e unu singur.Distributiile linux sint mai multe.

In functie de necesitatile tale cit si de nivelul tau de cunostinte in domeniu poti sa-ti alegi una sau alta din distributii. Oricum, dupa multe experimentari, la sfirsitul zilei vei intelege ca e questie de gusturi ce distributie ti se potriveste tie mai bine.

to ar...@googlegroups.com
Din ce am citit aici, am senzatia ca nu ai folosit linux pana acuma. Personal, ti-as recomanda Slackware ca sa inveti. Eventual dual boot cu Windows, sa nu fie trecerea prea brusca. In functie de ce vrei sa faci si de cat de mult vrei sa inveti, ti-as mai sugera sa eviti GUI-ul pe cat posibil, pentru inceput.
--
Adrian Vesa

Gabriel Stanciulescu

to ar...@googlegroups.com
Eu am pus de putin timp Debian5, Lenny, imi place cum merge si s-a
instalat si usor. Am pastrat si Windows-ul pe laptop, dar in ultima
vreme nu prea l-am mai folosit. Nu am experienta in Linux, dar ce s-a
realizat pana acum si in special cu Lenny este impresionant. Nu te costa
nimic sa incerci.

Gabriel Stanciulescu

Arpy

to Arad Linux Users Group

Salutari!
De cateva saptamani deja folosesc Ubuntu 8.10 pe calculatorul meu de
acasa si ma descurc foarte bine.
Am deja si un client la firma care a cumparat calculatorul cu Ubuntu
preinstalat de mine(mai are mici probleme cand in cand dar e ok)
Dati-mi si voi cateva idei cum sa promovam pt clienti de ce merita
folosit Linux, mai ales Ubuntu.Care ar fi avantajele...ca cele mai
multi care aud linux se uita la mine par ca cuvantul ar fi un tabu :D
Astept parerile voastre.

Adi Roiban

to ar...@googlegroups.com
Salut,

Iată o listă de avantaje (din punctul meu de vedere):
* siguranță în utilizare - în mod normal nu ai nevoie de firewall,
antivirus sau antispyware
* instalare automată de drivere (inclus cele proprietare)
* instalare și actualizare simplificată a programelor ( nu mai trebuie
să cauți pe net după un download sau altu și să îți faci probleme dacă
ce descarci conține viruși sau e programul bun) - toate programele pot
fi instalate din același loc. În windows doar le poți dezinstala din
același loc.
* interfață și documentație tradusă în limba română
* instalarea automată de codecuri audio și video
* reduce nevoia de a fura software^

Iată și câteva dezavantaje:
* dacă ceva nu merge, nu prea ai pe cine întreaba, deoarece sunt
relativ puțini utilizatori
* nu prea merg jocurile și alte programe de „divertisment” și de
pierdere a vremii
* nu merge yahoo messenger și nu prea există programe de video/voice
chat
* nu merge Internet explorer (sau merge parțial) și de aceea nu pot fi
accesate toate paginile web, în special cele ce folosesc ActiveX (ex
pușcătura de ebanking de la Banca Transilvania, dar eu nici dacă aș avea
Windows nu ași folosi acel site)

-------

^ Chiar dacă în Ubuntu nu se mai fără programe, din păcate Ubuntu nu
oferă filme sau muzică gratis. Nici Windows nu oferă această
„facilitate” dar ar fi fain să avem acestă funționalitate în Ubuntu :)

Spor!
--
Adi Roiban

Manuel R Ciosici

to ar...@googlegroups.com
- Utilizeaza mai putin RAM
- Mai putin curent
- Nu sunt virusi ( deci nu se cheltuiesc bani cu licente antivirus si
nici nu se cheltuiesc resursele calculatorului pe rularea antivirusului)
- Se actualizeaza mai des (esti tot timpul la ultima generatie)
- Posibilitatea de a alege in ceea ce priveste aproape orice (culori,
teme, pozitii ale barelor, programe, managere de ferestre...)
- posibilitatea De a instala programele dintr-o locatie centrala
(Synaptic), nu mai e nevoie de tzspe cd-uri si kituri
- suport mult mai bun pentru limba romana (suport tastatura +
traducere interfata), e valabil si pentru maghiara si italiana (ma
gandesc ca astea is mai comune la clientii vostri)
- permisiuni pe fisiere (asta se aplica mai mult la firme unde
lucreaza mai multi la un calculator) tot in categoria asta: ii destul
de usor de facut ca un calculator de job sa fie de job (fara
solitaire, fara alte aplicatii care pot scadea productivitatea)
- GRATIS
- partitiile ext3/ext4 se fragmenteaza foarte foarte putin si foarte
rar, deci performanta calculatorului nu scade in timp datorita
fragmentarii

Mai zic?

Manuel R. Ciosici
http://manuelciosici.com

Sent from my iPhone

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
Ce-i al Linux-ului e al Linux-ului. Nu incape indoiala.

Dar nici cu Ubuntu nici cu alta distributie nu puteti sa ajungeti la atati
utilizatori cati are Windows-ul. Cand din potentialii mei clienti 99% au
Windovze, oare eu, care scriu software de conta-gestiune-salarii&Co in
Delphi, ma apuc sa portez ceva in altceva ? Sa ma chinui cu emulatoare si
alte prostii ? Oare ies bani din vanzarea programelor de conat sub Linux ?
Nu cred.

Apelez la voi cand am o problema cu serverul de Internet (nu mi se prea
intampla, va zice Alin ce-i pe el) si din cand in cand mai instalez in
masini virtuale cate o distributie (acum sunt la Ubuntu 8.10). A fost un
Lindows la un moment dat, care promitea compatibilitate serioasa cu Windows
dar pana la urma a murit.

Puterea Linux-ului e in servere. Acolo bate la fundu' gol Windows server.
IMHO in afara de asta sunt incercari modeste. Nici instalarea nici
utilizarea nici configurarea nu ajung in apropierea a ceeace ofera Windows.
Nu vreau sa discut aici detaliat ce ai enumerat tu mai jos, dar nu cred ca
probleme de genul consum de curent sau teme de culoare l-ar interesa pe un
utilizator obisnuit. El vrea M$ Office, ca Open Office are excel-ul altfel
decat ce stie el (nu vi s-a intamplat ? ) el vrea messenger, el vrea CE STIE
EL. Nu altceva ...

Un butonar adevarat de Linux nu foloseste suprafata aia grafica ci modifica
cu putty, cu midnight commander fisiere de configurare. Asta inseamna Linux.

Tibi

Ce-i al Linux-ului e al Linux-ului. Nu incape indoiala.

Dar nici cu Ubuntu nici cu alta distributie nu puteti sa ajungeti la atati
utilizatori cati are Windows-ul.

Folosesc linux din '98. Numarul utilizatorilor creste, ar fi absurd ca peste noapte sa ajunga sa egaleze windows-ul.

[...]

Delphi are echivalent pe linux, ii zice Kylix, Incearca sa compilezi codul...
Intrebarea se pune altfel... "daca nu exista programe de conta pe linux, as putea, eu ca si contabil, sa folosesc Linux ?" Ar putea iesi exact atati bani cat ies de sub windows, pentru ca functionalitatea este aceeasi. GPL nu inseamna gratuit. Plus ca poti sa distribui non-GPL. Daca ii oferi contabilului acelasi program PLUS un sistem de operare gratuit...cred ca ti-ai face clienti. Ar avea mai putin de platit. Un contabil cred ca ar intelege ce inseamna costuri reduse.

Puterea Linux-ului e in servere. Acolo bate la fundu' gol Windows server.
IMHO in afara de asta sunt incercari modeste. Nici instalarea nici
utilizarea nici configurarea nu ajung in apropierea a ceeace ofera Windows.

Despre Windows server 2003 am auzit lucruri bune. DAR, costa ...

Nu vreau sa discut aici detaliat ce ai enumerat tu mai jos, dar nu cred ca
probleme de genul consum de curent sau teme de culoare l-ar interesa pe un
utilizator obisnuit.

Eu cred ca da. Nu cred ca si-ar shimba obisnuintele DOAR din cauza asta, dar in mod sigur il intereseaza. Daca utilizatorul respectiv, are un club de net unde sunt mai multe statii, si unde ar avea de platit milioane pe licente, cred ca se pune altfel problema.

El vrea M$ Office, ca Open Office are excel-ul altfel
decat ce stie el (nu vi s-a intamplat ? ) el vrea messenger, el vrea CE STIE
EL. Nu altceva ...

La noi la firma, se foloseste linux si OO, unde nu e posibil Linux, se va folosi OO pe windows. Cred ca problema e in alta parte... de ce stie Windows ? nu pentru ca asa a fost invatzat de cand a fost mic ? Am prieteni care au pornit direct pe Linux, si windows li se pare o porcarie greu de utilizat. Cine are dreptate ? Din cauza asta incercam sa tinem prezentari liceenilor, pentru a se obisnui de mici cu alternative

Un butonar adevarat de Linux nu foloseste suprafata aia grafica ci modifica
cu putty, cu midnight commander fisiere de configurare. Asta inseamna Linux.

La fel gandeam pe la inceputul anilor 2000. Drept ii, ca si KDE1 si gnomul din perioada aia erau slabe. Cu timpul, am ajuns sa vreau sa ma folosesc de calculator, nu sa ma folosesc 'greu' de calculator. Ce inseamna 'butonar adevarat' ? :) Unul care configureaza servere, sau care se uita la filme cu mplayer, cu video output 'aa' ? :)

--
Calin Miclaus

Ciosici Manuel R.

to ar...@googlegroups.com
Dar nici cu Ubuntu nici cu alta distributie nu puteti sa ajungeti la atati
utilizatori cati are Windows-ul.
Asta nu ai cum să știi. Oricare sistem de operare (Linux, OS X, Solaris...) poate să ajungă să aibă același număr de utilizator ca și Windows.

[...]
Pentru C++ există clase de abstractizare care permit scrierea unui program o singură dată și compilare pe Win / Lin /OS X. Mă refer aici la Qt. În Delphi nu există?

Există calculatorare care au o funcție specializată. Mă refer aici la cele din baruri, pe care se iau comenzile, la cele de la CFR care au nevoie să ruleze doar programul pentru emiterea biletelor, la cele de la poștă care rulează doar programul lor, la cele de la supermarket-uri care citesc codurile de bare, eliberează bonul ș.a. Calculatoarele astea pot să ruleze fără nicio problemă Linux cu programul necesar pentru a face treaba necesară. Dacă toate calculatoarele astea specializate ar rula Linux, o parte foarte mare din calculatoarele din business ar funcționa cu sistem de operare moca chestie tradusă în costuri mai puține pentru companii.

Uite, de exemplu, știu sigur că la Siemens în Timișoara compania oferă angajaților cursuri de certificare Red Hat și urmează ca un număr dintre angajați să folosească exclusiv Linux la servici.

O problemă foarte mare în România, pe lânga ignoranță și prostie, e că deciziile tehnice nu sunt lăsate în mâna oamenilor competenți. Uită-te, de exemplu la info chioșcuri. Care-i motivul pentru care un info chioșc trebuie să ruleze un sistem de operare a cărui licență costă 500 de RON? De ce un info chioșc trebuie să funcționeze pe un calculator clasă desktop să care după el Outlook, Disk Defragmenter, Windows Movie Maker și altele când un sistem mult mai simplu, mai ieftin și care rulează Linux (gratis) nu ar fi bun?

În ziua în care compania o să decidă pe ce sistem de operare o să lucreze contabila, în ziua aia o să începi să faci bani din soft de conta pe Linux. Cât timp deciziile sunt luate aiurea și de oameni incompetenți situația o să se mențină.

Manuel R. Ciosici

Sebastian Popity

to ar...@googlegroups.com

Tiberiu Horvath wrote:
> [...]
> alte prostii ? Oare ies bani din vanzarea programelor de conat sub Linux ?

Aici ai spus un lucru mare. Daca tu ca si programator ai porta aceste
programe de conta pe Linux ai avea mult mai mult de castigat pentru ca
firma care iti cumpara tie programul nu mai e nevoita sa cumpere si o
licenta de Windows (nici nu amintesc de MS Office si alte chestii). Ai
putea vinde foarte usor sisteme preinstalate cu Linux si soft-ul de
conta pe ele. Prin chestia asta ai putea castiga mai mult prin cresterea
pretului la soft (cu cel putin jumatate din cat ar fi costat licentele
de pe respectiva statie) dar ai usura si viata adminului de retea. Am
intalnit la cateva farmacii statii de lucru pe linux lasate fara parola
de root cu un soft de gestiune preinstalat si angajatii erau foarte
multumiti de cum functioneaza. Aveau doar doua iconite (shortcut catre
programul respectiv si shutdown). Tind sa cred ca asta e cea mai mare
problema a firmelor. Nu pot sa renunte la Windows din cauza acestor
programe de conta/gestiune/salarii etc.

seba.vcf

kid

to ar...@googlegroups.com

"Oare ies bani din vanzarea programelor de conat sub Linux ? "
hmmm..... Eu cred ca este potential sa iasa.
Depinde de tine daca vrei sau nu sa intri pe o piata care e in crestere si sa fii bine asezat in piata atunci cind cererea va fi mai mare decit oferta.

Ce te faci cind iti vine un client mai serios care a luat in considerare sugestiile departamentului IT si are toata infrastructura pe Linux/Unix ?
Daca Linux e Open Source asta nu inseamna ca tu ca si dezvoltator de aplicatii pe aceasta platforma trebuie sa ti le faci Open Source. E alegerea ta daca le publici open source sau nu.

Cu linux, Instalarea o faci o data in viata (viata unui release sau a unei distributii) restul sint upgrade-uri. ;)
Corect, interfata grafica nu are (inca) unelte suficient de complete pentru a face "operatii pe cord deschis" similare cu editarea directa a fisierelor de configurare. Dar in foarte multe locuri treaba se schimba in bine.

<quote>

El vrea M$ Office, ca Open Office are excel-ul altfel
decat ce stie el (nu vi s-a intamplat ? ) el vrea messenger, el vrea CE STIE
EL. Nu altceva ...
</quote>

Aici vad 2 tipuri de dependenti:

1 - cei care au auzit DOAR de M$Office din scoala sau de la ultimul curs de 3 luni pe care l-au facut. Dupa mine ar trebui sa-si ceara banii inapoi fiindca au platit ca cineva sa-i faca dependenti de un anumit produs in loc sa-i invete care sint conceptele care stau la baza pachetelor de tip office.

2- cei care vreau "CE STIE"  si vreau numai aia fiindca aia e ce stie.

Din pacate ambele tipuri sunt foarte greu de scos din starea de dependenta.

@Calin,
Kylinx in cazul acesta particular nu scoate ceea ce ar trebui sa scoata. Am incercat deja.
Deja Tibi are posibilitatea sa puna baza de date pe platforma aleasa de client (Win sau Lin) si, daca nu ma insel, cind e Linux se vorbeste de o masina separata de cea pe care ruleaza clientul cu interfata grafica. E chiar foarte stabila treaba cu serverul de baze de date pe o masina separata care ruleaza linux.

@Manuel,
Delphi este un RAD (Rapid Application Development) dedicat pentru platforma Windows. Gindeste-te la Turbo Pascal (ala de la Borland) care il stii din liceu dar dopat puternic cu o gramada de steroizi care ii ofera performanta/productivitate superioara atunci cind vorbim de dezvoltare de software pwntru platforma Windows.

Aplicatia pe care o are acum Tibi depaseste cu mult stadiul de "hello world" format din 5 linii de cod. Rescrierea in alt limbaj de programare (pe linga ca necesita efort) are nevoie sa fie si profitabila, sau cel putin sa existe o cerere minima care sa faca rentabil efortul.

to ar...@googlegroups.com
Inca sigur nu ies bani ...

Ce fac eu este sa ofer clientului (care trece de faza cu 1 PC cu gestiune si ajunge la o retea) alternativa Linux, in care unul din voi vine si instaleaza un server cu Samba si cu Firebird (cu SGBD asta lucrez eu www.firebirdsql.org ). Daca clientul accepta, atunci in modul cel mai serios mi-am luat grija de la serverul ala. Din cand in cand mai apare o versiune mai noua de Firebird si cam atat e de lucru ... Mult mai bun si mai fiabil decat Windovze.

Dar, ca pe statia de lucru sa ruleze Linux, asta deocamdata nu functioneaza. Eventual ceva masini virtuale sau emulatoare de Win. Si cel mai bun emulator de Win e Windows-ul Smile emoticon

Exista un program de farmacii facut de o firma de la Cluj, care e scris in Kylix, si care ruleaza exclusiv sub Linux. Cinste lor ...

Dar ca sa trec peste 2 milioane de linii de cod in orice altceva decat ce am eu acum, e imposibil ...

Tibi
Emoticon1.gif

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
Nu stiu cati dintre voi ati lucrat sub DOS un program pe care apoi a trebuit sa il rescrieti / adaptati in Windows. E o munca titanica ...

Tibi

Ioan Fericel

to ar...@googlegroups.com
Tiberiu Horvath wrote:
Ce-i al Linux-ului e al Linux-ului. Nu incape indoiala.

Dar nici cu Ubuntu nici cu alta distributie nu puteti sa ajungeti la atati
utilizatori cati are Windows-ul.

  Nu cred ca pentru "amatorii" de open-source asta reprezinta un tel. Prozelitii filozofiei GNU sunt in general adevarati profesionisti, dar mai ales sunt oameni care pun pret pe libertate, spre deosebire de "cei multi" care vor doar comoditate.
  Si in aceasta lume se cauta si se imbunatateste mereu confortul, dar cu mult altruism. Din nou dau un exemplu intalnit frecvent printre tinerii programatori "pe Windows" care, inainte de a termina primul lor programior de 100 de linii de cod, au cea mai mare grija in al inchide, proteja !

[...]

  Cunosc ce inseamna munca la un program de gestiune, contabilitate ... Poti sa ne spui, te rog, de ce ai ales Delphi pentru dezvoltare si in ce an ? Pana atunci exista o varianta de DOS, am inteles. In ce era aceea scrisa si cat a durat transcrierea ? Cel putin acum, nu ti se pare ca se putea face acea transcriere direct intr-un limbaj care sa ruleze si pe Linux ?

Ioan

kid

to ar...@googlegroups.com
@Ioan Fericel,

<quote>

Cel putin acum, nu ti se pare ca se putea face acea transcriere direct intr-un limbaj care sa ruleze si pe Linux ?
</quote>

Cred ca nu are rost sa discutam ce s-ar fi putut face sau nu acu' X ani ci mai degraba ar trebui sa vedem ce se poate face ACUM.

Acu' X (x>3) ani nu aveai ARLUG, iar la vremea cind a aparut Delphi (cam prin 2000 daca nu ma insel) puteai sa numeri pe degete persoanele care chiar stiau ceva despre Linux in Arad, nu exista Ubuntu, GNOME/KDE erau destul de spartane, internetul iti venea cu portia de la Romtelecom pe un dial-up de 33kb/s daca prindeai linie libera, finatele Arad iti dadeau programe facute in Clipper cu care sa generezi baza de date care sa le-o duci cu disketa si singurele cursuri pe care le puteai face in afara programelor scolare erau tot legate de produsele Muciosoft (vezi faimoasele diplome de operator calculator oferite de BB Computer dupa absolvirea unui curs de initiere de 3 luni sau cele oferite de Mediasoft cam pe aceeasi directie).

Azi ai cu totul alta micare de peste, Linux prinde din ce in ce mai mult la oameni (de cele mai multe ori datorita controlalelor care se fac pentru identificarea si sanctionarea celor care folosesc software piratat) si se simte activitatea unui LUG in Arad, universitatile din Arad mai au in programa si bucati de Linux sau alternative la produsele MS iar Linux-ul si in general Open Source au facut pasi importanti inspre desktop si end-user ceea ce le face cu atit mai mult mai atractive azi decit erau acu' X ani.

[...]

  Tocmai, haideti sa vedem ce se face acum ? Cine ne mai povesteste ce si cum ?

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
Spre deosebire de multi dintre voi, eu am inceput ceva mai devreme. Smile emoticon

In 1994 m-am lasat de orice alceva faceam pe atunci ca sa scriu programe si (pe atunci) sa "tin contabilitate". Am scris in Foxpro 2.6 de DOS pana in 2001. Atunci am decis sa trec al Windows (destul de tarziu) si atunci am tot studiat variante de Visual Basic, C++, Access si am zis sa nu dau bani asa de multi la M$ si sa aleg alternativa. Ca a fost sau nu o alegere buna asta se poate discuta ...

Din 2001 pana la zi bag Delphi, incepand cu ver. 6 , Turbo Delphi 2006 si acum Delphi 2007. Sunt instrumente fenomenale de dezvoltare si e o comunitate destul de OK care te ajuta. Problema e ca marea majoritate a banilor sunt in proiecte Java, C++ si, mai nou, C# (.Net) (asta facut de Anders Hejlsberg http://delphi.wikia.com/wiki/Anders_Hejlsberg , tatal lui Turbo Pascal).

Oricum, iti dai seama ce experienta dobandesti cand te ocupi cu ceva atat timp ... Nu neaparat experienta tehnica ci notiuni de contabilitate, legale, etc.

In schimb, incontestabil, cea mai buna decizie a fost sa folosesc un DBMS serios si sa renunt la prostiile de dbf-uri de foxpro ...

Tibi

Sent: Friday, March 20, 2009 3:39 PM

Emoticon1.gif

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
Tu ma cunosti de ceva vreme si ti-e clar ca sunt impotriva M$ si aleg , pe cat se poate, sa nu le dau bani ... Sunt de acord si astept o alternativa viabila la Windovze !

Tibi

Ioan Fericel

to ar...@googlegroups.com
  Tibi, iti fac o prieteneasca provocare. Se pare ca suntem concurenti, dar eu cred ca vom putea fi si colaboratori !

  E vorba de proiectul www.webgest.ro , despre care am mai discutat cu cativa colisteni la seminarul LVLE din toamna trecuta si la vreo doua beerfest-uri. E inceput de aproape zece ani dar inca mai e de lucru. Este contributia personala (familiala) la promovarea Linux si opensource si poate se mai gasesc doritori sa ni se alature, mai ales dintre "consateni" !

  Am sperat ca pana pe 25 martie ( DFD ) sa putem lansa versiunea 3.0 si sa imbunatatim un pic si aspectul site-ului, si atunci aveam de gand sa va dau vestea despre el pe lista. Nu cred ca mai sunt sanse sa terminam totul pana atunci, asa ca o fac cu ocazia acestui subiect. Deocamdata fara detalii, astept intrebari, propuneri, paruieli ...

  Am mai inceput un proiect interesant, si eu zic revolutionar, discutat un pic la ultimul beerfest si legat de DFD: generarea declaratiilor catre stat (si a altor formulare) cu XForms. Daca este cineva curios, sa ridice mana !

Ioan

Tibi Turbureanu

to ar...@googlegroups.com
On Fri, Mar 20, 2009 at 06:17:11PM +0200, Tiberiu Horvath wrote:

> In schimb, incontestabil, cea mai buna decizie a fost sa folosesc un
> DBMS serios si sa renunt la prostiile de dbf-uri de foxpro ...

Confirm, FoxPro este o mare prostie. MySQL? SQLite?

Tibi

Tibi Turbureanu

to ar...@googlegroups.com
On Fri, Mar 20, 2009 at 06:18:41PM +0200, Tiberiu Horvath wrote:
> Tu ma cunosti de ceva vreme si ti-e clar ca sunt impotriva M$ si aleg , pe cat se poate, sa nu le dau bani ... Sunt de acord si astept o alternativa viabila la Windovze !

s/Windovze/Geam :-P
Așa-i cam zicem pe la UPB. :-)

Tibi

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
Foarte bine !

Am incercat sa pornesc demo dar nu s-a deschis ...

Hai sa discutam, poate iese ceva bun !

Tibi

Sent: Friday, March 20, 2009 8:22 PM

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
firebird.

cand am inceput eu era Interbase (de la Borland) iar 6.02 a fost facut open
source (era sa dea faliment Borland (si) pe atunci) si proiectul a fost
preluat de niste tipi tare faini care au facut firebird (
www.firebird.org ). Acest sistem e open source si face fix de ce am nevoie,
e fiabil si cu zero maintenance. Si e compatibil cu niste componente din
Delphi (IBX).

Tibi

to Arad Linux Users Group
Tibi,

Sa sti ca exista programe de gestiune/conta scrise
platforme linux. Folosesc baza de date Postgres SQL in numai stiu ce,
puse pe servere cu FreeBSD si mai nou pe distributia lor, care nu este
OpenSource, dar este gratis (ti-o instaleaza ei pe server gratuit si
iti dau drept de folosinta exclusiva cu postgres sql, pentru folosirea
aplicatiei lor). Greu de crezut, dar asa este.
Ce inseamna un server de linux cu postgres? Simplu: pe
serverul de la firma pe o configuratie de CPU: 2x2GHz Xenon, 2GB RAM,
4HDD de 35GB in RAID10 duce 70 de conexiuni simultate, 20 locale si
restul prin SSH de la punctele de lucru din tara sau de la agentii cu
laptopuri si internet mobil.
Merge cam greu la anumite analize dar sambata, sper sa mut
impreuna cu ei totul pe serverul nou.
Numele programului este X5 - X6 facut de Expert Software din
Oradea.

Sebastian Popity

to ar...@googlegroups.com
Ce pacat ca aceasta discutie interesanta s-a desfasurat pe un post in
care se discuta cu totul altceva. Se muta?
seba.vcf

cra...@gmail.com

to ar...@googlegroups.com

Daniel,

Scuza-ma .. dar pe o configuratie din aia sa ajungi sa-ti transpire si sa sughitze aplicatia daca ai 70 de conexiuni simultane .. mi se pare cam risipa de resurse pe undeva sau query-uri care trebuiesc optimizate.
ce load ai pe serverul ala cint iti transpira si merge greu ?
ai CPU load ? ai IO load ?

Poate reusim sa povestim putin in privat despre aplicatia respectiva.

cra...@gmail.com

to ar...@googlegroups.com

Seba, Calin,

hai sa punem thread-ul asta sa fie cu un topic separat.

cam de pe la primul comentariul trimis de Tibi azi se poate incepe un nou topic

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
ce bine-i sa dai reply :-)

Tibi

Sent: Friday, March 20, 2009 8:22 PM

[...]

  Oare folosesti Internet Explorer ? Incearca cu un browser !

  Nu cred sa fie alta problema, serverul e up.

Tiberiu Horvath

to ar...@googlegroups.com
Mozilla Firefox aici !

ajung la

bag UN + PW  (test - test) si nu porneste. Apas Login si nu vrea - trebuie sa activez/dezactivez ceva in Mozilla ?

hehehe - am incercat cu Internet Explorer si cu asta mere !

zi-mi ce sa setez la Mozilla !

Ioan Fericel

to ar...@googlegroups.com
  Trebuie doar ca browser-ul sa accepte javascript, pop-up si cookie. Pe IE nu merg corect javascript-urile.

Ioan Fericel

to ar...@googlegroups.com
Tiberiu Horvath wrote:
> [...]
> Declaration dropped.
> Source File: http://webgest.intelx.ro:8080/webgest/manual.html
> Line: 211
>
> Warning: Use of captureEvents() is deprecated. To upgrade your code,
> use the DOM 2 addEventListener() method. For more help
> http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:element.addEventListener
> Source File: http://webgest.intelx.ro:8080/webgest/
> Line: 0
>
> Warning: Use of releaseEvents() is deprecated. To upgrade your code,
> use the DOM 2 removeEventListener() method. For more help

Ciudat, am mai incercat pe doua calculatoare, e adevarat cu Linux, si
e ok pe amandoua.

Acele mesaje sunt doar atentionari legate de ceva javascript-uri mai
vechi, care oricum sunt scoase in versiunea 3. Pentru asta aplicatia ar
trebui sa mearga mai departe.

Ati mai incercat si altii de pe lista si aveti aceeasi problema ?

nexxu

to ar...@googlegroups.com

>  Ati mai incercat si altii de pe lista si aveti aceeasi problema ?

Am incercat si eu Linux+ffox si merge ok, fara erori

--
4a756e6720766620677572206e61666a726520676220597673721f20677572204861766972656672206e617120726972656c67757661743f202e2e2e

Sebastian Popity

to ar...@googlegroups.com
Si la mine functioneaza!
seba.vcf

Arpy

to Arad Linux Users Group

Salutari!

Din discutiile anterioare am incercat sa adun o lista cu argumente de
avantaje si dezavantaje in ideea de a oferi Ubuntu pt clienti.
Am adunat urmatoarele:

@Avantaje:

• este gratuit, inclusiv ediţiile pentru intreprinderi şi
actualizările de securitate.
• nu impune taxe de licenţiere (fără costuri)
• vine cu suport comercial asigurat de Canonical şi de sute de
companii din toată lumea.
• CD-ul Ubuntu conţine doar aplicaţii libere şi gratuite; Ubuntu vă
încurajează să folosiţi programe
gratuite si cu sursă publică, să le îmbunătăţiţi şi să le daţi mai
departe.
• foarte uşor de personalizat şi transformat
• uşor de trecut de la o versiune la alta(upgrade şi downgrade)
• datele utilizatorilor sunt stocate într-un singur director „home”
• migrarea datele utilizatorilor şi refacerea acestora şi a
configurărilor personale pe alt calculator se poate face foarte uşor
• se bazează pe modelul de afaceri „servicii adăugate”, în loc de a
folosi licenţierea sau taxarea la bucată.
• siguranță în utilizare - în mod normal nu este nevoie de firewall,
antivirus sau antispyware (deci nu se cheltuiesc bani cu licente
[...]
• utilizeaza mai putin RAM
• posibilitatea de a instala programele dintr-o locatie centrala
(Synaptic), nu mai e nevoie de cd-uri si kituri
[...]

• nu prea merg jocurile obisnuite din lumea windowsului și alte
programe de „divertisment”
• nu merge Internet explorer (sau merge parțial) și de aceea nu pot fi
accesate toate paginile web, în special cele ce folosesc ActiveX (ex
ebanking de la Banca Transilvania)

Voi ce parere aveti?

Sebastian Popity

to ar...@googlegroups.com

ArLUG :)

> [...]
> • nu merge Internet explorer (sau merge parțial) și de aceea nu pot fi
> accesate toate paginile web, în special cele ce folosesc ActiveX (ex

Internet Explorer merge foarte bine.

cam atat,
> Voi ce parere aveti?

seba.vcf

Ciosici Manuel R.

to ar...@googlegroups.com
Foarte bună lista. Io aș mai pune accent pe personalizare în ceea ce privește companiile. Pentru companii mi se pare interesant să știe că dacă ei vor, pot fără nicio problemă să scoată solitaire-ul de pe calculatoarele angajaților, sau pot deinstala toate navigatoarele web, dacă asta e în interesul companiei.

Manuel R. Ciosici
2009/3/23 Arpy <arpad...@yahoo.co.uk>

kid

to ar...@googlegroups.com
<quote>

• dacă ceva nu merge, nu prea ai pe cine întreaba, deoarece sunt
relativ puțini utilizatori
</quite>

ummmm ..... asta e facut in mod nenatural un dezavantaj. Din mai multe motive

Utilizatori putini ? aici e de discutat daca sint multi sau putini, cert este ca numarul de utilizatori este un crestere.

E chiar un avantaj sa ai access la know-how-ul colectiv disponibil prin internet (google search, irc, forumuri de discutii grupuri de utilizatori Linux etc.) in comparatie cu suportul telefonic limitat doar la citeva ore pe zi unde ai privilegiul de a astepta "on hold" pina un operator de la helpdesk iti preia apelul.

Gindeste-te cit de repede si cit de multi ti-au raspuns doar de pe ARLug atunci cind ai avut problema cu driverul pentru placa video. Si ai apelat doar la un singur grup de utilizatori care are un scop destul de generic.
http://ubuntuforums.org/  <--- acolo e forumul de discutii pentru Ubuntu.

"Daca ceva nu merge, poti sa intrebi pe forumuri de discutii specifice fiecare distributii sau poti sa intrebi si pe ARLUG, cineva te va indruma pina la urma in directia corecta."  cred ca asa ar fi trebuit sa sune respectiva idee si sa nu fie trecuta pe la dezavantaje.

to ar...@googlegroups.com

2009/3/23 kid <cr_...@yahoo.com>
<quote>

[...]

"specifice fiecarei distributii" cred ca ar deruta, tinand cont ca omul nu stie ce e ala linux, daramite distributie...
Eu zic arpy, sa scrii din start treaba cu suportul, cu redirect catre arlug. Pentru asta e facut grupul, si e in arad :))
Daca te hotarasti sa faci asa, atunci trebuie explicat ce e o lista de mail (sunt 150 de membri inscrisi, fiecare mail trimis catre lista, ajunge la toti), si cum ar trebui puse intrebarile (subiectele "am o problema" sau "intrebare" nu sunt bune). Si musai precizat, ca e o lista de care se ocupa voluntari, deci no warranty :)

--
Calin Miclaus

Arpy

to Arad Linux Users Group

Mai lucrez un pic la aceasta lista si revin cand am modificat. :)

On 23 Mar, 16:30, Calin Miclaus <calin.micl...@gmail.com> wrote:

Arpy

to Arad Linux Users Group
Salutari pentru toti!

Am adunat si am prelucrat ideile si am postat pe blogul nostru
urmatorul despre Ubuntu:

http://www.comp-ar.ro/blog/

Astept parerile voastre.