add Googleapp (market and other) to your build

loic le duault

to Android-x86
it's pretty easy to do but I do not know if this is the right
method
I copy the missing file in my build from the build
20120101
there are three important file APP LIB Framework
So I copy the file in OUT / Traject / Brazos / SYSTEM before
launch the compilation
if it does not work you must delete the original folder (if you
had already compiled) before copying it, forcing the
compilation system
I will provide the file if necessary
for other apps (apk) put files on system/apk/

i am french i use google translat this is my orriginal message on
french
c'est assez facile a faire mais je ne sait pas si c'est la bonne
méthode
j'ai copier les fichier manquant a mon build depuis le build du
20120101
il y a 3 dossier important APP LIB FRAMEWORK
je copie donc ces fichier dans OUT/TRAJECT/BRAZOS/SYSTEM avant de
lancer la compilation
si sa ne marche pas il faut supprimer les dossier d’origine (si vous
aviez déjà compiler) avant de copier ceci, ce qui forcera la
compilation de system
je mettrai a disposition les fichier si nécessaire
pour d'autres applications (APK) mettre les fichiers dans système/apk/

loic le duault

to Android-x86
The files to put in / out / target / product / brazos / (brazos is an
example)
You can also use these files by copying them from the hard disk
installation
I also add "rotation locker" in the "app" is a very useful application
on a PC

LINK => http://www.jheberg.net/download-4E97B7F7E5E4-system-tar.html

french
voici les fichier a mettre dans /out/target/product/brazos/ (brazos
est un exemple)
vous pouvez aussi utiliser ces fichier en les copiant après
l'installation sur disque dur
j'ai également ajouter "rotation locker" dans le dossier "app" c'est
une application très utile sur un PC

Bzbit

to Android-x86
Many thanks for your help :-), I will try it up.

T K

to Android-x86
Here is another way:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1349902

regards,

T K

loic le duault

to Android-x86
is not dedied for x86 on xdadev, my package is make with files on
20120101 x86 build
and methode for ad apps to your iso
try with my package not causing error apps on boot

T K

to Android-x86
The way i described works fine for lenovo s10-3t with androidX86-build
from robill (20120114). I am actually using it and i have the original
android market with tablet-apps (its not the full market with any app
but the ones i can download work fine). None of the app has error on
boot. I even dont understand why you are mentioning this without
testing it.

Nevertheless now we know two ways of getting googleapps working. I
think thats great!

regards,

T K

La solution que j'ai decrit marche bien sur lenovo s10-3t avec
androidx86 build de robill (20120114). Je travaille avec cela en
moment et le android market marche avec les application pour tablets
(ce n'est pas le market avec toutes les applications qu'il y a mais
ceux qui sont la marche bien avec le s10-3t). Aucune application
montre d'error apres demarrer l'ordinateur. Je ne peux pas comprendre
pourquoi vous direz cela sans essayer.

Quand même, maintenant nous connaissons deux chemins pour gagner des
googleapps quui functionne. A mon avis, c'est merveilleux.

loic le duault

to Android-x86
i have test your package on my hpdm1 and error on starting apps, but
is just on AMD i have see this
but if works on other config is good