Tak for et godt arrangement MED kage !

PeterK

to Android IHK
Vi havde et udmærket testarrangement sammen med det nuværende MGA
hold.
Jacob fortalte lidt om xml layoutets fælder og til sidst (den hårde
kerne var der stadig) var der lidt om Googles reklamemodul AdMob.
For dem der ikke var til stede, er her pps filen (linken holder nok et
par dage ikke mere)
http://www.filemail.com/da/dl.aspx?id=ORUCJFOWJKJLOKL

Næste arrangement bliver onsdag 27 april.

Tak til Jacob og Ihk !

PeterK

Henrik Spang-Hanssen

to android-...@googlegroups.com
Hej Peter

Tak dit store arbejde med at informere etc.
Jeg ligger selv lidt underdrejet både med det ene og andet og især med
tirsdage, men jeg forsøger at følge med fra sidelinien.
Jeg var til en jobsamtale i Politikens hus idag, hvor de skulle bruge
en front'end udvikler til at få web-browseren til at "snakke" med
Android/IOS.
De havde ikke fundet så mange kandidater med kvalifikationerne af
hvilken årsag jeg blev inviteret. Jeg kunne imidlertid ikke garantere,
at det var noget jeg umiddelbart kunne på trods af en del praktisk
erfaring.

Venlig hilsen
Henrik
Tlf. 61 60 23 31

> --
> Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Android
> IHK" i Google Grupper.
> For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til android-...@googlegroups.com
> .
> For at blive afmeldt denne gruppe skal du sende en e-mail til android-ihk-20...@googlegroups.com
> .
> For at få flere valgmuligheder skal du besøge denne gruppe på http://groups.google.com/group/android-ihk-2011?hl=da
> .

Jacob Nordfalk

to android-...@googlegroups.com, PeterK
Ja, tak for sidst.
Jeg fandt en fejl i en telefon med Android 1.5, der fik mig til at følge den let komplicerede løsningsstrategi man er nødt til at praktisere hvis man vil ha' de sidste 5-6% brugere med der stadig kører Android 1.5:

Ironisk nok kunne jeg bare havde startet programmet i emulatoren, så havde den samme fejl dukket op!

Vedhæftet er den del at min præsentation der handlede om XML-layout.

Hilsen Jacob

--
[...]

Undervisning i Android på http://ihk.dk

om_layout.odp

PeterK

to Android IHK
@Henrik ok så du sagde pænt nej tak eller ? Som sagt, jeg starter
snart på en lille turistapp ...
@Jacob stackoverflow.com er en godt sted at lede ! Forresten dine
invitationer fra google kalender kan kun besvares via ens google
konto. Derfor får du nok ikke mange tilbagemeldinger lige med det
samme ....

Peter

Henrik Spang-Hanssen

to android-...@googlegroups.com
Hej Peter
Så skarpt ville jeg ikke formulere det, men det de havde brug for,
kommunikation mellem webside og mobilens styresystem, kunne jeg endnu
ikke prale med at have "hands on" erfaring med. De havde trods alt
nogle kandidater at vælge imellem.
Med venlig hilsen
Henrik Spang-Hanssen

Tlf. 61 60 23 31

Jacob Nordfalk

to android-...@googlegroups.com, Henrik Spang-Hanssen
Den 2. mar. 2011 08.53 skrev Henrik Spang-Hanssen <henr...@scarbo.dk>:
[...]

Jeg snakkede lidt om det under MGA - hvordan man kan starte et WebView med en webside, aktivere Javascript og registrere Java-objekter sådan at deres metoder kan kaldes fra javascript.
Det er vejen til at man kan lave det meste som webside (der ligger i telefonen eller på nettet, det er sådan set lige meget) som kan aktivere hvad man nu har brug for (kamera, sensorer, filer på SD-kortet, sådan set alt hvad man kan fra Java).
Der er vist en demo på campusnet 'esperanto-telefono' tror jeg den hed.

Bemærk dog at det ikke er noget man kan fra standard-browseren. Der skal laves en app der viser webviewet og registrerer objekter i det.

Jeg har været lige ved at lave sådan en løsning til at lave (hånd)underskrifter på telefonen, men netop til det formål fandtes der et javascript-bibliotek så vi ender på en ren webløsning.

Hvis I vil byde ind på en opgave, men synes at I har brug for sparring med en bestemt del eller aspekt, så skriv. Hvis det kan ske her på skolen bruger jeg gerne 1-2 timer på at kigge på jeres projekt (hvis det drejer sig om mere så skal jeg ha penge for det :-)

Hilsen Jacob

Henrik Spang-Hanssen

to android-...@googlegroups.com
Hej Jacob
Tak for din melding, det lyder interessant. Det vil jeg forsøge at
inddrage I forbindelse med fx denne opgave/job.

Med venlig hilsen
Henrik Spang-Hanssen
Tlf. 61 60 23 31