Mozilla pod choinkę

|<onrad

v!tam

Co byście powiedzieli na akcję pod tytułem "Mozilla pod choinkę"? Akcja
polegałaby na wręczaniu znajomym płyt CD z nagraną Mozillą. W
prymitywnej formie mogłyby to być nawet zwykłe CD-RW, ale obok tego
przydałoby się też udostepnić iso płyt z jakimś eyecandy "instalatorem"
i instalkami. Instalator to taki programik, który by po włożeniu do
napędu CD ROM pod systemem Windows uruchomiłby okienko z opacjami
"Zainstaluj Mozillę 1.4.1" / "Zainstaluj Mozillę 1.5" / "Zainstaluj
Mozillę Firebird" / "Zainstaluj Mozillę Thunderbird"; przy każdej z
opcji jednozdaniowy opsi co to jest. Dodatkowo może u dołu przyciski
uruchamiające stronę VivaMozilla / MozillaPL / Mozilla.

Co mogę zrobić:
- wypromować pomysł
- przygotować grafiki: na okładkę, na płytę (jeśli ktoś ma drukarkę
umozliwiającą druk na płycie CD), do instalatora. Właściwie grafikę już
widzę jako łądną zieloną choinkę z czerwonymi główkami Mozilli
zawieszonymi niczym bombki :)
- przygotować stronę projketu "Mozilla pod choinkę" i umieścić ją w
ramach swojej strony VivaMozilla

Co możecie zrobić (bo ja się nie znam lub nie umiem):
- przygotować instalator, który spełniałby wspomniane przeze mnie warunki
- przygotować obrazy iso zawierające instalator + instalki wspomnianych
programów i tak aby pod win wszystko samo startowało
- udostepnić miejsce na serwerze gdzie takie iso możnaby umieścić. Może
ktoś z Was pracuje w jakiejś dużej firmie, która by coś takiego
zasponsorowała lub udostępniła sama miejsce. Zawsze mozna zamieścić w
instalatorze jakąś reklamkę takiej firmy
- pomóc w rozpromowaniu idei

Co wy na to? Myślę, że to może się udać. Ludzie przed świętami zawsze
męczą się z myślą "co kupić komuś na gwazdkę?". A tu dostaną pomysł na
prezent i sam prezent za darmo. :)

PS. Nie, to nie mój pomysł :) Tzn całość już dopracowałem sam, ale
zainspirowałem się artykułem
http://www.siliconvalley.com/mld/siliconvalley/business/columnists/gmsv/7380492.htm
(pierwszy akapit o firebird)

PS2. Można by tez zrobić tożsamą akcję "Mozilla na urodziny"

PS3. A potem ruszyć w świat i przygotować anglojęzyczną wersję
instalatora! :)

--
pozdrawiam, |<ońrad |<arpieszuk ++ http://www.VivaMozilla.civ.pl
Zasubskrybuj newsletter Mozilla Links

Dj Gippo

W poprzednim odcinku telenoweli "Santa Barabara" |<onrad powiedział :

> [...]
> opcji jednozdaniowy opsi co to jest. Dodatkowo może u dołu przyciski
> uruchamiające stronę VivaMozilla / MozillaPL / Mozilla.

ja jestem za... tylko ze tez niezbyt sie znam na programowaniu itp...
ale napewno pobralbym iso, wypalil na cd i dal komus pod choinke :)
skorzystalbym z tego pomyslu
pozdro

--
Dj Gippo
www.djgippo.prv.pl GG : #2364689

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl>
ihn news:bql5d8$mv8$1...@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
alt.pl.mozilla

> Co wy na to? Myślę, że to może się udać.

Myślę, że dałoby się tym jeszcze zainteresować jakąś gazetę, choć
czasu jest mało i wszystko musiałoby się dziać ze ściśniętym
tyłkiem. Mimo to IMVHO pomysł jest bardzo OK :o)

--
Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
"I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

Marcin

Dnia 3.12.2003 19:18 Peter 'Mikolaj' Mikolajski napisał(a) wiekopomne
zdania:

> Myślę, że dałoby się tym jeszcze zainteresować jakąś gazetę, choć
> czasu jest mało i wszystko musiałoby się dziać ze ściśniętym
> tyłkiem. Mimo to IMVHO pomysł jest bardzo OK :o)

Pomysł również bardzo mi się podoba, ale prawie na pewno nie ma już
szans na dołączenie CD do jakiejkolwiek gazety. Chyba że są jakieś co
wychodzą częściej niż co miesiąc.
--
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel Marcin <em...@g.a.z.e.t.a.pl> ihn
news:bqla8q$b8t$1...@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
alt.pl.mozilla

> Chyba że są jakieś co wychodzą częściej niż co miesiąc.

Na czasopisma to się nie załapiemy, ale na gazety jak najbardziej ;o)

|<onrad

12/03/2003 07:58 PM | Peter 'Mikolaj' Mikolajski:

> Na czasopisma to się nie załapiemy, ale na gazety jak najbardziej ;o)

Czyli chodzi o dołączenie np do Gazety lub Rzeczpospolitej? Imo fajnie i
nie mam nic przeciwko, tylko potrzeba kogos kto umialby do tego jakas
gazete namowic :)

Najbardziej mi zalezy na kims kto umialby zrobic instalatorek i stworzyc
iso. Są tu jacyś programiści gotowi do pracy non-profit? :)

Pe.Ka

Dnia 03-12-03 20:09, osoba przedstawiająca się jako "|

> Najbardziej mi zalezy na kims kto umialby zrobic instalatorek i stworzyc
> iso. Są tu jacyś programiści gotowi do pracy non-profit? :)

Nabyłem kiedyś taki autostart CD za jakieś grosiwo. Umożliwia uruchomienie
pliku/plików będących na płycie kliknięciem w napisy na bitmapce (ZTCP można
sobie zrobić swój obrazek, napisy itp) więc można wykorzystać standardowe
setupy. Jeśli znajdę (a raczej tak) to mogę udostępnić.

:\\\ () ///]¨¨¨Paweł¨[>Pe.Ka<]¨Kruk¨¨*¨¨|RavenLand|¨¨¨[\\\:
:\\( /||\ )//] crxn...@tnmrgn.cy [ROT13] GG:2091615 [\\\:
:\\\\ _/\_ ////] Mozilla/5.0 (Win98/en-US/rv:1.5) [\\\:
¨¨¨¨ ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Maciej Chojnacki

Dnia Wed, 03 Dec 2003 18:10:08 +0100, |<onrad wziął i napisał:

> v!tam
[ciach!]

Nie jestem przekonany. To tak, jakby dać komuś w prezencie Winampa.

--
Maciek
Cudze: Heraklit z Efezu, Tales z Miletu, Sedes z Bakelitu.

|<onrad

12/03/2003 08:13 PM | Pe.Ka:

> [...]
> bitmapce (ZTCP można sobie zrobić swój obrazek, napisy itp) więc można
> wykorzystać standardowe setupy. Jeśli znajdę (a raczej tak) to mogę

Świetnie, jak znajdziesz to daj mi znać na prv :)

Teraz już chyba zostaje tylko znalezenie miejsca na serwerze na iso. :)
Czy ktoś wygospodaruje okolo 100MB miejsca? :) Albo zna bogatą firmę,
która zasponsorowałaby takie miejsce?

|<onrad

12/03/2003 08:31 PM | Maciej Chojnacki:

> Nie jestem przekonany. To tak, jakby dać komuś w prezencie Winampa.

Jeśli go nigdy nie miał, to czemu nie?

Pe.Ka

Dnia 03-12-03 20:41, osoba przedstawiająca się jako "|

> Teraz już chyba zostaje tylko znalezenie miejsca na serwerze na iso. :)
> Czy ktoś wygospodaruje okolo 100MB miejsca? :) Albo zna bogatą firmę,
> która zasponsorowałaby takie miejsce?

Jak juz pytasz o sponsora to tak mi do łba wpadło...
A kto za to wszystko zapłaci ?
Toć kilkadziesiąt płyt+wypalenie+nadruk+koszulka piechotą nie chodzi.
Na to też trzeba sponsora. Może w zamian za umieszczenie niewielkiego logo na
wewnętrznej stronie koszulki Microsoft by się zdecydował na sfinansowanie akcji :-)

Pe.Ka

> [...]

wewnętrznej stronie koszulki Microsoft by się zdecydował na sfinansowanie akcji.

Mam oczywiście na myśli akcję gazetową a nie "podaj płytkę".

PS. Sofcik znalazłem, muszę tylko zapytać autora czy się zgodzi.

Pe.Ka

Dnia 03-12-03 22:13, osoba przedstawiająca się jako "Pe.Ka" napisała:

> Toć kilkadziesiąt płyt+wypalenie+nadruk+koszulka piechotą nie chodzi.

No tak. Miało być kilkadziesiąt tysięcy chyba że to gazeta niszowa ;)

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl>
ihn news:bqle8h$pgk$1...@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
alt.pl.mozilla

> Albo zna bogatą firmę, która zasponsorowałaby takie miejsce?

Może jakiś dobry serwer komercyjny?

Krzysztof Trybowski

On Wed, 03 Dec 2003 18:10:08 +0100, |<onrad wrote:

> [...]
> opcji jednozdaniowy opsi co to jest. Dodatkowo może u dołu przyciski
> uruchamiające stronę VivaMozilla / MozillaPL / Mozilla.

Fenomenalny pomysł! Jakby jeszcze udało się do jakiejś gazety dołączyć,
najlepiej do Wyborczej, to już by była naprawdę dobra akcja! Czasu jest
potwornie mało, nie wiem czy nie bezpieczniej byłoby od razu celować w
"mozillę na nowy rok"! Ale da się zrobić.

Trzeba to tego dodać rzetelnie opracowane teksty: co to jest mozilla, jak
to się odbywa, skąd cały ten ruch, dlaczego warto stosować oprogramowanie
otwarte (rzetelne argumenty), dlaczego Mozilla -- już jako przeglądarka
sensu stricte -- jest warta użycia, no i oczywiście bardzo prosto opisany,
krok po kroku, sposób instalacji wraz z troubleshooting :). Wydaje mi się,
że na większą ilość opisów nie ma czasu.

Może też ewentualnie przedstawić w tych materiałach jakieś rzetelne
porównanie z innym przeglądarkami? Albo artykuł na temat bezpieczeństwa. To
musiałoby być napisane językiem prostym, zrozumiałym dla pani Krysi z
księgowości i Zenka, który na komputerze dotychczas tylko grał i surfował.

Co do terminów, to ja to widzę tak:

do 5 grudnia :) inicjatywa musi być rozpropagowana i musi się znaleść jakiś
programista -- trzeba by zrobic jakiś browser do programów i dokumentów;
do 10 grudnia powinna być gotowa wersja alpha: oprogramowanie, teksty i
browser-installer;
do 12-13 grudnia powinna być gotowa pierwsza wersja, którą można pokazać w
gazetach, by zacząć rozmawiać;
do 14 grudnia - gotowe i dograne teksty;
16 grudnia - deadline: gotowy browser-installer (oraz ubrany w grafiki),
programy dobrane w odpowiednich wersjach, ewentualnie jakoś dostosowane do
potrzeb. Bardzo mało czasu zostaje niestety na testy.

Moim zdaniem warto projekt przeprowadzić, nawet jeżeli nie uda się płyty
wytłoczyć i dołączyć do gazety -- szczerze mówiąc trochę sceptyczny jestem
-- to warto płytę przygotować jako .iso.

No i oczywiście trzeba pamiętać, że jeżeli to miałoby być kiepsko zrobione,
to lepiej odsunąć moment wypuszczenia na później.

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel Krzysztof Trybowski <tryb...@gazeta.pl.invalid>
ihn news:1w8scemupg5uz$.d...@trybik.mamut.zax.pl: takh oblivyn ihn
aa'kua alt.pl.mozilla

> Trzeba to tego dodać rzetelnie opracowane teksty

Do Gazety IMO powinien pójść wyłącznie tekst o tym, czemu to jest
lepsza przeglądarka od MSIE, i to nie z punktu widzenia webmastera
czy innego programisty, ale z punktu widzenia ZU - co zyska na tej
instalacji i używaniu Mozilli.

Pozostałe teksty można sobie wsadzić na płytkę - jak ktoś będzie
chciał coś znaleźć o sobie poczytać, to znajdzie i poczyta, ZU nie
ma o większości z tych rzeczy pojęcia...

> No i oczywiście trzeba pamiętać, że jeżeli to miałoby być
> kiepsko zrobione, to lepiej odsunąć moment wypuszczenia na
> później.

Dlatego gdyby nam nie wyszły święta czy Nowy Rok, to mogą być
ferie zimowe czy insze Walentynki, ewentualnie Święto Wiosny.
W perspektywie mamy również 15 lat Gazety Wyborczej, IIRC w maju,
więc na wtedy można pogadać o tym, żeby powstała Mozilla sygnowana
przez GW i oskórowana w ich pierdoły, razem z sidebarem etc.

Nie wiem zresztą czy od razu nie należałoby się zacząć przymierzać
do tego ostatniego pomysłu - pół roku to akurat tyle, żeby wstawić
na płytkę Mozillę jakiejś nowszej wersji etc. oraz wszystko dobrze
przetestować, zeby nie było żadnej amby. Jeżeli zainstaluje Mozię
tylko 10% Czytelników, to mamy kolejnych kilkadziesiąt tysięcy
userów Mozilli z dnia na dzień - chyba warto...

Dj Gippo

W poprzednim odcinku telenoweli "Santa Barabara" Peter 'Mikolaj'
Mikolajski powiedział:

> czy insze Walentynki, ewentualnie Święto Wiosny.

witam
na walentynki to by trza bylo zrobic jakijs skin w serduszka :) ... choc
pomysl nie glupi - gadka do dziewczyny - " w koncu mam przy sobie 2
rzeczy ktore kocham : ciebie i mozille - ktora ci ofiarowuje " :)

|<onrad

12/04/2003 02:19 AM | Peter 'Mikolaj' Mikolajski:

> [...]
> na płytkę Mozillę jakiejś nowszej wersji etc. oraz wszystko dobrze
> przetestować, zeby nie było żadnej amby.

No właśnie. Żadna gazeta chyba nie dołączy do siebie pomysłu, który
powstał na 20 dni przed świętami :) Co więcej, podejrzewam, że gazety
już wiedzą co dołączą na świeta :) Zatem albo za pół roku, albo za rok w
święta; wtedy być może będziemy mieli argument, że akcja z .iso spotkała
się z bardzo dużym zainteresowaniem :)

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl>
ihn news:bqn733$lq4$1...@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
alt.pl.mozilla

> Zatem albo za pół roku

Ja bym poważnie z GW pokombinował, to może być niezła rzecz...

|<onrad

12/04/2003 03:14 PM | Peter 'Mikolaj' Mikolajski:

> Ja bym poważnie z GW pokombinował,

Ja też, ale nie koniecznie z GW :) po prostu nie chce juz teraz sie
zamykac na inne gazety :) Do GW nic nie mam (czytam codzinnie, obok
Rzepy i regionalnej)

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl>
ihn news:bqngd0$rc9$1...@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
alt.pl.mozilla

> po prostu nie chce juz teraz sie zamykac na inne gazety :)

Ale w innych trzeba byłoby znaleźć jakąś inną okazję, bo dawanie
Mozilli bez okazji nie ma IMO wielkiego sensu. Wydaje mi się, że
15 lat istnienia GW to doskonała okazja, żeby ich przekonać do
takiego specjalnego wydania własnej przeglądarki, np. z defaultowo
zmienioną stroną startową z Mozilla.pl na Gazeta.pl oraz innym UA
strong - to zresztą są detale do ustalenia ;o)

Uważam, że jak zacznie się od dużej gazety, to potem będzie
łatwiej przkeonać do tego mniejsze pisma ;o)

badworm

Osoba podająca się za: Maciej Chojnacki przyczyniła się do uszczuplenia
moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną
2003-12-03 20:31:

>Nie jestem przekonany. To tak, jakby dać komuś w prezencie Winampa.

Eee, Winampa ma każdy a Mozillę nie ;-) Jeśli tylko będzie gotowe ISO to
dołączam się do akcji rozpropagowania Mozilli :-) Ale proponuję, by
dołączyć kilka(naście) najpopularniejszych/najlepszych pluginów wraz z
krótkm opisem instalacji.

--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{m-a-ł-p-a}post[K_R_O_P_K_A]pl
http://www.gusnet.prv.pl(nieczynne do odwolania) GG# 2400455

Wojtek Szweicer

Dnia 2003-12-03 22:48 badworm napisał(a):

> Eee, Winampa ma każdy

Ja nie mam tego badziewia!
- Szwejk

PS. Serdecznie przepraszam PT Grupowiczów za wywołanie flejma, który
zaraz nastąpi, ale nie mogłem się powstrzymać... :(

--
www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

Krzysztof Kundzicz

Wojtek Szweicer <wsz...@poczta.onet.pl> writes:

> Ja nie mam tego badziewia!

Też nie mam. Fsck nullsoft. ;-)

--
Krzysztof Kundzicz

Marek A. Stepien

Użytkownik Krzysztof Kundzicz napisał:

> Też nie mam. Fsck nullsoft. ;-)

Jaki Nullsoft?! Fsck AOL.

Nullsoft to taka sama wydmuszka jak Netscape. Kolejna marka z
wielu nekrofilsko* wykorzystywanych przez zboczone kierownictwo
firmy AOL, a Time Warner Company. ;)

*) patrz: http://www.livejournal.com/users/jwz/268332.html
i http://www.livejournal.com/users/jwz/276786.html

A ja tam używam XMMS. :)

--
:: Marek Stepien
:: marcoos at marcoos dot org

Krzysztof Kundzicz

"Marek A. Stepien" <mam....@spa.mu> writes:

> Jaki Nullsoft?! Fsck AOL.

[...]

Fsck AOL, fsck microsoft ;-)

> A ja tam używam XMMS. :)

mpg123 rox ;-)

--
Krzysztof Kundzicz

Dj Gippo

W poprzednim odcinku telenoweli "Santa Barabara" Wojtek Szweicer powiedział:

> Ja nie mam tego badziewia!

ja tez nie... siedze na quintessential - lepszy dzwiek i wieksze widmo
pzdr

staszyna

faktycznie chyba lepiej jest podpiąć Mozillę pod Gazetę, niż robić z
niej prezent na gwiazdkę.. chodzi o to, że nikt chyba nie marzy o takim
prezencie, zbyt mało ludzi wie o Mozilli. W rzeczywistości bałbym się,
że ludzie po prostu wywalaliby płytki bez przeczytania nawet, co to.
Poza tym zgaduję, że gazeta nie zrobiłaby tego za darmo (mówię o
dołączeniu płytki na gwiazdkę.)

natomiast gdyby zrobić Mozillę Wyborczą, to mozna by gazecie wcisnąć
jakiś ładny tekst, który tłumaczyłby, dlaczego powinni ją zainstalować.

Można by to zrobić na tych małych płytkach, takich 200MB. są fajne,
ludziom by się podobały:)

poza tym trzeba by trochę odczekać, bo np nie wiadomo jak to jest z tą
nazwą mozilliPL i w ogóle... imho te święta odpadają.
albo coś specjalnie dla gazety, albo jakaś bardziej partyzancka akcja
wypalania tego u nas w domach i rozrzucania ze sterowców:))

btw. przypomina mi się pewien wątkek na forum MozilliPL -chodziło o
przeglądarkę specjalnie dla wp.pl chyba.

pomysł jest super, chętnie w czymś pomógłbym, ale nie wiem za bardzo w
czym:( teksty? grafika? strona? tlumaczenie na angielski:))?

--
pozdrawiam,
staszyna

ego na staszyna.org + http://staszyna.org
WCAG 1.0 po polsku - http://wai.staszyna.org
"There'll be no shelter here - Mozilla is everywhere!"

Andrzej Kaczmarczyk

Dnia 03-12-05 18:13, Użytkownik staszyna napisał:

> natomiast gdyby zrobić Mozillę Wyborczą, to mozna by gazecie wcisnąć
> jakiś ładny tekst, który tłumaczyłby, dlaczego powinni ją zainstalować.

Gazetilla? :)
Jak dostaną gotowy produkt, w którym trzeba np. podmienić tylko grafii
na ich - bo bez pozwolenia chyba nie można, ale mże dla celów
prezentacyjno-testowych to by się nie czepiali.
Po prostu myślę, że w momencie rozpoczęcia rozmów z przykładową gazetą
powinno pozostać jedynie podmienienie grafik i tłoczenie płyt. Idę o
zakład, że oni mają jakieś specjalne umowy z tłoczarniami i być może by
to zasponsorowali - i tak zapłacą reklamodawcy.

> Można by to zrobić na tych małych płytkach, takich 200MB. są fajne,
> ludziom by się podobały:)

Święte słowa :)
Tylko, że oczywiście muszą się zmieścić materiały propagandowe gazety.
Acha, i należałoby najpierw przetestować, czy www.gazeta.pl działa
prawidłowo pod Mozillą (nawet jeśli jest na bakier z W3C - ważne jest po
prostu działanie).
Z drugiej strony - na pewno w wydaniu jubileuszowym będzie jakaś płytka.
Może więc wbrew temu co pisałem na początku - rozmawiać z "nimi" od
razu: 'damy wam gotową przeglądarkę z logo gazety, w sam raz, żeby ją
dołączyć do jubileuszu' i podać orientacyjny termin.

> [...]
> albo coś specjalnie dla gazety, albo jakaś bardziej partyzancka akcja
> wypalania tego u nas w domach i rozrzucania ze sterowców:))

To mogłaby być okazja do częściowego chociaż wypromowania nowej nazwy.
To chyba znacznie lepszy pomysł, niż 'pod choinkę' z punktu widzenia
nowego 'wyrobu mozillopodobnego'. A jak się to jeszcze zbiegnie z
jubileuszem gazety, to cała akcja będzie z wielką pompą.

> btw. przypomina mi się pewien wątkek na forum MozilliPL -chodziło o
> przeglądarkę specjalnie dla wp.pl chyba.

W wątku było sporo racji - że mogą chcieć zmonopolizować polską mozillę,
itd, itp, argumenty i za i przeciw. Ale Gazeta nie jest
przedsiębioerstwem informatycznym - myślę, że nie da się tego porównać.

> pomysł jest super, chętnie w czymś pomógłbym, ale nie wiem za bardzo w
> czym:( teksty? grafika? strona? tlumaczenie na angielski:))?

Ja w ogóle nie widzę dla siebie miejsca w tym projekcie, ale mogę być
"dobrą duszą" :)

Andrzej.

Marcin ``MySZ`` Sztolcman

Dnia Wed, 03 Dec 2003 20:09:48 +0100, |<onrad napisal(a):

> Najbardziej mi zalezy na kims kto umialby zrobic instalatorek i stworzyc
> iso. Są tu jacyś programiści gotowi do pracy non-profit? :)

a nie wystarczy plik autorun.inf, odpalajacy strone html w chwilowo
jeszcze domyslnym ie ? ;)

MySZ

--
[ Marcin ``MySZ`` Sztolcman ]
[ http://mysz.ath.cx | news { at } urzenia { dot } net ]

Andrzej Kaczmarczyk

Dnia 03-12-06 01:15, Użytkownik Marcin ``MySZ`` Sztolcman napisał:

> a nie wystarczy plik autorun.inf, odpalajacy strone html w chwilowo
> jeszcze domyslnym ie ? ;)
>
> MySZ

Nie! :)
A fuj!

Andrzej.

Stanisław Małolepszy

Dnia 2003-12-06 01:55, Andrzej Kaczmarczyk napisał :

> Nie! :)
> A fuj!

ależ to wspaniały pomysł!
Strona na CD to sama wygoda, można dać dużo screenów z Mozilli...
Już mówię po co.

Otóż ZU wkłada płytkę do napędu, i wyskakuje mu index.html w jego IE.
Następnie, index.html prowadzi do dokumentu pokaz.html. Ale ten
pokaz.html, to nie jest taka zwykła strona:)
No wiecie, divy z position: fixed, MathML, ładnie pozycjonowane
backgroundy (też fixed), -moz-bordery i -moz-opacity, :first-line,
:first-letter, operatory CSS ">" i "+", :hover dla całych divów (można
wykorzystać do podswietlania ich, ale też do zrobienia takich
wyskakujących divów pomocniczych alboco..), overflowy, itd., itd.

I obok tego wszystkiego screeny z Mozilli :D

Albo zamiast jednego pokaz.html, można zrobić 20 takich stron, każda
obnażająca jakąś ułomność IE.

I cały czas, gdzieś w widocznym miejscu, ładny link do instalatora Mozilli.

Mozilli Wyborczej, rzecz jasna:)

ew. do ZdzisiekBrałzera, bo nie wiem w końcu, jak to będzie, a na forum
cisza...

Marcin

Dnia 6.12.2003 12:46 Stanisław Małolepszy napisał(a) wiekopomne zdania:

> [...]
> wykorzystać do podswietlania ich, ale też do zrobienia takich
> wyskakujących divów pomocniczych alboco..), overflowy, itd., itd.

Oj, no nie wiem czy to wiele osób przekona. Niestety najczęstsza jest
opinia jest taka, że alfą i omegą w dziedzinie wyznaczania "poprawności"
strony jest to, czy się wyświetla w IE i nic na to nie poradzimy. :-/
Wydaje mi się, że nie należy przekonywać ludzi siłą. Jeżeli już to
podpowiadać co się wygodniej w Moz robi: panele, gesty, łatwy dostęp do
wyszukiwarek, blokowanie reklam, ładny wygląd - to zainteresuje ZU, a
nie szczegóły techniczne.
--
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku

Wojtek Szweicer

Dnia 2003-12-06 12:46 Stanisław Małolepszy napisał(a):

> [...]
> wykorzystać do podswietlania ich, ale też do zrobienia takich
> wyskakujących divów pomocniczych alboco..), overflowy, itd., itd.

A potem ktoś zainstaluje sobie Mozillę i będzie miał "a strona Kazia o
szybkich samochodach to jak wygląda? Pod Explorerem wyglądała nieźle, a
pod tym czymś się w ogóle nie da oglądać"... Czy się mylę?
- Szwejk

PS. Czemu, gdy robię inicjał wg zaleceń w3c
(http://www.w3.org/TR/CSS2/selector.html#first-letter), to tylko pod
MSIE wygląda tak, jak ma wyglądać?
Proszę, o to przykład: http://republika.pl/portfoljo/firstletter.html

badworm

Osoba podająca się za: Wojtek Szweicer przyczyniła się do uszczuplenia
moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną
2003-12-04 22:46:

> Ja nie mam tego badziewia!

Żeby nie było niedomówień - nie korzystam z badziewnego Winampa 3.x lecz
starego 2.76, instalacja ta sama chyba od ponad roku ;-)

Stanisław Małolepszy

Dnia 2003-12-06 16:35, Wojtek Szweicer napisał :

> A potem ktoś zainstaluje sobie Mozillę i będzie miał "a strona Kazia o
> szybkich samochodach to jak wygląda? Pod Explorerem wyglądała nieźle, a
> pod tym czymś się w ogóle nie da oglądać"... Czy się mylę?

No nie wiem... pewnie masz rację, ale ja cały czas byłbym za promocją
standardów. Trzeba tych ludzi uświadomić! Nie ograniczajmy się tylko do
komercyjnej akcji dla gazety... niech to czemuś służy..

> PS. Czemu, gdy robię inicjał wg zaleceń w3c
> (http://www.w3.org/TR/CSS2/selector.html#first-letter),

czy aby na pewno?
u Ciebie:
P:first-letter { font-size: 300%; vertical-align: top; float: left;}
W3C:
These are the properties that apply to :first-letter pseudo-elements:
(...) 'vertical-align' (only if 'float' is 'none') (...)

Poza tym napisałeś 300%, więc inicjał ma zajmować 3 linie, na screenie z
IE zajmuje 2..., co więcej, wystaje ponad resztę tekstu..

Skasuj ten vertical-align, dodaj jakiś mały margin-right.. U mnie
wygląda po prostu ślicznie.

> to tylko pod MSIE wygląda tak, jak ma wyglądać?

no więc moim zdaniem, to tylko pod IE (na podstawie Twojego screena i
moich Mozilli 1.5 i Opery 7.22) wygląda tak, jak wyglądać *nie* powinno..

Wojtek Szweicer

Dnia 2003-12-07 00:03 Stanisław Małolepszy napisał(a):

> [...]
> z IE zajmuje 2..., co więcej, wystaje ponad resztę tekstu..
>
> Skasuj ten vertical-align, dodaj jakiś mały margin-right.. U mnie

Proszę, napisz mi, jak ma to wyglądać. Bo jak usunę vertical-align, to
nic to nie zmienia. Jak na razie w IE wygląda najlepiej, to prawda, że
zajmuje 2 linie a nie 3, ale jestem w stanie "poświęcić" jedną na
zrobienie tego, żeby inicjał był dosunięty do samej góry. Chodzi mi o
taki sam wygląd, jaki jest podany na przykładzie w w3c.

> no więc moim zdaniem, to tylko pod IE (na podstawie Twojego screena i
> moich Mozilli 1.5 i Opery 7.22) wygląda tak, jak wyglądać *nie* powinno..

vertical-align: top; powoduje (z założenia) przesunięcie dla wszystkich
elementów do samej góry tekstu. Czemu w Mozilli i Operze to w ogóle nie
działa? Co mam zrobić?
Ma wyglądać tak jak na obrazku z MSIE z podanej strony lub tak jak tu
http://www.w3.org/TR/CSS2/images/first-letter.gif (pierwsze wyrazy nie
muszą być kapitalikami).
- Szwejk

Mocniak

Witam :-)

> [...]
| Acha, i należałoby najpierw przetestować, czy www.gazeta.pl działa
| prawidłowo pod Mozillą (nawet jeśli jest na bakier z W3C - ważne jest po

A nie działa :-) U mnie pod M 1.5 znika kolor bocznych ramek :-)
Pozdrawiam -//MocniaK//-
| mail/tlen: mailto:moc...@NOSPAMtlen.pl | GG: 4949474 |
| telefonia web: http://www.stacnet.prv.pl | coś jeszcze? |