Pierwsza latakia - prosba o opinie

konradus

Witajcie!
Mlody jeszcze stazem, jestem na etapie opalania trzeciej fajeczki,
doskonalenia techniki i poznawania nowych smakow :-) Nie probowalem jeszcze
tej slawnej latakii, a ze mnie strasznie kusi, bo lubie zapachy "natury,
lesnego ogniska, skansenu i kolejowych podkladow", postanowilem sprobowac!
;-) Mam nadzieje, ze sie nie zawiode, bardzo interesuje mnie tez reakcja
domownikow (wiem, ze moze byc roznie...)
Ad rem, poniewaz z radoscia pale Grose-Moor i czytalem pozytywne opinie o
innych tytoniach tej marki, postanowilem sprobowac wybrac cos z oferty SG.
Mysle o trzech na poczatek z mala zawartoscia latakii:
1. Perfection Mixture - czytalem, ze swietny i dosc mocny, ale nie wiem czy
dobry na poczatek...
2. Navy Flake - tu pociaga mnie obietnica rumowego aromatu, slyszalem ze
dobry na pierwszy raz no i moglbym poznac przy okazji sposoby nabijania i
palenia flake'ow...
3. Squadron Leader - nie znalazlem w polskiej sieci opnii na jego temat, na
TobaccoReviews czytalem w wiekszosci pozytywne komentarze, pytam sam siebie
czy przypadkiem nie pociaga mnie najbardziej ta puszeczka z samolotem ;-)

Prosze o luzne opinie, wskazowki, rady i sugestie :-)

pozdrawiam,
konradus

miron.post

konradus wrote:
> Nie probowalem jeszcze
> tej slawnej latakii, a ze mnie strasznie kusi, bo lubie zapachy "natury,
> lesnego ogniska, skansenu i kolejowych podkladow", postanowilem sprobowac!

Wiesz juz zapewne, ze latakia jest tytoniem dosc osobliwym. Mozna go
kochac lub niecierpiec - Wyposrodkowanie to rzecz niezwykle trudna, acz
mozliwa. Z pewnoscia nie pozostaniesz obojetny.

> ;-) Mam nadzieje, ze sie nie zawiode, bardzo interesuje mnie tez reakcja
> domownikow (wiem, ze moze byc roznie...)

Reakcja otoczenia moze byc miazdzaca. Rzadko spotkac mozna otoczenie,
ktore bez przygotowania przyjmie Latakie z otwartymi ... "nozdrzami" :)
Sugeruje odpowiednia propagande. Importowany, ciezkie pieniadze,
mercedes wsród tytonii, cymes nad cymesy... odpowiedni grunt może sie
przydac.

> Mysle o trzech na poczatek z mala zawartoscia latakii:
> 1. Perfection Mixture - czytalem, ze swietny i dosc mocny, ale nie wiem czy
> dobry na poczatek...

Z calym szacunkiem, ale jezeli myslimy o tej samej perfection, to nie
mozna powiedziec, ze jest to mala ilosc latakii. Powiedzialbym wrecz,
ze latakia to podstawa tego tytoniu. Lekko lamany wanilia, lecz nawet
jej nie czuc. Po prostu rozcienczony - te slowa moga oddac ducha
tytoniu. Niezbyt mocny, ale latakiowy.

> 2. Navy Flake - tu pociaga mnie obietnica rumowego aromatu, slyszalem ze
> dobry na pierwszy raz no i moglbym poznac przy okazji sposoby nabijania i
> palenia flake'ow...

nie palilem powyzszego, ale moje spostrzezenie: nie wiem czy jest sens
palic flaki latakiowe na poczatek przygody z flakiem... Warto moze
sprobowac cos co juz wiesz jak smakuje. latwiej wtedy o ocene sposobu
palenia. Moja sugestia zupelnie na marginesie.
BTW. z flake'ami jest dosc ciekawie. Flake to plastry wycinane z
prasowanego tytoniu. Uzyskuje on swoje wlasciwosci smakowe wlasnie
dzieki temu, ze lezakuje on, "dojzewa" w mocno scisnietej "atmosferze".
Przy odpowiedniej wilgotnosci i wprawie mozna falki palic po tym jak
sie ten paltek odpowiednie zlozy i wlozy do fajki. Jest latwy do
przechowywania a fakt, iz jest ze soba sprasowany powoduje, ze nie
wysycha jak klasyczne Ready Rubbed. Niezaleznie od glosow sprzeciwu
twierdze jednak, ze po odpowiednim roztarciu flakow zyskuja one
konsystencje zblizone do klasycnie pojmowanego sposobu ciecia tytoniu.
Wniosek z tego taki, ze jezeli stracisz cierpliwosc w zabawy flakiem,
zawsze mozna, przy pomocy noza - mlynka do kawy - rak, rozdrobic go do
takieog formatu jaki pali sie na codzien.

> 3. Squadron Leader

Tez latakia, a nie miesznaka z mala zawartoscia latakii. Wydaje sie byc
troche bardziej chardy. Twardszy w smaku. mocniejszy.

Latakia kazdego z producentow jest inna. SG produkuje latakie ktora "az
sie sypie" - jest charakterystyczna w dotyku. Czuc ze jest to tyton po
wedzeniu.
GL Pease to tez co innego. No i Dunhill tez inny. Wszystkie troche w
smaku zblizone, lecz kazdy z nich ma do zapropowowania co innego. NIe
wiem czy latakia SG jest odpowiednia na poczatek. Moze bedzie lepiej,
jezeli sprobujesz czegos delitakatniejszego w odbierze. Moze by tak
dunhillka. Early MOrning pipe? Odnosze wrazneie, ze jest on odpowiedni
dla "nieobytego". prosze o komentarz takiej sugestii.

konradus

Użytkownik "miron.post" ...

>jezeli myslimy o tej samej perfection, to nie mozna powiedziec, ze jest to
>mala ilosc latakii.

>Tez latakia, a nie miesznaka z mala zawartoscia latakii.

Piszac o malej ilosci, sugerowalem sie opisami na
http://www.sklep-tytoniowy.abc24.pl/default.asp?kat=21964 gdzie latakia
wymieniona jest jako dodatek do tytoni. Faktycznie, tylko przy Navy Flake na
stronie Synjeco napisane jest konkretnie - 15% latakii.

>Moze bedzie lepiej, jezeli sprobujesz czegos delitakatniejszego w odbierze.

Tak wlasnie chcialbym :-)

pozdrawiam,
konradus

luk

konradus napisał(a):

> [...]
> lesnego ogniska, skansenu i kolejowych podkladow", postanowilem sprobowac!

Latakia...hmmm tu bracie uderzyłeś we właściwą nutę ;)

> ;-) Mam nadzieje, ze sie nie zawiode, bardzo interesuje mnie tez reakcja
> domownikow (wiem, ze moze byc roznie...)

domownicy mogą mieć "ciekawe" opinie ;) Choć IMO La najlepiej smakuje na
świeżym powietrzu, na łonie natury.
Musisz wiedzieć,że po paleniu La pomieszczenie dość intensynie
przesiąknie zapachem tytoniu i trzeba będzie kilka dni, żeby
przewietrzyć pokój (warto pamiętać o tym mając na względzie opinie
domowników)

> [...]
> Mysle o trzech na poczatek z mala zawartoscia latakii:
> 1. Perfection Mixture - czytalem, ze swietny i dosc mocny, ale nie wiem czy

Niestety nie paliłem jeszcze tej pozycji, ale z opisów wnioskuję,że nie
jest to dobra propozycja na pierwszy raz.

> 2. Navy Flake - tu pociaga mnie obietnica rumowego aromatu, slyszalem ze
> dobry na pierwszy raz no i moglbym poznac przy okazji sposoby nabijania i
> palenia flake'ow...

Rumowy aromat IMO dyskwalifikuje ten tytoń w Twoim przypadku.
Potrzebujesz czystego smaku La, bez aromatów.

> [...]
> czy przypadkiem nie pociaga mnie najbardziej ta puszeczka z samolotem ;-)

Ok. Tylko oprócz La jest jeszcze Oriental, więc i tą pozycję proponuję
zostawić sobie na później.

> Prosze o luzne opinie, wskazowki, rady i sugestie :-)

Powiem tylko jedno: Samuel Gawith Balkan Flake...fantastyczna mieszanka
Va (70%) i La (30%).Tytoń pięknie pachnie przed paleniem i w trakcie
palenia. Smak...brak mi słów.
Koniecznie musisz spróbować.

> pozdrawiam,
> konradus

pozdrawiam
luk

luk

miron.post napisał(a):
Early Morning Pipe? Wydaje mi się,że w DEMP nie ma La. Virginia i Oriental.

Zygfryd Homonto

On Mon, 17 Apr 2006 01:18:41 +0200, luk wrote:

> Moze by tak
>>
> Early Morning Pipe? Wydaje mi się,że w DEMP nie ma La. Virginia i
> Oriental.

pieknie - co strona to rozny opis:
1-http://www.tobaccoreviews.com/blend_detail.cfm?ALPHA=E&TID=453 - tutaj
ze oriental
2-http://www.synjeco.ch/pata/taba/jjeo/tab/4032.htm#EMP - tutaj ze
latakia
3-http://pipes.priss.org/dunhill.php - tutaj ze latakia-oriental
4-http://www.cigarworld.de/shop/detail.php4?artnr=31000062 - tutaj ze
virginia z turkiem ;-)

no, a oczywiscie na www.alt-pl-fajka.prv.pl Oriental i Latakia sa opisane
jako rozne gatunki tytoniu

Faktem jest, ze Early Morning Pipe to moj ulubiony tyton - szkoda
tylko, ze dalej nie wiem czy to La czy Orient ;-)

Zygfryd Homonto
galeria: http://photo.e-janik.com

Rapis23

Witaj.

Ja ze stajni Samuela Gawitha polecałbym ci mieszanki z La w takiej oto
kolejności:

1. Navy Flake - dla mnie pycha
2. Balkan Flake - jak wyżej
3. Squadron Leader - mój pierwszy z La, i wpadłem :)

Nie polecam Perfection bo jakoś mi nie "podszedł"
Najlepszy tytoń z Latakią jaki paliłem to Gawith&Hoggarth - Scottisch
Mixture. Może na ten się skusisz...

Pozdrawiam

Radek Piskorz

bublik

Mój pierwszy z Latakia byl Davidoff Royalty - i z biegiem czasu
uwazam go za dobry wybór. Jakosc przednia, mala ilosc La (nie
bylo terapii szokowej), bardzo smaczny. Tylko jego dostepnosc...

michupi

> Faktem jest, ze Early Morning Pipe to moj ulubiony tyton - szkoda
> tylko, ze dalej nie wiem czy to La czy Orient ;-)

DEMP na pewno zawiera La, a co do orientów - nie jestem pewien, ale
podejrzewam, że też
pozdr
Michał

konradus

Dziekuje wszystkim za rady! Teraz zamowie prawdopodobnie dwa: Navy Flake i
Squadron Leader :-) a jak dorwe gdzies DEMP to pewnie tez wezme na
sprobowanie :-)

pozdrawiam,
konradus

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *luk* pisze:

> Powiem tylko jedno: Samuel Gawith Balkan Flake...fantastyczna mieszanka
> Va (70%) i La (30%).

Wahałbym się czy polecić początkującemu taką latakię. Jak dla mnie była
ona bardzo latakiowa i chętnie odpoczywałem przy tytoniach typu DSMM i
DEMP.

> Tytoń pięknie pachnie przed paleniem i w trakcie
> palenia. Smak...brak mi słów.

A to fakt!

> Koniecznie musisz spróbować.
Potwierdzam ;-)

--
( . '">
) L_

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *luk* pisze:

> Early Morning Pipe? Wydaje mi się,że w DEMP nie ma La. Virginia i Oriental.
Najczęściej takie właśnie można znaleźć informacje. Ale czasem piszą, że
zawiera latakię:
http://www.thebriary.com/dunhill1.htm

--
mj

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *miron.post* pisze:

> Moze by tak
> dunhillka. Early MOrning pipe? Odnosze wrazneie, ze jest on odpowiedni
> dla "nieobytego". prosze o komentarz takiej sugestii.

Myślę, że byłby dobry. Ja proponuję Dunhill Standard Mixture Medium.
Jest standardowo dobra i ją najczęściej palę, obok DDLNR.

--
"(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

konradus

Użytkownik "jaszczur" ....

> Myślę, że byłby dobry. Ja proponuję Dunhill Standard Mixture Medium.

Nie czekajac na przesylke z SG, kupilem DMM965 - dostalem w KDT jak bylem
pare dni temu w W-wie. Jestem zachwycony!!! :-) Gorzej Zona - malo nie
dostalem eksmisji z domu ;-) ... wiec pale w pracy, na spacerach i balkonie
;-?
Nastepne sprobuje SG Squadron Leader i zapoznam sie z flake'mi za przyczyna
Navy Flake, a Perfection Mixture odloze a/a ;-) Pan Najsztub obiecal mi tez
dolozyc pare probek, wiec bede mial co probowac, smakowac i porownywac.
Dzieki raz jeszcze za odpowiedzi :)

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *michupi* pisze:

> DEMP na pewno zawiera La,

A ja taki pewien nie jestm ;-)

--
mj

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *konradus* pisze:

> Nie czekajac na przesylke z SG, kupilem DMM965 - dostalem w KDT jak bylem
> pare dni temu w W-wie. Jestem zachwycony!!! :-) Gorzej Zona - malo nie
> dostalem eksmisji z domu ;-)

Podzielam zdanie Twojej żony :-)

> ... wiec pale w pracy, na spacerach

Też tak robię - zwłaszcza w pracy po godzinach...

> i balkonie
Zapytaj się sąsiadów czy nie przeszkadzasz im.

Co to za źródło tytoni "SG"?

konradus

Użytkownik "jaszczur"

> Co to za źródło tytoni "SG"?

Wyrazilem sie nieprecyzyjnie. Chodzilo mi o przesylke z SG w srodku ;-)

> Zapytaj się sąsiadów czy nie przeszkadzasz im.

BTW: np mojemu Ojcu zapach DMM965 nie zupelnie przeszkadza zupelnie...
czyzby wiec ten zapach bardziej "drastycznie" dzialal na kobitki? To
oczywiscie refleksja, bo na razie za malo mam danych do prywatnej
statystyki... ;-) Sprobuje wiec na nie pytac sasiadow, tylko poczekam czy z
pretensjami przyjdzie on czy ona... ;-)

pozdr,
konradus

jaszczur

> [...]

> oczywiscie refleksja, bo na razie za malo mam danych do prywatnej
> statystyki... ;-) Sprobuje wiec na nie pytac sasiadow, tylko poczekam czy z

Chodziło mi o to, że możesz nieświadomie zrażać do siebie sąsiadów.
Czasem bywa, że dym z palonego tytoniu może wpadać przez otwarte
okno do sąsiada, co może wywołać jego zrozumiały protest.

Apropos tytoniu - dym tytoniowy powoduje raka piersi. Chciałbyś mieć
żonę bez piersi? Nie wiem czy przyjmiesz moją radę, ale radziłbym nie
palić w jej obecności.

konradus

Użytkownik "jaszczur"

> Chodziło mi o to, że możesz nieświadomie zrażać do siebie sąsiadów.

Oczywiscie, bardzo dobrze Cie zrozumialem. Ty najwidoczniej nie zrozumiales
zartu.

> Apropos tytoniu - dym tytoniowy powoduje raka piersi. Chciałbyś mieć
> żonę bez piersi? Nie wiem czy przyjmiesz moją radę, ale radziłbym nie
> palić w jej obecności.

Mysle, ze piszac w ten sposob (forma), troche przesadziles... Oboje z Zoba
palimy tyton i jako 40 latkowie jestesmy swiadomi ryzyka.
Nie bylo to z Twojej strony zbyt eleganckie...

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka

> Mysle, ze piszac w ten sposob (forma), troche przesadziles... Oboje z Zoba
> palimy tyton i jako 40 latkowie jestesmy swiadomi ryzyka.
> Nie bylo to z Twojej strony zbyt eleganckie...

Cóż, przebieg choroby nie jest zbyt elegancki i szybko człowiek zostaje
obdarty z godności. A jeszcze szybciej z fajkowego patosu. A styl mam
zwykle bezpośredni, całkiem jak nalepki ministerstwa z tytoniów.

Zdrówka życzę.

--
mj

M-kwadrat

Znaczy: http://www.alt-pl-fajka.pl/pic/ostrzezenie.jpg ?

--
pzdr, Maciej
strona www grupy + baza recenzji tytoniowych:

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *M-kwadrat* pisze:

> Znaczy: http://www.alt-pl-fajka.pl/pic/ostrzezenie.jpg ?

Albo tak: http://rozjebany.autobusik.pl/~jaszczur/ddlnr.jpg

;-)

--
'''..\
< _| (

konradus

Użytkownik "jaszczur"

> Cóż, przebieg choroby nie jest zbyt elegancki i szybko człowiek zostaje
> obdarty z godności

Moja Mama umarla na ta chorobe. Niestety bardzo dobrze wiem jak ona
przebiega lecz nie spodziewalem sie w tej dyskusji na temat rodzaju tytoniu
takich wywodow. Forma "chcesz miec zone bez piersi?" jest ponizej pewnego
poziomu - po prostu nie na miejscu w takiej rozmowie i wsrod ludzi, ktorzy w
wiekszosci (chyba) wiedza co robia. Powtarzam - jestem dorosly i zdaje sobie
sprawe z zagrozen, mysle tez, ze ta grupa sklada sie w wiekszosci z osob
swiadomych i pelnoletnich.

> styl mam zwykle bezpośredni, całkiem jak nalepki ministerstwa z tytoniów.

Wiec na najblizszym spotkaniu wsrod znajomych sprobuj uzyc podobnego zwrotu
jak do mnie. Powiedz tak do Kolegi, ktory swiadomie pali fajke, daj mu taka
kolezenska rade znienacka - bedzie na pewno w dobrym humorze, nie zapomnij o
raku macicy oraz pluc - oczywiscie w bezposrednim nawiazaniu do jego zony.
Niech wie! (chociaz pewnie wie..)

> Zdrówka życzę.

Chyba sobie kpisz...

mimo wszystko pozdrawiam,
EOT
konradus

Rotm

Użytkownik "jaszczur"...

> Najczęściej takie właśnie można znaleźć informacje

> Ale czasem piszą, że zawiera latakię [...]

właśnie palę DEMP
nabyty za 300 SK (= 30zł) w małej dziurze, w Niskich Tatrach
z roku... 2002 !
bosko dojrzały, frakcje Va aż miodowo-przezroczyste ( ! )
ciemne - z 'kwiatkiem' (białe wykwity cukrów)
acha: to OfC oryginał, tzn. od Murray'sa

zaprawdę, zaprawdę powiadam Wam: On zawiera Latakię !
ino niewiele, a i Va's tu zastosowane są delikatne
dlatego to niby tytoń 'na rano'
i nieodmiennie zalecany początkującym w temacie La ;-)

nieporozumienie być może stąd, że drzewiej 'Orientami' zwano wszystkie
tytonie NIE z usa (Old Belt), nie z Europy, Tanzanii, Jawy itp, a z dawnego
dość dużego ;-) Imperium Otomańskiego
szybko wydzielono z nich Latakie (dwie), jako nader odmienne, choć formalnie
Orienty jak najbardziej
jeśli ktoś dziś pisze: Orient - zdarza się, iż ma na myśli TAKŻE La

dziś, jak czytam - jest tendencja, aby wydzielić jeszcze osobno tytonie
'tureckie' - zazwyczaj 'ciemne' w smaku, dość mocne, duszące i 'korzenne', a
osobno 'Orienty' rozumiane jako dawniejsze jasne, delikatne i wspaniałe w
swej egzotyce tytonie z np. Macedonii, Grecji, Albanii, Egiptu itp.

dziś są one albo 'wymarłymi dinozaurami', albo drogą rzadkością w
nielicznych tytoniach, też papierosowych

aktualnie są one najczęściej z... Bułgarii i Krymu, lub i dalej na Wschód !

olbrzymią wiedzę na te tematy posiada Hot, któren to BTW doprawdy już ZBYT
długo nie raczy się odzywać
może raczy mnie poprawić, jeśli się gdzie mylę

--
Rotm

--
' kto nie ceni Latakii i nie kocha Orientu
niech idzie do piekła i spłonie do szczętu'

jaszczur

Przeglądam alt.pl.fajka
a tam użytkownik *Rotm* pisze:

> [...]

> Orienty jak najbardziej
> jeśli ktoś dziś pisze: Orient - zdarza się, iż ma na myśli TAKŻE La

(...)
A ja prosty człowiek sądziłem, że orient to tytoń suszony na słońcu,
a latakia to tytoń suszony na słońcu i podwędzany.
;-)