DGT - Delayed Gratification Technique

Rotm

DGT = FSP = Fajkowy Stosunek Przerywany :-))

wzięło się z APF :
http://tinyurl.com/6hxu7

dyskutowane na DAFT :
http://tinyurl.com/4lc2l

pojawiło się na APF (Rafał !) :
http://tinyurl.com/3htfs

pryncypialnie odszczeknął się Hot (sorry!, kochamy Cię !)
http://tinyurl.com/5c2ds itd., szukajta google dalej

ja, jako nieufny, dokładny do znudzenia Wielkopolanin :-)
postanowiłem sprawę zbadać, nie szczędząc wysiłku i tytoniu :-))

FSP a'la Rotm :
1. należy zgodnie z regułami :-) fajkę nabić
2. pozostawić ją na ok. godzinę do dwóch

- i to zalecam wysoce (!) do każdego (?) tytoniu

3. rozpalić, palić uważnie przez 15-30 min., w zależności od tytoniu,
techniki i pojemności fajki tak, aby spalić 1/4 (do 1/3 max) tytoniu
4. fajkę pozostawić do naturalnego zgaśnięcia, nie ubijać, nie poprawiać
powierzchni tytoniu
5. jeśli potrzeba (w zal. od techniki i tytoniu) po zagaśnięciu natychmiast
wysypać luźny popiół
6. odczekać od pół- do dwóch godzin (warto!) i rozpalić ponownie

wyniki :
Va's :
- SG BB bez sensu
- większość 'szkotów' - czyli Va Mix nic nie daje
- SG FVF bosko !
- GH Dark Flake - aaa !!!

La :
- DSMM średnio, ale nieźle
- DEMP tak sobie, ale lepiej nie
- DLM - rewelka !
- DNC, D965, Balkan Sobranie - bez sensu
- SG Balkan Flake - ? hmm
- SG Commonwealth Mixture = nowy wymiar

Va 'skrętki' (Pigtail, Irish Twist itp) :
- warto próbować, wyniki niejednoznaczne, trzeba eksperymentować z czasem

Va/Pq :
- DDLNR - dobrze
- GH Brown Flake - rewelka!
- GLP Haddo's Delight - tak sobie, lepiej nie

Aromaty :
- SG Grousemoor - gorzej
- Erinmore - fuj !
- SG Canon, SG RB bez sensu, fuj !
- SG Cob - o !
- GH Coniston Cut Plug - nowy wyraz wart każde piniendze !

wnioski :
warto próbować, z grubsza :-) widzi mnie się, że dobrze reagują tytonie
delikatne i/lub mocne, zdecydowane
'środek' i aromaty lepiej nie
wrażenia czasem szokująco pozytywne, acz długo nie zawsze ;-)

--
:-? pyk Rotm

--
' nie obawiaj się, co sobie ludzie pomyślą
- nie czynią tego zbyt często '

Rafako

Użytkownik "Rotm" <dkwozSp...@free.polbox.pl> napisał w wiadomości

> DGT = FSP = Fajkowy Stosunek Przerywany :-))

:-))

> FSP a'la Rotm :
> 1. należy zgodnie z regułami :-) fajkę nabić
> 2. pozostawić ją na ok. godzinę do dwóch
>
> - i to zalecam wysoce (!) do każdego (?) tytoniu

Zgadzam się, choć nie zawsze jest czas...

> [...]
> delikatne i/lub mocne, zdecydowane
> 'środek' i aromaty lepiej nie
> wrażenia czasem szokująco pozytywne, acz długo nie zawsze ;-)

U mnie DGT jest często wymuszone sytuacją. Np wracam późno, zapalam
fajkę ale jestem zbyt zmęczony by dokończyć, albo w podróży ...
Czasem to smakuje, czasem nie - czasem smak jest zaskakująco dobry!
Większość spostrzeżeń pokrywa się z tym co sam zauważyłem. Ale np. SG
GM
u mnie czasem b. dobry, innym razem niezbyt. Pewnie zależy od nabicia i
innych czynności...

Dzięki za takie dogłębne studium!

Pozdr
Rafal