35.000 euro p.a.

andy

witam,

dostalem propozycje pracy w dublinie, Inchicore za 35.000 euro rocznie.
-co to za dzielnica?
-ile to byloby do reki i ile bede musial wydac na zycie / jechalbym tam sam
/?
-to dobra czy kiepska stawka? /w kraju mam dobra prace/
-bylbym w stanie przysylac do domu 6.000 zlotych miesiecznie?

z gory dziekuje za udzielenie mi tych odpowiedzi.

andy

Andrzej W

"andy" <es...@interia.pl> wrote in message news:epp9p8$1ih$1...@nemesis.news.tpi.pl...
za http://www.esatclear.ie/~grabe/TaxCalc/TaxCalc.html

Monthly take home pay. (Single)
Selected Tax year is 2007
Gross Take Home Pay = eur. 2916.6667
Tax = eur. 307.5
Take Home Pay after Tax = eur. 2609.1667
Less PRSI = eur. 152.98666
Net take home pay = eur. 2456.1802

obawiam sie, ze 900 euro to najwyzej wystarczy na wspólny pokój i najtansze jedzenie
Andrzej

Paweł Kania

andy napisał(a):

> dostalem propozycje pracy w dublinie, Inchicore za 35.000 euro rocznie.
> -co to za dzielnica?

Stosunkowo blisko centrum, ale taka nieciekawa. Dużo odpowiedników
naszych... no niemiłych mieszkańców :/

> -ile to byloby do reki

Tu już odpowiedź dostałeś od Andrzeja. W zależności od tego w kórym
miesiącu przyjedzieś do Irlandii, do końca tegoż roku podatkowego
możesz mieć dodatkowo trochę ulgi podatkowej (tax credits). Jeśli
zaczniesz pracę na początku roku to nie licz na to.

> i ile bede musial wydac na zycie

Własne mieszkanie "one bedroom" w tej dzielnicy to wydatek około
900-1000 euro miesięcznie. Wynajem pokoju to około 450-550 euro
miesięcznie. Polecam odwiedzić http://www.daft.ie/

Na inne opłaty (telefon, prąd, etc.) oraz jedzenie musisz wydać
ok. 300 euro miesięcznie żyjąc sam i bez szaleństw.

> -to dobra czy kiepska stawka? /w kraju mam dobra prace/

35k to jest dobra pensja, ale oczywiście zależy za jaką pracę. Jeśli
na przykład jesteś developrem Oracla to słaba oferta :) Napisz coś
więcej, jaka firma Ci to zaoferowała i za jaką robotę. Sam jestem
ciekaw.

> -bylbym w stanie przysylac do domu 6.000 zlotych miesiecznie?

Przy wynajmie pokoju i skromnym życiu... Jeśli w Polsce tyle odkładasz
miesięcznie, to absolutnie nie polecam wyjazdu :) Chyba, że dla celów
czysto podróżniczych.

Elb

--
- No wiesz, pijany i o trzeciej nad ranem wracasz do domu!?
- A kto powiedział, że wracam? Po gitarę tylko przyszedłem.

andy

Użytkownik "Paweł Kania" <e...@sgh.waw.pl> napisał w wiadomości

pracowalbym jako site manager /kierownik budowy/.
w kraju tez pracuje na tym stanowisku i zarabiam do reki 4.000 zl

andrzej

drakoo

> pracowalbym jako site manager /kierownik budowy/.

Jak na site manager 35 k to malo (jesli masz sporo doswiadzenia i angielski
to startuj od 45k) Ofert jest fuzo na stronach.

PS. Tnij posty.. plleeeasseeee !

pozdro, drako

Paweł Kania

drakoo napisał(a):

> Jak na site manager 35 k to malo (jesli masz sporo doswiadzenia i angielski
> to startuj od 45k) Ofert jest fuzo na stronach.

Ale trzeba brać pod uwagę, że to pierwsza praca w Irlandii. Najpierw
trzeba poznać specyfikę lokalnego rynku. Moim zdaniem pracownik przez
pierwszy rok pobytu tutaj jest wart dla pracodawcy ~80% "ceny"
Irlandczyka. 35K wydaje mi się w sam raz za tę posadę jak na początek.
Nic nie szkodzi po kilku miesiącach startować na lepiej płatne
stanowisko w tym samym zawodzie. Jak to się mówi, trzeba "zabulić
frycowe" :)

andy

> [...]
> Nic nie szkodzi po kilku miesiącach startować na lepiej płatne
> stanowisko w tym samym zawodzie. Jak to się mówi, trzeba "zabulić

dzieki za odpowiedzi,

faktycznie, mam zapewnienie ze po 3 miesiacach "my salary will be reviewed"

andrzej

cherokee

> faktycznie, mam zapewnienie ze po 3 miesiacach "my salary will be
> reviewed"

Miej takie zapewnienia na pismie na wszelki wypadek:) Tutaj tez zdarzają sie
dziwni pracodawcy.

pozdr

cherokee

andy

dzieki,

mam to w umowie, ale przyszlo mi do glowy, ze moze oznaczac to tez korekte w
dol.

andy

cherokee

> dzieki,
>
> mam to w umowie, ale przyszlo mi do glowy, ze moze oznaczac to tez korekte
> w dol.

Ja mam w swojej wyraznie napisane increase i okreslona date (co rok).

pozdr

cherokee