Ebay.co.UK

.mit. [Mietek S.]

Byłem dwa lata w UK, za kilka miesiecy wracam tam z powrotem. Chce
sprzedawać w UK na www.eBay.co.uk obrazy kuzyna i troche antyków które
uzbierały się w rodzinie (słyszałem ze w UK dobrze schodzą takie rzeczy).
Problem w tym że (byłem na wyspach i) teraz wróce - to będe wynajmował pokój
/ mieszkanie (okolice Blackpool) . A więc nie mam swojego adresu (miejsca
zameldowania). I sprawy korespondencji są utrudnione.

Chciałem zapytać o kilka rzeczy odnośnie brytyjskiego eBay.co.uk:

1. Czy to że nie mam (stałego) adresu w UK przeszkadza w rejestrowaniu i
handlowaniu na ebay.co.uk ? Nie wiem jak
eBay.co.uk, ale polskie Allegro.pl wysyła na adres np. jakiś kod
potwierdzający i inne takie.... Jak to jest na brytyjskim eBay ?

2. Jakie są możliwości przyjmowania płatności w UK (oprócz PayPal) ?

3. Czy znacie w UK odpowiedniki polskich banków mBank czy Inteligo ? (chodzi
o internetowe tanie/bardzo tanie banki, idealnie z tanimi transferami do
Polski)? Słyszałem coś o oddziale PKO BP czy PEKAO w UK = to prawda że jest
tam oddział ?

--
Pozdrawiam / Kind Regards,
MS

czeremcha

mit. [Mietek S.] <mietek....@SPAM.NO.onet.eu> napisał(a):

> Byłem dwa lata w UK, za kilka miesiecy wracam tam z powrotem. Chce
> sprzedawać w UK na www.eBay.co.uk obrazy kuzyna i troche antyków które
> uzbierały się w rodzinie (słyszałem ze w UK dobrze schodzą takie rzeczy).

Najpierw się zastanów, co ci za to grozi. Antyków i dzieł sztuki nie wolno
ot, tak sobie wywozić z kraju. W dodatku polskie muzea przeglądają przeróżne
aukcje w poszukiwaniu np. skradzionych czy wywiezionych w czasie wojny dzieł
i antyków, więc wątpię, czy nie wpadniesz im w oko.

http://forums.ebay.pl/thread.jspa?threadID=600001351

Ania

czeremcha

czeremcha <czere...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

> Najpierw się zastanów, co ci za to grozi. Antyków i dzieł sztuki nie wolno
> ot, tak sobie wywozić z kraju.

I jeszcze tu trochę na temat wywozu:

Antyki za granicę
W prezencie ślubnym chcielibyśmy podarować córce kilka obrazów kuzyna,
artysty malarza, malowanych przez niego wiele lat temu i podarowanych naszej
rodzinie. Czy na wywóz do Belgii tego rodzaju przedmiotów będzie konieczne
jakieś zezwolenie?

Adwokat Narcyza Stempniewicz: To zależy od sytuacji. W świetle art. 59 ust.
1 ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.
U. nr 162, poz. 1568) pozwolenia na wywóz za granicę nie wymagają m.in.
zabytki niewpisane do rejestru mające nie więcej niż 55 lat, a także dzieła
twórców żyjących. Jeżeli więc twórca obrazów żyje, to wystarczy zwrócić się
do wojewódzkiego konserwatora zabytków o wydanie zaświadczenia
stwierdzającego, że przedmioty te nie wymagają pozwolenia na wywóz. W innym
wypadku konieczne jest uzyskanie od ministra kultury jednorazowego
pozwolenia na stały wywóz zabytku. Za wywóz bez pozwolenia można narazić się
na sankcje karne, m.in. do 5 lat pozbawienia wolności i nawiązkę do 30-
krotnego minimalnego wynagrodzenia. Poza tym w krajach Unii Europejskiej
możliwe jest prowadzenie postępowania w sprawie restytucji zabytków
wywiezionych niezgodnie z prawem z terytorium państwa członkowskiego.

SZKOCIK

Witaj,
pare dni temu wystartowala nowa platforma aukcyjna. Wydaje sie to byc
idelane rozwiazanie dla ciebie. Nie moze jako glowne zrodlo sprzedazy, ale
dodatkowe - czemu nie? Serwis calkowicie bezplatny wiec zapraszam serdecznie
www.szkocik.com.

pozdrawiam,
Przemo

Użytkownik ".mit. [Mietek S.]" <mietek....@SPAM.NO.onet.eu> napisał w
wiadomości news:fe0rie$nb9$1...@news.onet.pl...

at23

> [...]
> / mieszkanie (okolice Blackpool) . A więc nie mam swojego adresu (miejsca
> zameldowania). I sprawy korespondencji są utrudnione.

Nie czegos takiego jak zameldowanie, jest potwierdzenie adresu (address
proof) by adres mial potwierdzenie potrzebujesz (przyda sie tez do banku!)
choc jednego rachunku za media: woda, gaz, prad, telefon stacjonary, lub
council tax (podatek od mieszkania). Na twoje nazwisko.

> [...]
> eBay.co.uk, ale polskie Allegro.pl wysyła na adres np. jakiś kod
> potwierdzający i inne takie.... Jak to jest na brytyjskim eBay ?

Mi wystarczylo posiadanie dwoch emailow:) Ale nie wiem jak jest teraz...

> 2. Jakie są możliwości przyjmowania płatności w UK (oprócz PayPal) ?

Za pierwszym razem (pierwsza sprzedaz) musisz miec konto w paypal! Zmiana
nastapila od stycznia tego roku.
I to konto zwane potwierdzonym (confirmed), by potwierdzic, paypal wysle ci
na konto bankowe (podpiete pod paypal) dwie wplaty ponizej funta kazda, ty
te wplaty musisz pozniej wpisac w ich formie. Sa inne sposoby potwierdzenia
konta ale to sam sobie zobaczysz, ta jest najprostsza.
Po pierwszej tranzakcji mozesz sobie wybrac: gotowka, czek, przekaz
pocztowy... itp.
ok 90% anglikow preferuje paypal! Bo paypal zabezpiecza tranzakcjie do 500
funtow. Jesli towar jest ciezki to preferuja odbiur osobisty i wowczas mile
widziana gotowa:)

> 3. Czy znacie w UK odpowiedniki polskich banków mBank czy Inteligo ?
> (chodzi
> o internetowe tanie/bardzo tanie banki, idealnie z tanimi transferami do

W UK wszystkie banki maja e-banking i wszystkie banki sa darmowe!
Oczywiscie nie daj sie namowic na (co wielu Polakow robi by sie pochwalic
kontem platinum...) konta typu premium czy platinum, bo poza ubezpieczeniami
wyjazdow zagranicznych oraz innych komercyjnych uslug okolobankowych nic
wiecej nie daja! A kosztuja iles tam funtow miesiecznie.
Banki sa calkowicie darmowe:
wplaty/wyplaty
czeki
bankomaty darmowe - tez obcych bankow!
itp.

> Polski)? Słyszałem coś o oddziale PKO BP czy PEKAO w UK = to prawda że
> jest
> tam oddział ?

osobiscie nie przelewam pieniedzy do Polski ale ze slyszenia wiem, ze nizej
nz 20 funtow za przelew nie zejdziesz - ale ja naprawde znam to jedynie ze
slyszenia!

marek

"at23" <som...@adress.com> wrote in message

> Po pierwszej tranzakcji mozesz sobie wybrac: gotowka, czek, przekaz
> pocztowy... itp.

juz sie kleszcze zaciskaja... ebay w australii probowal zmusic sprzedajacych
do _obowiazku_ przyjecia platnosci w paypal (bo przeciez paypal nalezy do
ebaya ;).
To bylo testowanie gruntu, planowali wprowadzic ten sam "system" w UK i
innych krajach, ale w Australii poszlo chyba kilka solidnych skarg do urzedu
antymonopolowego i sprawa sie (chwilowo) ciagnie. Ale to tylko kwestia
czasu, w koncu chodzi o duze pieniazki z paypala.

> ok 90% anglikow preferuje paypal! Bo paypal zabezpiecza tranzakcjie do 500
> funtow. Jesli towar jest ciezki to preferuja odbiur osobisty i wowczas
> mile widziana gotowa:)

nie, 90% _kupujacych_ preferuje paypal. Bo tak jest im wygodniej. I dlatego
ebay tak naciska na wprowadzenie do kazdej aukcji opcji paypal, maja z tego
gigantyczne zyski.

> W UK wszystkie banki maja e-banking i wszystkie banki sa darmowe!

to stwierdzenie jest nieprawdziwe. Powinienes byl napisac - otwarcie i
prowadzenie konta osobistego jest zazwyczaj darmowe (o czym sam piszesz
ponizej).

> [...]
> ubezpieczeniami wyjazdow zagranicznych oraz innych komercyjnych uslug
> okolobankowych nic wiecej nie daja! A kosztuja iles tam funtow

uscislajac, nie tylko po to, aby sie pochwalic, ale czesto dlatego, ze takie
konta byly dla imigrantow jedyna szansa, bo otwarcie ich nie wymagalo czesto
tylu formalnosci, jak przy normalnym koncie.

> Banki sa calkowicie darmowe:
> wplaty/wyplaty
> czeki
> bankomaty darmowe - tez obcych bankow!
> itp.

jest, jest. Ostatnio chyba nawet mbank sobie otworzyl budke w UK. Co nie
znaczy, ze przekazanie im pieniedzy w celu przelania ich do Polski jest
darmowe. A raczej: nawet jesli wielkimi literami pisza "transfer do Polski
ZA DARMO!!!", to lza jak pies, bo np za przelew nie licza, ale np
przewalutowanie odbywa sie po "troszke" specyficznym kursie. Albo trzeba
otworzyc jedno z tych lepsiejszych (platnych) kont, zeby przelew byl "za
darmo". Albo "za darmo", z malutka gwiazdka prowadzaca do jeszcze mniejszej
informacji, ze za darmo dotyczy przelewow w wysokosci od (np 1000 funtow).
Ogolnie mowiac, nikt nic nie robi z dobroci serca, nie ma sie co ludzic.

> osobiscie nie przelewam pieniedzy do Polski ale ze slyszenia wiem, ze
> nizej nz 20 funtow za przelew nie zejdziesz - ale ja naprawde znam to
> jedynie ze slyszenia!

da sie zejsc, ale oczywiscie przy roznych warunkach (transfer powyzej x
funtow, albo specjalny kurs przewalutowania).
btw, mimo wielkiej upierdliwosci ze strony tej instytucji (wyryfikacja,
ilosc przesylanych pieniedzy, itd) polecam tez moneybookers do transferow.

marek

Lukasz

"marek" <ma...@berdyczow.com> wrote in message

> [...]
> ilosc przesylanych pieniedzy, itd) polecam tez moneybookers do transferow.

Ja do przelewów do polski " urzywam" konta "polskiego" w NatWest (koszt L2
miesięcznie czy jakoś tak) i konta walutowego w polsce (PKO BP) (darmowe)
więc tyle ile wysłałem moge wybrać bez żadnej straty i wymienić gdzie chce.
Przelewy są za darmo w obie strony powyrzej L1000 jak dla mnie jest to
najlepsza i najtasza opcja.