Komunikacja w Londynie

JoAnna

Witam,
wybieram się na weekend do Londynu. Zapytałam googli o ceny komunikacji
w Londynie i dowiedziałam sie o karcie Oyster oraz o Travelcard.
Ponieważ bedziemy sobota,niedziela i poniedziałek to rozumiem,że weekend
zalicza się do czasu off-peak czyli tańsza opcja przejazdów i w związku
z tym wiem już,że korzystniejszą opcją dla nas będzie kupienie 3
jednodniowych kart niż trzydniowej.Wyczytałam w informacjach,że" Dla
dorosłych korzystających z konta przedpłaconego Oyster maksymalny koszt
jednodniowego korzystania ze wszystkich środków komunikacji wyniesie
mniej niż
ekwiwalent biletu jednodniowego (Day Travelcard)" i teraz pytanie,czy
wystarczy samo przedpłacenie Oysterki czy też musimy zakupic na karte
Oyster kartę Day Travelcard wcześniej.
Dodam jeszcze,że pokój mamy wynajęty w trzeciej strefie a poruszać się
będziemy głównie po centrum,przy czym w niedziele bedziemy jechac do
Thorpe Park a to już centrum nie jest.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam

Aśka

Alojzik

Dnia Thu, 02 Apr 2009 10:55:56 +0100, JoAnna napisał(a):

> [...]
> mniej niż
> ekwiwalent biletu jednodniowego (Day Travelcard)" i teraz pytanie,czy

dokładnie 50 pensów mniej

> wystarczy samo przedpłacenie Oysterki czy też musimy zakupic na karte
> Oyster kartę Day Travelcard wcześniej.

wystarczy sama kwota.
Plus 3 funty za sam nośnik czyli kartę Oyster, płatne jednorazowo

> Dodam jeszcze,że pokój mamy wynajęty w trzeciej strefie a poruszać się
> będziemy głównie po centrum,przy czym w niedziele bedziemy jechac do
> Thorpe Park a to już centrum nie jest.

dobre zaplanowanie pozwoli obnizyć koszta. Jeżeli wysiądziecie z
metra/pociagu w 2 drugiej strefie i resztę przejedziecie autobusem (przy
okazji podziwiając widoki) to nie zapłacicie za pierwszą strefę - w
autobusach strefy nie obowiązują, opłata jest zawsze taka sama.

Aha - jeżdząc wyłacznie autobusami, opłata zatrzyma się na kwocie opłaty za
dzienny bus pass, która jest sporo niższa od dziennej travelcard, nawet
odliczając te 50p
O ile pamiętam dzienny bus pass to 3 funty, dzienna travelcard off peak w
strefach 1-3 to 6.30

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

JoAnna

Alojzik pisze:

> [...]
> odliczając te 50p
> O ile pamiętam dzienny bus pass to 3 funty, dzienna travelcard off peak w

super,dzieki za to info,bo nie wiedziałam,że na autobusy nie ma strefy i
jest taniej. A czy dużo dłużej się jeździ? Mam na myśli
korki...
pozdrawiam :)

Alojzik

Dnia Thu, 02 Apr 2009 21:50:51 +0100, JoAnna napisał(a):

> super,dzieki za to info,bo nie wiedziałam,że na autobusy nie ma strefy i
> jest taniej. A czy dużo dłużej się jeździ? Mam na myśli
> korki...

to bardzo zalezy od trasy. Potrafi niestety być sporo dłużej - ale i tez
krócej.
Jeżeli na miejsce masz bezpośrednie metro to autobus przeważnie nie ma
absolutnie żadnych szans.
Ale jak masz przesiadki metrem i bezpośredni autobus to czasem jest
nienajgorzej. Ale to i tak zalezy skąd dokąd
na www.tfl.gov.uk masz planer tras, podaje przykładowe czasy róznymi
środkami transportu pomiędzy podanymi punktami. nie jest idealny ale
działa.

pmlb

> [...]
> okazji podziwiając widoki) to nie zapłacicie za pierwszą strefę - w
> autobusach strefy nie obowiązują, opłata jest zawsze taka sama.

Zdecydowanie popieram!
Zamiast jechac podziemnymi korytazami, lazic po brudnych, goracych i
smierdzacych stacjach, lepiej jest wsasc do autonbusu na pietro i ogladac
miasto:)
W niedziele czy sobote korkow za duzych nie ma:)
A zdecydowanie Londyn bardziej sie prezentuje "na gorze" niz "na dole":) I
to dobry pomysl by do 2 strrefy dojechac metrem (tez na powierzchni) a potem
w autobus!:)

Alojzik

Dnia Sat, 4 Apr 2009 10:47:34 +0100, pmlb napisał(a):

> [...]
> to dobry pomysl by do 2 strrefy dojechac metrem (tez na powierzchni) a potem

Mozna nawet dojechać do pierwszej strefy nie płacąc za nią - niektóre
stacje są na pograniczu stref.
Taką stacją jest np. Elephanc&Castle. Jest bardzo blisko wszelkich atrakcji
turystycznych, jeździ spod niej mnóstwo autobusów, ma też stację kolejową.