Metro, kolejka podmiejska - jakie combo biletowe?

topek

Witam,
w kwietniu zawitam na weekend do Londynu.
Nocleg mam przy stacji kolejki podmiejskiej: Slade Green
Jest to 6-ta strefa (suburbia londynu).
Beda nas 4 osoby.
Jakie combo biletowe najlepiej kupic zeby zwiedzac londyn?

Od razu na caly dzien na cala strefe 1-6 ?
A moze pojedynczy bilet 1-6 a na caly dzien tylko na scisle centrum?

Jest cos takiego jak bilet dla 2 osob (par) albo grup?
No i czytalem na wiki o biletach papierowych badz doladowanych.
Ma sens bilet elektroniczny na 3 dni?

Czy jest jakas angielska strona gdzie oglaszaja sie ludzie jezdzacy
miedzy miastami?
Cos jak niemieckie: mitfahrzentrale.de ?

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<---napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych--->

Alojzik

Dnia Sun, 29 Mar 2009 14:48:13 +0200, topek napisał(a):

> Jakie combo biletowe najlepiej kupic zeby zwiedzac londyn?

Zależy ile dni.
Jak kilka dni (cztery, pięć) to travel card tygodniowa, niestety, strefy
1-6 to ponad 40 funtów za tydzień na osobę. W zamian za to pozwala jeździć
kompletnie wszystkim w obrębie stref - metro, tramwaje, autobusy, kolej.

Jak jeden, dwa, to oyster card z prepaidem, tzn, kwotą. Każdy przejazd
zmniejsza kwotę, ale zatrzymuje się dokładnie 50 pensów poniżej cenny
dziennej travelcard (i z tego powodu dzienne travelcard są bez sensu)
Taniej może być jeździć autobusami (choć znacznie dłużej) - dzienny bilet
na autobusy, jeżeli dobrze pamiętam, to 8 funtów (w autobusach nie ma
stref). Dłuższa jazda może być zrekompensowana widokami, zwłaszcza jak
autobus piętrowy.

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

xiv

> Dłuższa jazda może być zrekompensowana widokami, zwłaszcza jak
> autobus piętrowy.

Do szóstej strefy to dwie godziny jazdy - wiem cos o tym ;)

tu o oysterce:
http://www.londyn.org.uk/poradnik/oyster-wersja-dla-turystow

kaucja wynosi trzy funty

moim zdaniem - najlepsze rozwiazanie to prepay Oyster, gdyz
tygodniówka sie Wam nie oplaca, a Oysterka pre-pay ma "cap" w postaci
dziennej trawelki. Innymi slowy, jesli w ciagu dnia bedziecie jezdzic
za wiecej niz dniówke to i tak Was skasuje max za dniówke.

kupowanie osobnej dniowki na strefy 1-2 ma male szanse oplacalnosci,
gdyz to wlasnie te strefy sa najdrozsze.

z inszych rzeczy - przejazd przed 6.30 (rano) i po 19.00 (wieczorem)
kosztuje 2.20, w innych porach - 3.80. (z szostej strefy)

--
xiv
http://www.londyn.org.uk/

Alojzik

Dnia Mon, 30 Mar 2009 02:40:09 -0700 (PDT), xiv napisał(a):

> kupowanie osobnej dniowki na strefy 1-2 ma male szanse oplacalnosci,
> gdyz to wlasnie te strefy sa najdrozsze.

To bardzo silnie zależy od miejsca zamieszkania.
Tygodniówka 1-2 to 25,80
1-6 to 47,60
Biorąc pod uwagę, że w strefach 1-2 jest najwięcej do zobaczenia i
największe korki to tam się najbardziej opłaca jeździć metrem.
A zależy - bo są rejony skad można dojechać autobusem do 2 strefy w pół
godziny, a są że i godzina to mało.
Są też travelki 2-6 ale to jest droższe ZTCP
Może faktycznie pay-as-you-go moze być wygodniejsze, odpadnie im
kontrolowanie w jakiej strefie są i czym jadą. No ale ta wygoda będzie
troszeczkę kosztowała.

Zbyszek Tuznik

Alojzik wrote:

> Może faktycznie pay-as-you-go moze być wygodniejsze, odpadnie im
> kontrolowanie w jakiej strefie są i czym jadą. No ale ta wygoda będzie
> troszeczkę kosztowała.

Relatywnie nieduzo, jedyny powazny minus powyzszego rozwiazania to, wg
mnie, mala liczba polaczen kolejowych, na ktorych jest honorowane.

Zbyszek

topek

topek pisze:
> Witam,
cut

> Cos jak niemieckie: mitfahrzentrale.de ?
Troche sie rozejzalem i wyszlo mi tak:

Kupimy sobie za znajomymi travelcard na 3 dni (sobota, niedziela,
poniedzialek) dla strefy 1-6 za 21,20 Funta od osoby.
http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/oneand3daytickets/2911.aspx

off-peak (sprawdzilem :) oznacza czas poza szczytem czyli wedlug tej strony:
http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx

"Off-Peak 3 Day Travelcards
Can be used from 09:30 Monday to Friday, all day Saturday, Sunday and
public holidays on each day of validity and for any journey that starts
before 04:30 on the day following the expiry date. "

W sumie dzieki biletowi na strefe 1-6 do Stansted mozna prawie dojechac.
2 przystankow brakuje, czy sie myle? (Tak wynika z rozkladu)

xiv

> W sumie dzieki biletowi na strefe 1-6 do Stansted mozna prawie dojechac.
> 2 przystankow brakuje, czy sie myle? (Tak wynika z rozkladu)

chyba sie troche mylisz - do Stansted albo pociag (3 strefa) albo
national express (2 strefa)

z Epping to Stansted nie jezdzi nic

--
xiv