TV pytanie z innej beczki

hovat

witajcie

mam pytanko i bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

moje ciche i spokojne osiedle jest połozone w takim wielkim wydrazonym dole,
za cene ciszy i spokoju jest za to problem z tv bo jestesmy otoczeni zewszad
skała i tv nie odbiera zbyt czysto lub wcale,
czy istneje na to jakis sposób aby polepszyc , sciagac lepszy lub mocniejszy
sygnał, jakies wzmacniacze czy anteny?

wiem jest jezcze sky, ale na co mi sky jakogladam tv tylko sporadycznie
liga mistrzów, f1 czy jakis news (teraz to wcale - plazma wisi isie kurzy)

mam nadzieje ze znajdzie sie tutaj osoba która bedzie mogła cos wiecej
powiedziec na ten temat

hovat

Alojzik

Dnia Sat, 4 Apr 2009 14:08:46 +0100, hovat napisał(a):

> [...]
> skała i tv nie odbiera zbyt czysto lub wcale,
> czy istneje na to jakis sposób aby polepszyc , sciagac lepszy lub mocniejszy

Możesz zainwestować w Freesat - satelitarny Freeview.

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

pmlb

> [...]
> czy istneje na to jakis sposób aby polepszyc , sciagac lepszy lub
> mocniejszy sygnał, jakies wzmacniacze czy anteny?

Jak nie masz kontaktu wzrokowego z nadajnikiem (mam na mysli, zadnych
przeszkod) to wzmacniacz niewiele da. Za duzo odbic, strat...

> wiem jest jezcze sky, ale na co mi sky jakogladam tv tylko sporadycznie
> liga mistrzów, f1 czy jakis news (teraz to wcale - plazma wisi isie kurzy)

Ustawiajac antene na SKY masz ustawiona od razu na ferrsat:)
SKY daje ci cos co sie zwie free to view (FTA) bez zadnego kosztu (kosztuje
chyba sama krat jest jakas jednorazowa oplata) Bez karty na sky odbierzesz
BBC1, BBC2, ITV, BBC24, SKY News - wystarczy sam odbiornik.
Z karta (nawet nieaktywna) masz dodatkowo to wszystko co jest w freeview
plus cos tam co sky daje za darmo, jakies badziewie. Ewentulanie kupujesz
tuner do freesat (free sat to platforma zrobiona w kooperacji BBC i ITV) i
sie cieszysz darmowa (z gwiazdka darmowa bo tv licence musisz oplacic)
telewizja w HD jakosci:)

> mam nadzieje ze znajdzie sie tutaj osoba która bedzie mogła cos wiecej
> powiedziec na ten temat

prosze bardzo:)
Jak masz analogoa telewizje to mozesz zrobic test czy bedziesz odbierac
freewiev - robi sie to tak:
dajesz na BBC1 i wlaczasz telegazete na strone 284 zobaczysz taki desen z
kwadratow im wiecej tych kwadratow i nie ma przerw etc. tym lepiej. To samo
powtarzasz na BBC2, ITV i Chanel4. Chanel five olewasz tam nie ma testu.
Jesli test przejdzie ci pomyslnie na tych 4-rech kanalach, znaczy beda
kwadraty lub nie bedzie ich duzo brakowac to masz 90% ze freeview bedze OK.
Inaczej zostaje ci satelita.

Cezar

Przede wszystkim jaka masz antene? Czy jest to antena na dachu
(ewentualnie na lofcie)? jakiego typu jest antena (na jakie pasmo)? Czy
jest ustawiona w dobrym kierunku? jak dlugi jest kabel? Co probujesz
odbierac DVB-T (freeview) czy przekaz analogowy? gdzie mieszkasz? Gdzie
jest najblizszy nadajnik... i pewnie jeszcze wiele innych pytan;)

c.

hovat

Uzytkownik "pmlb" <pm...@domino.com> napisal w wiadomosci

> Jak nie masz kontaktu wzrokowego z nadajnikiem (mam na mysli, zadnych
> przeszkod) to wzmacniacz niewiele da. Za duzo odbic, strat...

niestety brak kontaktu wzrokowego

> [...]
> Jesli test przejdzie ci pomyslnie na tych 4-rech kanalach, znaczy beda
> kwadraty lub nie bedzie ich duzo brakowac to masz 90% ze freeview bedze

mam freeview i nie dziala za cholerke

Cezar

> Jak nie masz kontaktu wzrokowego z nadajnikiem (mam na mysli, zadnych
> przeszkod) to wzmacniacz niewiele da. Za duzo odbic, strat...

Przy tym zakresie czestotliwosci, widocznosc anten nie jest warunkiem
koniecznym do spelnienia.

c.

hovat

Użytkownik "Cezar" <cez...@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości
> hovat wrote:

> Przede wszystkim jaka masz antene?

? taka normalna

>Czy jest to antena na dachu (ewentualnie na lofcie)?

tak na dachu mojego domku

?

>Czy jest ustawiona w dobrym kierunku?

? nie wiem czy w dobrym kierunku bo nawet jak bym chciał ja ustawic to
musiałbym byc kamijkdze zeby to zrobic hha ha

> jak dlugi jest kabel?

kabel jest podciagniety instalacją do domku i w salonie i w sypialni mam
gniazdko

>Co probujesz
> odbierac DVB-T (freeview) czy przekaz analogowy?

jedno i drugie, z tym ze freeview nie odbiera a analog sniezy strasznie

hovat

Cezar

> jedno i drugie, z tym ze freeview nie odbiera a analog sniezy strasznie

Proponowal bym sprawdzenie instalacji przez kogos kto sie zna. Zrob tez
'wywiad' u sasiadow jak to u nich wyglada.

c.

Michal Lukasik

Dnia 4.4.2009, pmlb napisał(a):

> [...]
> Z karta (nawet nieaktywna) masz dodatkowo to wszystko co jest w freeview
> plus cos tam co sky daje za darmo, jakies badziewie.

AFAIR nie potrzeba do tego karty - da się odblokować z menu serwisowego.
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

Michal Lukasik

Dnia 4.4.2009, hovat napisał(a):

> [...]
> liga mistrzów, f1 czy jakis news (teraz to wcale - plazma wisi isie kurzy)
>
> mam nadzieje ze znajdzie sie tutaj osoba która bedzie mogła cos wiecej

IMO najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku to FreeSat.
http://www.freesat.co.uk/
Do odbioru wystarczy jakiś tani tuner FTA z eBaya, do tego nieduża antena
wystarczy.

pmlb

"Michal Lukasik" <mic...@tlenCUT.pl> wrote in message

> AFAIR nie potrzeba do tego karty - da się odblokować z menu serwisowego.

To napisz jak... hehe

Michal Lukasik

Dnia 5.4.2009, pmlb napisał(a):

> To napisz jak... hehe

Użyć Google z hasłem 'sky box unlock'. Hehe.

Poza tym dowiedziałem się, z wiarygodnego źródła, że przy nowych wersjach
firmware (nie wiem od której wersji i czy każdy SkyBox) nie są potrzebne
żadne kombinacje - tuner odpala bez karty i działają wszystkie dostępne z
listy kanały FTA.
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

pmlb

> [...]
> żadne kombinacje - tuner odpala bez karty i działają wszystkie dostępne z

Nie, nie do konca.
W SKY rozroznia kanaly FTA (Free to air) oraz FTV (Free to view). Te
pierwsze faktycznie od mniej wiecej 3 miesiecy sa puszczone doslownie
wolno:) nie potrzeba do nich zadnej karty. To miedzy innymi BBC1, BBC2,
BBC3, BBC4 caly pakiet ITV (ITV 1, 2, 3, 4 etc) oraz Chanel4. Z tej listy
wypada jednak Five ktore jest juz jako FTV czyli darmowe ale wymaga karty!
Nie musi byc karta oplacana na rzaden abonament ale w tym przypadku jak i w
przypadku SKY3 byc musi obecnosc samej karty.
Mozna to ominac, bo five tez jest nadawane w systemie FTA ale wowczas trzeba
to robic poprzez dodanie kanalu, jak ktos zainteresowany to podam parametry
Five.
Generalnie tuner sky ustawiny na 28.2e bez karty odbierze ponad 40 stacji a
z nieaktywna karta (bez abonamentu) ponad 100. Anteny nie trzeba przesowac
na freesat ktory nadaje z hotbird bo miesci sie w ustawieniach na astre 2d.
Wystarczy wymiana tunera:)

Cezar

> mam nadzieje ze znajdzie sie tutaj osoba która bedzie mogła cos wiecej
> powiedziec na ten temat

tak mi sie przypomnialo.... Masz w domu kabel z virgin?

c.

hovat

Użytkownik "Cezar" <cez...@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości

niestety virgin nie dociera ze swoim kablem tutaj